Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?


Malum

Anbefalte innlegg

Liker ikke upersonlig preg som feks Omaggio eller Kahler lyshus over alt. Grått og dust. Liker det ikke når det ser ut som folk skal ha visning eller få besøk av et interiør blad.

Liker selv minimalistisk og skandinavisk stil, men har en hel del fargeklatter og personlige ting som er minner fra reiser eller som jeg har arvet. 

Aldri skal bokstaver eller omaggio vasen inn i mitt hus og postes på instagram til det kjedsommelige. Det er faktisk kjedelig og litt sånn "se på meg, jeg har peiling på interiør -krampeaktig" 

Eller driv ved og nye møbler som ser slitt og gamle ut. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.12.2016 den 12.57, blonden skrev:

Burde ikke male fine teakmøbler :( men hvordan ser du at det er teak hvis de er malt egentlig? Er det en spesiell stil? Jeg trodde det var et treslag. 

 

Jeg "hater".. hay stoler. Ting som "alle" har. Skandinavisk/minimalistisk lys stil på alt. Lamper som kun liksom er en lyspære. 

Så enig .  Bortsett fra det med Skandinavisk.  Det er stilen jeg alltid har likt og kommer til å fortsette med 🖒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så fnatt av de inne på DIY-gruppa som konsekvent skriver "decopage". Det heter decoupage, for svarte. 

Anonymkode: 10731...7c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitvasket eik! Det kommer til å bli det nye furuhelvetet. 

Anonymkode: 097ec...f0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvitvasket eik! Det kommer til å bli det nye furuhelvetet. 

Anonymkode: 097ec...f0a

Det er nydelig moderne og stilrent, for noen år siden var det valnøtt, noen år før der var kirsebær det store,.  Hva liker du da?   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Boomonster skrev:

Det er nydelig moderne og stilrent, for noen år siden var det valnøtt, noen år før der var kirsebær det store,.  Hva liker du da?   

Det er jo hele poenget mitt, at det er noe som er "det store"; folk tar helt av med en sort. Har selv hvitvasket eik på gulv, men kunne ikke falt meg inn å ha det på alt annet, som bord, stoler, kjøkkenbenk, dekorfilm i trapp osv. Gi meg variasjon:) 

Anonymkode: 097ec...f0a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo hele poenget mitt, at det er noe som er "det store"; folk tar helt av med en sort. Har selv hvitvasket eik på gulv, men kunne ikke falt meg inn å ha det på alt annet, som bord, stoler, kjøkkenbenk, dekorfilm i trapp osv. Gi meg variasjon:) 

Anonymkode: 097ec...f0a

Vi har stor skjenk og tv skjenk i hvitolja eik, bordet er i hvitolja eik men med hvitt på endene, ellers har vi reol, vitrineskap spisebord, og hyller i hvittlakkert tre. Er det lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Boomonster skrev:

Vi har stor skjenk og tv skjenk i hvitolja eik, bordet er i hvitolja eik men med hvitt på endene, ellers har vi reol, vitrineskap spisebord, og hyller i hvittlakkert tre. Er det lov?

Du gjør som du vil, og så gjør jeg som jeg vil.  Jeg skrev jo bare hva JEG syns. Har aldri sagt jeg er noen ekspert på interiør heller, mye mulig alle andre er enig med deg:) Mange som har mye i hvit eik, derav furusammenligningen. Det var jo relativt stort en periode. 

Anonymkode: 097ec...f0a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Boomonster skrev:

Vi har stor skjenk og tv skjenk i hvitolja eik, bordet er i hvitolja eik men med hvitt på endene, ellers har vi reol, vitrineskap spisebord, og hyller i hvittlakkert tre. Er det lov?

Bordet med hvite ender hørtes forresten stilig ut! Liker at ting "bryter litt" :)Kan jeg spørre om hvor det er fra?

Anonymkode: 097ec...f0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, listen er lang:fnise:

- Bokstaver som staver LOVE eller HOME eller liknende (som veldig mange før meg her har nevnt)

- Noe som helst i furu

- Originale teakbord (jeg beklager, men jeg synes fargen kombinert med stilen er heslig; hvis de er malt blir det noe annet)

- Masse forskjellige farger som overhodet ikke matcher. Jeg vet at mange synes det er sånt som skaper et koselig hjem, men jeg får helt fnatt av det. For meg er det en relativt homogen fargepalett som skaper hygge og behag.

- Skilt som det står "oppskrifter" på vennskap og kjærlighet og sånt på

- Spisebord og salongbord som har så mye pynt på seg at man må igang med århundrets ryddesjau hver gang man skal bruke dem

- Buddhafigurer/-statuer

- Vinglass snudd opp ned og brukt som lysestake for kubbelys, som veldig mange i DIY-gruppa har lagt sin elsk på. Beklager, men for meg ser det bare ut som vinglass snudd opp ned, ikke som lysestaker.

- Disneyjulepynt

- Tavler eller servietter eller duker og slikt med en haug tilfeldige franske ord, som ikke har en dritt med noe som helst å gjøre, skrevet på.

For øvrig skjønner jeg ikke, a) hvorfor et hjem med masse farger liksom skal være noe mer personlig enn et hjem som er grått eller beige eller hvitt, eller b) hva som er galt med å male gamle, "flotte" møbler hvis man virkelig misliker den originale fargen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bordet med hvite ender hørtes forresten stilig ut! Liker at ting "bryter litt" :)Kan jeg spørre om hvor det er fra?

Anonymkode: 097ec...f0a

Er dette, det er fint fordi det forener både de hvite og hvitolja eikemøblene også er det litt 70 talls inspirert og det elsker jeg. 

SILISTRA Sofabord

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Boomonster skrev:

Er dette, det er fint fordi det forener både de hvite og hvitolja eikemøblene også er det litt 70 talls inspirert og det elsker jeg. 

SILISTRA Sofabord

Uttalte meg nok litt for bastant i et av innleggene mine, skjønner jeg! Likte bordet veldig godt:)

Anonymkode: 097ec...f0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chauve-Souris
13 timer siden, Boomonster skrev:

Er dette, det er fint fordi det forener både de hvite og hvitolja eikemøblene også er det litt 70 talls inspirert og det elsker jeg. 

SILISTRA Sofabord

Det var skikkelig fint!! Elsker selv mye 60- og 70- talls inspirert interiør. 

Edit: Eller ikke inspirtert en gang, de fleste møblene mine er ikke inspirert fra den tiden, de kommer fra den tiden. :) 

Endret av Chauve-Souris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Boomonster skrev:

Er dette, det er fint fordi det forener både de hvite og hvitolja eikemøblene også er det litt 70 talls inspirert og det elsker jeg. 

SILISTRA Sofabord

Knallfint! Hvor er det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, vscare skrev:

 

- Vinglass snudd opp ned og brukt som lysestake for kubbelys, som veldig mange i DIY-gruppa har lagt sin elsk på. Beklager, men for meg ser det bare ut som vinglass snudd opp ned, ikke som lysestaker.

 

Dette :tongue:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Elsker denne tråden (også om noe jeg har blir nevnt)!

Hater: plakater av Kate Moss.  

Anonymkode: cafe4...9a2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater(men har selv) en svær Monstera Deliciosa plante.

De ser så utrolig rotete ut

Anonymkode: a2cbf...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...