Gå til innhold

"Hunger Games" - perverst, spekulativt, værste film gjennom tidene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik var det en som beskrev konseptet til meg i hunger games serien. Han klarte ikke å forklare hva han mente, han bare gjentok seg selv, og kallte meg "hjernevasket" som likte den siste filmen "catching fire".

Noen som forstår hva han mente?? For meg er det en historie på linje med andre filmer, altså et eventyr, men jeg er altså hjernevasket fordi jeg liker den?

Anonymous poster hash: 51bd3...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Han er bare en idiot. Hunger Games (bøkene i alle fall) er ikke dårlige i det hele tatt, og langt, langt fra det verste som har blitt laget. Det er faktisk en av de bedre bøker/filmer laget for ungdommer.



Anonymous poster hash: 92b5d...335
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Noen folk med litt sart mage reagerer ofte slik på filmen fordi de mener det er et ondt konsept som ikke egner seg til underholdning - altså det med at menneskene er såpass kontrollert av staten at unger blir slaktet på live TV for å skape frykt, også sitter vi med popcorn i fanget og storkoser oss mens vi følger med.

Jeg synes folk burde slutte å lese så mye inn i det, det er bare en film, et eventyr, som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve historien ER jo temmelig pervers, hvis du tenker etter.

Etter borgerkrigen etablerer den vinnende siden et jernhardt diktatur, og for å for alltid minne de tapende om at de har tapt, markeres denne seieren med at de hvert år må sende noen av sine unge for å kjempe til døden til almen fornøyelse for seierherrene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt så er det vel for å minne de på å aldri gjøre opprør igjen, for da er de fucked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve historien ER jo temmelig pervers, hvis du tenker etter.

Etter borgerkrigen etablerer den vinnende siden et jernhardt diktatur, og for å for alltid minne de tapende om at de har tapt, markeres denne seieren med at de hvert år må sende noen av sine unge for å kjempe til døden til almen fornøyelse for seierherrene.

Jaaadaaa .... vi trenger ikke høre historiene bak enhver ting hele tiden da.....

Forøvrig synes jeg at filmene er kjempebra, og jeg gleder meg til de to neste! Pluss at Katniss Everdeen er kjempesøt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så han tar det bare alt for alvorlig? En annen sak om det hadde vært ekte, men eventyr er eventyr ...

Anonymous poster hash: b1a81...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder bare å finne akilleshælen, da går alle diktaturer rett til helvete.



Anonymous poster hash: ef0bd...99a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt så er det vel for å minne de på å aldri gjøre opprør igjen, for da er de fucked.

Jeg ser det mer som at de bekrefter sin underlegenhet og holder seg selv i trelldom gjennom å akseptere dette offeret hvert år. Hvert år mer redsel, frykt, skam og skjensel, over at man kanskje kan bli valgt, over at man tillater at noen blir valgt, og i lettelse over at det ikke var en selv, dette året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaadaaa .... vi trenger ikke høre historiene bak enhver ting hele tiden da.....

Forøvrig synes jeg at filmene er kjempebra, og jeg gleder meg til de to neste! Pluss at Katniss Everdeen er kjempesøt :rodmer:

Sorry. Jeg leste bøkene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Han som sa det har ikke sett Battle Royale? Hunger Games er rene pusefilmer i forhold :)

Whaaat, er det film av den også? Trodde det bare var bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat, er det film av den også? Trodde det bare var bok?

Filmen kom ut i 2000, og er relativt brutal. Jeg trengte to forsøk på å se hele (men jeg er kanskje litt over snittet følsom for brutale filmer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som sa det har ikke sett Battle Royale? Hunger Games er rene pusefilmer i forhold :)

Hunger Games er laget for PG13, så det sier seg jo selv at det blir smått med effekter når det gjelder måten folk dør på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunger Games er laget for PG13, så det sier seg jo selv at det blir smått med effekter når det gjelder måten folk dør på.

Selvfølgelig, men når denne personen kaller Hunger Games for perverst, spekulativt og verste film gjennom tidene så kan han i hvert fall ikke ha sett Battle Royale :) Eller særlige mange andre brutale filmer, for den saks skyld!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men når denne personen kaller Hunger Games for perverst, spekulativt og verste film gjennom tidene så kan han i hvert fall ikke ha sett Battle Royale :) Eller særlige mange andre brutale filmer, for den saks skyld!

Det som evt er perverst, elendig og spekulativt ved Hunger Games er vel først og fremst historien.

Jeg er ikke egentlig så veldig imponert over den selv, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som han har lest særdeles få bøker i sitt liv. Han får holde seg til Twilight-idiotien og barne-TV da, om han ikke skjønner konseptet med Hunger Games (som for øvrig er langt fra den første til å presentere mord som reality-TV-underholdning).

Anonymous poster hash: f8a95...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunger games må jo være en av de bedre bøkene og filmene siden Harry Potter og ringenes herre. Husker jeg satt på stranda i Rhodos og gråt meg igjennom mesteparten.

Satt forøvrig å gråt meg igjennom hele filmen på kino på onsdag også.. Stakkars folk som var med meg! Det siste kysset til Katniss og Peeta holdt på knekke meg totalt. Og ingen andre enn de som har lest boka viste jo hvorfor :P

Det blir forresten TO til filmer, fønix part 1 og 2 :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det mer som at de bekrefter sin underlegenhet og holder seg selv i trelldom gjennom å akseptere dette offeret hvert år. Hvert år mer redsel, frykt, skam og skjensel, over at man kanskje kan bli valgt, over at man tillater at noen blir valgt, og i lettelse over at det ikke var en selv, dette året.

Tja, i bøkene og filmen sies hva jeg sier. Men du står fritt til å tolke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunger games må jo være en av de bedre bøkene og filmene siden Harry Potter og ringenes herre. Husker jeg satt på stranda i Rhodos og gråt meg igjennom mesteparten.

Satt forøvrig å gråt meg igjennom hele filmen på kino på onsdag også.. Stakkars folk som var med meg! Det siste kysset til Katniss og Peeta holdt på knekke meg totalt. Og ingen andre enn de som har lest boka viste jo hvorfor :P

Det blir forresten TO til filmer, fønix part 1 og 2 :D

Kjempebra at de har delt den siste filmen opp i to deler, slik som de gjorde med den siste Harry Potter filmen. Det betyr at gleden varer lengre<3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...