Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Så fikk jeg et luksusproblem da. Ringte for å høre om jeg kan få papirene mine, men dama fant ikke rette vedkommende, så de skulle ringe tilbake. Det betyr at jeg blir gående og vente på telefon, noe jeg avskyr, siden jeg ikke kan finne på ting som for eksempel å støvsuge. Og så må jeg ha med meg mobilen overalt! Ja, det er synd i meg. :sarkasme:

Vel, jeg er i grunnen klar til å hive meg i bilen hvis de sier at de har anledning i dag. Men håper jo jeg får en grei time litt senere i uka.

Ute er det storm og regn, men jeg får prøve å få orden i papirene mine i dag. Fin anledning egentlig.

Gleder meg til å se hvordan det har gått med bøndene på tur ikveld!  Annenhver mandag kveld er jeg opptatt med noe annet, så jeg får ikke sett det, men ikveld skal jeg ingenting, bare se tv, jippi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fikk jeg et slags orden i kaoset da, skal ikke gå i detaljer. Men det ordner seg visst. Så er altså hele dagen gått til å vente på tlf, sitte i tlf, finne fram ting, kopiere, scanne osv.- Arghhh, min hjerne er ikke laget for dette!

Det som jeg egentlig har lyst til er å kjøpe meg noen svære lerreter (på Europris) ta fram malesakene, ei flaske vin og sette på kul musikk og male i vei.  :idesmil: Kanskje en vakker dag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liflige lyder av motorsag her nå! - Som musikk i mine ører. Og så får jeg deilig ved på toppen av det hele. Den må sjølsagt ligge og tørke en stund, men likevel. Nå får jeg bedre utsikt og finere bilder! :foto:

Har i grunnen lyst på min egen motorsag, men kjenner at jeg er halvredd slike innretninger. Men når andre greier det, så greier jeg vel det også? Men så er det den prioriteringen da. Kanskje heller få meg flere klesskap? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om flaks! Ikke nok med at handymannen tok ned trærne og saget opp til ved, men da han skulle gå spurte jeg om han hadde greie på dekodere og det hadde han. Så han fikset det også på null komma null!:danse:

  Nå har jeg endelig tv igjen og normale kanaler. Og ikke nok med det; da han var inne i stua mi så la han merke til at det mangler fjøler på en vegg, der jeg skiftet vindu. Det viste seg at han hadde bilen full med fine veggplater som skulle kastes!

Summasummarum, han bar de opp og skal komme tilbake en dag og fikse veggen.

Så det stemmer nok som jeg blei spådd her på KG i går, at jeg skal få masse hell og lykke.  :bolledeig:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg stod og støvsugde på kjøkken i dag, så la jeg plutselig merke til to mørkkledde personer som var på vei mot døra mi. Hjertet mitt gjorde flere hopp, men selv om jeg kvidde meg for å åpne, så tenkte jeg at det er sikkert ikke noen som vil meg  noe vondt. Og det viste seg å være Jehovas vitner da. To søte mennesker som er i sin tro. Og jeg i min.

Jeg sa at jeg var opptatt, noe som var sant, og jeg fikk et blad som jeg skal lese. Det er noe med å sette seg litt inn i hva andre tror og tenker på. Selv om jeg tar avstand fra alle typer ekstremister/sekter/utskudd i alle former, om jeg kan si det slik. Men jeg var hyggelig med dem, slik jeg prøver å være med alle. Min overbevisning er at religion har ingenting i det offentlige rom å gjøre.

Så vi kunne sikkert hatt en grei diskusjon rundt kjøkkenbordet, men jeg vet ikke hvor villig jeg er til å bruke tid på dette.

Det snør litt ute nå, men jeg bor i det mildeste strøket i landet, så jeg regner med at det forsvinner snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner meg ferdig med papirarbeid en stund nå, helt til det dukker opp noe nytt i postkassen. :) Men slik er det vel, for alle.

Har så smått begynt å pynte til jul her, men overdriver ikke. Tar fram og sjekker at ting er i orden osv. Fikk tak i ei flott hvit julerose i går, på tilbud, og den har jeg satt ute ved inngangen i en samling med kule saker. (Juleroser skal visstnok stå ute). Måtte først rydde sommerblomstene bort, vaske og ordne. Nå skal jeg brenne lys der ikveld.

Har laget meg en slags mosenisse også, og det er vel den eneste nissen her i huset. Den står også ute, på terrassen slik at jeg ser den fra sofakroken.

I morgen har jeg lovt å hjelpe venninna mi, som driver vintagebutikk, å hjelpe med diverse. Mest kos da. Siden det er julegateåpning og hun får det travlere enn ellers. Vi skal kle oss ut, drikke kaffe og spise kaker, gleder meg. :xpb_knuddel:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det beste av alt, er at den nye handymannen min ringte i dag og vil komme hit og snekre på fredag. Å, så deilig det skal bli å få ferdig den veggen som har stått uferdig siden vinduet blei skiftet i vår! Dette blir knall på så mange måter. Nå kan jeg også få møblert skikkelig. Alt har vært sånn litt halvveis og på halv åtte.

Dette skal bli ei flott helg!

:bolledeig:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og nyter den nye veggen min! Men så har jeg fått et deilig luksusproblem, hvilken farge skal jeg male den i? De nye veggplatene er nemlig en annen farge enn de andre. Så jeg vakler mellom en skikkelig knæsj farge eller en rolig dus gråblå. Det blir som en fin kontrasfvegg mellom alt det grå og hvite her.

Og så skal jeg ha meg en ny hvilestol som skal stå nær veggen. Men alt dette haster for så vidt ikke, så jeg har tid til å tenke meg om. Hadde vært gøy å fått det til før jul da, men orker ikke stresse.

Ellers blei julegateåpningen ganske lite glamorøs, må jeg si. Min jobb bestod i å plukke opp kakerester fra gulvet, passe på at ingen veltet stearinlysa og småkjefte på unger som brukte den antikke sofaen som hoppeslott. Kaffen min blei kald, buhu. Men ok, salget gikk unna da. Det jeg likte minst, var jo at venninna mi var superstressa og litt småkjeftete hun også. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal besøke slekt i nærheten av tigerstaden til helga. Første natta på hotel, siden jeg fikk røverkjøp. Ikke langt fra operaen og da blir det også veldig praktisk siden vi skal dit lørdag ettermiddag.. Skal også møte to venninner, ikke samtidig, men en om dagen lørdagen og en om kvelden. Føles som om jeg har et tight program, og håper virkelig at alt går etter planen. Både gruer og gleder meg til turen. Mest glade tanker da, heldigvis. Gruer meg til å ta buss, haha, siden jeg gjør det så sjelden. Er alltid usikker på betalingen, tar de kort osv.- redd for ikke å få bagasjen opp trappene fort nok, snakk om å gjøre seg unødige bekymringer!

Men kjenner at jeg trives litt for godt i min egen komfortsone, så da er det kanskje på tide å lette litt på legemet. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem, søte hjem! Hatt en flott tur, sjøl med skikkelig polkadans grunnet sterk sidevind med flyet da vi skulle lande. Herregud, folk skreik og hylte, men kjente at jeg tok det veldig rolig. Men utrolig sjelden jeg har opplevd det sånn. Selve flyturen var stille og rolig.

Ellers flott i operaen og hotellet mitt var helt toppers. Men da jeg skulle ta bussen litt utenfor byen for å campere hos slekt, så gikk jeg på bussen uten at jeg hadde lastet ned appen først. Så jeg kom med visakort, haha. De hadde ikke kortterminal så sjåføren lot meg reise likevel, og likeens den neste sjåføren. Alle med et hyggelig smil. Det må jeg si var skikkelig flott gjort av dem. Men nå ser jeg vel ikke ut som om jeg pleier snike på bussen heller da, mer som et gudsord fra landet med pakkenelliker. :shoppe: Men jeg takket og bukket og de svarte "bare hyggelig" tilbake. Men tror ikke jeg laster den den hersens appen bare for at jeg skal ta den bussen en gang i året, knapt nok det. Egentlig skulle jeg ta toget.

Så det var i grunnen bare hygge og førjulskos overalt, koselig å treffe slekt og venner. :xpb_knuddel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag i dag! Herlighet som tiden flyr. Føler overhode ikke at det som står på papiret samsvarer med slik jeg føler meg eller ser ut. Takk for det.

Har jo feiret hele helgen da, men hørte noe mumling om besøk, så får vi se.

:gave::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjempehyggelig besøk! Vi tok en liten sightseeingstur i området og etterpå laget vi mat sammen på kjøkkenet mitt. Det er så deilig med stort og godt kjøkken når vi er flere der.

Ellers tok jeg inn et lite juletre i går. Det står på et bord og jeg har pyntet det i rødt, gull og hvitt. Masse små ledlys. Hadde egentlig ikke tenkt å ha juletre i år, siden jeg skal bort juledagene, men fristelsen blei for stor når jeg har fine trær rett utenfor døra mi. Vurderer å lage lussekatter i dag, men har ikke helt bestemt meg. Fikk nemlig safran i julekalenderen!

:tree::tree::tree::tree::tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg i førjulstida. Fikk adventskalender av ei venninne, med pakke for hver dag! :gave:Og det er stort sett nyttige ting som hun vet at jeg trenger og setter pris på. I dag var det for eksempel ei flott lommelykt. :lete:

Ellers har jeg vært flink i dag, ryddet, vasket og ordnet. Lager små lister for hver dag og i morgen er det først til legen og deretter masse små ærend. Den siste julegaven skal på plass, men jeg vet hva jeg skal kjøpe. Egentlig glad jeg ikke skal ha besøk i år, det er jo koselig da, men mye forarbeid, handling og baking. Nå skal jeg bare være gjest.

Ja, og så skal jeg endelig få skiftet til vinterdekk da. For noen høres det kanskje horribelt ut å vente så lenge, men jeg bor som sagt i det  mildeste klima i hele landet. Men nå skal jeg altså til pers, må ha to nye også, sa mannen på dekkhotellet.  Prioriterer  bilen min som jeg er så avhengig av.

:reise:

 

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, etter flere dager med ordning og styring, så tar jeg meg en velfortjent pust i bakken. Vinterdekka er på og alt i sin skjønneste orden. Ser filmer og koser meg. Planlegger sjølsagt hagen til våren og sommeren. Og skal spandere på meg et par sånne minidrivhus, man vet ikke hvordan sommeren blir, kanskje kald og våt.

Nå står amaryllisen i sin flotteste skrud, forresten.

 

 

bilde (222).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens salat; en stor avocado i skiver, oliven, paprika, tomater, ostebiter, raspa gulrøtter, salatblader og en vanvittig god sitrondressing på, som jeg har funnet på selv. Press en halv sitron, ha i litt olje, sukker, salt og pepper. Voila! Noen ganger har jeg også litt hvitløk i dressingen.

Så selv om jeg sløver på sofaen i dag, så spiser jeg i alle fall sunt, hehe.

Men hva skjedde med den siteringa, usj, har vel komt borti en knapp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg velger denne fargen på veggen min; Støvblå

Jotun-Sens-4091-Støvblå.jpg

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ordne, rydde, bake, pakke og styre. Skal reise onsdagen og må ha alt ferdig til i morgen. Da skal jeg gjøre et par ærender og ikveld skal jeg være møteleder i en organisasjon jeg går i.

Har til og med fiksa veien min. Den blir litt slufsete når det regner mye, men det er gjort på en halvtime å få orden på den igjen. Skulle vel vært drenert og ordnet skikkelig, men veien ligger ikke på min eiendom. Så det går greit foreløpig, heldigvis. Orker ikke noen sjau med naboer.

Har hatt min dose kleine naboer oppigjennom. Kunne skrevet en bok, men skal ikke gjøre det. Selv om jeg syns jeg har vært maksimalt uheldig med naboer; pedofile, narkomane, overnysgjerrige pensjonister, sladrekjerringer, eksibisjonistnabo og overhyggelige nysgjerrigperer. Jadda, hele registeret. Til og med ei som sa til alle at hun tjente til livets opphold ved "å svinge veska på kaien". :ohmy:

Nå er alt en saga blott, og jeg nyter det i fulle drag. Nærmeste hus er vel ca 100 m herfra. Spiller musikk på bånn pinne og ikke en sjel hører det, unntatt meg selv og katten. :catmilk::danse:

ps. glemte nazivaktmesteren....."er det dere som har kastet dette twistpapiret i feil dunk?" :sprettoy:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner roen så vidt å senke seg, tror jeg. Skal ned og handle et par småting, sjekke posten og tømme søppel.

Innrømmer at jeg hater virkelig å ta ferje i grov sjø, så jeg har funnet en omvei, som tar litt lengre tid. (andre har fobi mot edderkopper, slanger og klovner- jeg gjør hva som helst for å slippe sjøgang!)

Skal ta en skikkelig melkerute innaskjærs, men jeg vil heller det enn å vralte rundt utpå åpne havet. Så da må jeg starte litt tidligere. I natt sovnet jeg ikke før i 5 tiden, uvisst av hvilken grunn, men satser på å snu døgnrytmen ikveld.

Det er så koselig å se gamle, gode julefilmer og da går tiden. :tree::xpb_knuddel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...