Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Jepp! Da blei det sydd armlenebeskyttere til den hvite stolen min, i samme farge. Så da slipper jeg å få hjerteinfarkt av hver eneste kopp kaffe som inntas i den stolen! - Dette har jeg tenkt på lenge, så egentlig kom det dårlige været som bestilt. :mynona:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Rumle skrev:

Jøss, så effektiv du er! :Nikke: 

Takk, det gikk veldig fort og greit. Hadde tøy liggende, dvs ei gardin i samme hvitfarge.:)

Men sydde de i dobbelt stoff, i tilfelle søl.:sjarmor: Og så fikk jeg sydd noen andre småting som har blitt utsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vil jeg ha det! :) Dette er middagsblomster (eller har noen andre annet navn?) - hos en slektning av meg. Jeg prøvde med disse blomstene hos meg i fjor, men fikk de liksom ikke til. Skjønner ikke helt hva jeg gjorde feil, de bare visnet hen. 

Middagsblomst på Bebbehydlå.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg skulle "sprite" opp fjellhagen min med litt vintergrønt og fant noen dvergsypressaktige planter på salg! De blir kun ca 60 cm høye og har litt sprikende greiner, tror det blir bra. Fint med grønt om vinteren! :)

(bilde fra nett)

 

vintergrønt.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig dag med knallsol og nå føles det virkelig som våren er på vei, sjøl om det var rim på marka bak huset i morges. :sjarmor:

Driver og pakker, skal på spatur i helga til et østeuropeisk land. Spent på det, gitt. :hoppe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye fint :rodmer:  Middagsblomst har jeg aldri prøvd, men husker de fra en slektning jeg også :Nikke: 

Håper du får en fin og avslappende helg på spa, kos deg! :blomst: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen- borte bra, hjemme best! Fin tur og alt tipptopp, men kjente det var atskillig kaldere der enn her hjemme. Fikk shoppa litt også. :shoppe: men det er liksom grenser for hvor mye en orker å dra på. Handla sånn passe, godt fornøyd. Ja og så på spa med massasje, pedicure og ansiktsbehandling, kjempedeilig! :dusje:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hjertesukka skrev:

Hjemme igjen- borte bra, hjemme best! Fin tur og alt tipptopp, men kjente det var atskillig kaldere der enn her hjemme. Fikk shoppa litt også. :shoppe: men det er liksom grenser for hvor mye en orker å dra på. Handla sånn passe, godt fornøyd. Ja og så på spa med massasje, pedicure og ansiktsbehandling, kjempedeilig! :dusje:

 

Så bra at du har kost deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hjertesukka skrev:

Hvordan går det i hagene deres? :hoppe:

Går greit her, har vært i overkant tidlig ute og beskåret rosene på terrassen i dag, håper det ikke blir altfor kaldt fremover! :ler: 

 

Hvordan står det til med din hage da? :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allerede skåret roser, jøss. Men ser at mine setter skudd nå, så det er vel på tide. Tenkte jeg skulle få tak i ei ny rosesaks først! (lurer forresten på om jeg skal forsøke å slipe den jeg har)

Ellers er det påskeliljer og primula på gang, men krokusen jeg satte i høst ser litt misfornøyd ut. :) Kanskje den trenger litt tid på å akklimatisere seg......Vårkjærminne blomstrer som bare det, og tulipanene er i rute! :lillesky2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, hjertesukka skrev:

Allerede skåret roser, jøss. Men ser at mine setter skudd nå, så det er vel på tide. Tenkte jeg skulle få tak i ei ny rosesaks først! (lurer forresten på om jeg skal forsøke å slipe den jeg har)

Ellers er det påskeliljer og primula på gang, men krokusen jeg satte i høst ser litt misfornøyd ut. :) Kanskje den trenger litt tid på å akklimatisere seg......Vårkjærminne blomstrer som bare det, og tulipanene er i rute! :lillesky2:

Ja, det er nok litt  for tidlig, ble bare litt vel revet med :ler: får bare håpe det går greit :) 

Herlig med stadig nye blomster på gang! Her blomstrer snart den aller første tulipanen, fant den i går :hoppe: men, det er en vledig tidlig villtulipan da :jepp: så bare en som hadde kommet så langt. Ellers er det iris og krokus som blomstrer nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Har også en sånn artig villtulipan som er kommet langt. :sjarmor:Min iris kommer litt senere. Den vanlige blå.

Jeg var jo borte 3-4 dager og hadde ventet stor forskjell da jeg kom hjem, men det er som om det står litt i stampe. Må nok ha litt mer varme for at det skal bli litt forskjell. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn! Da hermet jeg etter Rumle og har beskåret rosene mine! :hoppe:(Fant ei gammal kjøkkensaks som greidde brasene.) Men så lurer jeg alltid på hvor langt ned jeg skal skjære. Min mor klippet de alltid knallkort, husker jeg. Jeg har litt problemer med å ta nye skudd! Men tror det blir bra, uansett. :nori:

Ellers er klatrerosene (New Dawn) stappa full med grønne lus! Sprøyta med grønnsåpevann og krysser fingrene. :frkk:

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, hjertesukka skrev:

Sånn! Da hermet jeg etter Rumle og har beskåret rosene mine! :hoppe:(Fant ei gammal kjøkkensaks som greidde brasene.) Men så lurer jeg alltid på hvor langt ned jeg skal skjære. Min mor klippet de alltid knallkort, husker jeg. Jeg har litt problemer med å ta nye skudd! Men tror det blir bra, uansett. :nori:

Ellers er klatrerosene (New Dawn) stappa full med grønne lus! Sprøyta med grønnsåpevann og krysser fingrene. :frkk:

Oiiiida, jeg er nok ikke den beste å herme etter der altså! :unsure: :ler: Jeg var vel tidlig ute med beskjæringen i år. Jaja, vi får satse på at det går bra :Nikke: 

 

Hva er det med de lusene som dukker opp med en gang? Jeg også har sett de på flere roser allerede :sukk: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...