Gå til innhold

Monstrums Tenketank


Monstrum

Anbefalte innlegg

Her har det skjedd MYE siden jeg skrev sist!

-

Jeg har nettopp passert termin!! Var på sykehuset for ny kontroll, og har fått dato for igangsettelse èn uke etter termin om det ikke starter av seg selv før det. Så nå er det bare å vente... En del av meg tror jeg tror vi har sååå god tid og stresser ikke i det hele tatt, mens en annen del bare: :bond::bond::bond: Begynner å gå opp  for monstermannen og nå tror jeg, han er en smule stressa han og :P Og svigermor er et kapittel for seg selv :rolleyes:

Men som vi gleder oss til å møte lillingen :hjerte:

Ventetiden får jeg bruke på å sove, og på å hvile kroppen mest mulig. Jo mer jeg sover, jo mindre vondt har jeg :fnise:
Håper dere har det bra!

Endret av Monstrum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt å høre fra deg igjen. Er det virkelig termin allerede? Jøss, tiden flyr. 

Godt det har ordnet seg med bolig, så lykke til familieforøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi kom hjem fra sykehuset for noen dager siden, og med oss hadde vi ei nydelig lita jente :hjerte:

Endelig er ventetiden over, og vi har gått fra to til tre! Hun er nydelig, og vi er så forelska! Tenk at vi er blitt foreldre! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Mini nærmer seg to måneder, og denne tiden har vært.. En berg- og dalbane? Kan det kalles det egentlig, når det kun går rett opp, og så rett ned?

De første seks ukene var fantastiske. Babybobla, stolthet, glede. Og vi, vi var så forelska som vi omtrent aldri hadde vært, til tross for lite søvn og medfølgende irritasjon.
Og så snudde alt da. På noen minutter bare. Bokstavelig talt, vi gikk fra fremtidsplaner og planlegging, til en så dyp fortvilelse som jeg aldri noen gang har opplevd, på 15 minutter. Dette er komplisert, det er vanskelig, og skulle jeg fortalt alt ville det hørtes ut som en dårlig såpeserie. (også dette med gjenkjennelse da...) Men barnevernet ble involvert, og jeg tok et enormt vanskelig valg i å gå fra Monstermannen. Fra lykke til samlivsbrudd der altså. Jeg har vel vært gjennom hele regnbuen av følelser den siste tiden. Sorg, glede, fortvilelse, lykke, avsky, lyst, sinne.... Det var ingen av oss som ville det skulle ende sånn, men jeg må tenke på det som er best for Minimonstrum, og for meg. Og det er ikke å bli.
Sannsynligvis ordner det seg med leilighet for oss i løpet av uken, men vi blir i kommunen. Jeg vil at hun skal ha et forhold til pappaen sin, selv om det ikke blir på hans premisser. Men det skal han ha; han håndterer dette veldig ryddig. Han forstår hvorfor jeg velger som jeg gjør, og fokuserer på at mini skal ha det best mulig. Nå er det bare en dunge praktiske ting som må ordnes opp i.

Jeg vet ikke helt hva jeg føler, jeg. Kaos dominerer nå, som om jeg ikke var hormonell og sårbar nok fra før.
Det eneste som er sikkert er at det ligger en nydelig liten jente på siden av meg, som smiler og er blid, som gir så mye glede, og som er det aller, aller viktigste for meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gå til venstre, det er hjertesiden" sa Sonja. Men hva gjør du når venstre, når hjertesiden, hyler og skriker og roper og ber, men du likevel går mot høyre? Ikke fordi du vil, men fordi du må. Fordi det er det eneste riktige å gjøre.

Det er venstre mot høyre, det er kjærlighet mot fornuft. Det er en evig kamp, en runddans, en slags blanding av rå kamsport og kalkulerende sjakk. Stein, saks papir. Venstre mot høyre. Høyre klipper i stykker venstre, men venstre knuser høyre, som igjen pakker inn venstre. Sånn holder de på. Igjen og igjen og igjen. Det er høyresiden som har overtaket, og alle vet at den vinner. Men venstre, kjærligheten nekter å gi seg. Venstre hånd famler i mørket, griper desperat etter et lite halmstrå. For jeg vil, alt jeg vil er at dette skal gå vekk, at dette aldri skjedde, og at alt skal bli som før. Men det er ingen halmstrå. Ingen flere sjanser. Fornuften seirer, fornuften seire, og det inenbærer å rive vekk hvert eneste halmstrå. Ikke ett kan stå igjen.
For det jeg gjør, det å gå, det er det som er riktig.

Men fy faen så vondt det gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet under leiekontrakt til ny leilighet, krysser fingrene for at jeg får nøkler denne uka! Møbler bestilt, men kommer ikke før rett over påske, så nå blir det å bo litt frem og tilbake, men det går vel det og, for en periode.

Sliten nå. Kjenner jeg gleder meg litt nå, til å flytte faktisk. Komme litt videre. Tror det blir enklere når man ikke bor sammen. Fy fabian dette har vært tungt. Grugleder meg til familien kommer. Har kommet opp med en unnskyldning sammen, en grunn til hvorfor jeg går, og ingen som har stilt spørsmål ved det heldigvis. Folk kan ikke få vite hva som egentlig ligger bak, da ødelegges alt. Det er det ikke verdt.
Blæh.

Monstermann = Møkkamann

Endret av Monstrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 5 uker senere...

En stund siden jeg har skrevet nå ser jeg. Har stått midt i flytting og generelt travelt, men nå er minimonstrum og jeg kommet oss inn i ny leilighet. Det har tatt tid, og vi er ikke helt på plass enda, men det går greit. Vi er ofte på besøk til pappaen hennes, og vi begynner å få inn litt rutiner. Jeg er så heldig å ha en baby som har sovet natten gjennom siden hun var 2 måneder!! Det gjør ting så mye lettere for meg enn om hun skulle vært mye våken og jeg slitt med søvnmangel. Hun sover 10-11 timer i strekk! Luksus!

Så da får jeg noen timer på kveldstid, og litt tid på morgenen for meg selv. Den går som regel til å vasje flasker eller gjøre husarbeid, men det er helt greit. Jeg liker tilværelsen. Trives. Jeg har alltid sagt at om jeg hadde hatt muligheten til det så ville jeg foretrukket å bare jobbe bittelitt, og ellers være hjemmeværende.

Det går også overraskende greit å være alene. Snill baby, som sagt. Men kontrollfriken i meg liker å rydde som jeg vil. SEtte ting der jeg vil ha dem. Ingen kompromisser. Og ikke minst har jeg bare meg selv å skylde på om jeg står opp til rot ;)

Ting har altså gått overraskende bra. Planen nå? Stramme inn litt økonomisk, spare penger. Og kjøpe større bil!
Skal sette meg ned når jeg får tid snart, og starte prosjekt "Matspar - Bruk opp det som er i skapene; bruk minst mulig penger på mat!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei; Prosjekt Spis opp maten du har er i gang!

Lager liste over det jeg har nå, en startliste, også en oppdatert liste der jeg skriver inn nytt jeg kjøper, og fjerner det som er spist opp.

Det er liksom dette som er greia mi da, å spare penger på mat. I skapene nå tror jeg det er to ting jeg har kjøpt til fullpris. Alt annet er kjøpt på salg, datovarer, eller rimeligere i Sverige (som regel også uten å betale for det. Foreldre :hjerte: )
Det blir lettere å få inn mitt system på det igjen nå som jeg er alene. Jeg har pleid å dele opp matbudsjettet mit. Maks halvparten skal gå til fersk mat, mat kjøpt til full pris osv.. Resten går i en salgs-pott. Dermed har jeg penger til faktisk å handle litt når det er tilbud på ting jeg trenger/bruker mye. Jeg må få omordnet litt på økonomien, den blir litt annerledes nå enn da jeg hadde samboer. Langsiktig mål: Kjøpe eller bygge hus. Laaaaaaangsiktig der altså :P Kortsiktig mål: Større bil. Den jeg har nå får jeg ikke plass til både vogn og bilstol i samtidig, og det er litt upraktisk. Så nå blir det ganske enkelt hardere sparing fremover. Har allerede fasttrekk på 500 i mnd, i tillegg til litt i pensjonssparing, og to kontoer (en langsiktig, lappen o.l, og en kortsiktig (større utgifter, sykkel, konfirmasjon..) til Minimonstrum som det sparess på hver mnd. Første bud nå blir å ta ut penger i kontanter som skal gå til mat, og la kortet ligge igjen hjemme. Fy fader det er enkelt å bare dra det kortet altså, det blir litt mye småsummer. Så nå prøver vi!
(Har du lest hele veiein hit; cred! Om ikke, er det helt forståelig! Og jeg forventer det heller ikke)

Ok! OVERSIKT:

Frokost, te:
- En nesten full pk riskjeks
- To pk glutenfrie knekkebrød
- Et glass peanøttsmør
- En nesten full flaske akasiehonning
- Ett halvfullt glass minthonning
- 11 Nutrilettbarer
- 4 500g Propud
- 3 200g Propud
- Masse te. Note to self; Ikke kjøp mer te!

Frø o.l.:
- 3/4 pk linfrø.
- 3/4 pk chiafrø

Middag:
- 1 pk glutenfri lasagneplater
- ca 2 kg glutenfrie pastaskruer
- 1/2 pk grøtris
- 2 pk glutenfri couscous
- 1,5 pk nachoschips (stor pose)
- 1 pk glutenfrie tortillalefser, 4 stk
- 1 pk glutenfri fullkornsspaggeti
- 3/4 storpose glutenfri brunsauspulver
- 1 pk soya-taco-fyll
- 1 pk 5-minuttersgrøt
- 1 pk Rosepeppersaus, Toro
- 11 pk Bretagne kyllingsaus, Toro
- 8 pk Carbonarasaus, Toro
- 2 pk pastasaus, Toro
- 1 pk spagettisaus, Toro
- 1 pk kjøttdeigsaus, Toro
- 1 pk Lofoten fiskesaus, Toro
- 2 pk Maggi Juicy Chicke
- 1 pk glutenfri blomkålsupper
- 2 pk Miks for laksepanne
- 1 pk Miks for ovnsbakt laks

- 1 pk gulrøtter
- 2 4pk hamburgere
- 2 4pk pølser

Drikke:
- 15 bokser Nocco
- 12 bokser Cola Zero
- 2 flasker gløgg
- 4 pk rett i koppen kakao
- 3 pk istepulver
- 1 stor flaske Cola zero
- 1 boks og 1 flaske cider
- 1 flaske hvitvin- 1 dunk rødvin (gis sannsynligvis vekk i gave)
- 1 pk frokostjuice
- 1 liter iste
- 1 flaske fruktmost
- 1 flaske alkoholfri rosevin
- 2 flasker alkoholfri gløgg

Snacks:
- 1 pk Superchips
- 2 pk mikropopcorn
- 5 halvfulle flasker saus/topping til iskrem
- 1/2 pose peanøtter
- 1 pk tørket reinkjøtt
- 1 nesten full pose mini-daim
- 1/2 pk ostepop
- 1 plate Firkløver
- 3 poser dip-pulver
- 1 pose Doc
- 3 pk tyggis

Bakevarer/tørrvarer:
- 6x5 pk tørrgjær
- 3 pk glutenfri bollemiks
- 12 pk glutenfritt mel
- 3 pk melis
- 2 halvfulle pk bakekakao
- 1 pk potetmel
- 1 pk sukker
- masse fiberhusk
- 2 pk natron
-3/4 pk glutenerstatning

- DIV:
- 1 pk amaranth-korn
- 2 pk kikerter

 

Har du nå lest hele veien hit er jeg emgaimponert! Listen er tross alt mest for min egen del, er tross alt dagbok :) Har altså MYE i skapene! MME og annet til mini er ikke tatt med. Gleder meg litt kjenner jeg, til å prøve å få unna. Hjelper dere meg med motivasjonen etter hvert? :kyss2:

Funfact; Dette innlegget tok meg tre timer å skrive. Ska lhilse fra frøken vil-ikke-sove-dupp-og-derfor-mega-overtrøtt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...