Gå til innhold

Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Caroline (fotballfrue) er så til de grader perfeksjonist! Alt blir jo så flott rundt henne, hun jobber beinhardt med både seg selv og huset osv.

Men det får meg også til å undre... Hva hvis hun opplevde skikkelig motgang? Ville hele verden bare blitt knust da? Hvis ting ble skikkelig uperfekt, og langt vekk fra hennes jern-kontroll.

Spørsmålet mitt er vel egentlig; Takler perfeksjonister motgang dårligere enn andre mennesker?



Anonymous poster hash: 32754...870
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne babygym-diskusjonen er kanskje det tåpeligste jeg har lest i denne tråden.

Seriøst, en uro? Er dét noe å pirke på?!

Endret av Chloe-
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv says:

Spiser du sjokolade hver dag?

LOL!!!!



Anonymous poster hash: 63da1...962
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline (fotballfrue) er så til de grader perfeksjonist! Alt blir jo så flott rundt henne, hun jobber beinhardt med både seg selv og huset osv.

Men det får meg også til å undre... Hva hvis hun opplevde skikkelig motgang? Ville hele verden bare blitt knust da? Hvis ting ble skikkelig uperfekt, og langt vekk fra hennes jern-kontroll.

Spørsmålet mitt er vel egentlig; Takler perfeksjonister motgang dårligere enn andre mennesker?

Anonymous poster hash: 32754...870

Sier ikke dette seg selv, egentlig? Jo, de takler helt klart motgang (på enkelte områder, i alle fall) dårligere enn andre "vanlige" mennesker. Det har jeg selv erfart..

Anonymous poster hash: 4fc30...cab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi noen eksempler på hvor hatet er?

Anonymous poster hash: 02cdf...366

Hat var nok ikke det rette å si av meg, men det var så trist lesning. Bare negativ og slem omtale om noe som etter mitt syn ikke stemmer. Generelt det meste.

Endret av Berit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siv says:

Spiser du sjokolade hver dag?

LOL!!!!

Anonymous poster hash: 63da1...962

Ha ha! Stakkars leserne hennes.. De tror virkelig på alt FF skriver, og "elsker henne fordi hun skeier ut hver dag". Neppe!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rute mørk sjokolade hver dag er da vitterlig ingenting i den store sammenhengen. Hadde aldri falt meg inn å kalle det å skeie ut. Mange som spiser det til en kaffekopp for å koble ut litt :) (sier ikke at det er Caroline som kaller det å skeie ut, men leserne hennes som anser det som en utskeielse)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som er veldig slank, og spiser 3 - 4 ruter mørk sjokolade hver dag. Det samme gjorde jeg en tid.

Jeg er normalt slank og spiser en haug med godteri i helga og litt i uka. Selvfølgelig går det ann! 3-4 ruter er ingenting, hva tilsvarer det i kcal? 1 brødskive?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan datteren hennes vil bli som tenåring engang i fremtiden :D

Om hun også vil ha trening og kosthold som sin spesialitet, slik som foreldrene, eller om hun vil bli mer motsatt av dem! Man vet jo aldri :D

Selv tror jeg at jeg ville blitt stresset i et miljø med så mye fokus på kropp, sunnhet og mat og trening. Er jo nok av det overalt andre steder.

Søsteren virker mer avslappet til slike ting..



Anonymous poster hash: 32754...870
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som er veldig slank, og spiser 3 - 4 ruter mørk sjokolade hver dag. Det samme gjorde jeg en tid.

Poenget var vel ikke at hun ikke blir trodd, men mer at leseren sier det er bra at hun ikke er "fanatisk" på det. :P Er det noen som er fanatisk, så er det vel FF.

Anonymous poster hash: 63da1...962

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg synes det hjemmelaga lekestativet var kjempefint! Det er ikke mere uriktig det FF har laget enn de fæle plastgreiene fra Kina som man kjøper i lekebutikker.

Selvgjort er velgjort i mange tilfeller:)

Jeg syns også at både det og teppet under var veldig fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen fotballfrue.no-leser, men har lest mye av det som skrives på kvinneguiden. Jeg kan ikke fatte at så mange oppegående mennesker til de grader lar seg rive med av fotballfrue.no. Denne er ikke i nærheten av en "personlig blogg", i begrepets rette forstand, og kan nok med fordel leses i lys av det.

Selv om personligheten til LKE og CBE skinner gjennom i noen grad (sikkert mest i kommentarfeltet) er ekteparet Eriksens private sfære garantert ikke tilsvarende bildet som annonsører betaler dem for å vise bloggleserne. Dette er en konstruksjon, en iscenesettelse av et univers som kommersielle aktører betaler for å bli en del av. At fotballfrue har titusener av blogglesere som engasjerer seg på et personlig plan, enten som - satt på spissen - bestevenner eller slemme mobbere, gjør jo ikke akkurat dette universet mindre kommersielt tiltrekkende. Dette er en scene/et spill, enten dere vil eller ei.

Som Kari Jacuesson i blogginnlegget "Fuck perfect!"poengterer: "Det er (...) faktum at dette er en kommersiell blogg, altså en salgskanal i en av Norges største mediehus, ikke dagboken til en liten jente som sitter og forteller randomly fra hjertet. (...) Det er akkurat passe mye "personlig" stoff til at folk henger med slik at annonsene rundt innleggene, innleggene som er ren annonsering og produktplassering får mange visninger. Og det er ingenting galt med det, det er ren business."



Anonymous poster hash: 9c4e4...247
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt slank og spiser en haug med godteri i helga og litt i uka. Selvfølgelig går det ann! 3-4 ruter er ingenting, hva tilsvarer det i kcal? 1 brødskive?

Ja, ikke sant :) Vet ikke akkurat hva kcaloriene tilsvarer, kommer jo an på type skive, sjokolade evt pålegg.

Tror ofte at det kan skyldes overspising som gjør at man legger på seg, og selvfølgelig hva man spiser, men ofte kan man spise litt av det meste, bare man kutter ut noe annet eller man ikke "gufler" innpå, som jo er lett for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen fotballfrue.no-leser, men har lest mye av det som skrives på kvinneguiden. Jeg kan ikke fatte at så mange oppegående mennesker til de grader lar seg rive med av fotballfrue.no. Denne er ikke i nærheten av en "personlig blogg", i begrepets rette forstand, og kan nok med fordel leses i lys av det.

Selv om personligheten til LKE og CBE skinner gjennom i noen grad (sikkert mest i kommentarfeltet) er ekteparet Eriksens private sfære garantert ikke tilsvarende bildet som annonsører betaler dem for å vise bloggleserne. Dette er en konstruksjon, en iscenesettelse av et univers som kommersielle aktører betaler for å bli en del av. At fotballfrue har titusener av blogglesere som engasjerer seg på et personlig plan, enten som - satt på spissen - bestevenner eller slemme mobbere, gjør jo ikke akkurat dette universet mindre kommersielt tiltrekkende. Dette er en scene/et spill, enten dere vil eller ei.

Som Kari Jacuesson i blogginnlegget "Fuck perfect!"poengterer: "Det er (...) faktum at dette er en kommersiell blogg, altså en salgskanal i en av Norges største mediehus, ikke dagboken til en liten jente som sitter og forteller randomly fra hjertet. (...) Det er akkurat passe mye "personlig" stoff til at folk henger med slik at annonsene rundt innleggene, innleggene som er ren annonsering og produktplassering får mange visninger. Og det er ingenting galt med det, det er ren business."

Anonymous poster hash: 9c4e4...247

Ja jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Poenget var vel ikke at hun ikke blir trodd, men mer at leseren sier det er bra at hun ikke er "fanatisk" på det. :P Er det noen som er fanatisk, så er det vel FF.

Anonymous poster hash: 63da1...962

Men ikke fanatisk på litt sjokolade. Har også inntrykk av at hun kan spise det meste når hun får det servert selv om hun da bare spiser litt av det.

Sånn er jeg. Det er noe mat jeg aldri kjøper eller tilbereder hjemme, men kan da alltid spise/smake på noe som blir servert ute. Ser ikke på det som fanatisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme å si at jeg synes det er vanskelig å svare på HVORFOR jeg bryr meg, eller HVORFOR hun provoserer meg slik at jeg skriver innlegg om henne her. Tror det er mange som holder med meg i det. Nå har veldig mange her inne prøvd å forklare hva FF gjør og sier som provoserer, og kommet med mange gode poeng. Men HVORFOR vi må få utløp for galskapen, er et vanskelig spørsmål.

For det første er dette en tråd som har blitt opprettet pga fruens nulltoleranse for kritiske kommentarer. Jeg synes det er helt greit å diskutere henne her, ettersom hun er den største bloggeren i Norge. Kan man ikke gjøre det i hennes kommentarfelt, vel, da dukker det opp slike tråder. Det i seg selv er en grunn til å bli oppgitt og litt forbannet (snakker for meg selv).

Hun er et stort forbilde for så mange, men jeg mener hun fører de bak lyset. Hun lyver, henger ut folk, er frekk osv osv, men dette er jo gammelt nytt i denne tråden. HVORFOR jeg føler for å påpeke ting som irriterer meg med henne? Vel, i bunn og grunn innbiller jeg meg at om flere deler sine synspunkt, erfaringer, opplevelser osv, her inne, kan kanskje andre få opp øynene litt.

Jeg synes tråden avsporer mange ganger, og usaklige ting postes daglig. Ja, jeg er enig i at den babygymmen var veldig fin, men kanskje litt upraktisk, men virkelig, er det noe å pirke på her inne? Akkurat slike ting forstår jeg ikke hvorfor er relevant. Noen av innleggene er på grensen til mobbing, og jeg synes ikke alle er noe bedre til å slenge med leppa enn frua sjæl. Men dette er det opp til moderator å fikse, og de som leser her å ignorere. Troll finnes overalt.

Men innlegg som går på fruas eller mannens oppførsel osv, synes jeg er helt greit å diskutere! Her kan kanskje leserne hennes se at det faktisk er to sider av én sak. På bloggen kommer jo bare FFs side fram, fordi hun stenger kommentarfeltet for motparten akkurat når det passer henne. Jeg likte frua før, så ramlet jeg tilfeldigvis over denne tråden, og fikk meg en liten tankevekker. Trenger ikke være enig i alt som står her, for å skjønne at kanskje ikke alt på bloggen er så rosenrødt som det kan virke.

Det er så ufattelig mange jenter der ute som sluker rått det fruen skriver. De blir glade for rabattkoder, og takker henne for at hun er så snill. I virkeligheten er det frua som burde takke, hun tjener jo fett på disse naive ungjentene! Men dette vet ikke de, så klart, de tror jo bare frua er såå snill "som ordner oss gode tilbud". Dette provoserer meg. Hun kunne iallfall vært ærlig om det. Det er kynisk, rett og slett. Samme gjelder reklamering av lip plumper osv, når hun hadde tatt restylane. Klart, dette innrømmet hun ikke før det hadde gått laaang tid, da alle leserne hennes hadde bestilt seg blakke på alt av leppeprodukter.

Jeg VET hvor lettpåvirkelig man er i ungdomsårene, og jeg selv handlet inn bøttevis av hudpleieprodukter, fordi jeg var overbevist om at de dyreste merkene ga de beste resultatene. Dette hadde jeg lest på en blogg jeg fulgte manisk. Om jeg hadde kommet over en lignende tråd, kunne det hende jeg ble litt mer kritisk til bloggen, sponsorer og annonser osv osv. Jeg ønsker ikke "redde" noen her, men dele mine oppfatninger av Norges største blogger, slik at bildet blir mer nyansert enn hun fremstiller det.

Jeg tror nok en del her inne føler seg bedre etter å ha kommet med noe oppgulp, men sånn er det nå bare. Det er ikke slik at alle som kommenterer her inne er enig i alt.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg leste intervjuet i går. Elsket det. Helt på kornet.



Anonymous poster hash: c8a2f...9ca
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, hets og spekulasjoner.

Jeg er usikker på om VG+innlegget skal stå eller ikke, så det er for øyeblikket skjult. Skal forhøre meg med de andre på bakrommet, og eventuelt setter det synlig igjen.

Niennas, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...