Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Kjempefin babygym. Kan godt hende den blir byttet ut når ungen begynner å dra i ting, men når den er såpass liten kan den fint være der den er? Og overstimulering? De fleste babygymmer jeg har sett har f.eks speil og skarpt fargede figurer. Filtugler i pastellfarger er skikkelig skummelt i forhold ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Caroline (fotballfrue) er så til de grader perfeksjonist! Alt blir jo så flott rundt henne, hun jobber beinhardt med både seg selv og huset osv.

Men det får meg også til å undre... Hva hvis hun opplevde skikkelig motgang? Ville hele verden bare blitt knust da? Hvis ting ble skikkelig uperfekt, og langt vekk fra hennes jern-kontroll.

Spørsmålet mitt er vel egentlig; Takler perfeksjonister motgang dårligere enn andre mennesker?

Anonymous poster hash: 32754...870

Jupp. Som tidligere perfeksjonist kan jeg støtte denne teorien fult ut. Føler meg som et langt bedre og lykkeligere menneske nå som jeg har lært meg å gi litt faen. Jeg tror nok at det å få barn gir folk flest litt mer bakkekontakt, så forhåpentligvis slapper fruen litt mer av med årene. Synes selv hun ser sunn og flott ut i forhold til hva hun gjorde før, har litt mer ro i ansiktet. Det kler henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er fotballfrua registrert på Sveriges liste over mest populære bloggere. Hun ligger på andre plass over private blogger. Sjekk www.bloggportalen.se.

Noen som høster inn lesere..



Anonymous poster hash: 60bb4...d77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne babygym-diskusjonen er kanskje det tåpeligste jeg har lest i denne tråden.

Seriøst, en uro? Er dét noe å pirke på?!

Er faktisk litt delt ang. å diskutere den.

Det er noe hun her skrevet flere innlegg om, så hvorfor ikke egentlig? Hva er forskjell på den og et klesplagg/outfit? Hva er forskjellen på at hun maler noen trepinner og setter sammen noen filtfigurer og nettshopper en kjole, bukse og bluse og setter dette sammen? Faktumet at hun har malt trepinnene? Eller det at det er til et barn? For helt ærlig så skjønner jeg ikke hva forskjellen skulle være, men opplys meg gjerne - kan være jeg skifter mening.

Nå er det ikke bevist at hun leser i denne tråden - kun spekulasjoner.

Likevel ville jeg som førstegangs mor satt pris på å fått tilbakemeldinger på noe som kan være til fare for mitt barn. Ja, jeg tenker på de lange trådene. En baby er sterk og kan raskt rive filtfigurene løs. Nå er dette kun antagelser, men fikk inntrykk av at trådene kun var festet med håndsøm og trådene er tynn - så begrenser seg hvor hardt/godt man får sydd de fast.

.. og selvsagt handler dette også om måten det diskuteres på.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg lest dette portrettintervjuet å jeg kan godt forstå at hun er misfornøyd hun fremstår utrolig distansert og ureflektert både som voksen og i hennes rolle som forbilde for mange.

Journalisten har fått frem poengene godt synes jeg, det er jo CBE som ikke forstår hvilket budskap hun sender om seg selv.

Endret av Kiara!
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+for at de også får med seg at ALT dreier seg om denne bloggen fra det morgen til kveld i tillegg til at det blir skrevet at det også er LK som sitter foran pc hele dagen å svarer på henvendelser fra publikum.'

Anbefaller alle å lese intervjuet både de som liker og ikke liker henne. :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen fotballfrue.no-leser, men har lest mye av det som skrives på kvinneguiden. Jeg kan ikke fatte at så mange oppegående mennesker til de grader lar seg rive med av fotballfrue.no. Denne er ikke i nærheten av en "personlig blogg", i begrepets rette forstand, og kan nok med fordel leses i lys av det.

Selv om personligheten til LKE og CBE skinner gjennom i noen grad (sikkert mest i kommentarfeltet) er ekteparet Eriksens private sfære garantert ikke tilsvarende bildet som annonsører betaler dem for å vise bloggleserne. Dette er en konstruksjon, en iscenesettelse av et univers som kommersielle aktører betaler for å bli en del av. At fotballfrue har titusener av blogglesere som engasjerer seg på et personlig plan, enten som - satt på spissen - bestevenner eller slemme mobbere, gjør jo ikke akkurat dette universet mindre kommersielt tiltrekkende. Dette er en scene/et spill, enten dere vil eller ei.

Som Kari Jacuesson i blogginnlegget "Fuck perfect!"poengterer: "Det er (...) faktum at dette er en kommersiell blogg, altså en salgskanal i en av Norges største mediehus, ikke dagboken til en liten jente som sitter og forteller randomly fra hjertet. (...) Det er akkurat passe mye "personlig" stoff til at folk henger med slik at annonsene rundt innleggene, innleggene som er ren annonsering og produktplassering får mange visninger. Og det er ingenting galt med det, det er ren business."

Anonymous poster hash: 9c4e4...247

Så har da heller aldri Caroline lagt skjul på at bloggen er en glanset versjon av livet hennes.

Jeg slutter ikke å undre meg over hvor fjerne noen av dere er.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har da heller aldri Caroline lagt skjul på at bloggen er en glanset versjon av livet hennes.

Jeg slutter ikke å undre meg over hvor fjerne noen av dere er.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Er det noen som sier noe annet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

INFO:

Artikler fra VG+ og lignende er beskyttet under kopirett, og skal ikke deles på Kvinneguidens forum. Innlegget med artikkelen om FF er nå slettet, og hvis det postes igjen så vil det bli sett på som regelbrudd.

Det er heller ikke greit å spørre/oppfordre til å legge ut kopibeskyttet materiale.

Niennas, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det sier alt om henne når journalisten spør CBE om det hadde gjort noe om hoftene var store, og svaret hennes på det er ala: "Altså, de var jo ikke det."

Seriøst...?



Anonymous poster hash: 46558...1b7
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun kaller gymmet hjemmelaget. Hun bestilte et stativ, malte det og spraymelte beina. Lekene hang hun på.

Imponerende at hun har klart å bruke så mange kvelder på noe så enkelt. Kunne skjønt det hvis hun laget lekene selv, men det gjorde hun ikke.



Anonymous poster hash: 46558...1b7
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun kaller gymmet hjemmelaget. Hun bestilte et stativ, malte det og spraymelte beina. Lekene hang hun på.

Imponerende at hun har klart å bruke så mange kvelder på noe så enkelt. Kunne skjønt det hvis hun laget lekene selv, men det gjorde hun ikke.

Anonymous poster hash: 46558...1b7

Jeg har sydd bunad, men jeg har likevel ikke vevd stoffet, spunnet og farget garnet - men jeg vil likevel kalle det hjemmelagd.

Å scrappe et album er vel også noe som går innenfor begrepet "hjemmelaget", men de færreste har laget arkene, stemplene og klistremerkene selv. De kjøper ting som de setter sammen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her er det som irriterer meg mest med Fotballfrue (og alle andre blogger innenfor sjangeren): Det dobbelte budskapet hun hele tiden banker inn i hodene til alle jentene som leser bloggen hennes. Hun messer om at man "er fin som man er", "alle kropper er vakre", "vær fornøyd med deg selv" SAMTIDIG som hun selger lipglosser, selvbruning, barberhøvler, løshår, ansiktsmasker og treningsklær over en lav sko.

Det hun implisitt skriver er "Du er fin som du er - så lenge du har masse hår på hodet og ingenting på kroppen, blanke lepper og kvisefri hud og løper 5 km på 30 minutter". Og jeg er dritt lei av det.



Anonymous poster hash: c59df...7d5
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sydd bunad, men jeg har likevel ikke vevd stoffet, spunnet og farget garnet - men jeg vil likevel kalle det hjemmelagd.

Å scrappe et album er vel også noe som går innenfor begrepet "hjemmelaget", men de færreste har laget arkene, stemplene og klistremerkene selv. De kjøper ting som de setter sammen.

Forskjell på å SY en bunad og sy på sju snorer... Litt mer innsats i førstnevnte.

Om du ikke lager mesteparten av en ting synes jeg det blir feil å si den er hjemmelaget.

Anonymous poster hash: 46558...1b7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på å SY en bunad og sy på sju snorer... Litt mer innsats i førstnevnte.

Om du ikke lager mesteparten av en ting synes jeg det blir feil å si den er hjemmelaget.

Anonymous poster hash: 46558...1b7

Hvor går grensen?

Hva med de som scrapper og kun benytter seg av litt lim/limputer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går grensen?

Hva med de som scrapper og kun benytter seg av litt lim/limputer?

Som skrevet: Jeg mener det blir litt feil å si at noe som er 80 prosent kjøpt er hjemmelaget. Når jeg kjøper pizzadeig og lager fyllet selv kaller jeg ikke pizzaen hjemmelaget. Det er halvfabrikat.

Scrapbooking er en egen greie sånn jeg ser det.

Når noen skriver hjemmelaget babygym så tenker jeg at de har laget stativet, sydd lekene og sydd dem på. Å shoppe, sy på tråler og male litt er per min definisjon ikke hjemmelaget. Om hun hadde laget lekene og stativet som er størstedelen av gymmen hadde saken vært en annen.

Altså, jeg mener om du ikke lager størstedelen av det du presenterer så er det ikke hjemmelaget, men mulig jeg er sær.;)

Anonymous poster hash: 46558...1b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er så mye finere på håret når det ikke er krøllet så vanvittig. Mye finere med litt fall sånn som hun har hatt de siste dagene.



Anonymous poster hash: e8705...ae5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin babygym. Kan godt hende den blir byttet ut når ungen begynner å dra i ting, men når den er såpass liten kan den fint være der den er? Og overstimulering? De fleste babygymmer jeg har sett har f.eks speil og skarpt fargede figurer. Filtugler i pastellfarger er skikkelig skummelt i forhold ja.

Jeg er enig. Hun skriver selv at hun vil bytte ut ting etterhvert som ungen blir eldre da, og jeg synes det passer veldig fint å ha sånne figurer som hun har ordnet når babyen er så liten :)

Anonymous poster hash: 216b9...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette en ganske normalt slank kroppsfasong å ha for jenter, uten å være gravid? :)

Her er hun jo godt over 5 mnd på vei, og jeg synes hun ser så naturlig ut nå!

--- 8< ---- 8< ----

Hun ser så sunn ut her, mer normalstørrelse. Skulle ønske hun så slik ut til vanlig også :)

Eller er dette finere for dere? :)

--- klippe --- klippe ----

Anonymous poster hash: 32754...870

Fjernet bildene, siden de likevel vil bli moderert bort.

Det jeg legger merke til ved første øyekast er høydeforskjellen på brystene fra blogg.no-bildet til dagens.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet bildene, siden de likevel vil bli moderert bort.

Det jeg legger merke til ved første øyekast er høydeforskjellen på brystene fra blogg.no-bildet til dagens.

HAHAHA, måtte le, for en kommentar! Men ja, ser ut som om tyngdekraften har spilt et puss på noen år.. eventuelt at fru bechams 90-talls stil har byttet ut med noe mer elegant ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...