Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk, Tekola! :klem:

Hun er bra igjen nå, ja :) Det varte i nesten en uke - veldig uvant at en av de store barna er såpass syke. De er sjelden syke i det hele tatt, og hvis det er noe, går det som regel fort over!

Mandag, og jeg har både fått jobb-forespørsel og gode tilbakemeldinger fra forlaget mitt! Uheldigvis er de førstnevnte visstnok kjent for å være useriøse og aldri betale ... Så da blir det nok ikke noe av.

Dagen starta med masse regn og vind, nå snør det ... I kveld skal eldstemann på spillkveld på skolen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ugh, våkna med skikkelig hodepine i dag. Jobber hardt for å jage den bort!

Må bare fortelle litt om lillebror, det skjer så mye for tida! Han setter stadig oftere sammen to ord, og gjør seg mer og mer forstått.  Og så har han begynt å telle! Han har en tellebok (som kjapt har blitt den nye favorittboka) og sitter og peker med fingeren og 'teller'. Det høres litt ut som om han sier 'ti, ni' :ler: 

Han er litt mammadalt, og vil bæres en del, særlig når jeg henter i barnehagen. Men i går bestemte jeg meg for at gutten skal gå selv, og leie meg. Det ble litt sutring, men så var det greit. Han er jo flink til å gå, men hadde en del problemer med det da det var full vinter med snø og is. Nå som det nesten er bart ute, går det fint. Og så stolt gutt, da :) Selv er jeg kjempeglad for bar asfalt. For min del kan våren bare komme (men pollenet kan godt holde seg unna litt til, da)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det karneval i barnehagen, og det var en veldig glad og fornøyd liten elefant som ble levert der i stad :rodmer:

*bilde fjernet*

 

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Favole og MissStiles! :klem:

Puh, travel lørdag! Sto opp litt før 7 med lillebror og bakte scones til frokost (åh, de ble gode!) Så fikk snuppa besøk av en venninne, og etter hvert kom en annen venninne også innom, og deretter nabojenta :) Bare koselig, selvsagt, men rimelig hektisk å ha seks unger i huset fra kl 13-14 til kl 18. Lillebror elsket all oppmerksomheten, da! Fikk også dratt innom moren min med en blomsterbukett i anledning morsdagen i morgen :rodmer:

Det ble til at snuppa dro hjem til hun ene venninna på overnatting, så nå er det stille og rolig her. Vi har sett film sammen med eldstemann, og nå venter jeg på at mannen skal mekke en sein middag til oss. 

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Tekola! Og gratulerer med morsdagen, alle mammaer :rodmer:

Jeg fikk sove til halv 11 i dag, og ble vekket på senga med morsdagskort, blomster, kaffe og valentinsjokolade. Kunne ikke fått en bedre start på dagen! Snart skal jeg og eldstemann på teater sammen med en venninne og se Doktor Proktors tidsbadekar :) Gleeeder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teaterstykket var veldig bra! Eldstemann skal på teater i dag også, faktisk :) Hele skoletrinnet hans skal se en lokaloppsetning. 

Lillebror har begynt å tisse såpass mye om natta at bleiene begynner å lekke kl 5-6 om morgenen ... Før har nattbleiene langt fra vært fulle, men nå har vi måttet skifte alt av tøy og sengetøy to morgener på rad. Bør sikkert prøve noen andre bleier, evt gå opp i størrelse? Han bruker Libero eller Rema-bleier str 5 nå.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel prøvd ca alle bleiemerker, men er kun de babydry bleiene fra Pampers som holder natta gjennom her. Bruker str 5 her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Pampers har vi nesten aldri brukt, de hadde liksom ikke riktig passform. Men nå har vi heldigvis ikke hatt flere uhell!

Sliten! Mannen skulle på et foredrag etter jobb, og kommer seint hjem. Jeg har fått lillebror i seng og hjulpet eldstemann med siste finish på karnevalsutstyret sitt. Karneval på skolen i morgen!

I stad flata jeg bare helt ut på sofaen. Burde jobba litt, men jobba både mandag kveld og i går kveld. Vondt i hodet har jeg også. Og er fysen på et eller annet...

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, drittnatt. Lillebror våkna i 1-tida, og roa seg etter en halvtime, men da fikk jeg av en eller annen grunn ikke sove selv. Hodepinen hadde ikke gitt seg. Ble liggende til klokka var over 3, tror jeg ... Jeg trenger vel ikke å si at kaffen er min beste venn i dag!

Karneval på skolen i dag, og både snuppa og eldstemann ordnet kostymer og sånt selv. De begynner å bli så store at de ikke vil ha min innblanding, hehe. I hvert fall ikke lille miss pre-teen. :fnise: Jeg fikk nesten ikke lov til å se på henne før hun dro. Hun skulle forestille 'en jente som tror hun er en ulv' eller noe sånt. Huleboer-aktig. Hun hadde lagd seg et rottereir av bustete hår og sminka seg møkkete i ansiktet. Storebror ville gå som 'gamer', stort sett i vanlige, svarte klær, svart hettegenser og hjemmelaget PC som han satt og mekka ut av en pappeske. :ler:

Svømming med lillebror i ettermiddag, ukas høydepunkt!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at noe av det dummeste du gjør når du skjønner at du ikke får sove, - det er å bli liggende i senga :rolleyes: Da skal du stå opp og finne noe å fylle tida med, - bare ikke la deg forstyrre av elektriske apparater, eller bli stresset av å se hva klokka er :P 

Karneval er gøy! :klovn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg sto opp etter hvert, da jeg var sikker på at lillebror hadde roet seg såpass at han ikke ville våkne av den minste lyd ... Gikk på do og drakk vann og sånt. Prøvde å legge meg igjen litt senere, men ble liggende våken en god stund likevel.

Men det er snart glemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det Oversatte dager i Oslo, har gledet meg til det i et halvt år! Og så blir snuppa syk. Igjen. Tror det er migrene ... Vi må komme oss til legen med det snart.

Moren min skal antakelig komme bort hit etter hvert, jenta klarer jo å være litt alene. Så jeg håper jeg får dratt!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg av gårde i tide, og snuppa ble bedre etter hvert :) Oversatte dager var bra, jeg skal dit i dag også! I kveld skal vi på show, blir gøy :hoppe:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en super, men litt travel dag i går. Gikk rett fra Oversatte dager til show på Trikkestallen sammen med mannen og ei venninne av oss. Mamma passa ungene, og det gikk helt fint, som vanlig :) Etterpå gikk vi ut og spiste og koste oss. Var rimelig gåen da vi kom hjem ved midnatt, da hadde jeg vært oppe og i farten siden kl 6.

I dag fikk jeg sove lenge, og etter en fin søndagsfrokost dro vi på skitur, hele familien. Lillebror fikk prøve pulken for første gang, han lå/satt veldig fint oppi der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig søndag :) Godt å komme seg ut litt, og så kjekt med pulk når man skal ha med de minste :Nikke: Litt lei meg for å ikke ha fått noe særlig med skiturer eller turer med pulken i vinter, får ta det igjen neste sesong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig deilig, ja :) Du kan jo glede deg til mange trilleturer til våren, da!

Nå er det vinterferie, men jeg og mannen jobber til og med torsdag. Lillebror er i barnehagen, men skolebarna har fri, og driver litt med sitt, får besøk av venner osv.  I tillegg skal de på tur med moren min i dag, og være med mannen på jobben i morgen. På fredag drar vi på fjellet med pulk og ski og hele pakka! Skal bli godt. Det har blitt så altfor lite friluftsliv denne vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...