Gå til innhold

Cerazette, bivirkninger?


vesp

Anbefalte innlegg

Hei!

Beklager hvis det er unødvendig å lage et nytt innlegg om cerazette, vet det er innlegg her om det fra før.

Jeg har gått på det i ca. 4 år nå. Har tittet litt i de andre innleggene også. Det var noen som kommenterte tynnere hår og også flatt humør. Det er jo så vanskelig å si hva dette kan skyldes, mange sier jo at håret blir tynnere med alderen? Uansett, jeg har fått tynnere hår, men vet ikke om dette har en naturlig forklaring eller om jeg kan skylde på pillene. Har ikke hatt mensen på fire år heller, vet ikke om dette er en dårlig ting for kroppen eller ikke. Har vurdert å slutte, men må si det kommer til å bli rart å få mensen igjen, selv om jeg er kvinne:p

Grunnen til at jeg lager et nytt emne er fordi jeg sliter med konstant fet hud og fett hår. Det er seigt/oljete rett etter jeg har vasket håret, er mest i krona, kan kjenne at hodebunnen er oljete (mmmm, lekkert, jeg vet). Huden i ansiktet er også veldig fet. Dette kommer jo av talg, som igjen kommer av hormoner. Jeg forstår bare ikke hvorfor det skulle slå ut etter så mange år, hvorfor fikk jeg ikke bivirkninger i starten i stedet for nå (hvis det er pillene)? Det syns jeg er litt rart da!

Har vel også merket at humøret er litt flatt, men igjen, er det meg eller kan det være pillene? Dette er ikke så lett dette her:p

Burde jeg slutte? Er det usunt å ikke ha mensen? Det er jo snakk om et opphold på fire år her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stopp med pillene en periode og se hva som skjer.. Kan love deg at det blir en forandring uansett



Anonymous poster hash: 416af...d9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg skal gjøre det. Akkurat som om det er litt skummelt å bare plutselig slutte. Vet ikke hvordan kroppen vil reagere, men får vel finne ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en pause, for å se. Jeg fikk masse kviser/nupper(gikk ikke an å klemme dem) i pannen da jeg gikk på dem, mamma mente jeg hadde blitt i generelt dårligere humør, hadde en periode hvor sexlysten var lik null og etter ett år på dem begynte jeg å blø hele tiden. Da jeg sluttet, gikk alt tilbake til normalen..

Tror ikke det er farlig å gå uten mensen når det er følge av prevensjon, det har hvert fall legen sagt til meg, men 4 år er jo ganske lenge.



Anonymous poster hash: daa36...0ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg opplevde akk det samme som deg.. Hadde også gått på pillene i mange år ( 5 ca) og ikke hatt mensen på 3 år.. Begynte å miste mye hår og det var fett, sånn som du beskriver.. Gikk til legen for hårtap og fikk beskjed om å prøve å kutte pillene.. Dette var i januar.. Kan ikke si hårtapet har blitt noe bedre, men har ikke så fett hår lenger.. Ellers kan jeg si at det er helt JÆVELIG å ha mensen igjen.. :(



Anonymous poster hash: 0773f...7b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hårtap høres ikke noe gøy ut! Skummelt hvor mye en pille kan gjøre med en... Når jeg tenker over det så kan det faktisk hende at humøret har blitt dårligere, i hvert fall flatere! Får se om det topper seg litt når jeg slutter, for nå har jeg bestemt meg for å slutte i morgen, så får vi se hva som skjer!

Sitter å irriterer meg over det dumme håret nå, kan det ikke bare høre da! Er så vanvittig irriterende når det er sånn seigt og ekkelt og du får ikke gjort NOENTING med, det, hvis det er pillene så skal jeg forbanne dem når jeg kaster de jeg har igjen.... :P

Takk for svar! Synes det er mange som merker bivirkningene mange år etter de har startet på pillen, føler det magiske tallet heller mot 5, er vel sånn ca. så lenge jeg har gått på dem 4-5 år.

Mensen kommer til å være veldig fremmed og uvelkommen når den kommer, men får vel bli vant til det igjen, har jo vært bortskjemt sånn sett i mange år nå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste bivirkningen jeg fikk var ett svangerskap. Tok pillen fast hver dag slik jeg skulle, men funka ikke rett og slett. Trinordiol som jeg gikk på tidligere fungerte myyye bedre for å si det slik.



Anonymous poster hash: f07de...970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på dem i sikkert 7 år, og ikke merket andre bivirkninger enn at mensen er borte.

Anonymous poster hash: b52d2...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du s,utter på de så risikerer du alle småblødningene igjen ved eventuell oppstart.

Anonymous poster hash: 032e0...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jævlig stygt og fett hår etter å ha starta på cerazette, og en masse, MASSE kviser. Sluttet tvert og det ble bedre etter 2 mnd ca, så forsvant det

Anonymous poster hash: 39166...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Cerazette i et års tid, før jeg gikk over til P-stav. Merket ikke til bivirkninger på noen måte, bortsett fra at jeg fikk sug etter noe godt ganske ofte og gikk derfor opp i vekt. Ellers mistet jegi kke mensen "fast", men hadde småblødninger her og der. Har ikke hatt hårtap, men håret blir fett. Det kan jo også være fordi jeg har hår som en svart sau og svetter i hodebunnen bare det er litt sol på det :fnise: DIGG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som fikk fett hår av cerazette: hvor lang tid tok det før håret ble normalt igjen? :P

Har ikke tatt de på 2 dager nå, tar vel kanskje litt lenger tid før de er ute av systemet. Er akkurat som om jeg syns jeg er litt lettere til sinns, men håret er fortsatt rart baki hodet. Det er helt fint på sidene, nå fikk jeg faktisk litt volum på sidene og var kjempe fornøyd, helt til jeg kjenner disse tufsene baki hodet:p

Jeg kan ikke bruke p-piller pga. en sykdom som øker risikoen for blodpropp med noen %. Har egentlig ikke noen grunn til å gå på prevensjon, syntes bare det var så deilig å slippe mensen, så fortsatte bare på pillen.

Får la det gå noen dager til og se hva som skjer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Den 6.9.2013 at 13.10, vesp skrev:

Ja, tror jeg skal gjøre det. Akkurat som om det er litt skummelt å bare plutselig slutte. Vet ikke hvordan kroppen vil reagere, men får vel finne ut av det!

Hei!

Jeg vet det er lenge siden du postet dette, men jeg har akkurat samme problem. Har gått på pillene i 6 måneder, å håret blir bare tynnere og tynnere. Hjalp det å slutte eller fortsatte håravfallet?

Anonymkode: ea43b...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg sleit ikke så mye med håravfall,  men fikk helt umulig hår,  var helt trått og fett på et punkt.  Det forsvant når jeg sluttet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...