Gå til innhold

Jul i Svingen, passende for små barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på med mine på 3 og 5, og hverken jeg eller barna er spesielt imponerte. Greit at ting ikke trenger å være pedagogisk riktig hele tiden, men trenger vi virkelig voksne som krangler, barn som mobber og voksne som lurer barn og ler av dem etterpå? Har vurdert å kutte ut serien, men skal la det være opp til barna.

Jeg er så enig. Jeg må sitte og forklare hvorfor de oppfører seg som de gjør og si noe om at slik oppfører man seg ikke. Jenta mi er snart 6 år. I tillegg er hun nå livredd etter å ha sett episoden med spøkelseshuset. Hun tør ikke lengre være på rommet sitt alene eller være i annet rom enn oss. Hva i alle dager hadde det i en julekalender å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes jul i svingen er realistisk, deilig å se noe normalt synes jeg.

3,5 åringen min fenges veldig av den, selv om det er mye der hun ikke forstår - men hun får med seg nok til at det er spennende. Det dukker gjerne opp noen spørsmål underveis - så jeg ser den alltid sammen med henne.

Skomakergata er da virkelig gammeldags og gørrkjedelig? Husker noe jeg likte som barn som den 'den gyldne hale' eller noe sånnt. Tror aldri den ble sendt så mye?! Men dene r sannnsynligvis også gammeldags og kjedelig idag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i Svingen er kjempekoselig. Jeg er dritt lei pedagogisk riktig, så det passer meg godt at den er mer morsom og hyggelig en korrekt.

Eventuelt vri litt på dette og si at "Jul i Svingen" faktisk er korrekt.

Jeg liker "Jul i Svingen" fordi det er jo slik det er. Mødre kjefter, unger lyver og er frekke, menn er tåplige og gamle damer er sure. Sånn er livet. Det er realistisk, om en dratt litt lengre ut.

Anonymous poster hash: 593f1...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å se hva som er så julete med jul i svingen. Ta bort julepynten også er det ikke noen julekalender lengre.



Anonymous poster hash: 595b4...caa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Jul i svingen er koselig, og absolutt passende for små barn. Hvis barnet ditt ikke synes det er noe stas, kan man vel eventuelt intodusere dem til andre julekalendere som kanskje er mer stas :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, etter å ha sett tre episoder nå av julekalenderen som går på NRK, blitt skeptisk til at ungen min på tre år skal få fortsette å se dette møkkaprogrammet, der ungen må se andre barn kalle hverandre stygge ting, foreldre krangler, unger krangler, fedre som oppfører seg som idioter, og det er mye i den serien som slettes ikke er pedagogisk riktig... Denne serien er ukoselig, og jeg savner de fine julekalenderseriene. Hvorfor setter de opp et sånt møkkaprogram til ungene? Nrk skuffer igjen. Vi kjøpte kalenderen der man kan åpne en luke per dag, så det synes ungen min er stas, men selve serien er elendig. Jeg vurderer andre alternativer enn det der, vil at ungen skal se koselig juletv, enn den møkka der... Er det flere foreldre som har droppet denne serien?

Anonymous poster hash: 55bcd...1a9

Enig med deg!!

Anonymous poster hash: c1061...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Jul i Svingen er kjempe morsomt! Barna ser jo at det er sånn man ikke skal oppføre seg :)

I dagens episode(som er fryktelig morsom med bilsangen) lærer jo både Marvin og Klara at det ikke er pent å synge stygt om andre.



Anonymous poster hash: 16cd8...f99
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden fikk meg til å ta en kikk på serien i helga. Og nå er jeg hekta, har sett på det hver dag siden! Syns den er koselig jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Wtf denne serien er jo barnetvs ekvivalent til finsk fjernsynsteater, er jo drita ukoselig og kjipt alt sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i Svingen er superpop her huset. Har vært det hver gang den sendes. Det har også Julekongen vært. Jul i Svingen er ekte unger med ekte språk som oppfører seg som unger. 

Og det er visst en fjern drøm å få en eneste førjul uten det evindelige gnålet om Skomakergata. Den finnes på dvd. Kjøp den og vis til treåringen din. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jul i Svingen er superpop her huset. Har vært det hver gang den sendes. Det har også Julekongen vært. Jul i Svingen er ekte unger med ekte språk som oppfører seg som unger. 

Og det er visst en fjern drøm å få en eneste førjul uten det evindelige gnålet om Skomakergata. Den finnes på dvd. Kjøp den og vis til treåringen din. 

Du kan ikke sammenlikne de to, Julekongen hadde magien som bør være med i en julekalender, Jul i svingen er bare stusselig (ekte unger kan jeg se hvorsomhelst resten av året ;)).

17 timer siden, Sunnfjording skrev:

Wtf denne serien er jo barnetvs ekvivalent til finsk fjernsynsteater, er jo drita ukoselig og kjipt alt sammen.

Beste beskrivelsen jeg har sett! :ler: 

Anonymkode: f97c1...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke sammenlikne de to, Julekongen hadde magien som bør være med i en julekalender, Jul i svingen er bare stusselig (ekte unger kan jeg se hvorsomhelst resten av året ;)).

Beste beskrivelsen jeg har sett! :ler: 

Anonymkode: f97c1...c47

Jeg sier ikke de er de samme. Jeg sier bare de har vært veldig pop her i huset. Hva som er magi er subjektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...