Gå til innhold

Innholdet i karbonadedeig


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Seriøst spørsmål

Jeg synes det er noe ekkelt med det å tine frossen karbonadedeig..man ser det blir rød væske som renner ut av det..likner på blod.

Det jeg lurer på er selve kjøttet i krabonadedeigen: er det "msukler og sener" i det, eller er det "rent kjøtt"?

Noen som vet helt sikkert uten å synse her..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady-M

Rent kjøtt er muskler!!! (Uansett om det kommer i deigform, eller biff). Og ja, muskler inneholder blod. Det hvite du ser, er fett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ok...

Ok...det avgjorde det hele.

Fra og med i dag rører ikke jeg kjøtt fra kuer og okser mer!

Det er så ekkelt og barbarisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1111

Det ble ekkelt og barbarisk med kjøtt med en gang du fikk vite at det var muskler? :ler:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...det avgjorde det hele.

Fra og med i dag rører ikke jeg kjøtt fra kuer og okser mer!

Det er så ekkelt og barbarisk.

Da kan du like godt bli vegetarianer med en gang; ALT kjøtt inneholder både muskler og blod..... :sjarmor:

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du like godt bli vegetarianer med en gang; ALT kjøtt inneholder både muskler og blod..... :sjarmor:

Ja, er det ikke rart.... :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja, men jeg trodde at blodet var helt ute av kjøttet når vi kjøper det i butikkene. Jeg trodde at kjøttet var rent kjøtt, jeg visste ikke at kjøtt er det samme som muskler!

Da kan man jo like godt si i butikken "en halv kg muskler, takk" .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1111

Ja det kan du godt si :-) "kjøtt" er bare et annet ord for muskler, lettere å skille mellom de musklene vi spiser og de vi vil ha tydligere frem på overarmene for eksempel :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Noen eksempler til deg....

Kyllingfilet=Kyllingmuskler

Oksefilet=Oksemuskler

Bacon=Grisemuskler

Kalvestek=Kalvemuskler

Hamburger=Okse/Kumuskler

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
:wink: enda et eksempel på hvordan forbrukersamfunnet skaper mennesker som er totalt uvitende i forhold til hva de putter i seg...
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M
:wink: enda et eksempel på hvordan forbrukersamfunnet skaper mennesker som er totalt uvitende i forhold til hva de putter i seg...

Ja, helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mia D.

Det at alt kjøtt per ce vitenskapelig og korrekt sett er muskler er vel og bra.

Men folk flest tenker ikke på rene fileter, kvernet deig og fisk som "muskler". Tankene kan tvert i mot gå til, dere vet, de ekte musklene vi forbinder med styrketrening: slike man kan se er "store" og definerte.

Det kjøttet vi kjøper er fritt for brusk, sener og "muskler" slik mange tenker på "muskler"! Derfor forstår jeg godt den andre gjesten som ble sjokkert over at dere alle menger dere sammen i front mot "uvitenhet".

Jeg har ingen problemer med å forstå problemet her...klart det er ekkelt å tenke på "muskler" slik vi ser for oss Skipper'n f.eks. :)

Det er altså tull at rene kyllingfileter og annet "rent" kjøtt er hardbarkede muskler per ce, men alt kjøtt i mennesket og hos dyr kalles på fagspråket "muskler".

Tydeligvis var det visst ingen her som gadd å forklare nyansene- som kanskje er avgjørende for at en person begynner å spise kjøtt igjen. Dette har jeg hvertfall erfart med folk som sier "æsj": man må forklare ordentlig, vet du!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ihvertfall det er rart at voksne mennesker ikke vet slikt!

Og enda rarere at det plutselig er ekkelt og barbarisk. :o

Forøvrig så har man ikke vondt av å ikke spise kjøtt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig så har man ikke vondt av å ikke spise kjøtt.

Med mindre man er intolerant mot det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt utenfor tema, men husker at jeg fikk store problemer etter den gangen jeg skulle lære meg å lage sursild - visste/tenkte ikke over at den faktisk spises rå. (Egentlig syltet da, men...) Oi korr eg sleit ei stund med den vissheten. :-) Men nå er det atter en gang en favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Til Englepusen

Hei Englepusen, (hvor gammel er du?)

Du synes det er rart at "voksne folk" ikke vet at ALT kjøtt per ce er muskler?

Jeg synes det var rart at du synes det var rart.

Tenk på deg selv og alt du ikke vet: vet DU f.eks. alt om EU, eiendomsrett eller medisin? Ikke det? Jeg kunne jo bare plukket ut noe fra et av disse områdene og si til deg: "vet du virkelig ikke det?!" "Trodde alle voksne folk visste det, jeg!" ALLE mennesker er ikke interessert i alt om kjøtt...

Utrolig tankeløst av deg å si noe slikt...

Det finnes faktisk endel mennesker som synes det er ekkelt med dyr og hvordan de blir slaktet og som har problemer med å koble ut blod/sener/brusk/slaktingen osv. frem til den ferdige prosessen der kjøttet ligger klart til forbrukerne. Det er da ikke noe rart med det- og det må ikke ha noe med alder å gjøre. Dette er da individuelt og subjektivt!

Jeg blir provosert av slike tankeløse kommentarer. :-x

La oss slippe usaklige kommentarer og holde oss til nøyaktig det trådstarter spør om? Hvorvidt det er rart eller ikke har ikke noe med saken å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir provosert av slike tankeløse kommentarer. :-x

La oss slippe usaklige kommentarer og holde oss til nøyaktig det trådstarter spør om? Hvorvidt det er rart eller ikke har ikke noe med saken å gjøre.

Og jeg blir litt oppgitt (gidder ikke bruke energi på å bli provosert) over mennesker som absolutt må eie sannheten, det vil i dette tilfellet si vite hva som ER og hva som IKKE er usakllig.

I dette tilfellet har trådstarter også en tråd om pølser. Denne forteller endel om kunnskapsnivået, og ja, de fleste voksne mennsker vet hva kjøtt er, at det for eksempel inneholder blod osv.

Og du, hvis du vil kalle meg tankeløs eller usaklig så værsågod - men begrunn det litt bedre enn du gjorde overfor Engelpusen, OK?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Englepusen, (hvor gammel er du?)

Du synes det er rart at "voksne folk" ikke vet at ALT kjøtt per ce er muskler?

Jeg synes det var rart at du synes det var rart.

Tenk på deg selv og alt du ikke vet: vet DU f.eks. alt om EU, eiendomsrett eller medisin? Ikke det? Jeg kunne jo bare plukket ut noe fra et av disse områdene og si til deg: "vet du virkelig ikke det?!" "Trodde alle voksne folk visste det, jeg!" ALLE mennesker er ikke interessert i alt om kjøtt...

Utrolig tankeløst av deg å si noe slikt...

Det finnes faktisk endel mennesker som synes det er ekkelt med dyr og hvordan de blir slaktet og som har problemer med å koble ut blod/sener/brusk/slaktingen osv. frem til den ferdige prosessen der kjøttet ligger klart til forbrukerne. Det er da ikke noe rart med det- og det må ikke ha noe med alder å gjøre. Dette er da individuelt og subjektivt!

Jeg blir provosert av slike tankeløse kommentarer. :-x

La oss slippe usaklige kommentarer og holde oss til nøyaktig det trådstarter spør om? Hvorvidt det er rart eller ikke har ikke noe med saken å gjøre.

Noe er allmenkunskaper vet du...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du brukt øynene litt hadde du fort funnet ut hvor gammel jeg er. Har det egentlig noen betydning. Forøvrig er ikke jeg den første i denne tråden som syns det er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uansett alder...

Hva som er/burde være allmennkunnskap kan umulig defineres slik.

Vet dere hvor mange verker Mozart skrev?

Vet dere hvor mange tenner et barn på 8 år bør ha?

Vet dere hva hovedstaden i Nigeria er? (Uten å slå det opp)

Ikke? Isåfall: dette burde være allmennkunnskaper, sier nå jeg.

Ehhh.... :tunge1:

Konklusjon: vær litt med ydmyke overfor andre som ikke mener/tror det samme som dere selv. Dere ser jo ting totalt ut fra dere selv: er ikke det litt snevert? :) Ha en god dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...