Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 23.2.2017 den 15.16, hjertesukka skrev:

Og så blei det litt fart på våren innendørs med disse jeg fikk kjøpt i dag:

 

New Pearl.JPG

:rodmer: 

På 22.2.2017 den 13.14, hjertesukka skrev:

Mye spennende på gang nå, i dag oppdaget jeg plutselig at vårkjærminne har begynt å blomstre: 

Vårtegn to.JPG

Det var virkelig tidlig! Herlig! :strix: 

 

Riktig god helg til deg også :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg har endelig fått sådd de første frøene! Ting tar tid her altså :laugh: Jaja, nå er sesongen i gang! :duskedame: 

Jippi! :rolleyes: Det er da ikke sååå seint å så frø. Har noen stående som ikke rikker seg av flekken, syns jeg.:ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hjertesukka skrev:

Jippi! :rolleyes: Det er da ikke sååå seint å så frø. Har noen stående som ikke rikker seg av flekken, syns jeg.:ler: 

Neida, er ikke så seint :laugh: Viktigste er at jeg har startet! :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos tidlig blomstring; - ei slektning av meg la ut bilde på FB i dag av to svære krukker med blomstrende stemor! :ler: Utendørs!

Tenkte kanskje at hun hadde drevet dem fram i drivhuset, men tidlig likevel. Så kom svaret; "kjøpt på Europris".

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som tenkte at jeg skulle få tak i blomstrende stemor og sette her ute på terrassen i dag, men nå blåser det stikker og strå her, så det frister lite. Sukk. Mulig det gir seg utover dagen da, så vi får se. :rolleyes:

Jeg klør i fingrene etter å shine litt opp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg elsker stemorsblomster! Jeg elsker til og med stemorsblomster så mye at jeg sikler på en veske fra Cath Kidston med stemorsblomster på. :sjenert: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SPOCA skrev:

Åååh, jeg elsker stemorsblomster! Jeg elsker til og med stemorsblomster så mye at jeg sikler på en veske fra Cath Kidston med stemorsblomster på. :sjenert: 

Så herlig! Det er veldig fine og greie sommerblomster, ikke noe tull med dem, liksom. :rodmer:

(hvis man husker å knipe av visne blomster, kommer det nye sporenstreks)

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemorsblomster er en av mine favoritter også :rodmer: Jeg synes alltid jeg er tidlig ute med å plante de ut, men, har dog aldri tatt sjansen på å sette de ut så tidlig som dette :ler: Men, meget mulig det går bra, de tåler jo fint litt frost :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, hjertesukka skrev:

Så herlig! Det er veldig fine og greie sommerblomster, ikke noe tull med dem, liksom. :rodmer:

(hvis man husker å knipe av visne blomster, kommer det nye sporenstreks)

:Nikke:

Jeg pleier å knipe av alle som står i full blomst innimellom og legge de i et svært fat med bittelitt vann. Tar ikke lang tid før plantene er stappfulle av nye blomster, og flere til igjen :rodmer: Og de holder seg utrolig lenge når de flyter i vann! :jepp:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Rumle skrev:

:Nikke:

Jeg pleier å knipe av alle som står i full blomst innimellom og legge de i et svært fat med bittelitt vann. Tar ikke lang tid før plantene er stappfulle av nye blomster, og flere til igjen :rodmer: Og de holder seg utrolig lenge når de flyter i vann! :jepp:  

Aha!  Spennende metode, har ikke hørt om den før! Men det skal jeg jammen prøve. :idesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Rumle skrev:

Stemorsblomster er en av mine favoritter også :rodmer: Jeg synes alltid jeg er tidlig ute med å plante de ut, men, har dog aldri tatt sjansen på å sette de ut så tidlig som dette :ler: Men, meget mulig det går bra, de tåler jo fint litt frost :jepp: 

Jeg kjøpte fire potter med stemor på lørdag, men de står ute i pottene ennå. Fikk dem for kr 10,- pr potte, så da slo jeg til. :ler: De er fine og fyldige, men ingen blomster ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne og fikset tommelen min, ingen big deal, men det betyr at jeg må ta det rolig i 6 uker, ha bandasje på, holde høyt og ikke dusje på 4 dager! :) (står det i skrivet fra sykehuset). Mulig jeg jukser litt der da.

Jammen godt at det ikke er midt i hagesesongen, skjønt jeg har allerede vært ute og luket litt med den andre hånda, mens jeg holdt den andre høyt. :nori:Og deilig at jeg kan bruke både pc og mobil, men må ta litt pauser.

La merke til at akeleiene er på full fart opp nå! Er så spent på fargeblandingen......:rodmer:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, hjertesukka skrev:

Har vært inne og fikset tommelen min, ingen big deal, men det betyr at jeg må ta det rolig i 6 uker, ha bandasje på, holde høyt og ikke dusje på 4 dager! :) (står det i skrivet fra sykehuset). Mulig jeg jukser litt der da.

Jammen godt at det ikke er midt i hagesesongen, skjønt jeg har allerede vært ute og luket litt med den andre hånda, mens jeg holdt den andre høyt. :nori:Og deilig at jeg kan bruke både pc og mobil, men må ta litt pauser.

La merke til at akeleiene er på full fart opp nå! Er så spent på fargeblandingen......:rodmer:

 

Oii, håper du føler deg bedre veldig snart :Nikke: 

 

Akeleiene på vei allerede? :sjokkert: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring med tommelen :blomst: Jøss, akeleier nå? Jeg sliter forsåvidt med å få de til på hytta, men mener de ikke kommer før juni..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, det går veldig fint og jeg har lite vondt. Men må passe på så jeg ikke olstrer for mye, som jeg pleier.:fnise:

Disse kommer opp nå, bildet er tatt just nu;

 

Akeleier mars.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hjertesukka skrev:

Takk for omtanken, det går veldig fint og jeg har lite vondt. Men må passe på så jeg ikke olstrer for mye, som jeg pleier.:fnise:

Disse kommer opp nå, bildet er tatt just nu;

 

Akeleier mars.JPG

Se der ja! :rodmer: Må visst snart ut og se etter mine også :Nikke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...