Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Uff, Charlie... Høres ikke bra ut :\ Kvalme er det verste som finnes. Gruer meg vilt til at min dukker opp. Er det ingenting du kan ta? Ingefær eller noe, skal ikke det hjelpe..? Men på den positive siden så er det jo fint du får unna bryllupet nå, kanskje :)

Jeg har tatt min første folat-pille i dag. Har også bestilt Gro Nylander sin bok "På vei". Og såå har jeg lagt inn en app på mobilen. Skal også ringe legen for å bestille time i august en gang. Små skritt.

Endret av Marina30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til Sommerfuglen1982 og Marina30 :danse: Morro at vi er så mange som har termin rundt den samme tiden! :)

Ett lite suttreinnlegg...

Nå er det to dager til jeg skal gifte meg, og jeg er blitt skikkelig kvalm. Typisk!! I natt har jeg ikke fått sove, vært kvalm, hatt halsbrann og tisset noe som føler som 1000 ganger. :bond: I dag er jeg kvalm med stor K!! Mye å gjøre i dag og i morgen. Synes litt synd på meg selv kjenner jeg. :trist:

Godt å få det ut. Ikke så mange andre å klage til. Bare sambo som vet enda..(og min søster som bor ett godt stykke borte)...

Bare å holde ut. Babyen i magen er veldig ønsket. Men er litt kjipt/upraktisk å være så dårlig nå...

Sender deg en stor god klem :hug: . Håper virkelig ikke kvalmen ødelegger den store dagen for deg! Var du dårlig sist også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagen, Charlie28 :bryllup: Håper dagen blir helt fantastisk og en dag du husker for alt annet enn kvalme! :klem:

Her har dagen startet med litt overskyet vær så i dag må jeg prøve å få tatt igjen alt som skulle ha blitt gjort den siste uken. Handling, rydding, vasking og slike ting har vært høyt nedprioritert i varmen. Men skal bli godt å få ting litt på stell igjen kjenner jeg.

Formen er helt upåklagelig, å jeg kjenner meg igrunn ikke gravid på noen måte. Stikkingen i puppene har liksom blitt så vanlig etter ammingen av T, så legger ikke merke til den heller. Jeg tror solen å det fine været har bidratt til at kroppen fungerer bedre også.

I går holdt jeg nesten på å kjøpe det første plagget til lillebrøster, men jeg klarte å dy meg. Jeg elsker Newbie serien fra kaphal, og når jeg i går kom over den søstest cardiganen i lys blå måtte den nesten bli med meg hjem. Men jeg var flink da :P En ting er iallefall sikkert, Lillebrøster skal få masse klær fra den serien uansett om det blir jente eller gutt. De har så utrolig masse fint :hjerte:

Om 6 uker og 4 dager skal vi på første UL. Jeg klarte ikke dy meg å bestilte en tidlig privat UL. Kjenner det skal bli veldig godt å se at alt er som det skal der inne og ikke minst hvor mange det er. Jeg er av en eller annen grunn litt nevøs for at det ikke er bare en nemlig. Jeg har bare bestilt en, så det holder i massevis :P

Ønsker dere alle sammen en kjempe fin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Gratulerer med dagen Charlie28, håper du nyter dagen og at formen ikke ødelegger, satser på at lykkerusen overdøver den!

Og velkommen til Marina30.

Selv tror jeg at jeg må innse at trøttheten har kommet, utrolig trøtt i to-tre tiden på dagen, Zzzz... Så tar det seg opp igjen og jeg kan godt sitte oppe til elleve-tolv. Skal blir utfordrende å starte jobb igjen om en uke, opp klokka seks om morgenen og så må jeg jo prestere litt på jobb også og ikke rote. For vet ikke om det er et gravidsymptom eller et sommervarme/feriesymptom, jeg er litt surrete om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sprøtt at jeg har bare visst om dette i 5 dager. Det føles ut som en evighet siden. I går fikk jeg en skikkelig gravid-følelse sent på kvelden. Veldig ømme pupper og nesten sykdomsfølelse. Hadde en fin treningsøkt på dagen og er i veldig fin form igjen nå. Gruer meg voldsomt til kvalmen, så er utrolig takknemmlig for hver dag som går uten. Jeg antar de færreste slipper unna..

Har lagt til meg en ganske syk vane, haha. Tester meg om morgenen med disse billig-testene, bare for å se om jeg fortsatt er gravid. (???!) Hadde den sterkeste streken så langt i dag. Må le av meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sprøtt at jeg har bare visst om dette i 5 dager. Det føles ut som en evighet siden. I går fikk jeg en skikkelig gravid-følelse sent på kvelden. Veldig ømme pupper og nesten sykdomsfølelse. Hadde en fin treningsøkt på dagen og er i veldig fin form igjen nå. Gruer meg voldsomt til kvalmen, så er utrolig takknemmlig for hver dag som går uten. Jeg antar de færreste slipper unna..

Har lagt til meg en ganske syk vane, haha. Tester meg om morgenen med disse billig-testene, bare for å se om jeg fortsatt er gravid. (???!) Hadde den sterkeste streken så langt i dag. Må le av meg selv...

Hehe, du er ikke alene om å fyre av disse billigtestene ;) Jeg tar ikke en hver dag, men en gang i uka kanskje. Tror det er lettere å gjøre det når de koster en slikk og ingen ting samt at man ikke har noen symtomer. Jeg kjenner jeg er litt nervøs for at HCGen ikke skal øke etter SA sist måned så er nok derfor jeg gjør det. Kan iallefall skylde på det? :P

Krysser fingrene for at du slipper helt unna kvalmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru_Hestehov

Hehe, jeg er også en som fyrer av billigtester, fikk jo 50 stk i posten sammen dag som jeg mistenkte at jeg var gravid (og hadde rett i mistanken). Og ettersom jeg håper og krysser fingrene for at denne graviditeten ender opp med baby i mars/april så har jeg ikke så mye annet å bruke de på.

Ellers hadde jeg en skikkelig trøttedag igår, litt bedre idag da (iallefall enn så lenge).

Og imorgen tror jeg at jeg skal ringe legen å få time og kanskje sjekke ut litt ultralydmuligheter. Har lyst på ultralyd før vi annonserer nyheten. Har allerede tatt en liten hvit løgn til et vennepar, eller dvs jeg avkreftet at det ble noe aprilbarn på oss (som jeg har tullet med) og det er jo sant fordi jeg har jo termin i mars. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, gærne dere også! Trodde jeg var den eneste som dreiv på slik ;) Morsomt ;) Jeg tenker også på tidlig UL. Grunner: for å finne ut om dette virkelig er sant og om alt ser OK ut så langt. Er jo helt vilt å vente til uke 12+?

Endret av Marina30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Hei,alle sammen! Beklager at jeg ikke har fått oppdatert terminlista,men jeg er på hytta med dårlig mobildekning! Lover å oppdatere first thing når jeg kommer hjem på torsdag!

Ang kvalme og bryllup, vet jeg hvordan det er... Når jeg giftet meg i 2010 var jeg 8 uker på vei og superkvalm. Løp på do og spydde mellom hovedrett og dessert;). ....og kjolen satt litt veeel godt.den var kjempetrang,jeg fikk vann i kroppen fra dag 1 omtrent. Men,men. Bare moro å tenke på i ettertid.

Denne gangen har jeg ennå ikke blitt så veldig kvalm...blir lett uvel og uggen,men ikke inærheten som sist. Krysser fingrene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at formen din er bra, Maman :) Jeg kjenner fortsatt ingen ting bortsett fra ømme pupper jeg, har jo lest at det er vanlig med få symptomer også men jeg kjenner jeg er litt skeptisk. Heldigvis bare en uke og tre dager til UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting. Nå kom jeg meg opp før 07.00. Ikke vanlig for meg å være i det hele tatt. Er en ganske trøtt person, så pleier å være helt i koma ;) Det er som om kroppen kjører motsatt-stilen. Mindre trøtt, mer energi, bedre humør?

Har nettopp tatt en test, haha... *plystre* Kjenner det litt i puppene og at det skjer ting i venstre del av magen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at formen din er bra, Maman :) Jeg kjenner fortsatt ingen ting bortsett fra ømme pupper jeg, har jo lest at det er vanlig med få symptomer også men jeg kjenner jeg er litt skeptisk. Heldigvis bare en uke og tre dager til UL.

Er ikke alle som legger så mye merke til rusket i magen vettø ;) Jeg har heller ikke noe særlig med symtomer, men jeg er ikke i tvil på at alt er bra. Hadde det sånn sist gang også ;) Håper du blir beroliget av UL. Er ikke noe trivelig å gå å bekymre seg iallefall :) Det er vel like normalt å ikke ha noen symtomer som det er å ha mange.. Ikke så lett å huske på hele tiden, men det beste for både deg og lille i magen er om du klarer å ikke stresse med det ;) (ja, jeg vet det er lett å si :P )

Skjønner ingenting. Nå kom jeg meg opp før 07.00. Ikke vanlig for meg å være i det hele tatt. Er en ganske trøtt person, så pleier å være helt i koma ;) Det er som om kroppen kjører motsatt-stilen. Mindre trøtt, mer energi, bedre humør?

Har nettopp tatt en test, haha... *plystre* Kjenner det litt i puppene og at det skjer ting i venstre del av magen da.

Så herlig å ha masse energi å våkne tidlig :D Her våkner vi ufrivillig tili hver dag men de dagene jeg av en eller annen grunn våkner av meg selv er helt fantastiske ;)

Jeg satt akkurat å tenkte på å ta en test i dag jeg også, men tror jeg skal vente til i morgen :P Jeg tok jo i går så regner ikke med den har blitt negativ iløpet av natta :P Hehe, snakkk om å være gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror du kan vente med den testen, ja. Jeg har "heldigvis" bare 1 igjen, sånn at galskapen kan ta slutt. Man blir vel litt opphengt i symptomer/ikke symptomer fordi det står altfor mye om det på internettet...

Føler meg litt bakpå her, dere har jo kommet så mye lenger enn meg ;) Er spent på om det dukker opp flere april-ere snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror du kan vente med den testen, ja. Jeg har "heldigvis" bare 1 igjen, sånn at galskapen kan ta slutt. Man blir vel litt opphengt i symptomer/ikke symptomer fordi det står altfor mye om det på internettet...

Føler meg litt bakpå her, dere har jo kommet så mye lenger enn meg ;) Er spent på om det dukker opp flere april-ere snart!

Du er ikke så langt bak meg da ;) Termin varierer litt utifra hvordan utregning jeg bruker fra 31 mars og til 1 april. Sist svangerskap ble jeg flyttet frem en uke på UL, men det kan jo fort være motsatt denne gangen og da er jeg jo helt klart i April ;)

Må ikke lese alt du ser på nettet ;) Det samme når det kommer til fødselshistorer også, det er som regel de harde fødselne man kan lese om og de som faktisk går veldig greit er ikke like "spennende". Jeg liker innstillingen; "det kan gå bra" og prøver å leve etter den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarer heldigvis å ikke stresse med det, men innimellom lurer jeg på om det virkelig er noe inni der. Sikkert en kombinasjon av lite symptomer og førstegangs. Er liksom så rart at det skal vokse et lite menneske inni der. Nei, blir godt å komme på UL og få en bekreftelse. Kanskje det begynner å gå opp for meg da :)

Måtte opp og tisse tre ganger etter at jeg la meg i går da. Hurra for (mulig) symptom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærmuffin: 1 uke er leeenge ;) Nejda... Dette er jo uansett ikke hugget i sten, som du sier. Liker innstillingen din. Er selv ikke så veldig interessert i å lese "worst case"-historier. Om worst case skjer, jaja, så får man deale med det "da" og ikke "nå".

Doh: Haha, jeg tenker det samme. Er det noe der eller har jeg blitt lurt? Er derfor jeg driver og tester i hytt og pine også, men uten å ha noen HCG-tall eller UL å gå etter så vet man jo aldri. Du har i alle fall kommet et godt stykke lenger enn meg, så det blir spennende å høre om UL :)

Jeg måå bare innrømme at jeg bestilte nettopp 2 Clearblue med ukeindikasjon. *flau* Den kan jo ikke vise 4+ om det ikke lever noe inni der? Har ikke tenkt meg til legen før om en 2 ukers tid, så må ha litt oppsyn med dette før den tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Føler det på samme måte som dere... og det var sånn sist også.. :)

Tok CB med ukeindikator forrige uke, da sto det 2-3.. Kommer ikke til å teste noe mer nå... tror jeg..

Har fått time for første kontroll 30.08, er da mellom 10 og 11 uker. Jeg vet at fastlegen min har UL-maskin på kontoret.. Ellers lurer jeg litt på å bestille time i uke 12 ca..

Blir spennende å hære fra dere som skal på UL np fremover :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærmuffin: 1 uke er leeenge ;) Nejda... Dette er jo uansett ikke hugget i sten, som du sier. Liker innstillingen din. Er selv ikke så veldig interessert i å lese "worst case"-historier. Om worst case skjer, jaja, så får man deale med det "da" og ikke "nå".

T kom nøyaktig en uke før termin, så du skal ikke se bort ifra at du ender opp med en mars baby ;) Jeg var overbevist om at jeg skulle gå langt over termin, men den gang ei ;) Nå derimot forventer jeg at denne kommer like tili som T gjorde, så nå blir jeg nok ikke enkel å ha i hus om jeg må gå over termin :P For det andre hadde jeg en drømmefødsel som var over på under 5 timer sist, så om det tar lengere tid enn det denne gangen synes jeg synd på mannen :P Alle sier jo at nummer to kommer fortere enn nummer en, å jeg kommer til å telle minutter kjenner jeg meg selv rett :P

Heldigvis er det ikke noe man vet noe om på forhånd, så jeg slipper iallefall å gå å tenke på det frem til det eventuelt er en problemstilling :)

Satt å så på bilder fra når T var helt fersk i dag, det er nemlig veldig stas å se bilder av "baby" om dagen. Jeg kan virkelig ikke fatte hvor tiden har blitt av siden hun ble født, og herregud så liten hun har vært! Jeg regner med tiden går enda fortere med nestemann, selv om jeg virkelig skulle ønske den ikke gjorde det.

Til alle dere som nå venter nummer en, et godt tips : Nyt tiden når du er gravid, å du har bare deg selv å tenke på. Sov, slapp av, ta en dupp når det måtte passe deg, gå på kino og lev livet. Tiden som gravid går saktere enn en snegle, men tiden etter babyen har kommet raser avgårde i et tempo dere ikke tror kommer til å være mulig. Nyt hvert sekund og ta dere god tid ;)

Det ble kveldens lille dype fra meg :P Nå blir det natta. Sov godt alle sammen :sleeping: :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...