Gå til innhold

Dumme ting kollegaer sier/gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis finnes det ikke en sånn tråd allerede :fnise: Plagiert av dumme ting butikkansatte og kunder gjør-trådene:P

Må vel starte jeg da....

Hadde problemer med datamaskinene på jobb på en fabrikk, og vi var helt avhenige av dem. Da vi endelig fikk datamaskinene til å starte opp igjen spurte den jo om passord som vi som ferievikarer ikke visste. Vi gikk derfor til nabo-bua der de hadde samme system og passord.

Deres respons:

"Jeg kan sende passordet på e-post."

...

Og e-posten skal jeg sjekke med datamaskinen jeg ikke kommer inn på fordi jeg ikke har passordet...? :fnise:



Anonymous poster hash: 2964b...6b4
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klassisk.

Jobbet som vekter, og kjørte rundt nattestid. Punkterte en natt og ringte sjefen fordi bilen ikke hadde reservedekk.

"Det er greit, bare kom hit du, så kan du ta mitt".

Jeg var ca 30 minutters kjøring på motorvei vekke fra hvor han var akkurat da...



Anonymous poster hash: 14004...539
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til resepsjon: "Hei, kan ikke du koke fire kanner kaffe til meg på fem minutter, så får du litt å gjøre så du kan koooooose deg litt og ikke kjede deg!!"

Ja, for vi sitter her og tvinner tommeltotter, med et sentralbord som ringer hvert tiende sekund, papirer og brev og kopier i huet og ræva og ALLE spør oss om ALT hele tiden.

Nei nå skal vi kooooooose oss litt med kaffemaskinen så ikke vi kjeeeeeder oss sånn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på lager en stund, og det var noen mindre kloke hoder der... En av dem var på vei ut i pappcontaineren med "papirkurven" som pleide å stå ved pc-ene.

Jeg sa at han måtte kaste den i restavfallet, siden det tross alt lå bananskall og plastikkaffekopper oppi. Men neida, i pappcontaineren skulle det, fordi det var jo MEST papir

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer en avdeling og ble kalt "jernkvinnen" av kollegaer- med påfølgende latter.

De er sånn noenlunne ubrukelige og vet ikke at de gravde sin egen grav da jeg har gjort det tyngste;)

Hilsen er veldig flink dame de heller burde tatt vare på ;) er snart på vei VIDERE..



Anonymous poster hash: 00ce2...736
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hm, teller sjefen som kollega?:P Vel, jeg var butikkansatt i min ungdom som ekstra kassehjelp. Jeg skulle få egen innloggins informasjon i kassen etterhvert, sa sjefen, i mellomtiden fikk jeg bare låne noen andre sin, sa sjefen. Vel, for det første hadde det vært kjekt om jeg faktisk kunne FÅ påloggingsinformasjonen til en annen, jeg er da faen ikke synsk! Ved forespørsel ønsket ingen av de ansatte å la meg låne deres konto, heller ikke sjefen sin fikk jeg låne:P Fikk gjort mye i kassa gitt! Kålhue.(til slutt fikk jeg låne kontoen til ei som var sykemeldt som var i slekt med bestevenninna, fikk ikke egen konto i det hele tatt mens jeg var der)

Og for å ikke snakke om da jeg ble matforgifta og skulle ringe å si i fra. Ringte 5 forskjellige nummer, tre av dem som sjefen hadde gitt meg, og to jeg leta opp på gulesider, men ingen tok telefonen på noen av de 5 nummerene. 30 min etter jeg skulle vært på jobb ringer sjefen fra et SJETTE nummer og lurer på hvor jeg blir av... Og blir jo sint fordi "jeg ikke ringte å sa i fra med en gang."

JAMMEN SÅ SE TIL HELVETE Å GI MEG ET JÆVLA TELEFONNUMMER JEG KAN NÅ DEG PÅ DA KRONIDIOT!

Den arbeidsplassen står ikke på CV'n gitt.



Anonymous poster hash: 2964b...6b4
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Påtide å vekke denne tråden til live igjen, for sjefen min driver meg til vanvidd om dagen.

I det siste har vi hatt ekstremt fokus på mersalg. Jeg har aldri vært spesielt god til det(ut over det den vanlige drikke til maten), men jeg prøver selvfølgelig. Hvis det er en kunde jeg ikke prøver mersalg på i det hele tatt (f.eks fordi jeg ikke kommer på noe fornuftig som passer) så kommer hun inn på sia og prøver å få den kunden jeg står med til å ta med noe. Hvis jeg spør en kunde om noe og han/hun sier nei, så prøver sjefa og overtale dem til å ta det allikevel. Altså, jeg skjønner at hun vil selge, men jeg vil aldri bli bedre på dette hvis hun fortsetter sånn 

Anonymkode: d7676...2c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
On 10/25/2013 at 8:10 PM, AnonymBruker said:

Styrer en avdeling og ble kalt "jernkvinnen" av kollegaer- med påfølgende latter.

 

De er sånn noenlunne ubrukelige og vet ikke at de gravde sin egen grav da jeg har gjort det tyngste;)

 

 

Hilsen er veldig flink dame de heller burde tatt vare på ;) er snart på vei VIDERE..

 


Anonymous poster hash: 00ce2...736

 

Jobbet du innen industri?:P

Så kan jeg prøve å vekke tråden til live igjen:
Jeg jobber på et sykehjem, og vi hadde en periode med kronisk lite bemanning, og det førte jo til at det i desperasjon ble ansatt en del vikarer, som over hodet ikke var egnet. En gang fant jeg en vikar på sofaen inne på rommet til en av beboerne, fordi han skulle på senvakt på en annen jobb etterpå og var så trøtt.

Skyt meg.

Anonymkode: 82a89...c4b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 Ingen flere historier?  

Anonymkode: 7b587...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde for noen år siden en kollega som var ekstremt rotete og slurvete. Hun var flink med kundene, det skulle hun ha, men hvis hun trodde hun kunne slurve uten å bli oppdaget, så gjorde hun det ALLTID. Og så trodde hun tydeligvis at hun klarte å skjule det for oss andre. Hvis det var andre i nærheten mens hun gjorde noe, kunne hun overdrive veldig med detaljer og finne på å sukke litt sånn "for seg selv" at "jaja, det er ikke lett å være perfeksjonist!" 😀 Snudde du ryggen til og hun trodde at man ikke kom til å se hvordan hun hadde gjort ting, så var det totalt kaos og hulter til bulter.

Anonymkode: eeb2b...086

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kollega som overprøver det meste jeg sier, og baksnakker. Hun skjønner ikke at vi er et team og at noen ganger går ikke alt etter planen. 

Anonymkode: 4833e...b0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en jobb der jeg (jente) ble alltid stående og jobbe med gutta. Vi fikk sjelden noen intelligente samtaler gående. 

En gang sto jeg og jobbet med to stykker hvor en av dem plutselig sa til han andre «Jeg hadde forresten sex med hun nabodama», og så pratet de om hvordan hun ville ha noe mer, men han bare ville ha sex. Han andre sa «Men nå som hun har slått opp er hun full av følelser, alle kjærringer er sånn, da må du utnyttet det.» Sist jeg sjekket er jeg ikke usynlig, men jeg kunne like godt vært det med de detaljene.:murvegg:

En annen gang sto jeg med noen andre som var litt mer hyggelig da, men de gikk fra å snakke om å dusje til analsex på null komma niks. Dette var fordi han ene sa «Ja, jeg dusjer alltid om kvelden, men jeg liker å bruke mye tid på rumpehullet. Syns det er så dritdeilig å spyle der. Men ikke på en homo måte altså!» :fnise: Etterpå sa de at vi jenter sikkert snakket om sånne ting også. Nei, vi gjør ikke det. :roll: 

Jentene på jobb pleide alltid å snakke om studiene sine eller politikk og sånn. Jeg er ganske sikker på at vi aldri snakket om sex med naboen eller hvor deilig det er å spyle seg i rumpa.

Anonymkode: 9f183...ff5

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min satte opp timelister, og noen av de som jobbet 100% ble satt opp på ekstravakter. Jeg ble kjempeglad, og sa at jeg gledet meg til lønningen med overtidsbetaling. Sjefen ble da snurt og sa at "dette er en ekstravakt, ikke overtidsvakt." Jeg spurte "Er det lov da?". "Ja, for dere har ikke tariff, så jeg har lov til det jeg vil"...

God måte å skaffe gode relasjoner på. Dey skal siee at fenne setningen ble brukt av sjefen i flere sammenhenger.

Anonymkode: 64cad...c65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en tidligere arbeidaplass (klesbutikk) kom sjefen innom på en av mine første vakter. Hun så på klærne mine og sa "Sånn får du ikke gå! Du skal gå med klærne til butikken! Dette blir skriftlig advarsel!". Jeg hadde aldri fått beskjed om at jeg ikke fikk gå med andre butikkers klær, men hun sa flere ganger "Det står i kontrakten!". Etter vakten min leitet jeg frem kontrakten. Der sto det ikke noe om antrekk på jobb. Jeg viste denne til sjefen min, som ble rasende fordin eg burde forstått at det skulle vært en kontrakt til... 

Anonymkode: 64cad...c65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

På tide å vekke denne tråden igjen. 

Har en sjef som pleier å gå fra butikken fordi hun skal ut på en "viktig ærend". Da er det som regel snakk om å gå til skjønnhetssalongen og fikse neglene, dra hjem og pakke inn bursdagsgaver eller handle ting som man fint kan handle etter jobb. Hun bare ler det bort og sier: "Det må da være lov når det er så stille i dag uansett ;)"

 

Anonymkode: da2c0...312

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i døgnbemannet omsorgsbolig med egne våkne nattevakter, jeg jobber hovedsakelig dag og kveld. En natt ble det sykdom, så jeg som allerede jobbet kveld ble også jobbene på natt. En av beboerne var psykotisk og styrte noe voldsomt. Så ifølge kriseplanen(som skal følges når han er psykotisk, uavhengig av dag og klonkeslett) skal han få tilbud om noe enkel mat og enkel drikke for å klare å lande. Dette til tross for at vi har faste måltidspunkt som så godt som aldri avviker, med mindre det er som situasjoner som står i kriseplanen.

Jeg tar ett eple, en banan og litt nøtter i ett pappbeger og informerer kollegaen min (som hadde lagt seg godt til rette for å sove, noe som ikke hadde vært stress om det var en rolig natt, men denne natta var det hektisk). Han ble fly forbanna fordi "VI FØLGER IKKE KRISEPLANEN PÅ NATTA, NÅ ER DET SIKKERHET SOM GJELDER. SETT DEG NED OG SKRIV AVVIK PÅ DET UDUGELIGE ARBEIDET DITT". 

 

Jeg skrev ett avvik, men ikke på meg selv 🙃

Anonymkode: 1eea6...d66

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jobber i helse, og vekker denne tråden til live igjen.

-Kolleger som ikke fyller på bleier, hansker og annet materiell inne hos beboerne. Nå har jeg mitt eget hemmelige stæsj inne hos hver av dem.

-Kolleger som ikke tør gå i kjelleren for å hente overnevnte(HERREGUD!)

-Kolleger som ikke vil kjøre stor-bil(ikke minibuss, men stor kassebil)

-Kolleger som ikke vil/kan kjøre manuell girkasse selv om de har førerkort for det, OG det er forutsetning for å bli ansatt

-Kolleger som legger fra seg brukte hansker i alt fra blomsterkrukker til i kjøleskapet(de er riktignok vrengt, men eew)

-Kollegaer som lukter så vondt at jeg kan kjenne at de har vært på dass, ikke pga. drittlukt men pga. sur, gammel svettelukt!

-Kolleger som klager over at jeg har vasket gulvet for dårlig, så jeg finner meg en bøtte, tar frem mopp og skaft. Skriver rapport på et nettbrett mens jeg venter på at vedkommende skal komme inn igjen, og hører dem ytre om hvor mye bedre det ble, og at det er bedre å gjøre det skikkelig første gang. Jeg hadde ikke gjort en dritt. Jeg bare satt der med mopp og bøtte for å se om vedkommende faktisk så forskjell når de kom inn igjen. Var visst ikke så ille likevel gitt.

-Kolleger som er fullstendig i steinalderen når det kommer til teknologi.

-Kolleger som ikke kan fylle bensin/diesel(skyt meg!)

-Kolleger som ikke kan vaske klær riktig(nei, ull skal ikke på 60 grader...)

Men sånn stort sett har jeg veldig ålreite kolleger heldigvis:) Men på sommeren når vi har mange vikarer så er det fullstendig kaos. De gjør det de kan og har forutsetninger for, bevares, men det er ikke nok. Det er mer å gjøre enn mat og stell.

Anonymkode: d60d2...a1f

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega som ofte klager over lite å gjøre, men når han blir tilbudt arbeidsoppgaver så er det ikke godt nok. Jeg har helt sluttet å tilby han ting, ber han gå til sjefen. Så blir han i tillegg sur når andre får tildelt oppgaver som han TYDELIG har sagt han hater å utføre selv!?

Anonymkode: e430c...786

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

« Jeg går bare ut en tur, må kjøpe håndkrem!»Fjerde gang denne mnd og vi har et lager med håndkrem på jobb pga helseyrke. 

Anonymkode: 74a1b...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega som har fått barn, krever tilrettelegging for det.  Fått opptil flere tilbud av leder, men sier nei til alle da hun ikke vil jobbe noe annet sted.  Jobber i en stor organisasjon med mange muligheter, og har selv tatt i mot det med stort hell. Denne dama vil ikke noe annet og klager hele tiden på sjefen da hun ikke er fornøyd med det hun får tilbudt. Både arbeidstid som passer bedre, og også litt kortere reisevei, men nei. Klage, klage, klage. Det er viss det hun gjør best 😕  

Anonymkode: c65e4...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...