Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Tenker mer og mer på ny sportsklokke. Mentalt står valget mellom "din" Garmin Vivoactive eller en Polar M400. *fundere*. Begge har sine fordeler og ulemper slik jeg har tenkt å bruke klokka. Hmmmm.....

(Og med ett går det opp for meg at din treningsdagbok synes å være blitt "vår" treningsdagbok i stedet. Unnskyld :ler: . Det er bare morsomt å fundere sammen med noen som er på ca. samme ambisjonsnivå og samme sted i prosessen, så jeg ender med å heller skrive løpeting her enn inne i min egen dagbok.) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker fellesdagbøker :nigo:

Jeg har aldri hatt Polar, så den klokka skal jeg ikke uttale meg om i det hele tatt :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Jeg liker fellesdagbøker :nigo:

Jeg har aldri hatt Polar, så den klokka skal jeg ikke uttale meg om i det hele tatt :P

 

What? No guide? Men vivoactive'n kan du uttale deg om. Jeg ser den kan stilles om etter aktivitetsform og det er en av de tingene som frister siden jeg bruker sykkel en del som transport. Har den også et program for styrketrening? Altså at man logger at "nå driver jeg med styrketrening". Det er jo absolutt trening, men ikke nødvendigvis noe som gir særlig høy puls. 

Og snakker den godt sammen med Endomondo?

Nå rotet jeg meg forresten borti Fitbit Surge også, og det gjorde ikke saken enklere akkurat. 

Forresten så tror jeg dagens trim blir på sykkelsetet. Sykle til treningssenteret 8-10 km unna og så trene litt styrke (med vekt på litt) og så sykle hjem igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel ligger inne som egen app på klokka, det samme gjør gåing og løping (alle tre inne og ute) og svømming. I tillegg har de en egen app-store der man kan finne flere apper. Så vidt jeg vet har de en app for styrketrening, men jeg har ikke brukt den.

 

Den snakker supergodt med Endomondo! En av de tingene jeg har blitt mest overrasket over, er hvor kjapt ting kommer i Endomondo etter at jeg har avsluttet en aktivitet!

 

Pysj, Fitbit ekke bra! :P

I dag har jeg vært på klatrekurs ute hele dagen. Kjenner at jeg kanskje undervurderte sola bittelittegranne ... :sjenert:, men satser på at jeg blir brun og ikke brent.  Nå skal jeg på en aldri så liten samtale om en sommerjobb, håpet hadde vært å få tilbringe noen uker utendørs i sommer, mens jeg fikk betalt for det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtalen gikk iallfall bra, men det var en annen som også skal intervjues, så får vi se hva resultatet blir over helga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da, i dag var jeg storfornøyd, jeg tok en flaske fra drikkebeltet mitt og puttet inn i min fake "flipbelt". Det funket gull.

Burde selvfølgelig tatt med begge flaskene mine, siden jeg plutselig fant ut at det va en god ide å løpe 21 km, men jeg fant ikke den andre flaska :P Drikkebeltet mitt er bare et sånn billigbelte som jeg ikke egentlig liker, men flaska funket i flipbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Wolfie som har blitt superrask! Eller iallfall nesten. Slo rekorden min på 5 km med 1 min og 15 sek i dag, rimelig fornøyd med meg selv, men klarte akkurat ikke å komme under 30 min. På den positive siden, jeg hadde ikke noe mer å gi da jeg var ferdig, og beina var fortsatt bittelitt tunge etter søndagen, så jeg sier meg godt fornøyd!

 

Også har jeg gått omtrent 10 km til i dag, da. Hverdagsaktiviteten for the win! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har "bestilt" styrketrening :nigo: . (Dvs. time med PT for å lære litt om trening med frivekter.) *venter på superrask Cata også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, jeg har vurdert det selv, men fant ut at jeg ikke orket en ting til jeg må få inn i min allerede overfylte kalender akkurat nå :P

I dag har jeg løpt en 6 km med noen hurtigere drag. Vil ikke kalle det for intervalltrening, for så strukturert var det ikke. Altså på ingen måte noen rekordøkt i dag, men gikk greit. Også hadde jeg glemt astmamedisinen min, så jeg er bare stolt over å ha fullført økta uten :laugh:

Ellers skal jeg snart på jobb. Jeg lader opp med jordbær og lett vaniljeis :fnise:  Og jeg har fått sommerjobben jeg ønsket meg deler av ferien, det blir bra. Et par uker til fjells er ikke å forakte :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 km her også, fordelt på 2 økter. Løp til familiebesøk nemlig. 8,8 km oppover, over 9 nedover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du 8,8 km oppover og over 9 nedover til å bli 6 km? :klo::laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallais! :)

Må melde om at jeg er bitt av løpebasillen. Har som mål å klare 10 km på 60 min, og er ikke langt unna - 62 min bruker jeg nå. Så det burde gå om ikke så altfor lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er, morsomt at mange blir bitt av løpebasillen! :nigo: 

Jeg har ikke mål om å bli raskere, der er jeg skikkelig dårlig, men jeg kan gjerne løpe langt ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Flink du er, morsomt at mange blir bitt av løpebasillen! :nigo: 

Jeg har ikke mål om å bli raskere, der er jeg skikkelig dårlig, men jeg kan gjerne løpe langt ;) 

 

Jeg har blitt raskere av intervaller. Synes intervaller alene er ekstremt kjedelig, mens det er gøy om man jogger sammen med noen og bare spurter innimellom.

Langt er jeg ikke god på foreløpig, har ikke løpt særlig lenger enn 1 mil. Men vi får se hva sommeren bringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan i bunn og grunn ikke fordra intervaller og fartsøkninger, derfor fokuserer jeg mer på langt. Der kan jeg la tankene fare og bare løpe, det kan jeg like ;) Men merker jo at jeg blir raskere av å løpe langt også, faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Wolfmoon skrev:

Hvordan får du 8,8 km oppover og over 9 nedover til å bli 6 km? :klo::laugh: 

Tyrkleif, search "km" replace "km/h" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den ;) Imponerende fart, må jeg si, er det ikke du som driver og sier at du løper sakte :klo:

I går ble det ingen løpetur, derimot ble det et par mil i marka. Og kan jeg nok en gang få påpeke hvor mye bakker det er i Østmarka i Oslo? Hva er galt med flatt, liksom :klo: Men jeg kjenner jo at jeg tydeligvis har fått trent rumpa og beina godt. Tror til og med jeg er bittelitt støl i magen, og det er jo kjernemuskulaturen og rumpa fysioterapeuten min mener jeg må ta tak i, så da blir hun sikkert fornøyd :laugh: Tror jeg skal nøye meg med en fryktelig rolig joggetur i dag, gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg, her har man bedrevet modifisert intervalltrening i helga :fnise: . Jeg har vært på familiebesøk i pinsen og har bedrevet "løpe til og fra kaffeslabberas" intervaller. Det var eneste måten jeg kunne få det til på tidsmessig med flere besøkende i huset og mye familiegreier. (Det var konfirmasjon i slekta, så derfor tilreisende...) 

Forleden kveld gjorde jeg det stort. Først løpe til kaffebesøk hos min tante. Annen tante og onkel pluss min mor fikk beskjed om å gi meg 15 min forsprang før de kjørte. (Mye oppoverbakke dit jeg skulle). Der klokket jeg inn nesten 2,5 km. Så ble det kaffeslabberas i halvannen time før vi skulle hjemover igjen, men da ville mor innom kirkegården. "Gi meg 10 minutter," sa jeg og løp dit. Det ble drøyt 2,5 km der også. (De feilberegnet tida så jeg ble stående ute i "kulda" så nå er jeg litt småsnufsete kjenner jeg. :sur:

Så var det "løpe hjem" - uten forsprang. Jammen slo jeg dem ikke der også for de hadde tatt en omvei for litt "sightseeing" :ler: . 

 

Bil er oppskrytt transportmiddel på korte etapper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...