Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer elsker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt harry, men jeg elsker Trollkvister. Syntes de er så fine når de blir pyntet til jul og påske :) Og kurver! Syntes plastbokser er skikkelig fæle, så her er alt i kurv :) 

Så elsker jeg litt mørke farger med kanskje litt asiatisk preg? Buddha, elefanter osv :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist
På 10/12/2016 den 22.09, mjauritz skrev:

Kanskje litt harry, men jeg elsker Trollkvister. Syntes de er så fine når de blir pyntet til jul og påske :) Og kurver! Syntes plastbokser er skikkelig fæle, så her er alt i kurv :) 

Så elsker jeg litt mørke farger med kanskje litt asiatisk preg? Buddha, elefanter osv :) 

Trollkvist (eller trollhassel/ormehassel) er så fint. Jeg bruker det som "juletre" (er borte halve desember uansett, så et vanlig juletre ville ha avgått med døden, og plast liker jeg ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i gammelt/slitt/mørkebrunt treverk. Liker egentlig det meste av gamle ting, som gamle håndlagde senger, kister, bord, hyller. Elsker det. Spesielt da det jeg eier har gått i arv i utallige generasjoner, og mest sannsynlig laget av mine egne "forfedre".

Men når det kommer til konkrete detaljer er jeg glad i lyse blondegardiner, levende lys (herregud, jeg snakker alltid om levende lys her på KG :fnise: ), gamle malerier i realistisk stil som dette, og lammeskinn og pelspledd (kan godt være falsk pels).

Det er helt sikkert tusen andre ting jeg ikke kommer på for øyeblikket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke akkuart en detalj, men elsker når folk tør å male rom i mørke farger. Selv er jeg lyssensitiv, og følelsen av å komme inn i et rom med alt annet enn hvitt og høyglans er sååå god

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/16/2016 den 1.04, PaperFlower skrev:

Jeg er veldig glad i gammelt/slitt/mørkebrunt treverk. Liker egentlig det meste av gamle ting, som gamle håndlagde senger, kister, bord, hyller. Elsker det. Spesielt da det jeg eier har gått i arv i utallige generasjoner, og mest sannsynlig laget av mine egne "forfedre".

Men når det kommer til konkrete detaljer er jeg glad i lyse blondegardiner, levende lys (herregud, jeg snakker alltid om levende lys her på KG :fnise: ), gamle malerier i realistisk stil som dette, og lammeskinn og pelspledd (kan godt være falsk pels).

Det er helt sikkert tusen andre ting jeg ikke kommer på for øyeblikket.

Du har en annerledes stil enn andre her, skulle gjerne sett hvordan du har det hjemme :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Helena83 skrev:

Du har en annerledes stil enn andre her, skulle gjerne sett hvordan du har det hjemme :) 

Det tar jeg som et kompliment, takk. :) 

Nå er jeg over middels paranoid for at noen skal gjenkjenne meg her på KG, men kan poste bilder fra Google av ting som ligner på det jeg har, alt hjemmelaget av folk tidligere i slekten (noe jeg selvfølgelig er veldig stolt over) :
- Et kjøkkenbord som ligner på dette minus lakken på toppen, pluss veldig nedslitt mørk grønn-aktig farge. Veldig oppskrapet og veldig gammelt. Minst 100 år, sikkert.
- Har enda et kjøkkenbord laget av min morfar, litt som dette, lakket i en mørkeoransj/brun farge. Tipper det er mellom 50 og 70 år gammelt.
- Et par kjempegamle, svære, blytunge "amerikakofferter" litt som dette.
- Flere kjempegamle skåler og ølboller som ligner litt på denne. Den eldste, og etter min mening fineste, er så gammel at det til og med står på den noe sånt som "Hvor gammel jeg er vet jeg ikke, men nå er jeg malet for andre eller tredje gang" Også står det 17-ettellerannet - 18-ettellerannet. Så den er minst 250 år gammel. Jeg har alltid sagt at hvis det er en brann i huset er det den ølbollen jeg henter ut aller først, sammen med fotoalbum o.l.!
- Også selvsagt enkle, hvite eller lysegule blondegardiner som disse. Synes de gir et hjemmekoselig preg til huset.
- Brune eller lyse pelspledd som dette er jeg som sagt glad i, og det trenger absolutt ikke å være ekte. Samme med div. skinn i stoler og senger, o.l.

Har også en god del kjempegamle senger, oppbevaringskister (ca 2 meter bred x 1,50 meter høy x 1 meter dyp, som et slags klesskap), stoler og småbord. Og en god del gårds- og landskapsmalerier som moren min malte da hun levde. Kan også nevne at vi har veldig mye dingsebomser hengende og stående rundt omkring til pynt, som gamle gårdsredskaper, gamle skøyter, gamle symaskiner, m.m. Elsker alt det gamle "skrotet" vi har. :)

Når det er sagt så er huset mitt langt ifra perfekt. Har en god del andre ting og møbler som jeg har arvet eller fått, eller kjøpt billig på Jysk. I tillegg har det 150 år gamle huset vårt "nye" gulv og vegger fra 70-80-tallet som jeg ikke er så begeistret for. Så fort jeg får økonomien til det er drømmen å restaurere det tilbake til et mer gammeldags utseende, med skikkelige trevegger og gulv. Og kaste ut alt det nye og erstatte det med fler eldre saker og ting, så alt står i stil. Tror jeg kan oppsummere hele stilen min med gammelt, rustikk, hjemmesnekret gårdshus.

Sånn, nå er jeg ferdig med å kapre tråden. Unnskyld. :fnise: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimalistisk,lyse, typisk "skandinavisk hjem" er ikke noe for meg.

 

Jugend, art deco, blått, rødt, oransj er mine favoritter. Men balanse, skal ikke være overbelemret heller. Noen grønne planter, litt levende lys (sølv lysestake, sånne høye klassiske), krystallkrone i taket. Kunst på veggen får dog gjerne være litt mer stilistisk, fotografier etc.

 

Møbler: chesterfield stol, i rødbrunt skinn. Vit soffa, oransje og blå puter i fløyel.

Dette matbordet, bare med en ekstra plate i: https://www.mio.se/produkt/sundborn/25956860

 

Kunst:

Har denne på veggen: http://butik.fotografiska.eu/fotografer/dana-sederowsky/affisch-dana-sederowski-198.html

Samt fotografier vi har tatt selv, mest arkitektur, som er printet i stort format.

 

Tenk britisk herreklubb i moderne tappning. :P 

 

 

Men egentlig er hjemmet et sammensurium av ulike saker, noe arvet, fått, kjøpt fordi det var det vi hadde råd til, og så videre. Får fryktelig dårlig samvittighet av å gi bort saker jeg selv har fått, selv om jeg synes de er grusome... :sjenert:  Og student akkurat nå, så ikke så god råd til å bruke penger på interiør, hjemmet er uansett fullt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Elsker «nordic modern»/ Skandinavisk design. Har hatt dette fra 90 tallet da jeg fikk mitt eget og andre hadde glassfiberstrie og furu.

Den gang sa alle at det så ut som et sterilt hjem. Nå har alle det. 

Anonymkode: c1e50...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt de små telys husene. Er så koselig å tenne telys i de på kvelden. 

Er også glad i runde salongbord. Med små barn er de praktiske mtp at det er ingen spisse kanter å dunke hodet i. 

Liftgardiner! 

Anonymkode: 02bf8...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/7/2018 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Elsker «nordic modern»/ Skandinavisk design. Har hatt dette fra 90 tallet da jeg fikk mitt eget og andre hadde glassfiberstrie og furu.

Den gang sa alle at det så ut som et sterilt hjem. Nå har alle det. 

Anonymkode: c1e50...63e

Husker jeg brukte alle pengene mine fra jeg var 16 (er i 30-årene i dag) på "designklassikere", blant annet kjøpte jeg Eames DSR som spisestuestoler og ALLE syntes det var så stygge og simple... Nå har alle makne kopistoler fra Skeidar og Bohus :P 

Anonymkode: 7f02a...8af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bordet jeg kjøpte for 100 kroner. Det er to nedfellbare skiver, og bordet er rundt når de er felt opp. Eller det vil si, det har blitt to bord nå, for jeg delte det på midten. Den ene halvparten har jeg malt om, festet til veggen og har det i hallen. Den andre halvparten har jeg ikke gjort noe med enda, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker gamle brunbeisede og lakkerte eikemøbler frå 30-tallet ❤❤❤

 

Anonymkode: b85d6...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Er visst ikke like populær denne som mot-tråden :)

Jeg liker noen av de nye trendene, at det har kommet inn mer farger og så liker jeg de store grønne plantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker rene og enkle detaljer. Store vinduer, mye lys, listefritt og enstavsparkett. Har nok en typisk skandinavisk/nordisk stil hjemme. Må ha det minimalistisk, ryddig og rent rundt meg for å slappe av. Fargemessig foretrekker jeg duse og lune farger, men kan driste meg til fargerike sofaputer og pledd ;) Finner ingen "harde" detaljer hos meg. Liker ikke svart, stål, sølv eller skinn. 

Anonymkode: 97a8f...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Jeg har fryktelig lyst på denne stolen, og kunne nok ha dekorert et helt rom rundt den, hvis jeg hadde hatt råd til det.

5ada354701a1b_etonstol.thumb.jpg.2da8b6e21c6273534354ff483c0f5bc8.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
På 1.8.2015 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Dere vil ha det unikt, men dere har det samme som halve Norge.

Prøver å kopiere bloggere...

Hvorfor ikke være unik?

Kjøp noe alle andre ikke har.

Jeg sparer heller i to år,så får jeg en unik lampe eks. Gjerne kjøpt i Danmark.

 

Alle har tingene fra kremmerhus? Hva er unikt med de?overpriset kinesiske varercdu får overalt.

 

 

Anonymous poster hash: 4ef77...1f3

Det er ikke kinavarer på Kremmerhuset! Det er genuine varer fra India og Bali f eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den enkle, Skandinaviske stilen, blandet med litt røffere detaljer, for å understreke den enkle stilen. Jeg har veldig enkle, rene møbler, som passer til alle slags farger - som gjør at jeg fint kan ha knallfargede puter/pyntegjenstander uten at det ser rotete ut. Elsker når det er en rød tråd i alt interiøret, at det ikke ser tilfeldig og rotete ut. Hater rot og mye pynt! Liker unike ting som ikke alle har (som en diger håndlaget gulvlampe i tre og stål - det finnes kun to eksemplarer av den i Norge), og gjerne de litt dyrere interiørdetaljene (gjerne kjøpt brukt, ellers sparer jeg til jeg har råd til å kjøpe uten at det går utover det vanlige budsjettet). Nyeste tilførselen til interiøret er en bokstavtavle, herregud som jeg elsker den tavla. Skriver nye sarkastiske/morsomme tekster hver uke. Har jeg en dårlig uke - så blir tekstene deretter - og barna holder på å le seg ihjel, og er like nysgjerrige hver uke etter å se hva som står. Så mye gøy for 99,-!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...