Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Ja, det blir spennende! Den har så nydelig farge!

Fant også et bilde av vindrueplanten min, den heter Nordica og er visst spesielt utviklet for nordiske forhold. Men jeg fikk ikke antydning til druer forrige år da. Nå har jeg flyttet den til et lunere område, og gjødslet litt når jeg spadde den ned. Så får vi se.

 

bilde (20).JPG

Endret av hjertesukka
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh .. vindruer er så flott, det har jeg hatt lyst på lenge også :jepp: Prøvde det for en del år siden, men det ble aldri noe skikkelig ut av den planten altså -  tror egentlig ikke den tålte vinteren her noe særlig, selv om den overlevde og skjøt fra jorden hver vår, så rakk den aldri å bli noe særlig stor. Til slutt ga jeg opp hele planten. Men, vil gjerne prøve igjen når jeg finner en mer  hardfør variant :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe glad i vinter kjenner jeg. Alt går så mye treigere og tar lenger tid. Sånn som nå, for eksempel når jeg skal ut å kjøre en liten tur. Da må jeg beregne ekstra god tid, både med tanke på at jeg må koste bilen først, og at det kan være vanskelig føre. Har en avtale som jeg har lyst å holde. Det føles litt feil å skylde på "dårlig føre".

Så jeg funderer på om jeg neste år kan få til å unngå den verste perioden om vinteren. Vet ikke helt hva det skal innebære, men det må jo bli et par uker i sydligere strøk da. Skjønt jeg er ingen typisk sydenturist og har leitet febrilsk i mange år for å finne et sted som passer meg. Med god internettforbindelse og uten norske turister. :) Vet av erfaring at jeg kommer til å savne en del typisk norske ting, som norsk tv og stabilt internett. Men man må kanskje lære å omstille seg. Og så kan man ikke få både i pose og sekk. Til helga skal det bli mildvær, hurra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte vente litt over en time hos legen i dag. Men det var ikke det verste. Det verste var at noen unger hadde løpekonkurranse på venterommet og gaulte så ørene mine holdt på å falle av. Mora gaulet forresten like mye. De hørte ikke på henne og hun gjentok represaliene som en papegøye. Er det mulig å bry seg sååå lite om andre folk? Kanskje noen var der for migrene el noe, tenkte hun ikke på det et øyeblikk? Her skylder jeg på mora, ikke ungene, de fikk jo lov å boltre seg!

Selv var jeg sliten og trøtt og orket ikke bruke energi på å oppdra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinter i sydligere strøk høres helt vidunderlig ut, spør du meg :) Jeg synes det er så skummelt med all den glatte isen som er nå, ellers synes jeg det er fint med snø som lyser opp. Men, gleder meg til mildere dager jeg også. 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har opplevd et par vintre i sydligere strøk tidligere, men så var det så mye annet som ikke funka da. Slike ting som vi tar som en selvfølge. Plutselig så var kanskje vannet borte en stund. Og så blei det littegrann kaldt et par dager, og da var det ikke varmeovner og slikt. Dette er noen år siden, så folk flest hadde ikke internett hjemme, så jeg husker at jeg gikk flere km for å komme til et senter med internettkafe. :) Men den biten er kanskje bedre nå for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde egentlig tenkt å legge ut et vinterbilde, men siden jeg ikke er så veldig glad i vinter, tar jeg heller dette av et rosetre. Det stod her da jeg kom med flyttelasset, og jeg har også flyttet det. Men jammen kom det flotte roser. Varme, sol og gjødsel er det som skal til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom mildværet! Skjønt det føles ikke så veldig mildt ennå, men det hjelper. Ser det smelter fra time til time.

Har planer om å få tak i noe såjord i dag og så litt i vinduskarmen. Det er noe spesielt med starten på sesongen og jeg håper det er nok lys. Og spennende med planter jeg ikke har hatt før.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå var det godt at det ble litt mildere! :jepp: Hører rykter om at det skal bli kaldere igjen, men håper det ikke stemmer - jeg er veldig klar for vår nå! :jepp:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket alle værmeldingene på nett, og ingen steder ser jeg at det skal bli kaldere, gudskjelov. Sikkert bare en sensasjonsoverskrift, trøster jeg meg med.

Har plantet i vinduskarmen i dag; blodbeger, gul paprika, akeleie og noen som kalles blåøye.  :hoppe: Mer skal det bli!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått og grudd meg til møte med nav i dag. Men saksbehandler var utrolig imøtekommende, lojal og hyggelig. Hun sa hun skulle hjelpe meg alt hun kunne slik at jeg får ting på skinner igjen. Har en sak gående, som jeg ikke skal utbrodere her.

Blei så glad for dette at jeg gikk hjem og laget meg en ny, fin borddekorasjon i ei glasslykt. Faktisk så var det noen svibler fra jul som stod og visnet, men de skal jeg sette ut seinere.  Nå puttet jeg en dæsj frisk og grønn mose fra hagen nedi pluss noen kvister etc og det blei ganske så dekorativt. Heldig jeg som kan ta mose i hagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers fikk jeg litt inspirasjon av dette bildet, litt min stil, men det er ikke hos meg.:)

inspirasjon ombygging.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra på møtet :jepp: Og fint bilde - hadde ikke sagt nei til de vinduene der! :) 

 

Er det nitrist vær hos deg også? Her har det knapt vært dagslys i dag, føles det som :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De vinduene var visstnok på vei til skraphaugen når eieren fikk tak i dem. Gjenbruk på sitt beste!!

Ja, nå stormer det så hele huset knaker, regner også. Og nesten mørkt, selv om klokka ikke er fem ennå. Sukk, men jeg tenkte å trosse hele været og komme meg i svømmehallen i kveld. Vi får se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, godt de ble reddet! :jepp: Jeg har så lyst å lage et lite drivhus av slike gamle vinduer :rodmer: 

 

25e0b3b8607ca9cbcd027d3e7b5c7689.jpg

785c77009e23b3f7f5eac4936982d2fa.jpg

7cd603bb9d78b332ba63ea5e076db92e.jpg

6933d85c17194243068dba283bc0d2f8.jpg

f4a3128ac3b1962682fea0e375f35ef2.jpg

7a2af44998e5f1a6e48a3e4a1a7e1472.jpg

:rodmer:

 

Lykke til ut i stormen :blomst: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, så vakkert!!! :hjerter_rundt: Virkelig noe å drømme om. Takk for fine bilder som jeg kan kose meg og se på mens det stormer ute.

 

(skal stilne litt seinere da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, da blei det både svøm, boblebad og badstue! Tok igjen alt det forsømte. Kjempedeilig!

 

:dusje::a034:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...