Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Snop skrev:

Som regel er det kombinasjonen av interiørklisjéer som er det verste, ikke alltid det ene møbelet eller bildet. Men for å svare på spørsmålet ditt, har jeg halvparten loppismøbler fra 1940-1980 og resten IKEA, noen sinnssyke, fargerike tapeter man enten elsker eller hater og en blanding av gamle malerier og bilder, og moderne kunst. Skikkelig knæsj og sikkert mange som aldri ville hatt det sånn ;) 

Høres kult ut! Lyst til å poste et bilde av noe? :)

Anonymkode: 93ee3...8da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, dette er en eksteriørdetalj, men jeg våger meg utpå likevel. Jeg skulle inderlig ønske at folk sluttet å male husene sine grå. Samme gjelder for nybygg, de er da triste nok uansett. Altså, det er grått i dette landet minst to tredjedeler av året, vi trenger ikke at husene står til været. Hele byer kommer til å se ut som om det er permanent tåke hvis denne moten ikke forsvinner snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emera skrev:

Okei, dette er en eksteriørdetalj, men jeg våger meg utpå likevel. Jeg skulle inderlig ønske at folk sluttet å male husene sine grå. Samme gjelder for nybygg, de er da triste nok uansett. Altså, det er grått i dette landet minst to tredjedeler av året, vi trenger ikke at husene står til været. Hele byer kommer til å se ut som om det er permanent tåke hvis denne moten ikke forsvinner snart.

Dette er jeg helt enig i! Vi har kjøpt rekkehus som holder på å bli bygget nå. I byggefletet kommer der faktisk en del hus med farge på(grønn og gul/oransj bla.), men vi endte selvfølgelig opp med de som må være grå. :sur:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emera skrev:

Okei, dette er en eksteriørdetalj, men jeg våger meg utpå likevel. Jeg skulle inderlig ønske at folk sluttet å male husene sine grå. Samme gjelder for nybygg, de er da triste nok uansett. Altså, det er grått i dette landet minst to tredjedeler av året, vi trenger ikke at husene står til været. Hele byer kommer til å se ut som om det er permanent tåke hvis denne moten ikke forsvinner snart.

Er så enig! :Nikke:

Folk har det jo bare grått inne også. :forvirret: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asdas123
20 timer siden, Lady Lovelylocks skrev:

Hvilken hylle fra Kremmerhuset?

Regner med brukeren mener kopien av String Pocket-hyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Emera skrev:

Okei, dette er en eksteriørdetalj, men jeg våger meg utpå likevel. Jeg skulle inderlig ønske at folk sluttet å male husene sine grå. Samme gjelder for nybygg, de er da triste nok uansett. Altså, det er grått i dette landet minst to tredjedeler av året, vi trenger ikke at husene står til været. Hele byer kommer til å se ut som om det er permanent tåke hvis denne moten ikke forsvinner snart.

Jeg synes det er veldig fint med grått. Skiller seg litt ut fra hvitt som de aller fleste har. Men det var et godt argument du kom med

Anonymkode: c5076...28c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg absolutt ikke er den rette til å snakke, da hjemmet mitt er en blanding av ting fra loppemarket, funksjonelle og billige møbler og en del arvet. Men ikke på en kul "jeg har unik stil"-måte, bare en tilfeldig blanding. 

Men noe av det verste jeg vet er gulldetaljer; gullkraner på vasken, grønne skap med gullknotter, pyntedusker og absolutt alt av vaser og sånt i gull. Uææ, får helt fnatt! Heldigvis er det ikke så mange som har det sånn lengre da. 

Jeg blir også litt satt ut av hjem som for all del er veldig stilige og fine, men uten en smule funksjonalitet! 10 cm høyt stuebord, enorme lamper man slår hodet i, ting som tar masse plass men ikke kan brukes til noe (f.eks en enorm plante som dekker halve døråpningen til soverommet), ting som blir fort møkkete og er vanskelige å rengjøre (et 2*2m hvitt, fluffy teppe f.eks) og sånne ting. Jeg skjønner at folk vil ha det pent rundt seg, men vil hvilken pris, liksom? 

Veggord og alt det der trodde jeg virkelig folk var ferdige med nå, men ser at det stadig nevnes i denne tråden. Har folk slike fortsatt? Hva slags mennesker er dette isåfall? :fnise: (Ser for meg medlemmer av mat fra bunnen og visdomsord-gruppen på Facebook)😂

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, CoolSistah skrev:

Veggord og alt det der trodde jeg virkelig folk var ferdige med nå, men ser at det stadig nevnes i denne tråden. Har folk slike fortsatt? Hva slags mennesker er dette isåfall? :fnise: (Ser for meg medlemmer av mat fra bunnen og visdomsord-gruppen på Facebook)😂

Legg merke til alle som er med i Luksusfellen - nesten alle har veggord!

Anonymkode: 81ed7...269

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, CoolSistah skrev:

Veggord og alt det der trodde jeg virkelig folk var ferdige med nå, men ser at det stadig nevnes i denne tråden. Har folk slike fortsatt? Hva slags mennesker er dette isåfall? :fnise: (Ser for meg medlemmer av mat fra bunnen og visdomsord-gruppen på Facebook)😂

Det er ganske mye av veggord og bokstaver på gjenbruksbutikker nå etterhvert, så antar at folk er i ferd med å kaste "kosen og visdommen" ut av hjemmene sine. 

Blir mye å kaste for Fretex og andre gjenbruksbutikker, antar det er få som vil gi ordene et godt hjem igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frida skrev:

Det er ganske mye av veggord og bokstaver på gjenbruksbutikker nå etterhvert, så antar at folk er i ferd med å kaste "kosen og visdommen" ut av hjemmene sine. 

Blir mye å kaste for Fretex og andre gjenbruksbutikker, antar det er få som vil gi ordene et godt hjem igjen. 

Joda, damer over 60! :jepp: 

Anonymkode: 6c88a...01b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Jeg hater at jeg ikke klarer å finne ensfarget sengetøy. Vanlig, i bomull og relativt rimelig. Hvorfor må alt være i mønster på sengetøyfronten?

Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i ensfarget, rundt 200 kr.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Jeg hater at jeg ikke klarer å finne ensfarget sengetøy. Vanlig, i bomull og relativt rimelig. Hvorfor må alt være i mønster på sengetøyfronten?

Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i ensfarget, rundt 200 kr.?

Hm.com :)

Anonymkode: 27263...be0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm.com :)

Anonymkode: 27263...be0

Tusen takk :) Var og så i sommer og da hadde de ikke, men nå har de fått inn ensfarget i bomull til 199,- Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Bossa Nova skrev:

Tusen takk :) Var og så i sommer og da hadde de ikke, men nå har de fått inn ensfarget i bomull til 199,- Jippi!

Og de er og fantastisk deilige å ligge i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette har garantert blitt nevnt, men jeg hater sånne bokstaver med "Home" og "love" og diverse kleine sitater. Sistnevnte er jo ofte malt/klistra på veggene. Home? Vet du ikke hvor du er? Og er du engelsk?

Jeg har skikkelig lyst til å kjøpe sånne og skrive STUE og GANG og sånn bare for å være morsom, men det blir jo stygt det også! :P 

Anonymkode: 6d650...131

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofaer som er så overfylt av pynteputer at det ikke er teoretisk mulig å skvise seg ned i sofaen.

Kähler-vasene med striper. Nå MÅ da dette ta slutt?? Ser ikke en boligannonse hvor disse ikke er med som styling.

Kähler-lysestaker utformet som hus. Har mottatt to stk selv, og håper de snart blir knust ved et "uhell" av 1-åringen :lur:

At alt skal være hvitt. Jeg er så lei av hvitt. Få inn litt farger!! Sjøgrønt, dus oransje, blånyanser, rødt, hva-som-helst.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.8.2016 at 17.32, Bodillen skrev:

Sånn har det blitt for meg og. Jeg får helt flass. Det hender jeg leter etter interiør-kontoer å følge på Instagram, men ser jeg den jævla Omaggio-vasen fra Kähler klikker jeg meg lynkjapt ut igjen. Og den er jo overalt. :roll: 

Når jeg kjøper nye ting til huset, så ser jeg ikke på trender i det hele tatt, det har jeg sluttet med for lenge siden. Jeg fokuserer mer på hva som er klassisk, varig, som passer det vi har fra før, og som jeg tenker vi kan ha glede av i flere tiår.

Å, ja den vasen er så overalt at den rett og slett er oppbrukt! Det må nok gå en generasjon eller to før den blir hentet fram fra loftet :fnise:

Jeg har samme innstilling som deg. Jeg mener ikke at man skal holde seg unna alt som er på interiørtoppen, jeg synes bare det er så mange som regelrett kopierer stilen fra interiørblader og blogger at hjemmene blir upersonlige og kjedelige. Hvor er den personlige smaken? Det er ingenting som avslører noe om hvem menneskene som bor der er, bortsett fra at de er lettpåvirkelige og veldig opptatt av å følge flokken. Kjedelig, kjedelig...

Flere burde drite i i hva som er årets motefarge for vegger og interiør og heller velge den fineste fargen de vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har garantert blitt nevnt, men jeg hater sånne bokstaver med "Home" og "love" og diverse kleine sitater. Sistnevnte er jo ofte malt/klistra på veggene. Home? Vet du ikke hvor du er? Og er du engelsk?

Jeg har skikkelig lyst til å kjøpe sånne og skrive STUE og GANG og sånn bare for å være morsom, men det blir jo stygt det også! :P 

Anonymkode: 6d650...131

Da skriver du ...med store bokstaver selvfølgelig: JEG HATER STORE BOKSTAVER SOM LAGER TEITE ORD...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...