Gå til innhold

Erfaringer med Elitesingles? Er det høyt utdannede mennesker der?


Nettinettet

Anbefalte innlegg

Jeg har en diskusjon gående med en ansatt hos +ELITESINGLES Norge om medlemmene de har, fordi jeg har fått tilbakemelding fra folk som kontakter meg at det er de samme medlemmene der som på de andre stedene. Har DU noen erfaring med Elitesingles og brukerne der? Da vil jeg gjerne høre fra deg.

I følge Elitesingles er målgruppen deres godt utdannede seriøse mennesker som søker seriøse og langsiktige forhold. Alle profiler blir manuelt kontrollert for å sikre høy kvalitet og et høyt nivå på medlemmene. -fra pressemelding.

Stemmer dette eller stemmer de tilbakemeldingene jeg har fått? Jeg synes det er fantastisk når nettdatingsider beveger seg over på nisjer : Kristendate.no Sportdate.no osv men da må det også være strenge krav om at medlemmene faktisk er innenfor den nisjen siden reklamerer for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvordan de skal håndheve det der? SKal man sende inn vitnemål og cv når man søker medlemskap eller? Uansett tulleside det der som alle andre nisjedatingsider. Anonymous poster hash: 60adb...16b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt utdannede og høy på pæra :fnise:

Anonymous poster hash: 7d689...8cb

Og kultiverte, må vite! :P

Anonymous poster hash: 81e21...da6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at jeg ikke vil registrere meg der. Ikke fordi jeg er så opptatt av å henge med andre høyt utdannede men fordi nettstedet så tydelig overselger og fremstår som noe det ikke er.

Nettdating i dag handler nesten bare om å melke kua for det den er verdt dessverre. Det finnes ikke lenger noen originale steder.



Anonymous poster hash: 212dc...fa5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva defineres som høyt utdannet da? Er bachelor-grad godt nok eller kan man kun registrere seg hvis man har master eller doktorgrad? Og hva defineres som suksessfull? Er det inntekt over 1 mill? Jeg liker ikke nettdating så er uansett ikke noe for meg men er bare nysgjerrig med hva som defineres som "elite".



Anonymous poster hash: 19cee...d95
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har en kompis som var registrert der en stund..

Han har kun fagbrev og en helt gjennomsnittlig inntekt.



Anonymous poster hash: 47a59...941
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan de skal håndheve det der? SKal man sende inn vitnemål og cv når man søker medlemskap eller? Uansett tulleside det der som alle andre nisjedatingsider.

Anonymous poster hash: 60adb...16b

Vel hvordan de skal håndheve det bryr jeg meg ikke så mye om. Det jeg bryr meg om er at de mener de skal håndheve det, og faktisk mener de gjør det. Jeg har ikke noe i mot nettdatingsider som er ute å tjene penger på brukerne sine, men å lure brukere til å tro de har et annet klientell enn de har, det er jeg i mot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at jeg ikke vil registrere meg der. Ikke fordi jeg er så opptatt av å henge med andre høyt utdannede men fordi nettstedet så tydelig overselger og fremstår som noe det ikke er.

Nettdating i dag handler nesten bare om å melke kua for det den er verdt dessverre. Det finnes ikke lenger noen originale steder.

Anonymous poster hash: 212dc...fa5

Men det finnes folk med høy utdannelse som kun er ute etter en partner med høy utdannelse, og for dem hadde jo dette vært ypperlig, hvis det hadde stemt med reklamen.

Jeg snakket med en for noen dager siden som hadde registrert seg der inne og som ble skuffa når han så de samme menneskene der som på møteplassen, sukker og match.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva defineres som høyt utdannet da? Er bachelor-grad godt nok eller kan man kun registrere seg hvis man har master eller doktorgrad? Og hva defineres som suksessfull? Er det inntekt over 1 mill? Jeg liker ikke nettdating så er uansett ikke noe for meg men er bare nysgjerrig med hva som defineres som "elite".

Anonymous poster hash: 19cee...d95

Burde jo kanskje være slik at man måtte ha en bachelor eller noe for å melde seg inn. Vet ikke hva som defineres som elite, men jeg tenker at det er de som har en høy utdannelse og/eller høye inntekter. Er det ikke de som anser seg som eliten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes internasjonale datingnettsider der de virkelig fører kontroll. På utseende, inntekt og alt. I Norge - not so much. Landet er for lite, "eliten" er for liten, og mesteparten av de som er i målgruppen for nettsiden er ikke interessert i nettdating. Skal man være selektiv med de som faktisk melder seg inn, ender man opp med to-tre medlemmer.



Anonymous poster hash: 234a8...e74
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, skal vedgå at jeg har registrert meg der. Tenkte som så, at å være singel er ok, men å være ELITE-singel må jo være bedre :danse::fnise: Altså, hadde ingen intensjoner om å gjøre slutt på singeltilværelsen da.

Jeg selv er ikke høyt utdannet, ei heller rik, å ingen av dem jeg fikk foreslått som partner var i noen elite når det kom til yrke. Sto ikke noe om formue ol da, tror ikke det ble spurt om i registreringen heller.

Så jeg ler like godt hver gang jeg ser reklamen :laugh::laugh::laugh:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det finnes folk med høy utdannelse som kun er ute etter en partner med høy utdannelse, og for dem hadde jo dette vært ypperlig, hvis det hadde stemt med reklamen.

Jeg snakket med en for noen dager siden som hadde registrert seg der inne og som ble skuffa når han så de samme menneskene der som på møteplassen, sukker og match.

Ja, jeg kjenner også folk som er der og som har blitt overrasket over at "røkla" henger der også.

Man må nesten bare innse at Norge er for lite til å segmenteres på den måten. Det fungerer nok i USA og kanskje land som Tyskland og andre store europeiske land men i Norge er nok markedet litt for lite, både med tanke på folketall og virvaret av andre nettdatingtjenester man konkurrerer med.

Uansett handler nettdating ikke lenger om å legge til rette for å møte hverandre lenger. Det er bare verktøy for sterke kapitalkrefter og de fleste har nok bedre av å møte noen gjennom andre nettfora og i virkeligheten enn å benytte seg av datingtjenester som ikke er optimale.

Anonymous poster hash: 212dc...fa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem der en kort periode og fikk svar fra:

-to røykende bussjåfører

-en som påstod at han var forfatter men skreiv noe helt uforståelig (i fylla?)

-og tre som gjerne ville ha kontakt men svarte ikke da jeg skreiv et hyggelig svar tilbake.

Jeg la vekt på ikkerøykende og likesinna i profilen.

Så det inntrykket jeg sitter igjen med er at det er akkurat prikklikt alle de andre sidene.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner også folk som er der og som har blitt overrasket over at "røkla" henger der også.

Man må nesten bare innse at Norge er for lite til å segmenteres på den måten. Det fungerer nok i USA og kanskje land som Tyskland og andre store europeiske land men i Norge er nok markedet litt for lite, både med tanke på folketall og virvaret av andre nettdatingtjenester man konkurrerer med.

Uansett handler nettdating ikke lenger om å legge til rette for å møte hverandre lenger. Det er bare verktøy for sterke kapitalkrefter og de fleste har nok bedre av å møte noen gjennom andre nettfora og i virkeligheten enn å benytte seg av datingtjenester som ikke er optimale.

Anonymous poster hash: 212dc...fa5

Nettopp.. og dette nettstedet drives jo egentlig fra Berlin så det er mulig derfor de tenkte det skulle fungere her også. Samtidig så tror jeg absolutt det er rom for et nettsted hvor profiler kvalitetsikres og brukerne ved at de som de snakker med faktisk er den de utgir seg for å være. Man kan aldri ha noen garantier, men litt mer kontroll enn datingstedene i dag har, det kan man faktisk ha.

Nettdating har og vil alltid være et verktøy for å treffe noen, man må selv lære seg å benytte det verktøyet på best mulig måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var medlem der en kort periode og fikk svar fra:

-to røykende bussjåfører

-en som påstod at han var forfatter men skreiv noe helt uforståelig (i fylla?)

-og tre som gjerne ville ha kontakt men svarte ikke da jeg skreiv et hyggelig svar tilbake.

Jeg la vekt på ikkerøykende og likesinna i profilen.

Så det inntrykket jeg sitter igjen med er at det er akkurat prikklikt alle de andre sidene.

Takk for tilbakemeldingen, det er nettopp slike historier jeg har hørt fra andre også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, skal vedgå at jeg har registrert meg der. Tenkte som så, at å være singel er ok, men å være ELITE-singel må jo være bedre :danse::fnise: Altså, hadde ingen intensjoner om å gjøre slutt på singeltilværelsen da.

Jeg selv er ikke høyt utdannet, ei heller rik, å ingen av dem jeg fikk foreslått som partner var i noen elite når det kom til yrke. Sto ikke noe om formue ol da, tror ikke det ble spurt om i registreringen heller.

Så jeg ler like godt hver gang jeg ser reklamen :laugh::laugh::laugh:

Haha jeg har faktisk aldri tenkt på det sånn.. Elite Singel, som i de som er mest single av alle som i allefall ikke skal vekk fra singel tilværelsen.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en diskusjon gående med en ansatt hos +ELITESINGLES Norge om medlemmene de har, fordi jeg har fått tilbakemelding fra folk som kontakter meg at det er de samme medlemmene der som på de andre stedene. Har DU noen erfaring med Elitesingles og brukerne der? Da vil jeg gjerne høre fra deg.

I følge Elitesingles er målgruppen deres godt utdannede seriøse mennesker som søker seriøse og langsiktige forhold. Alle profiler blir manuelt kontrollert for å sikre høy kvalitet og et høyt nivå på medlemmene. -fra pressemelding.

Stemmer dette eller stemmer de tilbakemeldingene jeg har fått? Jeg synes det er fantastisk når nettdatingsider beveger seg over på nisjer : Kristendate.no Sportdate.no osv men da må det også være strenge krav om at medlemmene faktisk er innenfor den nisjen siden reklamerer for.

Det er nok desverre bare en gimmick! Men det kunne jo vært fordelaktidg for de som faktisk var seriøse, det er ingen hemmelighet at en del kvinner med høy utdannelse også ønsker menn med samme bakgrunn. Men de tjener nok ikke nok penger hvis de kune aksepterer folk med mastergrad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...