Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Ukas 2. økt er gjennomført. God intervall 3 x 3 min. Er rimelig fornøyd med å ha klart å presse meg til å holde en fart på 11 i 3 min! Hadde ikke klart noe særlig mer, og det er godt å kjenne.

Styrkeøkten gikk også rimelig bra, men ble litt knapt med tid før jeg skulle på jobb. Fikk gjennomført de "store" øvelsene, men ikke tatt alt på mage og armer.

Neste uke blir spennende å se hva jeg får til. Kjører 1. økt som vanlig, men siden jeg reiser til Toten alt på torsdag, er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Kanskje må jeg rett og slett si at jeg bytter ut standart treningsøkter med ski- og rideturer ;)

Jeg har forøvrig også godt over 10 000 skritt per dag denne uka, så selv om torsdagens treningsøkt ble utsatt helt til i dag, så føler jeg at jeg har vært litt flink allikevel. Har gått aktivt inn for å få såpass med skritt hver dag, og har faktisk klart det til tross for mye studering og jobbing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Selv om denne treningsdagboken har vært død en periode, så har jeg faktisk vært flink å trent.

Tirsdag gjennomførte jeg økt uten PT, intervaller gikk veldig dårlig, mens styrken gikk fint. Så ble det alternativ trening resten av uka, siden jeg reiste bort torsdag. Men jeg synes ikke en ridetur, en løpetur i 15 cm nysnø og en skitur var så ille gjennomføring av uka, jeg da :)

Ny uke, nye muligheter, så får vi se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening med PT unnagjort. Jeg har bare en ting å si, au!

Og ikke minst har jeg fått en ny hatøvelse, hoppende utfall er virkelig ikke min greie!

Men økta ble knallgod, og jeg kommer til å bli ordentlig støl og stiv, kjenner jeg. Vurderer å gå og svømme før undervisning i morgen. Starter først kl. 12, så har egentlig god tid, og det er kanskje greit med en liten økt for å ikke stivne helt!? :klo: Er på jobb til nærmere 23.30 da, så vi får se, kanskje jeg må prioritere søvn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har kommet inn i gode rutiner. :) Kjenner meg godt igjen i PT-er som pusher deg til å gjøre hatøvelser. Føler med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, det føles veldig deilig å ha kommet inn i en slags rutine med aktivitet.

Og i dag var jeg faktisk å svømte før forelesning, fant ut at det jo ikke trengte å ta så lang tid, så jeg kom meg i vei. Ble 1000 m, og en snartur innom badstua etterpå. Deilig, men jeg er fortsatt støl som bare fy, spesielt i rumpa og overarmene :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjennomførte ukens siste økt i går etter jobb. Veldig stolt av meg selv som faktisk reiste på trening, i stedet for å utsette det til i dag, noe som hadde ført til at økten ikke ville blitt gjennomført, fordi jeg har vært på jobb siden 7 :P

Grei løpeøkt. Løp intervaller 4 x 3 min, prøvde å holde pulsen på rundt 170 på løpingen, og den gikk ned til ca 140 på 2 min gåing mellom dragene. fornøyd med det. Og fornøyd med å fullføre uten å bli stiv, slik jeg ble på forrige løpeøkt.

STyrken ble litt amputert, men gjennomførte de viktigste øvelsene. Og kjenner nå at jeg må finne en måte å strekke/tøye utsiden av hoften på, for den er øm og stiv som bare pokker. Så hvis noen har noen gode tøyeøvelser der, så mottas alle innspill med en stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjennomførte ukens siste økt i går etter jobb. Veldig stolt av meg selv som faktisk reiste på trening, i stedet for å utsette det til i dag, noe som hadde ført til at økten ikke ville blitt gjennomført, fordi jeg har vært på jobb siden 7 :P

Grei løpeøkt. Løp intervaller 4 x 3 min, prøvde å holde pulsen på rundt 170 på løpingen, og den gikk ned til ca 140 på 2 min gåing mellom dragene. fornøyd med det. Og fornøyd med å fullføre uten å bli stiv, slik jeg ble på forrige løpeøkt.

STyrken ble litt amputert, men gjennomførte de viktigste øvelsene. Og kjenner nå at jeg må finne en måte å strekke/tøye utsiden av hoften på, for den er øm og stiv som bare pokker. Så hvis noen har noen gode tøyeøvelser der, så mottas alle innspill med en stor takk!

Denne, eller denne. Evt. kan du ligge med ene beinet bøyd med foten pekende inn foran deg omtrent på samme måten som første øvelsen, med andre beinet strakt bakover. Pass på å ikke rotere i hofta, og skyt rompa litt bakover så kjenner du enda mer til strekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal teste ut litt når jeg kommer hjem!

Samme greia som jeg har slitt med før, så må se å finne en løsning på denne dumme muskelknuta som alltid kommer i hofta mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skulle skaffe deg en massasjerulle også? Noe sånt som denne eller en foam roller, eller kanskje de har det på senteret du trener på? Det gjør grusomt vondt, men det hjelper. Ville i grunnen anbefale deg å skaffe en selv, så du kan gjøre det hjemme også. Det krever en del massasje i starten før det begynner å hjelpe, dessuten er det begrenset hvor lenge av gangen man klarer å holde på når det gjør så vondt som det gjerne gjør i begynnelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips igjen, det hadde jeg ikke tenkt på en gang. Skal høre litt med PT også, hva hun tror. Føler kanskje at det er den hoften jeg "mister" på knebøy når det blir tungt også, lurer på om det kan ha en sammenheng. Ev. må jeg kanskje ta en tur til fysio eller noe sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjennomført i dag også. Føler meg ordentlig flink :fnise:

Først 4 x 4 min intervall, med 2 min aktiv pause mellom. Løp på 9 i 3 minutter hver intervall, før jeg lå på 11, 11,5, 11,5 og 12,5 på siste minutt av hver intervall. Kan fint løpe lenger på 9, men ønsker å presse meg litt ekstra uten å falle helt sammen og bli ordentlig stiv, så da ble det måten å gjøre det på. Kjenner heldigvis ikke noe til hofta når jeg blir varm og løper, men kjenner den for øyeblikket konstant ellers. Har bestilt meg rulletingen din, Enigma, og PT skal gå gjennom tøyeøvelser med meg på onsdag.

Gjennomførte ikke hele styrkedelen min i dag, var så innmari kjipt på senteret, men det positive er at jeg (etter at jeg var ferdig riktignok) har funnet flere alternative måter å gjøre ting på når det er så fullt. Så da har jeg ingen unnskyldning neste gang :fnise:

Resten av uka blir det PT-time på onsdag, muligens svømming på fredag og løpetur + hjemmestyrke søndag, hvis jeg følger planen min. Og det skal jeg jo, selvfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening i går, men uten PT. Hun hadde skrevet opp feil tid i planen sin :P

Så da ble det 20 min rolig jogging. Knebøy, utfall og mageøvelse. Burde sikkert gjort mer, men fikk litt dårlig tid pga. forsinkelsen med PT, og jeg ville prioritere å tøye ut litt igjen, for hofta plager meg fortsatt.

Har kjøpt sånn rulleting, Enigma, skal bare få hentet den på posten, så blir det spennende å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er om dagen! :) Får håpe massasjerulle kan hjelpe deg litt, selv om det gjerne kan gjøre fryktelig vondt i begynnelsen. Fort gjort å oppdage andre steder man er stram og stiv også, som man ikke var klar over. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det! Jeg føler meg også veldig flink ;) Og ikke minst, jeg har mye energi til tross for mye jobbing og studering, også sover jeg så utrolig godt.

Også har jeg gått ned nesten 5 kg igjen :nigo:

I dag gikk jeg faktisk fra Blindern og ned til sentrum for å komme meg på jobb. Det hadde jeg ikke gjort for bare noen måneder siden, så det er deilig med litt energi!

Blir spennende dette med den rulla, skal prøve å få hentet den i morgen. Men mulig jeg drøyer til søndag med å teste den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått rulla. Det hjelper bare å ha den liggende sant, for jeg må ikke faktisk bruke den!? :klo::P

Prøvde så vidt da jeg fikk den, og det gjorde rett og slett bare vondt! Men jeg må nok prøve litt fremover, for å se om jeg får tak på denne dumme hoftetingen.

I dag har det vært trening med PT igjen. Og der har jeg også bare en ting å si, au. Det var en helt forferdelig trening, den gjorde vondt og kjentes usigelig lang! Rett og slett, ikke annet å si.

Startet med knebøy, så markløft, både strake og vanlige, pull ups med hjelp, dips, utfall, skulderpress, roing og nedtrekk. Før vi avsluttet med ... tada... 10 spurter der jeg hadde 5 armhevinger/situps/spensthopp mellom annenhvert drag :daane:

Jeg klarer seriøst ikke å løfte armene, det er helt jævlig! Og jeg orker ikke å tenke på hvordan resten av kroppen blir i morgen. Jeg hater PT-en min bittelitt akkurat nå, men jeg hadde sikkert godt av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rulling gjør VONDT! Veldig vondt! Det tar tid før du får løst opp nok til at det ikke bare er pain, og det må gjøres jevnlig og holdes ved like, hvis ikke er det like pain igjen. :P

Kjenner igjen følelsen av å hate PT-en ja. Min fikk virkelig gjennomgå noen ganger, og de blikkene hun fikk ... Hun pleide å le og spørre om jeg virkelig hatet henne nå, for det var i alle fall sånn jeg så på henne. :fnise: Man har som regel veldig godt av det, og om de klarer å få oss til å hate dem bittelitt (eller veldig mye) så har de faktisk gjort jobben sin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ødelagt meg, Enigma! Jeg brukte rulla i går kveld, og nå er bare hele hofta mi vond! :P Tydelig at noe har gått opp inni der, for før jeg begynte i går var det bare en liten vond flekk, nå er det et stort område!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjennomført min første uteløpingstur i dag. Ble 3 km på 23 min. Helt greit i litt sånn halvveis drittvær og litt kaldt. Kjørte ganske rolig, men med noen innlagte spurter for å ikke stivne helg. Godt med litt taktskifter underveis.

Makspuls var 177, mens gjennomsnittet lå på 161. Helt greit, men kan nok presse meg bittelitt mer i perioder, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT-time gjennomført igjen i dag. Kjørte intervaller på begynnelsen, det var tungt men levbart. Så var det knebøy, strake markløft, knebøy på 1 bein med hjelp av slynge, nedtrekk og dips. Jeg hater dips, jeg kan rett og slett ikke fordra det. Plutselig føles det ut som om alt av muskler bare kapitulerer og ikke gidder mer, og der faller jeg omtrent rett i bakken :P Men jeg innser jo at dette er en konsekvens av at jeg ikke er spesielt sterk i de aktuelle musklene, så det er bare å bite tenna sammen :sukk:

Vi brukte slutten på økta til tøyeøvelser, noe jeg må bli flinkere til å bruke tid på. Så vi ble enige om at hver gang jeg har frikvelder, skal de tilbringes med å tøye foran Tv-en. Endelig treningsøkter jeg skal klare helt fint :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kvelden i går gikk med til litt tøying, følte meg veldig flink der jeg så på CSI NY og tøyde :P

I dag ble det svømming på meg, tenkte det var godt å få løst opp litt og været i Oslo inviterer ikke akkurat til å gå tur om dagen. Så da ble det 1000 m svømming, gjør det unna på rett rundt 30 min, så er liksom greit å stikke innom og gjøre det når jeg har et par timer fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...