Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fredag løp jeg til jobb, i helga har jeg rodd kajakk og fått litt veldig nødvendig styrketrening for overkroppen :P I dag har jeg løpt ti kilometer igjen. Kroppen var litt tung, men tror det skyldes en slitsom helg med mye tid ute og i vannet. Blir noen dager uten løping nå, så var veldig greit å få en litt lengre tur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Oi, løp du til jobb? Hadde ikke overlevd jobben jeg da :fnise: Det må sies at jeg har en veldig fysisk tung jobb da, men uansett, så tror jeg ikke at jeg hadde orka det.... Så du er jo kjempeflink! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, gjest- silje skrev:

Oi, løp du til jobb? Hadde ikke overlevd jobben jeg da :fnise: Det må sies at jeg har en veldig fysisk tung jobb da, men uansett, så tror jeg ikke at jeg hadde orka det.... Så du er jo kjempeflink! 

Stillesittende kontorjobb innebærer at det gikk veldig bra, og den eneste måten å få utnyttet en skikkelig dum vakt i sommer. Å jobbe 11-18 er liksom litt ... tidskrevende, men med løping til jobb, så fikk jeg jo utnyttet den best mulig ;) 

1 minutt siden, Auri skrev:

:tommelopp: Bra helg!

Veldig bra helg :nigo: Men gud så slitsomt, jeg trenger ferie :P Har heldigvis langhelg til helga igjen da, så bare tre vakter igjen på jobb når jeg en gang blir ferdig her i kveld, så reiser jeg på besøk til en tante :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje
Et øyeblikk siden, Wolfmoon skrev:

Stillesittende kontorjobb innebærer at det gikk veldig bra, og den eneste måten å få utnyttet en skikkelig dum vakt i sommer. Å jobbe 11-18 er liksom litt ... tidskrevende, men med løping til jobb, så fikk jeg jo utnyttet den best mulig ;) 

Veldig bra helg :nigo: Men gud så slitsomt, jeg trenger ferie :P Har heldigvis langhelg til helga igjen da, så bare tre vakter igjen på jobb når jeg en gang blir ferdig her i kveld, så reiser jeg på besøk til en tante :nigo: 

Huff 11 - 1800, en får jo ikke tid til noen ting før jobb da,, utenom å sove litt ekstra da :fnise: Hvor langt er det til jobben din?

Husker jeg prøvde å løpe hjem etter jobb og det er kun 4km, men det gikk rett i dass ;) Måtte faktisk gå hjem den siste kilometeren, så det prøvde jeg ikke på flere ganger nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, gjest- silje skrev:

Huff 11 - 1800, en får jo ikke tid til noen ting før jobb da,, utenom å sove litt ekstra da :fnise: Hvor langt er det til jobben din?

Husker jeg prøvde å løpe hjem etter jobb og det er kun 4km, men det gikk rett i dass ;) Måtte faktisk gå hjem den siste kilometeren, så det prøvde jeg ikke på flere ganger nei..

9 km til jobb, regnet i overkant av en time, så løp hjemmefra rundt 9 for å rekke å dusje. Da sov jeg til 8 og tok en lang frokost, så egentlig var det en ganske god start på morgenen. Men jeg kommer neppe til å gjøre det samme nå når jeg begynner tidligere på jobb igjen :P 

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke logget så mye her i det siste, men jeg har trent litt :P Skulle egentlig kjørt siste lange, harde tur før halvmaraton forrige mandag. Bare så trist at jeg endte opp skikkelig forkjølet istedet :sukk: Ble aldri helt bra til KK-mila på lørdag, men endte på en helt grei tid, 40 sek raskere enn i fjor! En liten jogge- og gåtur på søndag for å få ting ut av beina. Så fikk jeg plutselig litt ekstra tid i går kveld etter jobb, så da ble det 17 km i tempo jeg har planer om å ha på halvmaraton. Det var tungt, men overkommelig. Ikke optimal spising eller oppladning til turen, ble bestemt i siste liten, men grei gjennomføring. Nå blir det kun roligere og kortere økter frem til det er tid dette idiotiske prosjektet jeg synes var veldig lurt 31. desember 2015 :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Halvmaraton blir bra! Klarte du 17 km i ønsket tempo nå så går nok løpet greit tenker jeg. Bare å passe på å ikke starte for hardt. Bøyer meg i støvet, jeg er ikke i halvmaratonform for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Engel skrev:

:duskedame: Halvmaraton blir bra! Klarte du 17 km i ønsket tempo nå så går nok løpet greit tenker jeg. Bare å passe på å ikke starte for hardt. Bøyer meg i støvet, jeg er ikke i halvmaratonform for tiden.

Halvmaratonform vet jeg ikke om jeg vil si at jeg er i, det kommer jo an på hvor lavt man setter forventningene ;)

Det gode med å aldri ha løpt halvmaraton før, er at så lenge jeg fullfører, så perser jeg :P 

55 minutter siden, Cata skrev:

En uke igjen nå....

Hysj, la meg ignorere det faktum litt til :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Enigma* skrev:

Synes det ser ut på Endomondo som om du er i rute. Du er kjempeflink, Wolfie! :)

Takk for det, Enigma!  Føler meg litt usikker på hva jeg skal gjøre den siste uka, men ellers får det bare stå til :laugh:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎09‎.‎09‎.‎2016 at 17.58, Wolfmoon skrev:

Halvmaratonform vet jeg ikke om jeg vil si at jeg er i, det kommer jo an på hvor lavt man setter forventningene ;)

Det gode med å aldri ha løpt halvmaraton før, er at så lenge jeg fullfører, så perser jeg :P 

Akkurat samme målet jeg hadde i fjor.;) Fullføre var godt nok. Måtte riktignok gå et par ganger underveis, men kom meg igjennom. Og det var pokker så god følelse å klare det!:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Engel skrev:

Akkurat samme målet jeg hadde i fjor.;) Fullføre var godt nok. Måtte riktignok gå et par ganger underveis, men kom meg igjennom. Og det var pokker så god følelse å klare det!:biggrin:

Satser på samme godfølelsen lørdag kveld ;)

Jeg er forøvrig mest bekymret for bakken på Tøyen. Var det Oslo du løp i fjor? Har du noen gode råd? ;)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg løp Kystleden Halvmaraton (Horten-Tønsberg). Så har ingen råd i forhold til løypa dessverre. Men starte rolig og ta seg god tid til drikke underveis er viktig. (Når jeg løp var det ekstremt varmt, knallsol og godt over 20 grader, så det med drikke ble veldig viktig.) Og om det er bratte bakker så er det bedre å gå i de bakkene enn å brenne av altfor mye energi om du ikke er veldig sprek tenker jeg da. Ellers så er det greit å finne et jevnt, godt tempo du kan holde over lang tid, og gi blaffen i alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Wolfmoon skrev:

Satser på samme godfølelsen lørdag kveld ;)

Jeg er forøvrig mest bekymret for bakken på Tøyen. Var det Oslo du løp i fjor? Har du noen gode råd? ;)

Kjenner ikke den bakken, men hvis den ikke er alt for bratt så er korte små skritt rimelig effektivt. Eller gå om den er helt forj... Ellers blir det å gå. Når kommer den? Et den mot slutten av traseen? Klarer ikke se hvordan vi løpet ut fra kartet selv om jeg ser hvor løypa går☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Cata skrev:

Kjenner ikke den bakken, men hvis den ikke er alt for bratt så er korte små skritt rimelig effektivt. Eller gå om den er helt forj... Ellers blir det å gå. Når kommer den? Et den mot slutten av traseen? Klarer ikke se hvordan vi løpet ut fra kartet selv om jeg ser hvor løypa går☺️

Høydeprofilen viser litt stigning fra ca. 13 til ca. 14,5, så ganske mye derfra til rett før 16 km er gjennomført. Jeg har hørt rykter om bakken, at den er helt forjævlig, men jeg har ikke snakket med noen som faktisk har løpt den. Det er jo oppover mot Tøyen og Botanisk hage, der har jeg gått noen ganger, og jeg må innrømme at jeg gruer meg til å løpe der :P

Korte bratte bakker er min greie, ikke lange seige :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så på løypeprofilen og fikk det til å bli i underkant av 30 høydemeter? Det er omtrent som mine passe forjævlige bakker hjemme, men at den kommer på ca. 15 km kan kanskje bli en utfordring. Dvs. vi løper vel på 5 moh. for det meste så egentlig er det "bare" 20 høydemeter som er fæle. Men bratt ser den ut til å være ja, så det kan bli interessant. Dog - på den 10 km jeg løp i sommer hadde jeg en 30 metersbakke først og så en nesten 40 meters etterpå. 

Jeg er ved godt mot, men så kan det være jeg skifter mening når jeg kommer til Tøyen :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudd løkk på lørdag. Sekken er pakket og jeg er klar for avreise i morgen. Måtte beste kvinne vinn...eeeeeh....komme i mål med alle bein i behold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...