Gå til innhold

Sviket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et lite tillegg, gråten er bare fordi hun synes synd på seg selv, hun er lei seg fordi hun ble tatt...hadde det vært ordentlige tårer og ekte anger, ville hun aldri fortsatt etter sopphistorien, og ihvertfall ikke kommentert julebord nr. 2. Det er rett og slett avskyelig



Anonymous poster hash: b4115...c08
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette her er bare trist. Ekstra trist blir det når man ser hvor mange andre i tråden her som har opplevd det samme.

Jeg har dessverre ikke noe godt råd å komme med selv, men ser det har kommet tips om rådgivning og det høres veldig lurt ut enten dere ønsker å fortsette samlivet eller ei. Tror at man kanskje står bedre rustet til slike avgjørelser om man får litt hjelp utenfra.

Ønsker deg lykke til i prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk verden det er blitt etter multimedia kom ti. Facebook og chattesentraler. Jeg hater de!

Dette er også et resultat over at kvinner skal opp i lederstilliger, reiser og møter. Det er absolutt ikke bra. Likestilling eller ei. Det er arenaer kvinner ikke skal inn på, og det er arenaer der menn ikke skal innpå. lA KVINNER få lov til å ta seg av hus, mann og barn hjemme, så kan menn styre verden. Men menn skal være snille de og, og ikke skaffe seg elskerinner. Leste ikke alle svarene du fikk her, men denne sjefen hennes? Var han i et forhold han også?

Det de har gjort er asvkyelig, og ingen mennesker klarer å leve slikt over tid. De blir innhentet og avslørt- Løgner blir alltidavslørt, en gang i fremtiden. Så jeg føler med deg, jeg håper du klarer deg fint uten henne. Hun fortjener deg ikke. Hun sviktet som mor, hun sviktet som partner. Det er litt utilgivelig. Hun hadde blitt steinet i Sudan hvis hun bodde der. Mulig de bør innføre alvorlig straff for utroskap!



Anonymous poster hash: 408ad...906
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk verden det er blitt etter multimedia kom ti. Facebook og chattesentraler. Jeg hater de!

Dette er også et resultat over at kvinner skal opp i lederstilliger, reiser og møter. Det er absolutt ikke bra. Likestilling eller ei. Det er arenaer kvinner ikke skal inn på, og det er arenaer der menn ikke skal innpå. lA KVINNER få lov til å ta seg av hus, mann og barn hjemme, så kan menn styre verden. Men menn skal være snille de og, og ikke skaffe seg elskerinner. Leste ikke alle svarene du fikk her, men denne sjefen hennes? Var han i et forhold han også?

Det de har gjort er asvkyelig, og ingen mennesker klarer å leve slikt over tid. De blir innhentet og avslørt- Løgner blir alltidavslørt, en gang i fremtiden. Så jeg føler med deg, jeg håper du klarer deg fint uten henne. Hun fortjener deg ikke. Hun sviktet som mor, hun sviktet som partner. Det er litt utilgivelig. Hun hadde blitt steinet i Sudan hvis hun bodde der. Mulig de bør innføre alvorlig straff for utroskap!

Anonymous poster hash: 408ad...906

Takk for støtten...

Vil ikke diskutere likestillingsspørsmål med deg, da det virker som om vi er litt uenige i den saken 😉... Det er for såvidt ikke så veldig relevant heller.

Begge de to har sviktet både familie og arbeidsgiver. Han er også gift, og har to barn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten...

Vil ikke diskutere likestillingsspørsmål med deg, da det virker som om vi er litt uenige i den saken ... Det er for såvidt ikke så veldig relevant heller.

Begge de to har sviktet både familie og arbeidsgiver. Han er også gift, og har to barn.

Regner med at dere kommer til å gå fra hverandre etter dette? Jeg har opplevd det du har opplevd, at mannen hadde et forhold til en av damene på jobben sin. Det ble slutt mellom oss, delvis fordi han ville "gå videre" men også fordi jeg ikke kunne se at jeg ville klare å gå videre i samlivet etter et så stort svik. Jeg ville aldri klart å stole på han igjen og ville lete etter tegn på at de fortsatte sviket.

Nå lever vi hver for oss, samarbeider greit om barna og har det fint. Tror nesten jeg har det bedre enn han, og det er nok ikke så lett å bære tyngden av det å splitte opp familien til barna sine.

Ønsker deg en god jul, og lykke til videre!

Anonymous poster hash: 39065...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste igjennom innlegget ditt, men ikke svarene du har fått.

Vil si dette var trist lesning.

Selvmord er ingen løsning, du kommer deg videre når du får legge dette bak deg. Det kan selvsagt ta litt tid.

Kutte kontakt med familie går utover dine barn, som ikke har skyld i dette.

Beste er vel å skille seg og ha samvær med barna. Men la henne ta sin del.

Krokodilletårene er vel kanskje fordi hun har det godt ilag med deg med tanke på du er alt for snill som lot henne være så ofte på reiser. Det vil hun ikke kunne gjøre når dere f.eks har delt omsorg. Da blir det begrensinger for henne og hun har ingen "barnevakt" hjemme så hun kan farte hit og dit.

Hun har vel lyst å ha i pose og sekk :O

Ønsker deg lykke til, og håper du kommer deg videre i livet uten henne, men med barna dine :)



Anonymous poster hash: e6874...231
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det kort; jeg stemmer for "Nyte livet uten forpliktelser og ansvar" - løsningen.

"Hevn"- løsingen er helt uaktuell, men det vet du vel egentlig selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjerteskjærende historie. Føler med deg, har opplevd å bli bedratt selv -men heldigvis ikke med noen jeg hadde barn med.

Har du landet og kommet til noen konklusjon ennå? Håper du klarer å tenke på barna oppe i alt dette, de fortjener både en far og en mor som er glad i dem - selv om dere kanskje bor hver for dere etter hvert.



Anonymous poster hash: b0895...353
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteskjærende historie. Føler med deg, har opplevd å bli bedratt selv -men heldigvis ikke med noen jeg hadde barn med. Har du landet og kommet til noen konklusjon ennå? Håper du klarer å tenke på barna oppe i alt dette, de fortjener både en far og en mor som er glad i dem - selv om dere kanskje bor hver for dere etter hvert. Anonymous poster hash: b0895...353

Har ikke tatt noen endelig avgjørelse enda. Hvis jeg først går så er beslutningen endelig. Har time hos familierådgiver sent i januar og er litt spent på om dette kan hjelpe.

Er litt tungt å prate sammen om dette, da jeg fort tar av og referer til detaljer jeg har lest om og stiller spørsmål som forblir ubesvarte. Da blir hun taus og ønsker å legge lokk på saken... Bli ferdig med det. Hun har rett i at om vi skal gå videre sammen må vi prøve å glemme fortid, hvis ikke vil dette overskygge alt. For meg er det for tidlig å la dette fare.... Selv om det spiser meg opp innenfra.

Jeg skjønner faktisk ikke enda helt hva som har skjedd. Heller ikke hvorfor... Spesielt ikke da hun bedyrer at hun virkelig vil fortsette i ekteskapet. Hvorfor i h#%^%e gjør man noe sånt om man sier man egentlig er fornøyd med tingenes tilstand. Jeg er fortsatt i sjokk og skulle ønske jeg kunne våkne opp fra marerittet.

Er virkelig mennesket i stand til å gjøre slike ting mot mennesker de elsker, og blir elsket av tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt noen endelig avgjørelse enda. Hvis jeg først går så er beslutningen endelig. Har time hos familierådgiver sent i januar og er litt spent på om dette kan hjelpe.

Er litt tungt å prate sammen om dette, da jeg fort tar av og referer til detaljer jeg har lest om og stiller spørsmål som forblir ubesvarte. Da blir hun taus og ønsker å legge lokk på saken... Bli ferdig med det. Hun har rett i at om vi skal gå videre sammen må vi prøve å glemme fortid, hvis ikke vil dette overskygge alt. For meg er det for tidlig å la dette fare.... Selv om det spiser meg opp innenfra.

Jeg skjønner faktisk ikke enda helt hva som har skjedd. Heller ikke hvorfor... Spesielt ikke da hun bedyrer at hun virkelig vil fortsette i ekteskapet. Hvorfor i h#%^%e gjør man noe sånt om man sier man egentlig er fornøyd med tingenes tilstand. Jeg er fortsatt i sjokk og skulle ønske jeg kunne våkne opp fra marerittet.

Er virkelig mennesket i stand til å gjøre slike ting mot mennesker de elsker, og blir elsket av tilbake?

Jeg ville nok tenkt meg noen ganger før jeg fortsatte et forhold med en person som har så lite respekt og samvittighet.

Separasjon og delt ansvar for barna høres bra ut, både for deg og henne. Du er jo godt vant med å ta deg av alt med barn og hjem, men får bonustid alene. Hun får det vanskeligere i hverdagen og får føle på hva det er hun har glemt å verdsette sammen med deg.

Tror tid fra hverandre kan skape et bedre grunnlag for å finne sammen igjen enn å bare fortsette, men dere må selvfølgelig kjenne på hva som er rett for dere.

Min erfaring i forhold som har fått seg en knekk og hvor man går rett på et nytt forsøk, er at det nye forsøket egentlig fungerer som en "mellomlanding" før den endelige avslutningen. For å gjøre bruddet mindre brutalt på en måte.

Men det er klart dette er helt individuelt. Gjør det som føles riktig for DEG.

Er kjempelei meg for at du har opplevd dette, det er så unødvendig. Men det blir bedre fra nå!

Enten du finner ut av det med kona eller går videre til nye og bedre eventyr. :) Lykke til.

Stor klem til deg!

Anonymous poster hash: d1fc4...341

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av egenskapene hennes, en veldig gjennomgående en. Slike egenskaper forandrer seg ikke over natten, mange har ikke evnen til å forandre det noen gang. De kan snakke, og love, fordi de ser at det tjener dem selv best. Men de forandrer seg egentlig ikke, og den dagen det ikke tjener dem best lenger så er det glemt.

Godt innlegg, Flair.

Og ts. Det dama di har, er et negativt livsmønster. Negative livsmønster er aldri lett å bare forandre, SPESIELT ikke de som har egotrippene. Hvorfor skal de endre noe, når alt de gjør er å få, få og få uansett? Kom deg videre

Anonymous poster hash: 073d5...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker som drømmemannen :sjokkert:

Er på din side gjennom hele innlegget, også når det gjelder ønsker og behov. Liker å ha det harmonisk og greit, hensynsfullt. Eksen likte dessverre å leke med ilden og la ikke mye vekt på hygge for andre.

Noen tenker "seg selv"

Andre tenker "oss"

Håper jeg møter en mann som deg :)



Anonymous poster hash: 37106...d46
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Dette var veldig trist lesning, og jeg tror dessverre at dette hender litt for ofte. Men jeg leser også mye her som tyder på at du kan være fornøyd med deg selv, og at du også har vært utrolig heldig. Du har opplevd kjærlighet, hatt sterkt kjemi med noen, et godt vennskap. Mye større enn heftig sex og destruktivt klisj og rot.

Dere har vel heiet på hverandre? og delt mange fine stunder? Dere har fått tre barn sammen, og slik jeg ser det er du en flott far som prioriterer i omstendighetene sine og gir mye godt av seg selv.

For barna er du ikke mulig å miste, og for deg selv er du ikke mulig å miste heller. Det som er greia, er at man som regel ikke ser hvem man er/var, før man faktisk har mistet seg selv. Det er da man ofte får perspektivene. Kanskje levde man litt i en boble, hvor ting kanskje ikke hang helt riktig sammen allikevel?

Ikke alle har opplevd den kjærligheten du har opplevd. Ikke alle har brukt tiden sin på slikt, og fått barn og mange positive opplevelser. Vær veldig fornøyd med det!

En 14-14 tilværelse høres egentlig best ut for dere begge. Usikker på hvordan barna kommer til å oppleve det, men å ikke bo for langt unna hverandre er nok lurt. Men dere begge to kommer til å ha egen plass, egen tid, nye muligheter. Jeg håper at du sitter i din egen leilighet om to år, og tenker at dette faktisk var en positiv livsendring for deg. Kanskje var det egentlig det beste uansett?

Jeg tror jammen meg at du har utrolig mye bra i vente nå. Bare vent til ting har roet seg litt.



Anonymous poster hash: 073d5...355
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt sviket, forsvarer det ikke. Men du kan aldri forlange å eie ett annet menneske, de er hele tiden i forandring. Bli litt klok og mindre bitter, søk glede med det som er.

Anonymous poster hash: 9fa10...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke tatt noen endelig avgjørelse enda. Hvis jeg først går så er beslutningen endelig. Har time hos familierådgiver sent i januar og er litt spent på om dette kan hjelpe.

Er litt tungt å prate sammen om dette, da jeg fort tar av og referer til detaljer jeg har lest om og stiller spørsmål som forblir ubesvarte. Da blir hun taus og ønsker å legge lokk på saken... Bli ferdig med det. Hun har rett i at om vi skal gå videre sammen må vi prøve å glemme fortid, hvis ikke vil dette overskygge alt. For meg er det for tidlig å la dette fare.... Selv om det spiser meg opp innenfra.

Jeg skjønner faktisk ikke enda helt hva som har skjedd. Heller ikke hvorfor... Spesielt ikke da hun bedyrer at hun virkelig vil fortsette i ekteskapet. Hvorfor i h#%^%e gjør man noe sånt om man sier man egentlig er fornøyd med tingenes tilstand. Jeg er fortsatt i sjokk og skulle ønske jeg kunne våkne opp fra marerittet.

Er virkelig mennesket i stand til å gjøre slike ting mot mennesker de elsker, og blir elsket av tilbake?

Jeg har lest utroskapssamtaler selv. Slike logger er rett og slett forferdelig; kast loggen. Du glemmer den lettere hvis du vet at den er borte. Spørsmålene rundt utroskap som har vært langvarig og planlagt, er ofte vanskelig å komme seg gjennom. De fleste opplever det som umulig, dessverre. Jeg regner med at det du sliter med, er å få en felles forståelse på utroskapet og disse handlingene. Det handlet liksom ikke om en feiltagelse på et julebord mens det var litt stress hjemme, det handler om et 1 årig utroskap. Hva skal hun si, eller gjøre? Hun kan være så lei seg, men det blir aldri en felles forståelse eller enighet.

Grunnen til at hun blir taus, er pga skam, tror jeg. Når man lyver eller snakker om noe skamfullt, vil man snakke minst mulig om det. En som snakker ærlig, og som ikke har like dårlig samvittighet fordi man gjerne mener at man "hadde en god grunn"(?), vil prøve å overbevise om nettopp det. Så vær så snill å innse det, før du blir gal eller enda mer skuffet. Hun tar ikke ansvar for sin egen skam, og dere er to forskjellige mennesker med to forskjellige måter å gjøre ting på. Og ja, selvsagt sier hun at man må glemme fortid. Men da er hun svært urealistisk, for det burde hun ha tenkt på når hun var opp i utroskapet. Når hun er avslørt må hun jobbe med handlingene sine, og skape en felles forståelse.

Anonymous poster hash: 073d5...355

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du ville ikke hatt livet mitt. Og jeg vet at du ikke ville hatt livet til mange andre.

Mens du fikk barn og drev med ditt i disse årene, var jeg singel og hang rundt på byen. Ganske skittent, i forhold til deg. Vær egentlig fornøyd, som noen påpeker over meg. Du har hvertfall jobb, utdanning, rammer, barn. Du har mye mer enn du egentlig tror. Ikke tenk at dette forholdet var en vits, for du bygget opp mye under dette forholdet. Mer enn hva jeg har gjort.

Ta vare på ungene og la dama di kaste bort alt hun hadde.



Anonymous poster hash: 65ede...26a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS.

Dette er vondt, og kommer til å være vondt lenge.

Det virker som at du ønsker at forholdet skal fortsette. Og ut fra hva du skriver ønsker din kone det samme.

Det kommer til å bli tøft, men etterhvert vil livet komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...