Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Veggord kommer høyt oppe på lista, samt disse hvite trebokstavene på en god nr to…..skilt med "kloke" ordtak kommer på tredjeplass.

Liker heller ikke der alt går i hvite toner.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboen min har både HOME og LOVE i vitrineskapet og jeg får helt nøyaktig når jeg ser det!!

Og bryllupsbilde? Vitsen med det? Kan jo heller ikke unngå å ikke se det når jeg går tur med bikkja, blir nesten som den lyskasteren i villa paprika sin blogg. Grøss og gru.

Anonymous poster hash: 8d692...2f1

Helt nøyaktig, hva?

Anonymous poster hash: 71ac8...6ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nøyaktig, hva? Anonymous poster hash: 71ac8...6ab

Jeg rettet meg med en gang, om du hadde fulgt med hadde du sett det ;)

Anonymous poster hash: 8d692...2f1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der fæle liksom-slitte blikk-skiltene med visdomsord og "morsomheter".

"Here lives happy children and tired parents"

"Carpe diem"

og min favoritt: "LOVE LIVE EAT"

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Conradine

Jeg hater ikke noen interiør - selv om jeg ikke kunne tenke meg å ha det sånn hjemme hos meg.

Er nok en del over middels opptatt av interiør og stil og jeg sitter lenge og ser for meg hvordan jeg skal ha det og hva som passer til hva ... tegner ofte opp skisser før jeg møblerer et rom.

Men jeg liker godt å komme til hjem som har en helt annen stil enn min - så jeg kunne ikke tenkt meg at alle skulle ha like interiør i hjemmene sine.

Jeg blir aldri lei av interiør og elsker å gå turer på kveldstid når det er mørkt ute og jeg kan kaste et blikk inn i stuene til folk og se hvordan de har det ..

Det eneste jeg kan si at jeg hater er rot .. jeg fatter ikke at folk kan trives i rotete hjem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har store bokstaver, formet som ordet "PIKK". En protest mot alt av Love og Home og gud vet hva. Bokstavene våre har vi for øvrig spraymalt grønne.

Anonymous poster hash: 17490...62b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det teller som interiørdetaljer, men jeg hater høyttaleranlegg! Skjønner at man må ha det, men må det være så svært?

Så hater jeg CD-hyller.

Og fjernkontroller.

Og alt som samler støv uten å ha en GOD historie eller praktisk funksjon.

Jeg hater også alt som må stå på kjøkkenbenken - uansett hvor dekorativt det er.

Og sånne sølvbrett med collager av perler, blonder og lysestaker.

Greia med 100 sofaputer og pledd skjønner jeg ikke - må jo ta et kvarter å lage en plass å sette seg ned?

Coffee table books har jeg aldri skjønt poenget med. Tar de ikke bare opp plassen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke nisser og engler og troll. Hater det faktisk :fnise:



Anonymous poster hash: c5799...430
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har store bokstaver, formet som ordet "PIKK". En protest mot alt av Love og Home og gud vet hva. Bokstavene våre har vi for øvrig spraymalt grønne.

Anonymous poster hash: 17490...62b

Jeg skulle gjerne plusset dette innlegger mer enn en gang!

Kan du legge ut bilde? Jeg avskyr virkelig de derre LOVE og HOME klisjeene.

Anonymous poster hash: d24ab...c05

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissefigurer. Liker ikke nisser. Heller ikke troll.

Ellers syns jeg det ikke er noe særlig med slike veggord.

For mye av nips og naps faller ikke i smak her. Ikke at jeg skal ha et sterilt hjem, men.... Finnes en grense. Det blir heller ikke pent om det er kamuflert av blonder og rosa sløyfer.

Edit: jeg liker heller ikke TVer. Syns de er stygge og tar plass. Ønsker meg en sånn fancy tv som kan snus også er det bilde på andre siden eller noe i den duren.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i stjerner, paljetter/glitter, bokstaver/veggord, og firkanta designsofaer kan jeg styre meg for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus som ser ut som hytter - Panel, merkelig mønster på sofaen osv.

Utstoppa dyr

Veggord var fint en liten stund og så fikk alle det...

Generelt overfylte hus

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så IN på kvinneguiden å hate slike pyntebokstaver som gjerne er stavet "HOME" og "LOVE" at jeg nesten vurderer å gå til anskaffelse av slike bokstaver.



Anonymous poster hash: 097b8...aca
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, er enig i omtrent alt her, haha.

Spesielt dette med ord og tekst i alle former, kan ikke fordra det enten det er på klær, på veggen, på duker/håndklær eller dumme dekorbokstaver, det er og blir en uting. Som om vedkommende enten ikke har hukommelse og må minne seg selv på hva tingen er (?), eller at man liksom vil assosieres med alle disse dumme ordene, for å overbevise seg selv og andre om at det stemmer. Type hvis det står "London, Paris, Berlin, Tokys, New York" på kjøkkenduken min, så må jo det jo også automatisk bety at jeg er veeldig bereist og kontinental og kul... :sprettoy: Eller om det står "sexy" på et klesplagg, ja da er man det, samme f**n hva virkeligheten er :P

Og ellers får jeg angst av alt som har med nisser, dukker, dilldall eller nips å gjøre, jeg jobbet en stund på et varehus hvor vi hadde altfor mye av det og fikk litt overdose der kan du si :fnise: Men folk kjøper i det vide og det brede likevel, si meg hva skal et menneske egentlig med ti halvmeter store nisser?

Og nå er jeg sikkert ganske fordomsfull, men disse overstashede bloggene det har vært linket til tidligere i tråden gir meg inntrykk av at man kanskje prøver å fylle et eller annet tomrom, det er jo så mye ting, men hvor er plassen til å bare være, og gjøre ting? Er det noen mening bortsett fra det rent estetiske, er det funksjonelt? Det virker så overlesset, og samtidig så innholdsløst. Som om man prøver å distrahere seg selv fra å se det som virkleig er (eller ikke er) der. Bra at folk har forskjellig stil, men jeg hadde blitt helt sliten av å bo sånn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så IN på kvinneguiden å hate slike pyntebokstaver som gjerne er stavet "HOME" og "LOVE" at jeg nesten vurderer å gå til anskaffelse av slike bokstaver.

Anonymous poster hash: 097b8...aca

Haha.. er litt sånn jeg også. Hadde tenkt å skrive FUCK med slike bokstaver, men så hadde jo "alle andre" bokstavhatere gjort sånn, så da er det harry også. Derfor er det bokstavløst hos meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja! Bokstaver, tekst på vegger, designerkjøkkenstoler (som for øvrig er vonde å sitte på), søppelbøtte til 2500,- på badet, når alt er hvitt, hvit julepynt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys som ein ikkje kan tenne på, for dei er for "fine" til å ødelegge..
Den raudbrune sofaen og lysebrun/hudfarga stolen me har i stova, årh.. det er så stygt! Skinn er praktisk, KAN vere fint, men huff nei, etterkvart blir alt bytta ut med stoffmøbler. Gule veggar.. Stova våras er solgul, og eg kan ikkje venta til å få malt over det. Som så mange andre skriver her inne, så liker ikkje eg heller shabby chic stilen.. Riktig nok, så har me gamle, slitte møbler frå 50 til 80 talet, men dei har eg pussa opp(!) ikkje ned.. Og så var det desse LOVE og HOME bokstavane.. Trudde det bare var me som ikkje har slike. Kjøpte riktignok bokstavar for nåken veker sidan, men det står KJÆRLEIK. Likte idèen, men er litt imot å ha masse tull og vas som står på engelsk/fransk, og så har jo "alle" det!
Lexington/Gant; eg bur i Noreg, er norsk, så koffor skal eg fylle opp heimen med USA flagg og stjerner og striper i alle slag.. Alle slags støvsamlarar, som fjør t.d.
Sofa og stolar er for å sitte å kose seg, ikkje puteoppbevaring.. Og dei skal vere komfortable, ikkje skarpe kanter og vanskelig å finne ein god stilling å sitje i.

Likar å ha det lyst og fint. Minimalistisk men ikkje sterilt, ikkje rot på bord og diskar. No er det forøvrig berre kjøkkenet heime eg har ordna og er fornøgd med, kvite veggar og tak, med ein fin blåfarge på skapdører og detaljar. Kjøkkenet er ifrå 50-talet, med heimesnekra hyller og div. Så det er litt originalt:) Resten av huset derimot.. Masse rosa, blomster og forskjellig tapet på kvar vegg. Pusser opp litt og litt, men prioriterar lånet først og fremst. Er riktignok berre nokre mnd-ar sida me kjøpte huset.
Elsker å lage små ting og løysingar sjølv, som ikkje "alle andre har". Og pusse opp greier istaden for å kaste og kjøpe nytt!
Skjønner ikkje dette med vegg til vegg tepper, DET er vanskelig å halde reint det! Grøss.. Og linoleum(?), blæh..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forbausende enig med de fleste av dere, til tross for at jeg sikkert er dobbelt så gammel. ;) Disse ordene og bokstavene har jeg aldri forstått meg på, enten de er på vegg eller i hyller. Det ser bare dumt ut rett og slett.

Personlig liker jeg heller ikke pynteputer, pledd eller tepper med stjerner eller flagg. Jeg forstår heller ikke vitsen med å fylle opp sofaen med pynteputer så det knapt er plass til å sitte der.

Sorte skinnsofaer er kanskje stilig noen steder, men jeg klarer det bare ikke.

Ellers liker jeg hjem med varme og personlighet og ikke "utstillingshjem". :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg liker disse DIY palletingene jeg da.. Ikke akkurat slik "alle har", men de ideene er jo som skapt for å sette sitt eget preg på. Dessuten passer slike møbler godt hos meg.. ingen riper eller flekker å bry seg om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...