Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer elsker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får helt angst av tunge mørke ting, jeg liker det meste som er lyst og lett og som skaper en helhet.

Jjeg liker at alle kjøkkenglassene mine er like (to tre ulike størrelser kanskje men like), jeg liker at alle rammene på veggen er i samme stil og jeg liker at sengetøy og gardiner og persienner matsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sophia21

http://www.sarahrich...olio/design-inc

Noen la ut denne, må si meg enig i at det var mye fint :)

Ellers liker jeg både mye hvitt (som basis, det gjør det enklere med detaljene), og mørke tremøbler. Men eeegentlig drømmer jeg om å en gang være vågal og male veggene i farger. Det ser så fint ut med mørke vegger på bilder, men er redd det skal bli for mørkt og deprimerende når man bor midt i det.

Ellers elsker jeg fattigmannssølv, uansett hvor "ut" det måtte være :fnise:

Store sølvfat med lysestaker, kubbelys og annen pynt på

"Marokkanske bord". Vet ikke hva det heter, men sånne som ser ut som gigantiske sølvfat på føtter

Pallebord, og generelt DIY-ting

Små runde puffer, men finner ingen jeg liker i butikkene :( De skal være fargerike/mønstrete, og ikke steinharde.

Gamle møbler, slitte tremøbler, rørstoler (tror det heter det), og disse gamle 60/70-talls møblene i teak (men ville aldri kjøpt det nytt selvsagt!)

Sofa med sjeselong

Masse puter og pledd i herlige farger og mønstre, gjerne inka/bohemstil

Gamle brus/eple/melkekasser

Kurver

Fine bokser

Gamle rammer

Gamle tregulv, enten originale, mørke eller hvitmalte

Lange vinduer, gjerne lave, med sprosser og brede vinduskarmer

Eller for å si det litt enkelt: Søker man opp "bohemian" på instagram finner man en del eksempler på mine drømmerom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker tregulv med litt brede og lange gulvbord som er lyse (f.eks. lutet/såpevasket (ikke malt!)).

http://www.klikk.no/multimedia/archive/00405/dinesen_gulv_2_367__405483a.jpg

Generelt foretrekker jeg naturlige materialer, f.eks. tre og ull.

Nøytrale basisfarger med noen knallfarger innimellom.

Fondvegg eller farge på alle veggene

Ullpledd

Store vinduer fra gulv til tak eller smårutete vinduer med gammeldagse sprosser.

Grønne planter

Bokhyller med bøker i ulike sjangre

Kunst på veggene

Fine lamper

Tepper på gulvet (ikke vegg til vegg-teppe)

Totalt sett synes jeg det er finest når interiøret ikke er for gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker det. Synd det så og si er umulig å få tak i slike møbler og interiør her i Norge :(

Mener Neptune Home selger en del sånne møbler. Engelsk, klassisk stil. De har noen flotte stuebord som jeg sikler på for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes komboen av vitrineskap med kjølefunksjon og peis pluss kjøkken like ved var kjempelekker. Noe jeg virkelig kunne tenkt meg når min kjære og jeg får litt bedre plass :)
40_1203018336.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Dixon copper shade er min ultimate interiør-crush:

https://www.google.no/search?q=tom+dixon+copper+shade&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Nu7RUu7CI8W_ygOru4LwDQ&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1440&bih=679#imgdii=_

Jeg skulle nok klart å skrape sammen pengene til den, men min lille leilighet på 35 kvm ville nok ikke kunne yte den rettferdighet... Dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes komboen av vitrineskap med kjølefunksjon og peis pluss kjøkken like ved var kjempelekker. Noe jeg virkelig kunne tenkt meg når min kjære og jeg får litt bedre plass :)40_1203018336.jpg

Åååh det der likte jeg! :) fiint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i den typiske skandinaviske stilen, gjerne blandet med noen industrielle detaljer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh det der likte jeg! :) fiint!

Ja, jeg vet! :) Den er hentet fra denne boligannonsen på Finn.no. Vet ikke hvordan de har lagd det eller hvilken leverandør de har brukt :/

Apropos peis, så elsker jeg også peisene fra Focus. Synd de er svindyre :(

mezzofocus-1-01-b.jpg

1-circular-conversation-pit-central-fire

credit_diephotodesi_430884b.jpg

Endret av Fashionistaen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg syns det er kult med folk som bruker trappeoppgangen til bildevegg :-)
sånn ala dette; http://www.foreldremanualen.no/wp-content/uploads/2011/05/Bildevegg-Tori-og-Dean.png

Så klart det krever litt planlegging også, men jeg syns det er stilig og håper jeg får det til på en bra måte selv en dag (trenger en trapp først).

Også er jeg kanskje kjedelig og kjip, men jeg drømmer om å en dag ha råd til Egget til Arne Jacobsen i rødt.

http://moebelgalleriet.no/produkt/egget , men der strever jeg litt med hva man skal kombinere med det, men syns stolen i seg selv er veldig fin :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Ja, jeg vet! :) Den er hentet fra denne boligannonsen på Finn.no. Vet ikke hvordan de har lagd det eller hvilken leverandør de har brukt :/

Apropos peis, så elsker jeg også peisene fra Focus. Synd de er svindyre :(

credit_diephotodesi_430884b.jpg

Akkurat dette er så meg som man kan få det. Vinduer fra gulv til tak, litt grovt treverk, naturlige farger. Sukk, dån, viiil haaa!

Ellers har jeg alltid hatt en forkjærlighet for hvitt, svart, grått, og greigt interiør. Liker store, hvite, glatte vegger. Eller en vegg i antrasitt-grå som kun brytes opp av snehvite dobbeltdører med profileringer og profilert dørkam. Har også en forkjærlighet for stukkatur og rosetter.

Ønsker å bygge en stor/høy vegg av stablet stein i ulike gråfarger selv om det kommer til å bli et helvete og holde rent.

Gulv enten svartmalt grov parkett eller eikeparkett i fiskebeinsmønster.

Stilmessig heller jeg mot industriell/funksjonell skandinavisme, men samtidig med tendenser mot Bauhaus-stilen. I tillegg synes jeg en del moderne japansk arkitektur er riktig flott, spesielt når det får et "Zen"-preg over seg.

Interiørmessig er jeg svak for Louis Poulson, Arne Jacobsen, Mies van der Rohe, Alvar Aalto osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff peisbildene over er et mareritt! Bare tenk på renholdet?

Elsker store og grønne palmer, skulle gjerne ha bygt et hus med en stor hage innendørs!



Anonymous poster hash: 6cee5...c82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker barokk og glam! Paljetter, lysekroner, fløyel, tapeter med mønster kombinert med litt moderne stil. Vi har noen slike elementer, men har ikke et hus eller økonomi til å innrede slik jeg drømmer om.

Jeg skulle vært rik hollywoodfrue.... ;)

Endret av Sunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elg! Jeg har skikkelig elgfetish. Drømmer om et stort hvitt elghode med blå øyne når jeg får større leilighet. har allerede sengetøy med elg. Ikke rart at yndlingsmerket mitt er Abercrombie & Fitch :)



Anonymous poster hash: 28c1a...e94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen detaljer jeg elsker men et hjem skal avspeile personene som bor der og lever sitt liv der. Et "museum" blir for sterilt for meg. Litt rot under kontroll er ok. Liker det lyse og lette men også

antikviteter. Så det prøver jeg å forene

(gammelt og nytt) på en hyggelig måte. Hjemmekoselig er et godt norsk ord jeg liker! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...