Gå til innhold

NRK : 25% av somaliske ektefeller er søsken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://en.wikipedia.org/wiki/Environment_and_intelligence

Les og lær, for du har ikke peiling. Jeg taler overhodet ikke fagmiljøet i mot, det er allment kjent at miljø påvirker muligheten til å prosessere data, og da kan ikke IQ-en være lik fra plass til plass ettersom at miljøet er vidt forskjellig. Anerkjenner du at faktorer som underernæring, eksponering for tungmetaller, eksponering for rusmidler som foster eller som barn, mye sykdom som barn osv påvirker intelligens, da anerkjenner du også at det er regionale forskjeller med tanke på IQ.

IQ er bare et tall, det er EQ som gjelder!

:sarkasme:

Anonymous poster hash: d9f93...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så alle er like smarte altså?

Du er klar over at det er klare genetiske forskjeller på "resten av verden" og mennesker som historisk hører til sør for sahara? På etter eller annet tidpunkt i historien klare homo sapiens å pare seg med homo neandertalis, og for ALLE mennesker som "hører" til nord for Sahara finnes det gener som også fantes i neandertalerne. Disse genene finnes ikke i mennesker sør for Sahara.

Jeg sier ikke at dette har noe med IQ å gjøre, men det er genforskjeller som er mye større enn "oss andre" i mellom.

Også til det uthevende "da de", ikke "dem".

Anonymous poster hash: 2459c...112

Alle har ikke samme IQ nei, selvfølgelig er vi alle utstyrt med forskjellige hjerner hvor noen har bedre forutsetninger enn andre.

Dog er det ikke slik at vi som sees som ariske har bedre hjerner enn asiater eller indianere fra Peru etc., vi er mer skolerte enn de fleste ja - men om noen aldri har gått på skole og sågar er analfabet så betyr ikke dette at dem har lavere IQ (hjernens kapasitet).

Det er miljøer som gjerne vil ha oss til å tro at noen er annerledes enn andre, at noen har lavere IQ. Selv sett slike dokumentarer og dem er overbevisende slik også dokumentarer om intelligent liv ute i verdensrommet etc er det, eller dokumentarer om at vi ikke har problemer med menneskeskapt klimapåvirkning etc.

Dog bør du lese om IQ og kritikk av målemetoder da dette kan åpne dine øyne.

Da vil du fatte at analfabeter som aldri har gått skole, kan ha høyere IQ enn en som har studert til master eller doktorgrad. Mange ser dog dessverre en understimulert hjerne som dum, det blir helt feil.

Med samme skolesystem og trygghet som oss hadde folk fra andre verdensdeler gjort det like bra som oss, og i en uheldig situasjon så kunne det vært vi som var analfabeter oc uten skolegang - historien har bragt oss forskjellige steder og historien er full av tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Den 29.1.2014 at 19.18, made4u skrev:

Alle har ikke samme IQ nei, selvfølgelig er vi alle utstyrt med forskjellige hjerner hvor noen har bedre forutsetninger enn andre.

Dog er det ikke slik at vi som sees som ariske har bedre hjerner enn asiater eller indianere fra Peru etc., vi er mer skolerte enn de fleste ja - men om noen aldri har gått på skole og sågar er analfabet så betyr ikke dette at dem har lavere IQ (hjernens kapasitet).

Det er miljøer som gjerne vil ha oss til å tro at noen er annerledes enn andre, at noen har lavere IQ. Selv sett slike dokumentarer og dem er overbevisende slik også dokumentarer om intelligent liv ute i verdensrommet etc er det, eller dokumentarer om at vi ikke har problemer med menneskeskapt klimapåvirkning etc.

Dog bør du lese om IQ og kritikk av målemetoder da dette kan åpne dine øyne.

Da vil du fatte at analfabeter som aldri har gått skole, kan ha høyere IQ enn en som har studert til master eller doktorgrad. Mange ser dog dessverre en understimulert hjerne som dum, det blir helt feil.

Med samme skolesystem og trygghet som oss hadde folk fra andre verdensdeler gjort det like bra som oss, og i en uheldig situasjon så kunne det vært vi som var analfabeter oc uten skolegang - historien har bragt oss forskjellige steder og historien er full av tilfeldigheter.

Du motsier deg selv konstant. Først er det ikke forskjell mellom kulturer, så er det ikke forskjell mellom kulturer. Først måles IQ likt i forskjellige land, så måles IQ forskjellig fra land til land. 

Det er umulig å få noen mening ut fra usammenhengende babbelet ditt. At du har null peiling på hva du snakker om er åpenbart.

Men for å komme med litt fakta i diskusjonen: 

Somaliere har den laveste snitt IQen i hele verden. 

En av grunnene for lav IQ er innavl. 

Anonymkode: bb2f7...a7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

iq-of-nations.gif?w=801&

Anonymkode: aa32d...2f2

Asiater er altså den smarteste rasen? Og svarte den dummeste. Arabere og Latinos/Hispanics i midten. Og hvite litt under asiter.

Anonymkode: 85e53...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18. januar 2014 at 13.57, AnonymBruker skrev:

Ikke f...typisk dumsnill nordmann! Somaliere er slue, vil ikke integreres i det norske samfunnet, og er late som FY.

 

Anonymous poster hash: fec71...4ae

Jeg kjenner en person fra Somalia som jobber. Så det at de er late er bare løgn! Dypt krenkende overfor de fra Somalia.

Anonymkode: 3a080...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Asiater er altså den smarteste rasen? Og svarte den dummeste. Arabere og Latinos/Hispanics i midten. Og hvite litt under asiter.

Anonymkode: 85e53...a23

Herregud så rasistisk! Dette burde blitt slettet umiddelbart!

Anonymkode: 3a080...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så rasistisk! Dette burde blitt slettet umiddelbart!

Anonymkode: 3a080...6ef

Når ble fakta rasistisk? Om du vil leke keiserens nye klær så gjør du det, men du kan ikke kreve at andre gjør det.

Anonymkode: aa32d...2f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en person fra Somalia som jobber. Så det at de er late er bare løgn! Dypt krenkende overfor de fra Somalia.

Anonymkode: 3a080...6ef

Min logiske sans føler seg dypt krenket over et slikt argument.

Anonymkode: 6837f...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.1.2014 at 11.37, AnonymBruker skrev:

Jeg begriper ikke hvordan Norge skal greie seg om dette fortsetter. Ikke bare får de store barnekull de som alt er i Norge, det er fortsatt massiv innvandring til Norge fra Somalia i tillegg også familiegjennforening. Enkel matematikk tilsier at de til slutt vil bli en veldig stor gruppe og at NAV havarerer.

Anonymous poster hash: 33b06...887

 

Kanskje vi alle burde slutte å anstrenge oss for å få jobber og heller melke "kua" så lenge det går? Og når det er slutt så kan vi alltids ta oss en jobb eller flytte et sted hvor de ikke har så naive styresmakter som her til lands. 

Når vi endelig har fått en minister som tør si ting åpent så blir hun omtrent lynsjet - både fra kollegaer på Stortinget og fra det norske media. 

Jeg blir kvalm av det hele. Hva slags land ønsker man egentlig? 

Anonymkode: c7e8b...057

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en person fra Somalia som jobber. Så det at de er late er bare løgn! Dypt krenkende overfor de fra Somalia.

Anonymkode: 3a080...6ef

Jeg velger å tro at dette er ironi. Men det er sannelig ikke lett å være sikker på dette forumet. 

Anonymkode: bb2f7...a7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så rasistisk! Dette burde blitt slettet umiddelbart!

Anonymkode: 3a080...6ef

Jeg leste ut i fra bildet som vedkommende la ut.

Men dette "IQ" konseptet er dynamisk. Altså den endrer seg. Fks svarte i Amerika har gjennomsnittlig IQ 85, som er det samme som Arabere og Latinos/Hispanics. Trener en folkegruppe hjernen sin/blir mer utfordret gjennom flere generasjoner øker det kollektive resultatet på slike tester.

 

Anonymkode: 85e53...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Asiater er altså den smarteste rasen? Og svarte den dummeste. Arabere og Latinos/Hispanics i midten. Og hvite litt under asiter.

Helt riktig. Øst-asiater er de mest intelligente i gjennomsnitt. Blant annet derfor kommer kineserne til å ta over som verdens herskere. Men like viktig er høg arbeidsmoral og et effektivt styresett der lederne får lov til å tenke langsiktig: mer enn fire år framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vox_populi skrev:

Helt riktig. Øst-asiater er de mest intelligente i gjennomsnitt. Blant annet derfor kommer kineserne til å ta over som verdens herskere. Men like viktig er høg arbeidsmoral og et effektivt styresett der lederne får lov til å tenke langsiktig: mer enn fire år framover.

Jeg synes du også skulle ta med den tilsynelatende lette underkastelsen for kollektivistiske løsninger, da mener jeg ikke bare generellt i samfunnet men også i store private firmaer hvor de ansatte setter arbeid og lojalitet til "The company" større enn familien eller egen selvrealisering.

Endret av fotosyntesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fotosyntesen skrev:

Jeg synes du også skulle ta med den tilsynelatende lette underkastelsen for kollektivistiske løsninger, da mener jeg ikke bare generellt i samfunnet men også i store private firmaer hvor de ansatte setter arbeid og lojalitet til "The company" større enn familien eller egen selvrealisering.

Ja, men blir ikke dette omtrent det samme som arbeidsmoral, som jeg nevnte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Vox_populi skrev:

Ja, men blir ikke dette omtrent det samme som arbeidsmoral, som jeg nevnte?

Nja....underkaste seg kollektivistiske løsninger uten tanke på sin egen velferd kan være mer selvutslettende enn fremvisning av god arbeidsmoral. Intelligens også for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, fotosyntesen skrev:

Nja....underkaste seg kollektivistiske løsninger uten tanke på sin egen velferd kan være mer selvutslettende enn fremvisning av god arbeidsmoral. Intelligens også for den saks skyld.

Du mener altså at det at østasiatene er mer villig til å godta kollektivistiske løsninger, er en styrke for dem som vil medvirke til å føre dem fram til førsteposisjon i verden. Det blir vanskelig å forstå hva slags kollektivistiske løsninger du sikter til uten at du blir mer konkret. Tenker du på at østasiatene er mer villig til å sette sitt liv på spill for samfunnet som soldater? At de med glede betaler mer skatt enn mer egoistiske europeere? (Betaler de mer, forresten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vox_populi skrev:

Du mener altså at det at østasiatene er mer villig til å godta kollektivistiske løsninger, er en styrke for dem som vil medvirke til å føre dem fram til førsteposisjon i verden. Det blir vanskelig å forstå hva slags kollektivistiske løsninger du sikter til uten at du blir mer konkret. Tenker du på at østasiatene er mer villig til å sette sitt liv på spill for samfunnet som soldater? At de med glede betaler mer skatt enn mer egoistiske europeere? (Betaler de mer, forresten?)

I vårt samfunn, for eksempel, så er individet alt. Jeg, meg og mitt. Har jeg vondt i ryggen eller er litt deprimert så skal samfunnet betale for meg i all fremtid. Å ofre noe for fellesskapet er uhørt. 

I Kina så er det motsatt. Man skal ofre seg for fellesskapet. 

Anonymkode: bb2f7...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17/01/2014 at 20.21, AnonymBruker skrev:

Somaliere er på ingen måte mindre intelligente enn nordmenn. De som kommer til Norge, er snarere en positivt selektert gruppe. Problemet er at svært mange av somalierne har mangelfull skolegang pga forholdene i Somalia med mer eller mindre vedvarende borgerkrig. Dette gjør det vanskeligere for dem å lære norsk og det gir dem problemer med å finne egnet jobb.

 

Anonymous poster hash: 1ec06...101

gjennomslitt IQ på somaliere er 68 til 71, norsk IQ er imellom 100-104 

Dette er fakta og ikke nynazistisk propaganda, uansett om noe er ufint eller høres grusomt ut så må man basere sine argumenter på fakta og ikke synsing eller gode meninger.

gjennomsnittlig IQ på uni studenter er 120, på humanistiske fag 114 og realfag 140+.     

Endret av Nordoghjem
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...