Gå til innhold

NRK : 25% av somaliske ektefeller er søsken.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette reflekterer bare hvor håpløst vanskelig disse flyktningene har det i sitt hjemland. Det at de ser seg nødt til å gripe til slike metoder for å slippe inn i et annet land der de kan leve trygt, er et godt argument for å gi alle somaliere som kommer hit, permanent oppholdstillatelse i Norge.

Anonymous poster hash: 1ec06...101

Ha ha.

Norge har vel tatt sin del av byrden og med unntak av Sverige tar vi i mot flest Somaliere i Europa.

Anonymous poster hash: 33b06...887

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha ha.

Norge har vel tatt sin del av byrden og med unntak av Sverige tar vi i mot flest Somaliere i Europa.

Anonymous poster hash: 33b06...887

Ja og jo flere som er her, desto flere nye vil komme etter.

Det blir en eksponentiell vekst av nyankommende, og samtidig som de nyankommende gjerne får like mange barn som de gjør i hjemlandet.

Og så må det norske samfunnet selvfølgelig gi diverse ytelser, slik at disse "stakkars" små barna ikke vokser opp i fattigdom, så ikke har råd til å gi bursdagsgaver til hverandre osv. Så ender disse familiene opp med å ha grei levestandard, og det bidrar til ytterligere Norges-reklame og rekrutterer ytterligere til å komme til hit!

Anonymous poster hash: 10155...c9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nordmenn sier at somaliere er dumme!

De har skjønt det. Uansett hvor mye staten tetter igjen smutthullet, så finner de ett annet hull:) For ett herlig folkeslag:)

Naboen min er fra Somalia. Hun er "alenemor" til fem barn under 6år. Bor i leilighet betalt av Nav, mens barnefaren bare er på besøk døgnet rundt. Hun har selvsagt ikke registrert han som far for at han skal slippe å betale barnebidrag. Samtidig så kjører han drosje og betaler ned lån på ett hus i nabolaget som han leier ut.

Jeg har selvsagt rapportert henne og familien til Nav, men fikk beskjed om at jeg ikke måtte være en slik sladrekjerring.

Anonymous poster hash: 631b2...604

Då syns eg du skal melde frå til NAV igjen. Dette er noko dei i den seinare tida har begynt å ta på alvor, dei fekk ekstra midler til eit prosjekt for å avsløre trygdesnylteri av denne typen i 2013, og har no begynt å etterforske slike påstander.

Anonymous poster hash: d98e9...3d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 % av somaliske ektefeller i Norge er ikke søsken. 25 % av registrerte somaliske ektefeller, der den ene har fått komme til landet på grunnlag av at den andre allerede er her, er søsken. Litt viktig forskjell syns jeg.

Feil. Ingen av ekteskapa er registrerte i Norge. Dei 25% er søknader om oppholdstillatelse som er avslått, då ekteskapa ikkje er reelle.

I praksis betyr det at "ektefellesøskenet" aldri har kome ril Norge.

Anonymous poster hash: d98e9...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nordmenn sier at somaliere er dumme!

De har skjønt det. Uansett hvor mye staten tetter igjen smutthullet, så finner de ett annet hull:) For ett herlig folkeslag:)

Naboen min er fra Somalia. Hun er "alenemor" til fem barn under 6år. Bor i leilighet betalt av Nav, mens barnefaren bare er på besøk døgnet rundt. Hun har selvsagt ikke registrert han som far for at han skal slippe å betale barnebidrag. Samtidig så kjører han drosje og betaler ned lån på ett hus i nabolaget som han leier ut.

Jeg har selvsagt rapportert henne og familien til Nav, men fikk beskjed om at jeg ikke måtte være en slik sladrekjerring.

Anonymous poster hash: 631b2...604

Fy f***. Dette hadde jeg skrevet et avisinnlegg om.

Anonymous poster hash: 1656c...1c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f***. Dette hadde jeg skrevet et avisinnlegg om.

Anonymous poster hash: 1656c...1c4

Tja, NAV og Skatteetaten er godt kjent med at det skjer. I tillegg er det en kjent sak i Oslo (der de fleste somalierne bor) at barn registreres med ukjent far og bor som alenemor, pga trygdeutbetalinger. Parene er selvfølgelig religiøst gift, men ekteskapet er ikke registrert i folkeregisteret. Alt annet ville vært haram.

Anonymous poster hash: d98e9...3d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100 kvinner fikk barn med "eksmannen". Her ser man hvordan de går frem for å svindle til seg støtte.

http://www.nrk.no/norge/100-fikk-barn-med-eksmannen-1.7541771

Anonymous poster hash: d98e9...3d5

Interessant artikkel, og ganske sjokkerande. 800 000 kroner feilutbetalt på ein einaste familie vil utgjere veldig mange millionar dersom dette er så utbredt som det hevdast. Fester meg særleg ved sitatet frå Amal Aden:

Somaliske Amal Aden har i flere år jobbet som tolk. Ifølge Aden har somaliere, allerede før de kommer til Norge, god kjennskap til det norske trygdesystemet og hvordan det kan utnyttes.

- Jeg opplever at folk som sitter i Somalia har mer kunnskap om det norske trygdesystemet enn mange etniske nordmenn, sier Aden til NRK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Ingen av ekteskapa er registrerte i Norge. Dei 25% er søknader om oppholdstillatelse som er avslått, då ekteskapa ikkje er reelle.

I praksis betyr det at "ektefellesøskenet" aldri har kome ril Norge.

Anonymous poster hash: d98e9...3d5

Testen er nettopp innført, tidligere er ikke slike tester gjennomført. Det er derfor rimlig å tro at dette gjelder også alle de som har kommet de siste årene.

UDI vil ikke svare på om de vil teste ekfeller som allerede har kommet til landet, men det burde man gjøre, det er helt sikkert store mørketall.

Derimot så ønsker de å utvide dette til å teste barn, man mistenker at mange av de ikke er ekte barn, men noen man bare tar med seg.

Anonymous poster hash: 33b06...887

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke hvordan Norge skal greie seg om dette fortsetter. Ikke bare får de store barnekull de som alt er i Norge, det er fortsatt massiv innvandring til Norge fra Somalia i tillegg også familiegjennforening. Enkel matematikk tilsier at de til slutt vil bli en veldig stor gruppe og at NAV havarerer.



Anonymous poster hash: 33b06...887
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen er nettopp innført, tidligere er ikke slike tester gjennomført. Det er derfor rimlig å tro at dette gjelder også alle de som har kommet de siste årene.

UDI vil ikke svare på om de vil teste ekfeller som allerede har kommet til landet, men det burde man gjøre, det er helt sikkert store mørketall.

Derimot så ønsker de å utvide dette til å teste barn, man mistenker at mange av de ikke er ekte barn, men noen man bare tar med seg.

Anonymous poster hash: 33b06...887

Problemet er, at nå som det er kjent at de vil bli testet, vil de finne andre metoder!

Det ble sagt at antallet som ble avslørt som søsken, nå de oppga at de var ektefeller, ble redusert fra 40% til 25% det påfølgende året.

Anonymous poster hash: 10155...c9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er, at nå som det er kjent at de vil bli testet, vil de finne andre metoder!

Det ble sagt at antallet som ble avslørt som søsken, nå de oppga at de var ektefeller, ble redusert fra 40% til 25% det påfølgende året.

Anonymous poster hash: 10155...c9f

Ja, siden de ser at det er "ektefeller" uten barn som blir testet, så vil det nok plutselig dukke opp andre problemstillinger. Feks at man ser mer proformaekteskap, og gjerne bigamilignende forhold.

Anonymous poster hash: d98e9...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då syns eg du skal melde frå til NAV igjen. Dette er noko dei i den seinare tida har begynt å ta på alvor, dei fekk ekstra midler til eit prosjekt for å avsløre trygdesnylteri av denne typen i 2013, og har no begynt å etterforske slike påstander.

Anonymous poster hash: d98e9...3d5

Jeg har meldt i fra flere ganger. Og jeg har selvsagt fått med meg en artikkel om at NAV har blitt flinkere til å ta trygdesnyltere og ringte til NAV rett etter dette.

Den somaliske damen er åpenlyst om hjelpen hun får fra NAV, samt at barnefaren "bor" der og dette har provosert flere av naboene som også har meldt fra til NAV. Så nei, det har ikke hjulpet så langt.

Hun har til og med sagt at jeg er dum som sliter og har fulltidsjobb, når jeg kan dra på NAV og få penger. I tillegg har hun oppfordra meg til å få flere barn. Da slipper man visstnok å skatte når man har mange nok barn. Vet ikke helt om dette stemmer eller om hun har misforstått.

Anonymous poster hash: 631b2...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er mange somaliere som reiser rett forbi Frankrike, Tyskland og Danmark, men i stedet har plukket ut Norge som et land hvor det er lett å få opphold og hvor man har rause trygdeordninger. Faktisk tar Norge i mot flere somaliere en Tyskland.



Anonymous poster hash: cb771...387
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somaliere er grunnen til at jeg etterhvert har blitt rasist. Mulig det finnes noen ærlige blant dem, men jeg har enda ikke møtt en somalier jeg kunne tenke meg å omgås. Har vel aldri møtt noen mer rasistiske, sleipe, selvgode, late mennesker. Nå drar jeg alle over en kam, men har samlet såpass med erfaring i løpet av årene at nå gidder jeg ikke prøve å forsvare de lenger. Det som er synd er at andre afrikanske folkeslag får gjennomgå pga gale somaliere.

Anonymous poster hash: e03b6...752

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit!

Dersom du hadde kunnet noe om IQ-testing, ja da hadde du hatt kunnskap om at denne informasjonen er irrelevant og at en slik sammenligning ikke kan foretas.

Les om emnet og du vil få viten om at gjennomsnittet settes til 100 i enhver kultur/land, altså er du helt villedende med din feilaktige informasjon.

Ditt utsagn forteller mer om ditt kunnskapsnivå og dine krav til kilder og kildenes troverdighet, enn hva det forteller om hvor intelligente somaliere er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egentlig jo, befolkningen i landene sør for Sahara har lavest IQ i verden, hvorav Somalia ligger på rundt 70 i snitt. Har du under 70 i IQ i Norge, er du per definisjon lettere psykisk utviklingshemmet.

Svarte på dette kunnskapsløse og fordummede innlegget over her. Dette er statistikk for julenissegodtroende som ikke selv fatter at det er feil, samt for rasister som vil selge feilopplysninger.

Men voldsomt useriøst med tanke på at kunnskap om IQ-testing ettertrykkelig sier at man ikke kan regne slik og at gjennomsnitt skal settes til 100 i enhver kultur.

Endret av made4u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Dette reflekterer bare hvor håpløst vanskelig disse flyktningene har det i sitt hjemland. Det at de ser seg nødt til å gripe til slike metoder for å slippe inn i et annet land der de kan leve trygt, er et godt argument for å gi alle somaliere som kommer hit, permanent oppholdstillatelse i Norge. Anonymous poster hash: 1ec06...101

Ja, så de kan snylte på skattepengene våre mener du? Her hvor jeg bor skal jeg love deg at det er mange somaliere som henger rundt på kafeer hver dag og bare driver dank. Jeg har en somalisk kollega og hun sier selv at hennes familie og venner sier at dem ikke forstår hvorfor hun jobber når hun kan få penger av NAV uten å gjøre noenting?!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kvinner fikk barn med "eksmannen". Her ser man hvordan de går frem for å svindle til seg støtte.

http://www.nrk.no/norge/100-fikk-barn-med-eksmannen-1.7541771

Anonymous poster hash: d98e9...3d5

Slike burde ikke få noe utbetalt. Staten må gripe inn og stanse denne ukulturen for det går utover alle oss. Det samme gjelder alenemødre som er alene bare på papirer - de burde ikke få støtte som ekte alenemødre får.

For å ikke nevne at slikt bare forsterker skepsisen mot vise grupper utlendinger.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt i fra flere ganger. Og jeg har selvsagt fått med meg en artikkel om at NAV har blitt flinkere til å ta trygdesnyltere og ringte til NAV rett etter dette.

Den somaliske damen er åpenlyst om hjelpen hun får fra NAV, samt at barnefaren "bor" der og dette har provosert flere av naboene som også har meldt fra til NAV. Så nei, det har ikke hjulpet så langt.

Hun har til og med sagt at jeg er dum som sliter og har fulltidsjobb, når jeg kan dra på NAV og få penger. I tillegg har hun oppfordra meg til å få flere barn. Da slipper man visstnok å skatte når man har mange nok barn. Vet ikke helt om dette stemmer eller om hun har misforstått.

Anonymous poster hash: 631b2...604

Hvis du har meldt i fra flere ganger om det, uten reaksjon, syns jeg du burde gå til mediene. Ikke bare er misbruket ille, men hvis myndighetene ignorerer innrapportert misbruk, er det enda mer alvorlig.

Og gå til en nyhetsformidler som prioriterer skandaleoppslag, fremfor politisk korrektet, -som f.eks. VG.

Anonymous poster hash: 10155...c9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...