Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

1 time siden, hjertesukka skrev:

Takker for oppmuntrende svar. Ja, det er rett før jdg starter Kjedebrev på fb, samle inn penger til stakkars meg -not! :laugh: (Spøk)- 

Ja, det er en del som blomstrer i hagen, selv om den er dualig forsømt i år. Solhattene hadde jeg nesten gitt opp, men så kom de som et skudd! Kan det skyldes den skvetten med hønsegjødsel som de fikk? 

Kanskje ikke :ler: Men du fortjener litt oppmuntring og omsorg da :troest: :blomst: 

Når det gjelder solhattene så har jeg virkelig ikke peiling, jeg fulgte jo en "ekspert" sine råd i fjor og plantet de om i sand :vetikke: De kommer vel sent på sommeren/høsten av natur, og tenker meg at de trenger mer sol og varme enn de får hos meg (på hytta). 

Har så lyst på denne fuglemateren/hagepynten :rodmer: Men hadde vært enda hyggeligere om jeg også kunne hatt solhatter som overlever.

71u8UBAvrnL._SL1500_.jpg

pink_coneflower-8741.jpg?format=500w

L0F.540x302.jpeg

Steel-Coneflower-Bird-Feeder-desert_4_0_

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Frøkensina skrev:

Kanskje ikke :ler: Men du fortjener litt oppmuntring og omsorg da :troest: :blomst: 

Når det gjelder solhattene så har jeg virkelig ikke peiling, jeg fulgte jo en "ekspert" sine råd i fjor og plantet de om i sand :vetikke: De kommer vel sent på sommeren/høsten av natur, og tenker meg at de trenger mer sol og varme enn de får hos meg (på hytta). 

Har så lyst på denne fuglemateren/hagepynten :rodmer: Men hadde vært enda hyggeligere om jeg også kunne hatt solhatter som overlever.

71u8UBAvrnL._SL1500_.jpg

pink_coneflower-8741.jpg?format=500w

L0F.540x302.jpeg

Steel-Coneflower-Bird-Feeder-desert_4_0_

 

Gosjamei,så stilige! Hvor i alle dager får man fatt i noe så vakkert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine solhatter står ikke i sand, men kastet en del kaffegrut på vokseplassen i fjor. Ellers har de sol midt på dagen, men ikke sen ettermiddag/kveld. Husker også at jeg dusjet med grønnsåpe/olje/sprit en periode på våren pga noe spiste på dem.(sikkert snegler). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her i landet i allefall :sukk: De lages av et lite amerikansk firma som heter Desert Steel og selges litt forskjellige steder i USA, men også iblant på ebay og amazone. Håndlagde i stål så de er dyre. De har fine blomsterfakler også :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hjertesukka skrev:

Mine solhatter står ikke i sand, men kastet en del kaffegrut på vokseplassen i fjor. Ellers har de sol midt på dagen, men ikke sen ettermiddag/kveld. Husker også at jeg dusjet med grønnsåpe/olje/sprit en periode på våren pga noe spiste på dem.(sikkert snegler). 

Å, det er snegler i området jeg har plantet mine. Sjeldent brunsnegler, men en rekke andre. Kaffegrut er en flott jordforbedrer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøkensina skrev:

Å, det er snegler i området jeg har plantet mine. Sjeldent brunsnegler, men en rekke andre. Kaffegrut er en flott jordforbedrer! 

Snegler flest spiser det meste! Der har du nok synderne. Ja, jeg strør kaffegrut overalt -ser ut som Det meste trives. ( skriver på ipaden, uvant og knotete!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Frøkensina skrev:

Ikke her i landet i allefall :sukk: De lages av et lite amerikansk firma som heter Desert Steel og selges litt forskjellige steder i USA, men også iblant på ebay og amazone. Håndlagde i stål så de er dyre. De har fine blomsterfakler også :ninuskapus:

Tenkte meg det, ja- men når ting har roet seg litt skal jeg ta en tur på ebay og se hva jeg finner!  Tenk å åpne vårsesongen med en fargeklatt som dette!  Men tror jg må ha den i en lun krok. Tusen takk for tips! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, super farge nå også :ninuskapus: Jeg har fortsatt noen blomster på balkongen, de fineste er erteblomstene som jeg endelig fikk til år! Mye som har blitt litt rufsete nå da, men tror georginene på hytta fortsatt blomstrer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke miste motet at nervene kan reparere seg selv om det tar tid. Dette blir litt useriøst til sammenligning  kanskje, men leste i den saken om damen som ble truffet av lynet (nrk) at nervene ble reparert over tid.

Hvordan går det med fotstøtten? Det er en stor trøst på høsten med blomster synes jeg så lenge de varer :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Du må ikke miste motet at nervene kan reparere seg selv om det tar tid. Dette blir litt useriøst til sammenligning  kanskje, men leste i den saken om damen som ble truffet av lynet (nrk) at nervene ble reparert over tid.

Hvordan går det med fotstøtten? Det er en stor trøst på høsten med blomster synes jeg så lenge de varer :blomst: 

Takk skal du ha- det er nettopp slike tilfeller jeg trenger å høre om! Om ting som går bra. Godt å høre! 

Jeg er forresten ikke særlig bedre og eier ikke tålmodighet, så det går ikke i hop, kan du si. Fotstøtten bruker jeg bare når jeg er ute, de er på en måte hektet fast på joggeskoene, ganske diskret, altså. Det er mest for at jeg ikke skal vrenge foten mer. Men, nå går jeg lite ut, så da så. Bare ute og kikker på det som blomstrer- glad jeg sådde/plantet en del før. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :yvonne: Her var det postet mye fint siden sist jeg har vaert innom! :ninuskapus:

 

Hvordan gaar det med deg ellers? Haaper du foeler deg bedre :klemmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rumle skrev:

Hei! :yvonne: Her var det postet mye fint siden sist jeg har vaert innom! :ninuskapus:

 

Hvordan gaar det med deg ellers? Haaper du foeler deg bedre :klemmer:

 

Takk, ja det er da noe fint i hagen fremdeles, og de fuglematerne til Frøkensina tar jo kaka da! :) Ellers må jeg nok si at jeg dessverre ikke er noe særlig bedre. Skal tilbake på kontroll snart og håper noe kan skje, kanskje en medisin eller noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, hjertesukka skrev:

Takk, ja det er da noe fint i hagen fremdeles, og de fuglematerne til Frøkensina tar jo kaka da! :) Ellers må jeg nok si at jeg dessverre ikke er noe særlig bedre. Skal tilbake på kontroll snart og håper noe kan skje, kanskje en medisin eller noe.

Huff, det var leit aa lese .. Haaper de finner en loesning til deg. Er ikke operasjon aktuelt lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rumle skrev:

Huff, det var leit aa lese .. Haaper de finner en loesning til deg. Er ikke operasjon aktuelt lenger?

Nei, rygglegen mente det ikke skyldtes ryggen, så da må jeg høre på han. Selv mener jeg jo det da, men har bare en magefølelse og det er ikke nok til operasjon. Fristende med en såkalt second opinion! 

Men, han mente han kunne snu noen sener i foten, så da blir det kanskje det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, hjertesukka skrev:

Nei, rygglegen mente det ikke skyldtes ryggen, så da må jeg høre på han. Selv mener jeg jo det da, men har bare en magefølelse og det er ikke nok til operasjon. Fristende med en såkalt second opinion! 

Men, han mente han kunne snu noen sener i foten, så da blir det kanskje det. :)

Men, de har tatt MR av ryggen? Om du foeler deg usikker kan det jo vaere fint aa faa en second opinion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rumle skrev:

Men, de har tatt MR av ryggen? Om du foeler deg usikker kan det jo vaere fint aa faa en second opinion.

Ja, tok mr i sommer, og det viste nerver i klem. Men han mente det ikke var de "riktige" nervene som påvirket foten. (men jeg selv mener altså det). Men han her er visst en anerkjent ryggkirurg, så han burde vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Ja, tok mr i sommer, og det viste nerver i klem. Men han mente det ikke var de "riktige" nervene som påvirket foten. (men jeg selv mener altså det). Men han her er visst en anerkjent ryggkirurg, så han burde vite det.

Hmm forstaar at det ikke er lett. Men, selv anerkjente leger kan jo ta feil, selv om det ikke trenger aa vaere greien her. Har du mulighet til aa faa en second opinion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Hmm forstaar at det ikke er lett. Men, selv anerkjente leger kan jo ta feil, selv om det ikke trenger aa vaere greien her. Har du mulighet til aa faa en second opinion

Hm, jeg vet ikke helt hvor jeg skulle få en second opinion, kanskje på en sånn privatklinikk? Eller har du noen forslag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...