Gå til innhold

NRK : 25% av somaliske ektefeller er søsken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Nordoghjem skrev:

gjennomslitt IQ på somaliere er 68 til 71, norsk IQ er imellom 100-104 

Dette er fakta og ikke nynazistisk propaganda, uansett om noe er ufint eller høres grusomt ut så må man basere sine argumenter på fakta og ikke synsing eller gode meninger.

gjennomsnittlig IQ på uni studenter er 120, på humanistiske fag 114 og realfag 140+.     

Nåja. Disse tallene du referer til kommer fra Richard Lynn and Tatu Vanhanen sin bok "IQ and the wealth of nations". Framgangsmåten de brukte for å komme fram til disse nasjonale IQ er ikke akkurat "fakta". For eksempel, de målte aldri IQ i den Somaliske befolkningen.

Jeg foreslår at du leser denne artikkelen før du sier «dette er fakta».

http://irregulartimes.com/2015/08/24/a-new-low-in-racial-immigrant-bashing-proving-somalis-have-lower-iqs-without-measuring-somali-iq/

 

 

Anonymkode: 85e53...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 1/17/2014 at 20.06, AnonymBruker skrev:

 

Ja nettopp på samme måte som alle som begår tyveri, mord eller annen kriminell handling, viser at gjerningspersonene har det så vanskelig, at de burde bli frikjent og slippe å sone!

 

Anonymous poster hash: 10155...c9f

Du bør forstå at det å sammenligne mord med løgn blir veldig feil her. 

Men man kan godt påstå at en del somaliere, og andre asylsøkere, har en lav terskel når det kommer til løgner som dette. Det finnes en del somaliere som lyver på seg ekstra trygd og bidrag ved å bli skilt fra sine ektemenn, mens de fremdeles bor sammen og er gift etter islamsk lov. Andre lyver på seg ekstra barn for å få ekstra tilskudd. Noen lyver og påstår at de flykter fra krigsherjede deler av Somalia, mens de egentlig har bodd flere år i naboland.

Dette er i grunnen ganske typisk for en del av asylsøkere, de hevder f.eks at de kommer fra Somalia, mens de egentlig er fra helt andre land. Disse menneskene gjør jo ikke dette for å være onde, de er i grunnen bare oppfinnsomme og kommer med "hvite" men ulovlige løgner for å gi seg og sine et mye bedre liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/23/2014 at 2.21, AnonymBruker skrev:

Det der er visstnok en myte. De er like vanskelige å integrere der, som hjemme i Norge.

 

Anonymous poster hash: aa9ee...971

FEIL FEIL OG FEIL  !  I USA er somaliere I arbeid I total ulik grad enn I Norge. De er hardtarbeidende,  tropper opp til drit-tøffe jobber den jevne nordmann ikke hadde maktet en eneste dag!   I USA  er det enorme grupper innvandrere fra alle verdens land, og det skal USA ha!- de klarer å få folk I arbeid.  Det er imponerende,  somaliere kommer fra et lovløst,  dysfunksjonelt land med krigsherrer osv og jeg føler dyp respekt for de som jobber seg frem I sitt nye hjemland.   

Anonymkode: ceb5b...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. januar 2014 at 20.07, AnonymBruker skrev:

Håper ikke du er seriøs nå. Somaliere kan egentlig skylde på seg selv og sin dysfunksjonelle kultur. Flesteparten av dem lar seg ikke integrere.

 

Anonymous poster hash: aa9ee...971

Seriløst? 33+ på denne?? Somalia er et fattig utviklingsland i krig, og tidligere kåret til det værste landet i verden  å bo i! Skylde seg selv?!? Har ikke ord!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I Kina så er det motsatt. Man skal ofre seg for fellesskapet. 

Ja da forstår jeg hva du mener. Enig, det er en stor styrke med en slik kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåja. Disse tallene du referer til kommer fra Richard Lynn and Tatu Vanhanen sin bok "IQ and the wealth of nations". Framgangsmåten de brukte for å komme fram til disse nasjonale IQ er ikke akkurat "fakta". For eksempel, de målte aldri IQ i den Somaliske befolkningen.

Jeg foreslår at du leser denne artikkelen før du sier «dette er fakta».

http://irregulartimes.com/2015/08/24/a-new-low-in-racial-immigrant-bashing-proving-somalis-have-lower-iqs-without-measuring-somali-iq/

 

 

Anonymkode: 85e53...a23

Nå er det gjort undersøkelser på undersøkelser for motbevise lav IQ blant Negroid avstamning, samtlige av disse kan ikke passere den akademiske veggen både på metodologi og ikke representativ valg prosess. Når de målte i Sudan fikk de gjennomsnittlig IQ på 85-100, dette var en missvisene undersøkelse siden alle de tok del i det var ifra Uniene.

Den artikkelen som du viser frem har missvisene språk og ingen korrigert data kan du vise meg en artikkel som faktisk har det. Med data da mener jeg over 300-500 data punkter og tilfeldig valgprosess.

Har du lest de andre tingene som JIM COOK har skrevet? 

http://irregulartimes.com/2016/01/27/yes-shes-a-myth-but-what-does-she-drive/

kan du forklare meg hva han prøver å bevise her? 

 

   

     

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FEIL FEIL OG FEIL  !  I USA er somaliere I arbeid I total ulik grad enn I Norge. De er hardtarbeidende,  tropper opp til drit-tøffe jobber den jevne nordmann ikke hadde maktet en eneste dag!   I USA  er det enorme grupper innvandrere fra alle verdens land, og det skal USA ha!- de klarer å få folk I arbeid.  Det er imponerende,  somaliere kommer fra et lovløst,  dysfunksjonelt land med krigsherrer osv og jeg føler dyp respekt for de som jobber seg frem I sitt nye hjemland.   

Anonymkode: ceb5b...5c4

Helt riktig. Sysselsetting for mørkhudede i Amerika er på 90,9%. Hvite amerikanere har en sysselsetting på 95,4%. Alle grupper som har over 90% sysselsetting vil jeg si er bra.

http://money.cnn.com/2015/08/07/news/economy/black-unemployment/

Anonymkode: 85e53...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt dette om kvoteeflyktninger fra somalia som ble/blit fordelt på vestlige land; usa bla. har førsterett  og får derfor arbeidsføre og skolerte innvandrere. Norge derimot stiller langt bak i køen og får analfabete ol. Noen som vet om dette stemmer?

Anonymkode: 39b6f...55b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nordoghjem skrev:

Nå er det gjort undersøkelser på undersøkelser for motbevise lav IQ blant Negroid avstamning, samtlige av disse kan ikke passere den akademiske veggen både på metodologi og ikke representativ valg prosess. Når de målte i Sudan fikk de gjennomsnittlig IQ på 85-100, dette var en missvisene undersøkelse siden alle de tok del i det var ifra Uniene.

Den artikkelen som du viser frem har missvisene språk og ingen korrigert data kan du vise meg en artikkel som faktisk har det. Med data da mener jeg over 300-500 data punkter og tilfeldig valgprosess.

Har du lest de andre tingene som JIM COOK har skrevet? 

http://irregulartimes.com/2016/01/27/yes-shes-a-myth-but-what-does-she-drive/

kan du forklare meg hva han prøver å bevise her? 

 

   

     

Og hvor er dine fakta "som har passert den akademiske veggen både på metodologi og representativ valg av prosess"?

Det er du som har bevisbyrden. Siden det er du som påstår at personer med "Negroid avstamming" er gjennomsnittlig mildt retardert (IQ 68).

 

Anonymkode: 85e53...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt dette om kvoteeflyktninger fra somalia som ble/blit fordelt på vestlige land; usa bla. har førsterett  og får derfor arbeidsføre og skolerte innvandrere. Norge derimot stiller langt bak i køen og får analfabete ol. Noen som vet om dette stemmer?

Anonymkode: 39b6f...55b

Jeg vet ihvertfall at USA stiller helt andre krav til innvandrere enn man gjør i Norge. 

Der borte MÅ man ut i arbeid, der MÅ man lære språket - man har ikke noe valg.

Anonymkode: c7e8b...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Og hvor er dine fakta "som har passert den akademiske veggen både på metodologi og representativ valg av prosess"?

Det er du som har bevisbyrden. Siden det er du som påstår at personer med "Negroid avstamming" er gjennomsnittlig mildt retardert (IQ 68).

 

Anonymkode: 85e53...a23

Det har vært store undersøkinger i 180 land i 2002, 113 land i 2006 samt utallige mindre innsamlinger av vernepliktige rundt omkring i verden og selvfølgelig andre mindre undersøkinger av diverse instanser.

Ønsker du kilder så må du lese "IQ and the Wealth of Nations", "Race Differences in Intelligence", artikler av William Saletan. Forskere som faktisk har forsket på IQ er det faktisk konsensus at europeere har ca 100, subsarharan 70, øst-asiater har 110-113. Det som er problemet er humanister som har en ideologi som sier at alle mennesker er like, som har problemer med å akseptere dette.

Jeg sa aldri at folk med negroid avstamning har 68 i IQ, jeg sa at de i Somalia har det. Det jeg sa var at folk ønsker å bevise at mennesker med Negroid avstamning har samme IQ som Kaukasoid avstamning. Dette er snak om genotyper og fordeling av IQ. eksempel i nord-Afrika har de generelt høyre IQ enn de i Sør-Afrika.

Jeg ønsker ikke å høres ut at jeg er ufin nå, det er ikke jeg som ikke forstår. Selv om du tror at vi har like forutsetninger blant afrikanere og europeerne så tilsier dataene noe helt annet.    

       

Endret av Nordoghjem
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vox_populi skrev:

Du mener altså at det at østasiatene er mer villig til å godta kollektivistiske løsninger, er en styrke for dem som vil medvirke til å føre dem fram til førsteposisjon i verden. Det blir vanskelig å forstå hva slags kollektivistiske løsninger du sikter til uten at du blir mer konkret. Tenker du på at østasiatene er mer villig til å sette sitt liv på spill for samfunnet som soldater? At de med glede betaler mer skatt enn mer egoistiske europeere? (Betaler de mer, forresten?)

Du mener altså at det at østasiatene er mer villig til å godta kollektivistiske løsninger, er en styrke for dem som vil medvirke til å føre dem fram til førsteposisjon i verden? Ja

Det blir vanskelig å forstå hva slags kollektivistiske løsninger du sikter til uten at du blir mer konkret. Jeg tenker de er mer villige til å la seg lede for en "god" sak lagt fram fra ledere (samfunn)/(selskaper)

Tenker du på at østasiatene er mer villig til å sette sitt liv på spill for samfunnet som soldater? Ja, med tanke på japanske som ofret seg under 2-verdens krig og de fryktede Gurkha-soldatene innleid fra Nepal.

At de med glede betaler mer skatt enn mer egoistiske europeere? (Betaler de mer, forresten?) Aner ikke, men jeg tror de er villig til å underkaste seg et sterkt skatteregime hvis ledere gjennomfører det ja. Ellers så er det vel turbokapitalisme som gjelder der nede med Singapore som ledestjerne.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0g denne artikkelen ble publiser hos NRK, av alle ting...  :ironi:

De har ikke akkurat vært særlig opphengt i å presentere ting som kan tale negativt for immigranter og asylsøkere tidligere. For å si det sånn...

Anonymkode: 67c5e...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nordoghjem skrev:

Det har vært store undersøkinger i 180 land i 2002, 113 land i 2006 samt utallige mindre innsamlinger av vernepliktige rundt omkring i verden og selvfølgelig andre mindre undersøkinger av diverse instanser.

Ønsker du kilder så må du lese "IQ and the Wealth of Nations", "Race Differences in Intelligence", artikler av William Saletan. Forskere som faktisk har forsket på IQ er det faktisk konsensus at europeere har ca 100, subsarharan 70, øst-asiater har 110-113. Det som er problemet er humanister som har en ideologi som sier at alle mennesker er like, som har problemer med å akseptere dette.

Jeg sa aldri at folk med negroid avstamning har 68 i IQ, jeg sa at de i Somalia har det. Det jeg sa var at folk ønsker å bevise at mennesker med Negroid avstamning har samme IQ som Kaukasoid avstamning. Dette er snak om genotyper og fordeling av IQ. eksempel i nord-Afrika har de generelt høyre IQ enn de i Sør-Afrika.

Jeg ønsker ikke å høres ut at jeg er ufin nå, det er ikke jeg som ikke forstår. Selv om du tror at vi har like forutsetninger blant afrikanere og europeerne så tilsier dataene noe helt annet.    

       

Richard Lynn og Tatu Vanhanen sin bok "IQ and The Wealth of Nations" er en uheldig kilde å bruke som bevis på at Somaliere har IQ 68. Siden de aldri målte IQ til Somaliere, men tok gjennomsnitte fra land rundt. Som absolutt ikke kan kalles en godkjent metodologi, fordi Slovenia som er et europeisk land med europeiske folk scorer 95 IQ, mens andre europeiske land scorer 100-103, ifølge den boken.

William Saletan sin bok skal jeg se nærmere på før jeg kommer med en uttalelse om innholdet.

 

 

 

Anonymkode: 85e53...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, førstedamen skrev:

25% av somaliske ektefeller er søsken.

Og 50% av alle i Kautokeino som er gift er i familie. 

Hva med det?

Hvor har du dette fra?

Anonymkode: b6e4c...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Monky skrev:

Seriløst? 33+ på denne?? Somalia er et fattig utviklingsland i krig, og tidligere kåret til det værste landet i verden  å bo i! Skylde seg selv?!? Har ikke ord!

Hvem mener du at det er som starter og driver med disse krigene om ikke de selv da?

Anonymkode: 2c1d6...453

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Richard Lynn og Tatu Vanhanen sin bok "IQ and The Wealth of Nations" er en uheldig kilde å bruke som bevis på at Somaliere har IQ 68. Siden de aldri målte IQ til Somaliere, men tok gjennomsnitte fra land rundt. Som absolutt ikke kan kalles en godkjent metodologi, fordi Slovenia som er et europeisk land med europeiske folk scorer 95 IQ, mens andre europeiske land scorer 100-103, ifølge den boken.

William Saletan sin bok skal jeg se nærmere på før jeg kommer med en uttalelse om innholdet.

 

 

 

Anonymkode: 85e53...a23

Nei nå du slutte, blant forskere har det vært ingen tvil i snart 30 år nå. De som har et ønske, bias, eller en form for ideologi fornekter forsking resultatene. I 90 tallet så var det brain-drain i de folkerike områdene, 2000 var det skolene som hadde skylden og nå selektiv kritisisme av merkelige ansamlinger av tulle org som har ingenting med seriøs forsking. Det virker som du prøver å ta meg på noe i et forsøk å kritisere anerkjent forsking som har en av de de mest massive datasamlingene over en lang periode. Jeg kan ikke se noe feil med metodologien til Richard Lynn bortsett fra noen generaliseringer (folkegrupper) som ikke passer inn. En forsker starter med en hypotese og prøver å bevise den feil, en feminist, humanetiker, ideolog starter med en teori og prøver å bevise den rett.    

                

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nordoghjem skrev:

Nei nå du slutte, blant forskere har det vært ingen tvil i snart 30 år nå. De som har et ønske, bias, eller en form for ideologi fornekter forsking resultatene. I 90 tallet så var det brain-drain i de folkerike områdene, 2000 var det skolene som hadde skylden og nå selektiv kritisisme av merkelige ansamlinger av tulle org som har ingenting med seriøs forsking. Det virker som du prøver å ta meg på noe i et forsøk å kritisere anerkjent forsking som har en av de de mest massive datasamlingene over en lang periode. Jeg kan ikke se noe feil med metodologien til Richard Lynn bortsett fra noen generaliseringer (folkegrupper) som ikke passer inn. En forsker starter med en hypotese og prøver å bevise den feil, en feminist, humanetiker, ideolog starter med en teori og prøver å bevise den rett.    

                

I innlegget mitt poengterte jeg en tydelig glipp i metodologien til Richad Lynn når de ikke målte IQ til Somalier men tok gjennomsnittet fra landene rundt, at dette var en glipp i metodologien gjorde jeg tydelige med å vise til at i boken til Lynn har Slovenia IQ 95, som er flere poeng lavere enn andre europeiske land. Den andre kilden du henviste til var artikler av Willaim Salaten som jeg ikke har gått i dybden av enda.

Jeg synes det er litt påfallende at svarene dine er "nei nå må  du slutte" "dette sier forskere" "Ingen tvil i snart 30 år".

Du kan gjerne referere til flere kilder istedenfor å komme med det sistnevnte.

 

Anonymkode: 85e53...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du dette fra?

Anonymkode: b6e4c...7b7

DPS sine person statesitikker fra 2009, og regner med det ikke er blitt flere tilflyttere siden da. 

Er faktisk et fakta at vi har mye innavl i Norge, men kan ikke finne noen statelig rapport på dette da ingen vil at vi skal vite det. Les gjerne også de gamle rapportene fra 30-40 tallet i finnmark hvor alle som er gift og i familie faktisk er oppgitt, det er hvertfall interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...