Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

9 timer siden, hjertesukka skrev:

Har også vurdert å få meg en pergola. Det er tross alt en del vind og litt regn i løpet av sommeren og vi vil jo ha det så lunt som mulig. Tenkte å ha den over kosekroken innerst ved huset, altså på betongflisene. Skal du grave støttene ned i jorda? Blir nok fint tilslutt, men vet at det er mye arbeid.

- Er det kun tak på den, eller har den fire vegger? Jeg bare lurer på hva jeg selv skal ha, liksom. Ser på nett at det er mange typer å velge mellom.

Den jeg har kjøpt har ett tak, men jeg vurderer faktisk å ikke ha det på, jeg vil helst ha den som klatrestativ for rosene og andre klatreplanter :ler: Mulig jeg prøver med taket til de har vokst opp litt i alle fall da :jepp: Skal ha støttene i jorden ja, men vet ikke helt hvordan det blir, må jevne til jorden også der, så det er en kjempejobb egentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres artig ut! Hadde egentlig bare tenkt den som ly for vind og regn, jeg, men når du sier du skal plante rundt, så får jeg ideer. :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver 2.mai og det blåser og regner noe voldsomt. Er så redd for de små plantene mine! Buhu. :regn: Verst er i grunnen de fine tulipanene som står midt i føyka og jeg ser at de begynner å miste taket i jorda og legger seg over. Da får jeg ta de inn i en vase, men jeg hadde gledet meg til å se en haug med flotte, mørke tulipaner snart, sukk og atter sukk.

Hvordan er det på dine kanter, Rumle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige dager nå! Litt kald vind, men lunt og fint her i kroken.

Holder på med fjellhagen min, som jeg kaller det. Planter små krypende vekster som jeg håper brer seg utover etter hvert. Jeg tar avleggere av det jeg allerede har, men vurderer et plantesenter snart. Er bare redd for å gå amok der. :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rett før mine "sorte" tulipaner spretter ut, 12 stk i alt.

 

:hoppe:

bilde (280).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var fine :rodmer: Er det 'Queen of ther night'?

Her vokser og gror det som bare det, er visst meldt langt over 20 grader i dag. Er vel bra temperatur hos deg også nå, eller? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rumle skrev:

De var fine :rodmer: Er det 'Queen of ther night'?

Her vokser og gror det som bare det, er visst meldt langt over 20 grader i dag. Er vel bra temperatur hos deg også nå, eller? :) 

Ja, jeg tror det er Queen of the night. Så lenge siden jeg kjøpte dem. :) Her er det også bra temperatur, men jeg liker ikke den trekken fra sjøen, hehe. Begynner å bli storforlangende!

Litt skyer også, så jeg pusler med plantene, potter om, vanner og har på gjødselvann. Men, i morgen er det meldt knallsol fra skyfri himmel, så da er det rett i solsenga. :bolledeig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan :) For meg blir det i varmeste laget å sole seg i 24+  så jeg pleier å "dilte" etter skyggen :ler: 

 

Ha en fortsatt fin helg :blomst: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Rumle skrev:

Høres ut som en god plan :) For meg blir det i varmeste laget å sole seg i 24+  så jeg pleier å "dilte" etter skyggen :ler: 

 

Ha en fortsatt fin helg :blomst: 

 

Takk for det. Har solt meg og fått litt farge, kjempedeilig. Men brukte faktor da.

Ellers puslet rundt og flyttet noen planter og vannet litt. Spesielt de nye jeg har satt. Det blir fort tørt når det blåser og med den TEMPERATUREN!  Håper dette varer lenge, lenge.....har flyttet ut jeg nå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :)

 

Hvordan går det med plantemerkingen din? Jeg har offisielt mistet kontrollen og begynt panisk samplanting av ting jeg ikke aner om passer sammen :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rumle skrev:

Høres bra ut :)

 

Hvordan går det med plantemerkingen din? Jeg har offisielt mistet kontrollen og begynt panisk samplanting av ting jeg ikke aner om passer sammen :laugh: 

Haha, kjenner igjen den. Noe husker jeg hva er, mens andre ting er jeg mer usikker på. Oppdaget plutselig at jeg hadde mye mer akeleie enn jeg trodde. Nå er det rett før de springer ut! Spent på fargene. :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hjertesukka skrev:

Haha, kjenner igjen den. Noe husker jeg hva er, mens andre ting er jeg mer usikker på. Oppdaget plutselig at jeg hadde mye mer akeleie enn jeg trodde. Nå er det rett før de springer ut! Spent på fargene. :blomst:

Så spennende! Akeleie er virkelig en av mine absolutte vårfavoritter :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nettopp en liten morgenrunde og kikket, og da oppdaget jeg at to av de blåøyene jeg sådde, nå har fått blå, fine knopper!!! De springer nok ut i løpet av dagen, tenker jeg. ALT får jo en rakett i baken i dette flotte og varme været!

Til og med hortensiaen min, som jeg trodde hadde tatt kvelden, har fått masse lysegrønne spirer.

 

:hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig! :jepp: Ja, det er helt vanvittig så fort ting skjer nå, kan nesten se at det vokser :ler: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En blomsterbutikk i nærheten har opphørssalg! Jeg har jo gått litt amok da, og her er et lite utvalg av hva jeg har dradd med meg hjem til en kjempelav pris:

bilde (287).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Men nå er det sånn iskald nordavind her at jeg orker ikke være utendørs. Men det kommer vel flere varme dager får vi håpe. :wow::vin:Må nesten varme meg på et glass rød brus, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskald nordavind her også, utrolig så veldig det skiftet! :dry: Litt:vin:hjelper nok :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...