Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Typen vil ikke ha lappeteppe eller masse mønster, det er det som gjør det så vanskelig. Vil gjerne ha et litt søtt, lyst og pent sengeteppe. Skal ikke være lett!

Hund er jo utrolig kos da, hvorfor sitter det litt langt inne? Jeg skal ha to hunder når jeg har tid og penger! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, av den enkle grunn at jeg er så glad i å reise og da vet jeg ikke hvem jeg har til å passe hunden. Vil ikke overlate den til noen jeg ikke kjenner eller til en kennel, stakkars. Så ja, man må ha tid hvis man skaffer seg husdyr.

Men jeg prøver med alarm først. Jeg har da bodd over lengre perioder aleine på ei hytte en gang- det gikk for så vidt greit. Men likte meg ikke på mørke kvelder med blåst og regn. En gang stod det plutselig ei nabodame utenfor, i mørke klær og med hette, på terrassen. Jeg trodde hjertet mitt skulle stoppe. Det som irriterte meg mest, var at hun ikke skjønte hvor mye hun skremte meg.

Lappeteppe ja. Du kan jo sjekke finn også. Jeg så noe der i dag. Høres ut som om dere har litt forskjellig smak, men jeg tror han prøver å unngå bestemorsstilen, stemmer ikke det..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hadde vi kjent hverandre så hadde jeg gladelig vært hundepasser! Men jeg ser den, bra at du ser på det på den måten. Mange som ikke tenker seg om når de skaffer seg hund og derfor må omplassere eller avlive. Det er så trist :(

Jo, det stemmer nok! Håper egentlig han tar å reiser et eller annet sted snart og blir borte noen dager så jeg kan overraske han med å male mens han er vekke. Da burde jeg få lov til å kjøpe et hvilket som helst sengeteppe jeg vil! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at neste gang du er alene, så ordner du og styrer slik som du vil, kjøper det teppet du liker osv- når han kommer hjem, så må han bare innrømme at det er fint! Eller kanskje som mannfolk flest, så legger han knapt merke til det, haha.

I dag skal jeg på lunsj med favorittvenninna mi, gleder meg. Vi har det så moro sammen, ler og tøyser. Hun er så lojal og støtter meg i alle mine prosjekt.

Mens andre kan finne på å si at "det der blir en dyr affære for deg". Hm..da kjenner jeg at jeg synker litt sammen og tenker negative tanker. Men det varer ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det, men er ikke så mye som passer inn på rommet vi har heller pga fargene på veggene. Usj, må få malt altså.

Så koselig, håper du koser deg masse md venninna di!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt ut det jeg har for salg. Vil ikke si om det er hus, leilighet eller tomt, men en av disse er det. Føles som et stort skritt å ta, men det skal bli deilig å få betalt ned litt lån og få seg litt EK. Men har en mistanke om at dette kan ta sin tid. Det er liksom ikke noe fart i eiendomsmarkedet for tida, det er jo både bra og ikke. Bra for de som skal kjøpe.

La sjølsagt ut flotte bilder. Er vel ikke feil med bilde av en solnedgang fra området? :-)

Og så har jeg kjøpt flere julegaver i dag. Nå er jeg omtrent ferdig med alle og har en deilig følelse i kroppen fordi jeg har vært så flink i det siste. "klappe seg selv på skulderen", flink du!

Men gud, så deilig det er å synke ned i sofaen med en kopp kaffe. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, gratulerer med et stort steg! Hvis du legger ut slike fine bilder går det vel litt fortere likevel da! :)

Flink du er som har kjøpt gaver til alle allerede! Var tidlig ute jeg også, men nå henger jeg litt på etterskudd igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja jeg leste et sted at fine og litt spesielle bilder får fart på folk! Så jeg prøver den. Ser at mange har vært inne og kikket allerede, men regner med at det kun er nysgjerrige naboer, hehe.

Det med gaver går litt i rykk og napp. Av og til pleier jeg kjøpe gaver på salg om sommeren, men det gjorde jeg ikke i år, så jeg har kjøpt litt på nettet. Det er veldig lettvint og greit. Nå mangler jeg kun en bitteliten gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Hvitløk.

Jeg legger like godt ut oppskriften på denne fantastiske gulrotsuppa, så kan dere prøve om dere vil. Den er i alle fall sunn og relativt billig. Barn pleier å like den også. :-)

GULROTSUPPE:

10 STK GULRØTTER

2 SS SMØR

2 FEDD HVITLØK

1 SS REVET INGEFÆR

4 DL BULJONG

4 DL FLØTE/MELK

1/2 SITRON (skvises oppi)

1 APPELSIN (skjærer bort både skall og alt, bare fruktkjøttet igjen)

Jeg pleier å ta gulrøtter, ingefær, hvitløk, sitron og appelsin i kjøkkenmaskinen og moser det først. Så koker jeg opp buljongvann og fløte/melk, og har alt oppi og lar det koke ca 10 minutter. Smaker til med salt, pepper og bittelitt sukker, ellers blir den veldig syrlig.

Ellers halverer jeg oppskriften siden dette er ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tralalala....og ertert til alle dere som enda ikke har begynt på julegavene. :ler: Nei, skal ikke være sadist, det er ikke meg overhode.

Men i dag kan jeg si meg helt ferdig med alle gaver, også de som skal sendes. De er ikke sendt enda, da.

Og så har jeg pakke til noen som venter barn snart, det blir spennende. Men jeg sender den ikke før alt er over.

Ellers driver jeg og skal fikse båtplass, ikke til meg selv, men de som eventuelt kjøper. Men jeg tror jeg bare legger ved et navn og tlfnr til den personen som styrer med det, og så kan de ringe selv. Det får være grenser for hvor mye jeg skal fikse. Ikke sikkert at folk har båt engang.

Når jeg går og kikker på all den nye julepynten som er kommet i butikkene, så har jeg lyst å skifte ut det gamle jeg har. Men jeg vet at etter jul ønsker jeg all julepynt dit peppern gror, så jeg skal stå imot og være sterk. :biggrin:

Men har bevilga meg noen slike løkblomster til å ha inne til jul. Svibler og amaryllis i lekre farger som matcher interiøret. Særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn halvveis ferdig da! Tenker jeg blir ferdig til helga, så og si. :)

Flink du er som fikser og fikser. Jeg vil også ha ny julepynt, men har ikke råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, det er sannelig ikke verst! Ferdig til helga- ikke alle som er det. :gave: Grattis.

Takk, jeg tror jeg er inne i en slik fikseperiode nå, men det har ligget på meg lenge. Skal innrømme at sofaen frister mest for tida. Fyr på peisen, musikk, kaffe og internett......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal også prøve å drikke mer te, det er jo sunnere, har jeg lest et sted. Har skapet fullt så det er ingen unnskyldning.

I går kom jeg over tilbud på lappeteppetøy og jeg hamstra ivei. Det er hundre år siden, minst, at jeg holdt på med slike ting, men kanskje jeg husker det enda? Men mine to skjønne barnebarn trenger hvert sitt sengeteppe, kom jeg på. I samme nyanser som rommet er malt.

Det spørs om de blir ferdige til jul i år da, men skal gjøre et forsøk. De skal være litt spreke, og ikke typisk slike bestemorgreier, selv om det også kan passe noen steder. Ja, jeg har litt panikk for å komme med utdaterte saker til den yngre generasjonen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Du virker jo ung i sjela, så det skal du ikke være redd for! Synes bestemor-ting er veldig koselige også jeg, blir alltid veldig glad når farmor har strikket typisk bestemor-genser til meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det. Joda, prøver så godt en kan. Noen ganger er jeg ikke enig i det tallet som står i passet mitt, hehe. Har heldigvis ei venninne som er enda sprekere enn meg, og nekter å vanke sammen med grå pudler som hun kaller eldre folk, haha. Nei, her er det carvingski og siste skrik innen data som teller- for henne altså. Så prøver jeg å henge med så godt jeg kan. :danse:

Det er noe med å ta vare på både kropp og sjel. Og mitt yndlingsmotto er; "Ingenting er vanskelig når man kan det".

Mine barn elsker også hjemmestrikkede sokker, så jeg har kjøpt hjstrikka på nettet til dem til jul, hehe....men de skjønner sjølsagt at det ikke er jeg som har strikket og så ler vi litt av det. Da sier jeg at "jeg vil heller henge på Youtube enn å strikke."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, morsomt! Farmor vet knapt nok å bruke en laptop, men hun er ikke så interessert i det heller så da er det jo like greit. :P

Godt motto da, det skal jeg jaggu huske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt ut alle bitene på bordet for å se hvordan jeg skal gjøre det. Hm...jeg må i alle fall ha mer tøy, og jeg må ha noe på andre siden som er litt mykt. Og kanskje en silkekant rundt.

Hvis jeg bruker tid på dette, så kan det faktisk bli ganske så bra.

Men det blir ikke så avansert mønster, det blir mer slik Pippi Langstrømpe med litt store ruter sydd sammen. Av og til syns jeg det enkleste kan være det fineste. Men fargene må passe sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...