Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Åååh, cola.... :hjerter_rundt: 

Jeg har restituert med en styrkeøkt på senteret. Beina er bra til hverdagsbruk, men tror kanskje ikke akkurat den styrkeøvelsen ble den mest optimale i dag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cola var fantastisk. Og nå kan jeg konstantere at beina funker til å løpe opp trappene til t-banen også. Ble nesten ikke andpusten en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mai 2016 at 16.49, Wolfmoon skrev:

Cola var fantastisk. Og nå kan jeg konstantere at beina funker til å løpe opp trappene til t-banen også. Ble nesten ikke andpusten en gang :P

Polar er også fantastisk. Den gir meg lov til å sitte på min brede bak for restitusjon helt fram til onsdag. :ler:

 

Skjermbilde 2016-05-30 kl. 17.26.42.png

Endret av Cata
Ugreit bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også drukket en cola i dag, det var godt! Men jeg skal la vær å falle for fristelsen til å kjøpe indisk istedet for kyllingsalaten som er den planlagte middagen :ler: (Vi har dessuten ikke like god indisk her i distriktet som i hovedstaden *sutre* )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Wolfmoon skrev:

Godt jeg ikke satser på ny rekord sa jeg i går før løpet, det jeg glemte var at rekorden min på 10 km ikke var så veldig mye å skryte av, og at målet mitt om å komme under 1t 5 min faktisk var bedre enn rekorden min :laugh: Så da ble det faktisk ny rekord i går da, selv om heiagjengen min (de som løp 5 km) som så meg ved rundt 8 km, hadde lurt på om jeg i det hele tatt kom til å komme i mål.

Det var fryktelig tungt å løpe i går, som vanlig var de første kilometrene verst, og jeg åpnet altfor hardt. Når jeg etterhvert klarte å legge meg i mitt eget tempo med en noenlunde normal puls, gikk det plutselig mye greiere. Og da jeg kom til andre vannstasjon, og fikk litt vann der, så hadde jeg faktisk litt krefter igjen på slutten også.  På GPS-en min endte løpet med å være under 10 km, så jeg måtte småjogge litt bort til de andre uten å slå av klokka for å komme over mila der. Men selv med det, endte jeg på rett under 1 t og 5 min. Den offisielle tiden min ble derimot rett under 1 t 3 min, så jeg vet ikke helt hva jeg skal stole på der :P De andre hadde også endt opp noe under distansen de skulle ha, så jeg mistenker at løypa var litt for kort.

Uansett er beina og alt fine i dag, i motsetning til resten av kroppen. For det ble jo selvfølgelig middag og vin hos en av venninnene mine etterpå, og plutselig var klokka 3. Formen er litt shabby i dag, kan man si, men nå har jeg fått meg en cola, og snart skal jeg spise litt indisk, så er nok restitusjonen på topp etter det. Jeg er iallfall godt fornøyd med første løpet denne sesongen!

Så bra jobbet!!:duskedame: Syns du skal være kjempefornøyd jeg! Ja løypa var litt kort, men bare rundt 100 m for 10 km, så nyt tida du! Og du, rundt 8 km var jeg døden nær også! De bakkene opp ved monolitten på runde 2 var virkelig drepen altså. Enda godt det var nedover inn mot mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Auri skrev:

Jeg har også drukket en cola i dag, det var godt! Men jeg skal la vær å falle for fristelsen til å kjøpe indisk istedet for kyllingsalaten som er den planlagte middagen :ler: (Vi har dessuten ikke like god indisk her i distriktet som i hovedstaden *sutre* )

 

Min favorittindisk er grunn god nok til å bli i Oslo :laugh:

1 time siden, Engel skrev:

Så bra jobbet!!:duskedame: Syns du skal være kjempefornøyd jeg! Ja løypa var litt kort, men bare rundt 100 m for 10 km, så nyt tida du! Og du, rundt 8 km var jeg døden nær også! De bakkene opp ved monolitten på runde 2 var virkelig drepen altså. Enda godt det var nedover inn mot mål.

Takk for det. Jeg er fornøyd. Og selv ved at jeg jogget rolig bort til de andre for å komme over 10 km, så endte jeg jo på under 1t og 5 min, som tross alt var målet :laugh: Jeg synes de bakkene var drepen, ja. Hvis det ikke hadde gått slakt nedover mot mål, så tror jeg ikke jeg hadde kommet gjennom altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.5.2016 at 17.08, Cata skrev:

Polar er også fantastisk. Den gir meg lov til å sitte på min brede bak for restitusjon helt fram til onsdag. :ler:

:laugh: Det er godt jeg ikke har sånn klokke, for da tror jeg det hadde blitt dårlig  med trening på meg :P

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wolfmoon skrev:

:laugh: Det er godt jeg ikke har sånn klokke, for da tror jeg det hadde blitt dårlig  med trening på meg :P

Gledesdreper :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god treningsuke er over, endte på 32 løpte kilometer denne uka. Rimelig fornøyd med det, selv om jeg  nå sliter med en vond storetå på ene foten og skal ta et par dager pause. Vet ikke helt hva som har skjedd, men regner med at den blir bra av seg selv om den får litt ro.

God start på juni  måned også, 26 løpte kilometer så langt. Litt spent på hvordan det blir når jeg drar til sommerjobben min, men får prøve å få til noen turer der også. Nå skal jeg ta meg en tur ut i sommervarmen å få litt brunfarge på kroppen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt jævlig joggeøkt i dag, rett og slett. Det verste er jo at jeg hadde gledet meg, var så klar etter å ha blitt mer eller mindre ferdig med hjemmeeksamen. Så drar jeg ut, og alt er bare tungt, rett og slett. Og når jeg halvveis på min 16 km-lange joggetur innser at jeg har fått en gedigen vannblemme under beinet, og at det er fryktelig langt hjem, da er det nesten så jeg gir opp. Men jeg kom meg hjem på et vis, men jeg husker nå godt hvorfor jeg la om løpestilen, for fy pokker hvor vondt det er å lande på hælen :P

Men økt fullført, det skal jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Auri skrev:

Uff! Kjipt med blemme og dårlig økt, men kjempebra at du gjennomførte :)

Jeg hadde strengt tatt ikke så mye valg, heldigvis, for ruta mi går langt ute i skogen ;) Det var godt, for jeg tror nok egentlig ikke at evnen til å pushe meg selv hadde vært der om jeg hadde hatt mulighet til å slippe unna :P

Også hadde jeg innmari lyst på brus og god mat når jeg kom hjem, så jeg bestilte meg mat levert på døra. Latskapen lenge leve :sjenert::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, en uke på farten med absolutt null tid til trening bortsett fra de 15 små minuttene jeg snek meg til i Oslo. Og masse mat. (Opplæring, 50-årsdag og 3 dager med middager og møter).  Jeg må ha lagt på meg 5 kg minst... Her blir det å ta skjeen i en annen hånd fra og med i morgen, for da jeg er jeg inne i normal rutine igjen. Her må både trening og mat strammes kraftig opp, kjenner jeg. 

Men med møter og greier så mange dager i strekk så har det bokstavelig talt ikke vært tid til fysisk utskeielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetur på torsdag endte på 4  km. Tungt. Litt mer heldig med dagens styrketreningsøkt. Tung den også, men veldig mye greiere enn fryktet etter 2 ukers fravær. 

Jeg rett og slett hater pause i treningen for det er så fælt å begynne igjen :ler: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ikke noe løpetur i det hele tatt. Mamma mente at etter å ha mosjonere to hester og en hund, så var det nok. Og jeg er i grunn enig :laugh:

Men jeg er vel litt mosjonert av all mosjoneringen jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En uke løpepause ga tydeligvis en formtopp, får nå har jeg endelig brutt den jævla 30 min på 5 km-grensa :laugh:

Godt fornøyd med kroppen i dag, men det er ikke tvil om at det må tøyes. Jeg er rett og slett fryktelig stiv og støl. Var og tok en massasjetime i går, og han antydet at hvis jeg ikke skjerpet meg, så kom det til å utvikle seg noen runners knees som jeg ikke vil ha :P Og jeg har jo kjent på det selv, så jeg innser at noe må gjøres, men jeg er så dårlig på å tøye!

Ja, ja, nå har jeg bare to dager igjen på jobb, så reiser jeg til fjells. Kroppen har sikkert godt av å tilbringe vesentlig mindre tid foran pcen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wolfmoon skrev:

Var og tok en massasjetime i går, og han antydet at hvis jeg ikke skjerpet meg, så kom det til å utvikle seg noen runners knees som jeg ikke vil ha :P Og jeg har jo kjent på det selv, så jeg innser at noe må gjøres, men jeg er så dårlig på å tøye!

 

Hvordan tøyer man ut "runner's knee to be"? Er også elendig på tøying men vet jeg burde gjøre det mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke jeg noen ekspert, men siden jeg har mistenkt litt sånne småsmerter jeg har kjent på fort kan være runner's knee, har jeg lest litt om det. Det handler vel i bunn og grunn om å tøye alle muskler som har en forbindelse til kneet. For det kommer av at musklene der er så stramme at noe i kneet gnisser mot noe annet. 

Mer vet ikke jeg, men jeg vil tro helt vanlige tøyeøvelser på de musklene holder greit. Og sikkert også litt styrke, det andre jeg ikke er så flink til å prioritere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker pulsklokka mi :hjerter_rundt: . Den påstår at jeg har løpt 5 km med en snitthastighet på 8,3 km/h og da har jeg en motbakke som er både lang og litt småfæl. Selvtillitsboost for meg, selv om andre sikkert lurer på om jeg løper i det hele tatt :fnise: . Og så har jeg hevet min "running index" fra 38 til 44 (aner ikke hva det betyr, må visst google litt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...