Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk! Mannen er litt bedre. Han har skifta dekk på bilen i dag, og vaska den i samme slengen :)

I går var vi på besøk ho ei venninne som hadde bursdag i påsken. Hadde med noen bursdagsgaver vi kjøpte i USA, og viste fram bilder og sånt. Så lagde vi middag sammen, veldig koselig!

I dag er snuppa i (enda en) bursdag, eldstemann har besøk av en kamerat og jeg har vært på fin tur med lillebror (Se, pus! Se, pinne! Se, blomst!) :rodmer:  Har jobba litt også, vaska over gulvene, endelig blitt kvitt den lille påskepynten vi hadde framme og funnet fram vårlige duker og stuepynt.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Så deilig å finne frem våren inne :nigo: 

Minstemann er jo så skjønn :rodmer: 

Håper uka har vært fin, og at helgen blir det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Tekola! :klem:

Uka har vært bra, fram til lillebror begynte å spy for noen timer siden ... Stakkars liten, han var ganske bleik om nebbet. Vi håper at det roer seg mot natta igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til fredag ble lang og seig, med oppkast uti de små timer. Men lillebror kasta ikke opp noe mer etter 5 om morgenen på fredag, heldigvis. Selv om han ikke har hatt så mye matlyst i helga, er han blid og fornøyd - og bittelitt slapp og kosesyk. Det er alltid fint med en tass som gidder å ligge på fanget og kose!

I går dro vi på hotellovernatting i forbindelse med svigermors 70-årsdag. Det var stort badeland der, lekeland også, men der var vi ikke. Storesøsknene var helt i hundre i bassenger og sklier, snuppa kunne vel ha bodd i badeland hele helga! :fnise:

Det ble veldig mye god mat og drikke også. Og lite søvn... Tipper det blir en tidlig kveld. :Gjesp:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosesyke små er ganske så deilig, til tross for at sykdom er årsaken. Håper han er bedre nå og at dere kan få litt pause fra syke småtasser!

Høres ut som ei fin helg ellers da :Nikke: Hotellovernatting høres himmelsk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Favole :klem:

Sykdommen forsvant heldigvis fort! Nå er det full fart på lillebror igjen, man må bare prøve å henge med i svingene. Nye ord hver dag også. Skikkelig utegutt som elsker å utforske verden. Gøy!

Uka har gått veldig fort så langt, hadde foreldresamtale for snuppa på mandag og må (nok en gang) jobbe mer med lesing. Men det skal testes om hun muligens har en grad av lese- og skrivevansker, siden utviklingen hennes har stagnert litt. Ellers alt bra, hun har begynt å vise mer tenåringstendenser, og det merker vi godt. Det skjer endringer i kropp og sinn, det mases om sminke og alt sånt fjas og humøret svinger en del. Men innimellom er hun den samme, blide jenta som kommer hjem med blomster og leker og tuller med lillebroren sin. Det er vel sånn det blir å ha fullblods tenåringer etter hvert - like greit å venne seg til det.

I går fikk jeg jogga en runde på kvelden, veldig deilig! Nå har jeg vært hos kiropraktoren og fått løst opp litt, heldigvis er nakken bedre, og jeg trenger ikke behandling så ofte lenger. Det har vært hver 3. uke en stund, og nå blir det antakelig en gang i måneden, hvis ikke det skjer noe uforutsett.

I kveld skal vi prøve å planlegge sommerferien, legge kabal og se om vi får til en ferietur et eller annet sted. Leker med tanken på både Italia og Hellas. Det er mye som skal på plass når de to eldste har åtte ukers sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei sann! :) Nå er vi hos svigers, det blir stort 70-årslag her i kveld. Bare damer! Og jeg skal holde takk for maten-tale. Har blitt innmari forkjøla, tett som en potte og vond hals. Har fungert sånn noenlunde, men merker det mer i kroppen i dag. Vårforkjølelse er noe dritt!

De andre er friske, heldigvis, og lillebror er verdens morsomste og trassigste om hverandre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg i kveld i festlig damelag :) Bruk Bisolvon (Bisolduo når tørrhoste kommer), - det hjelper alltid meg masse ved forkjølelser.., - og så c-vitaminer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tar mye C-vitamin, har ikke kommet til tørrhosten ennå, men Bisolvon ligger klar :) Er veldig tett og slapp. Festen i går var morsom, men det var ikke fullt så morsomt å stå opp med lillebror kl 05 i morges ... Og senere på dagen ble mannen syk. Spysyk. Og han var ikke fyllesyk, det ville jo ha forklart det. Han var helt slakt, så jeg har i praksis vært alenemor størsteparten av dagen. Er det ikke en av ungene, er det søren meg foreldrene. Kan vi vennligst få en sykdomsfri uke snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på ovennevnte spørsmål var visst et rungende 'nei'! Torsdag kveld var det nemlig min tur til å gå ned for telling med omgangssyke. Blæææhhh... Lå stort sett rett ut i hele går, i dag er det heldigvis bedre selv om det sitter i kroppen.

Har fått sendt inn selvangivelsen i siste liten, det utgikk naturlig nok i går. Nå skal vi se film med barna :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din er bedre og at alle mann holder seg friske fremover :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :klem: Vi har vært friske hele uka, gudskjelov! Nå er vi hjemme hos svigers, og har tatt en nydelig båttur. Varmt og godt grillvær, vi nyter den tidlige sommeren til fulle. I morgen skal vi i konfirmasjonen til nevøen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir visst bare ukentlige oppdateringer her! Det går fint med oss, men jeg merker at mai måned er i overkant travel. Nå blir det pinse på hytta til foreldrene mine, og 17. mai her hjemme. Det er 17. maifeiring i barnehagen i dag, og lillebror var søtere enn søtest der han viftet med det lille flagget sitt på vei ut i dag!

Det har jo vært skikkelig sommervær her denne uka, både deilig og utmattede. Nå har det visst snudd litt, men vi håper på mye godvær og grilling på hytta :) Det er ENORMT med bjørkepollen for tida, og jeg sliter mer enn jeg har gjort på flere år. Kan bare glemme å jogge utendørs før det gir seg, i hvert fall.

Ønsker dere som titter innom en god pinse og en flott 17. mai! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei sann! :) Siden sist har vi vært på hytta og gått masse turer, spist is og kost oss, og feira 17. mai med alt som hører til! Gårsdagen gikk helt i ett, og jeg var så sliten da kvelden kom at det var helt tragisk. Lillebror har vært så sutrete de siste dagene, han har begynt å bli forkjøla, og det er tydelig at han plages med et eller annet - men det er neimen ikke lett å vite hva! Snart-2-åringer er verdens søteste og mest krevende, altså.

Dere som har barn på samme alder; ville dere ha gått for løpesykkel eller trehjulssykkel i toårsgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke toårsjeksler på gang? Hvis han ikke har fått dem allerede. 

J har både balanse/løpesykkel og trehjulssykkel, han liker begge, men han får større fart med balansesykkelen så den er mest i bruk ;) Jeg ville nok gått for balansesykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er sååå mye frustrasjon hos minstemann her for tiden. Han blir så fortvila når vi ikke skjønner hva han vil! :bond::sukk: 

Frøkna fikk løpesykkel til toårsdagen og har vært veldig fornøyd med den, altså :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillepanter fikk løpesykkel til burdagen i går, og han ELSKER den. Vi valgte løpesykkel fordi det øver balansen, han slipper å trå på pedaler og det visst gjør overgangen til vanlig sykkel mye enklere. Og så ser det ut som en ordentlig sykkel og det er visst det kuleste av alt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips, Favole, Tekola og Leopanter! :klem:

Jeg heller mot balansesykkel selv, gutten er helt vill etter ordentlige sykler, i hvert fall!

Gaah, legginga er et lite helvete for tida, jeg tror kanskje det er jekslene som presser på, men han lar oss ikke få se ordentlig bakerst i munnen. Jeg er rimelig sliten nå, bruker evigheter på å få ham til å sovne om kvelden (har også kuttet ned på dagsovinga, uten effekt). I tillegg har snuppa hatt migrene i to dager, og jeg er ganske bekymra for at hun skal bli like plaga som jeg har vært ... Ting er rett og slett litt kjipe for tida. Godt at det snart er helg, om ikke annet ... Nå skal jeg ta en tidlig kveld og håpe at morgendagen byr på friske og samarbeidsvillige barn!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke noe gøy når legging ikke går så bra og det ikke blir mye søvn om natta. Håper det blir bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...