Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Hehe...det er vel ikke det store løpsutbyttet med en hund som skal snuse overalt nei. Den hunden jeg passer trekker noe voldsomt, så det blir rask gange + litt småjogging. Det ble en tur på 1.3 mil dag, ikke så aller verst det i 20 grader og :sol:

Det kan ta sin tid med brukket tå ja, så litt hvile er kanskje ikke dumt:vetikke:

Ha en fortsatt god ferie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1,3 mil er bra! 

Takk for det. Nå gleder jeg meg til å reise på ferie i morgen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har rotteracet mot halvmaraton begynt, jeg har løpt 6 km i dag! Første kilometeren merket jeg tåa, men så plutselig ble smerten i tåa borte. Uvisst om det er fordi jeg ubevisst la om teknikken, eller en annen grunn, men jeg skal ikke klage. De neste 4,5 km kjente jeg på hvor dårlig formen har blitt, før jeg kjente tåa bittelitt igjen de siste 500 m. Det siste kan jo være fordi jeg da begynte å bli såpass sliten at jeg ikke klarte å løpe for å avlaste tåa. Men alt i alt er det bedre enn fryktet, tross alt. Gjennomsnittsfart på 8 km/t på 6 km er kanskje ikke noe å skryte av, men runden in er tung med mye oppover, og jeg har tross alt ikke løpt på 1,5 måned. Så alt i alt er jeg fornøyd, selv om det var jævlig tungt. Tror forresten jeg kan skylde bittelitt på varmen også, for jeg kom meg ikke ut før nærmere 10.30 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: *klapper for Wolfie*

Ikke minn meg på det rotteracet. Min venstre bakfot er sur etter forrige helgs sykkeltumulter. Kjente det da jeg løp 5 km før i uka, så i helga har jeg rett og slett latt være å løpe i håp om at det skal roe seg. Det ble en runde styrketrening da, for den tar ikke sånn på ankler og akilles og nedre del av leggen. 

Har bittelitt løpeangst nå, kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, jeg følte meg veldig flink der mantraet "Jeg liker jo dette, jeg liker jo dette" gikk kontinuerlig gjennom hodet mitt i et forsøk på å overbevise meg om at jeg liker jogging når jeg er i dårlig form også :laugh: 

Best å la ting hvile, når det trengs. Samtidig som man ikke utsetter det å prøve altfor lenge. Man kan jo prøve, og så heller avslutte hvis det ikke går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Wolfmoon skrev:

Best å la ting hvile, når det trengs. Samtidig som man ikke utsetter det å prøve altfor lenge. Man kan jo prøve, og så heller avslutte hvis det ikke går. 

Jeg besluttet vel i grunnen at jeg var overtrent :fnise: . Skal slutte å være overtrent i morgen og prøve meg på en 3-4 km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på klatring for første gang på altfor lenge, men det gikk faktisk bedre enn forventet. Klatret noen ruter som jeg ikke hadde forventet å klare, så det er bra :nigo: Må prøve å få til iallfall et par klatringer i måneden.

Og i dag har jeg vært på en løpetur igjen, samme 6 km som sist. Og i dag trengte jeg ikke å tenke "Wolfie, du gjør dette her fordi du synes det er gøy" en eneste gang, for det var faktisk stas å kjenne hvordan kroppen responderte! :nigo: Så trenger vi ikke å snakke om at jeg brukte 3 min og 45 sek mer på runden i dag enn jeg gjorde i begynnelsen av mai, jeg vil heller snakke om at jeg brukte over 1 min mindre enn på  mandag :P

Hovedkonklusjonen er at jeg har hatt en god start på august, tre treningsøkter på de tre mulige dagene som er, må regnes som bra :laugh: Så må bare kosten på et eller annet tidspunkt komme på plass igjen også. For det jeg ikke snakker høyt om er den sjokoladen ejg spiste på jobb i går, ferdigpizzaen, ølen og popcornet jeg spiste på kvelden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst til å prøve klatring! Det virker veldig gøy.

Og så bra at løperunda gikk bedre i dag enn på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort unna det som jeg tror blir mine siste seks kilometer denne uka, da er jeg oppe i 18 totalt. Tok av omtrent et halvminutt fra onsdag, så er godt fornøyd med det :nigo:

Kjøpte meg også et par nye sko som jeg testet i dag, det var omtrent som å løpe i tøfler. Veldig gode, men de er nok ikke helt dempet nok til å løpe noe særlig mer enn 5-6 km, iallfall ikke på asfalt. Ble Altra nok igjen, så føler meg snart som en fangirl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.8.2016 at 15.16, Auri skrev:

Jeg har skikkelig lyst til å prøve klatring! Det virker veldig gøy.

Og så bra at løperunda gikk bedre i dag enn på mandag!

Klatring er veldig gøy :jepp: 

For sånne som meg, som ikke liker styrketrening, er det jo også gull verdt. Det er styrketrening, uten å være kjedelig :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt til jobb i dag, for første gang ever! :nigo: 

Det er veldig deilig å tenke på at når jeg kommer hjem i kveld, så kan jeg bare legge meg på sofaen med god samvittighet :laugh: Ble 9 km, det lengste jeg har løpt siden før sommeren. Ikke veldig høy fart, men jevnt og greit. Gjennomsnittsfarten ble på ca 9 km/t pga. en del nedoverbakker, men jeg føler de ble veid opp av oppoverbakkene, så jeg er uansett fornøyd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Cata skrev:

Det der har jeg vurdert også, men foreløpig for glad i å sykle.

Jeg hater jo å sykle, så det er ikke et alternativ :laugh:

Det eneste problemet med det, var at jeg måtte ta med skift og håndkle på jobb på forhånd, for jeg orket ikke å jogge med alt jeg trengte. Hadde bare med meg en liten sekk. Så det må jo planlegges litt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for løping til jobb, godt jobba:hoppendeglad:også 9 km da :daane:

Jeg er dessverre ingen løper, men hadde som mål og klare å løpe 5 min sammenhengende på tredemøllen på Impulse innen 1. september. Vet du...i går klarte jeg å løpe 6 1/2 min, så nå går jeg for 10 min innen 1 september:Nikke:

Jeg har mulighet for å sykle til jobb, men det er en del trafikk og ingen gangvei, så foreløpig har det blitt med tanken. Har dusjmuligheter på jobb, så med god planlegging er det absolutt gjennomførbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske stiv i beina etterpå, så jeg tok meg en liten joggetur i går også. Men da ble det bare 4 km ;)

Og det er jo knallbra jobbet! Gode mål å sette seg. Og viktig å huske på at kroppen i begynnelsen klarer mer enn hjernen tror, så mye av jobben er å overbevise hjernen om at det faktisk går :laugh:

Og planlegging er jeg egentlig dårlig på, derfor jeg var imponert over at jeg klarte å få til denne joggeturen til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kospia, så bra, gratulerer!

Wolfie, du får nok fort inn vanen med å legge igjen et par skift på jobb, velg en dag i uka hvor du tar kollektivtransport som vanlig og ta med deg et par ekstra skift for resten av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.8.2016 at 13.08, Auri skrev:

kospia, så bra, gratulerer!

Tusen takk Auri:takke:

Og Wolfmoon, du har nok rett i at kroppen klarer mer en hjernen tror, må bare overbevise den:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.8.2016 at 13.08, Auri skrev:

kospia, så bra, gratulerer!

Wolfie, du får nok fort inn vanen med å legge igjen et par skift på jobb, velg en dag i uka hvor du tar kollektivtransport som vanlig og ta med deg et par ekstra skift for resten av uka :)

Problemet er at jeg jobber mye kveld, og jeg liker å bruke bilen hjem fra kveldsvakt. Ikke så fan av å ta banen edru på kvelden. Alkoholpåvirket gjør det meg ingenting, men det er lite som irriterer meg så mye som andre som er fulle, når jeg selv er edru :laugh: Men skift og dusjesaker er klare på jobb, og har en mellomvakt i morgen, så får se om jeg får dratt meg opp av senga tidsnok til å rekke jobb med jogging ;) 

8 timer siden, kospia skrev:

Og Wolfmoon, du har nok rett i at kroppen klarer mer en hjernen tror, må bare overbevise den:laugh:

Jeg vet at jeg har rett, er tross alt ikke så altfor lenge siden jeg var der selv :P Når det er sagt, så slet jeg før det med at forventningene mine var langt høyere enn det både hjernen og kroppen kunne klare, og det endte med nedtur etter nedtur. Så jeg er absolutt for å ikke sette seg for høye mål, altså. Bedre å faktisk sette seg mål det er mulig å nå ;) 

 

Var litt småforkjølet på fredag, men endte med en liten 5 km på lørdag sammen med hunden til foreldrene mine. Da går det saktere, er jo så mye å snuse på. Så tok jeg meg to hviledager før det ble en 5 km i dag også, sammen med hunden. Så nå burde jeg jo egentlig være klar for løping til jobb i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kom meg opp i dag tidlig :duskedame: Da ble det 9 km jogging til jobb i dag, og jeg kan legge meg på sofaen med god samvittighet i kveld. Men det kan hende jeg skal vurdere litt yoga i kveld, for kroppen er ganske støl og stiv nå, spesielt er nakken og skuldrene litt vonde igjen :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...