Gå til innhold

Transeksuell spørsmål & svar


frøken white

Anbefalte innlegg

ingen anelse?

Du er tran-seksuell men du vet ikke hva det er?

Anonym poster: ff7e0acc8402254777467a7f2ff391d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du er tran-seksuell men du vet ikke hva det er?

Anonym poster: ff7e0acc8402254777467a7f2ff391d9

Ta den der med på språkforumet, eller snikksnakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tran-seksuell men du vet ikke hva det er?

Anonym poster: ff7e0acc8402254777467a7f2ff391d9

jeg er transeksuell...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er transeksuell...

Det personen prøver å si (på en nokså idiotisk måte), er at du har stavet transseksuell feil. Du mangler en s ;)

Jeg syns forresten du er veldig tøff som er åpen om dette!

Anonym poster: 0693b3359b5a09051511b507d784a107

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele bloggen din. Mitt inntrykk av deg, er at du er litt umoden. Hvis du føler deg transseksuell, så er det selvsagt helt i orden. Men som sagt virker du litt umoden og ikke heeelt reflektert. Er det virkelig en god ide og bruke en offentlig blogg som en dagbok? Du skriver at du vil at bloggen skal være opplysende om transskjønnhet for andre, men jeg kan ikke se at du bruker den som det. Du bruker den som en veldig personlig dagbok der du skrive lite annet enn detaljer om ditt (følelses)liv. Er det en god ide?

Anonym poster: 5714a2f7f3d3ca80261e67981b5b5af1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hele bloggen din. Mitt inntrykk av deg, er at du er litt umoden. Hvis du føler deg transseksuell, så er det selvsagt helt i orden. Men som sagt virker du litt umoden og ikke heeelt reflektert. Er det virkelig en god ide og bruke en offentlig blogg som en dagbok? Du skriver at du vil at bloggen skal være opplysende om transskjønnhet for andre, men jeg kan ikke se at du bruker den som det. Du bruker den som en veldig personlig dagbok der du skrive lite annet enn detaljer om ditt (følelses)liv. Er det en god ide?

Anonym poster: 5714a2f7f3d3ca80261e67981b5b5af1

fordeler og ulemper ved alt.

jeg velger det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

edit: kanskje jeg skrev det, ja, i mine øyne så brukes dette til feks min egenterapi og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: kanskje jeg skrev det, ja, i mine øyne så brukes dette til feks min egenterapi og.

Skriving er en flott egenterapi. Men det er noe man kanskje ikke deler med hele verden. Det er ikke alltid like lurt å dele veldig mye av seg selv med hvem som helst. Spesielt ikke hvis man er så redd for reaksjonene at man må skulke skolen.

Jeg synes du bør fortsette å skrive - så absolutt. Men heller holde det mest personlige for deg selv, eventuelt gode og nære venner. Så bør bloggen din heller bli skrevet mer informativ og generelt. Hvor du kan svare på spørsmål og skrive om transskjønnhet på en litt mindre personlig måte, men likevel svare og opplyse - forstår du?

Jeg håper ikke du tar dette som kritikk og at du blir såret (så tydelig på bloggen din at du er ganske sårbar). Men jeg mener som sagt at du ikke virker heeelt moden og reflektert riktig enda. Ikke noe galt i det, alle modnes i forskjellig tempo. Men jeg er redd for at du kanskje kan angre på bloggen din om noen år. Og når du har publisert ting er det ingen vei tilbake.

Anonym poster: 5714a2f7f3d3ca80261e67981b5b5af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriving er en flott egenterapi. Men det er noe man kanskje ikke deler med hele verden. Det er ikke alltid like lurt å dele veldig mye av seg selv med hvem som helst. Spesielt ikke hvis man er så redd for reaksjonene at man må skulke skolen.

Jeg synes du bør fortsette å skrive - så absolutt. Men heller holde det mest personlige for deg selv, eventuelt gode og nære venner. Så bør bloggen din heller bli skrevet mer informativ og generelt. Hvor du kan svare på spørsmål og skrive om transskjønnhet på en litt mindre personlig måte, men likevel svare og opplyse - forstår du?

Jeg håper ikke du tar dette som kritikk og at du blir såret (så tydelig på bloggen din at du er ganske sårbar). Men jeg mener som sagt at du ikke virker heeelt moden og reflektert riktig enda. Ikke noe galt i det, alle modnes i forskjellig tempo. Men jeg er redd for at du kanskje kan angre på bloggen din om noen år. Og når du har publisert ting er det ingen vei tilbake.

Anonym poster: 5714a2f7f3d3ca80261e67981b5b5af1

jeg gjorde en brukerundersøkelse også, og det viser seg at mange ferre vil lese om det bare er informativ. Jeg blogger da om livet mitt hvordan jeg har det i forhold til det.

Jeg står for det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg slipper kommentarer som dette så :)

"Finnes det egentlig noe skille mellom ens biologiske natur (de biologiske forutsetningene man har fått fra naturens side) og ens sanne natur? Er det mulig å egentlig være av hunkjønn til tross for at ens faktiske, biologiske realitet er det motsatte? Jeg får ikke dette helt til å stemme, selv om jeg aksepterer at andre kan ha et annet syn på saken. Etter min mening er det visse sider ved ens natur som er naturgitte (eller gudegitte, hva man nå velger å kalle det) og som man rett og slett må akseptere. Jeg kan aldri bli noe annet enn et menneske, selv om jeg måtte ønske å være en katt. Hvorfor ikke bare forsone seg med ens biologiske natur, når du aldri kan bli en naturlig kvinne uansett hvor mange operasjoner du går igjennom? Jeg forstår at du sliter med identiteten og føler deg mer feminin enn maskulin, men din faktiske biologiske realitet er hva den er. Det er alltid den faktiske realiteten vi må ta utgangspunkt i, ikke hva vi heller ville ønsket. Sann lykke kan aldri oppnås med mindre vi forsoner oss med realitetene og det vi faktisk er blitt gitt. Jeg håper du kan klare å forsone deg med det du er født som, da den motsetningen du setter mellom din biologiske realitet og din sanne natur er kunstig. Jeg ønsker deg lykke til videre i livet. "

Det var godt sagt, hvorfor ikke ta rådet til ettertanke. Du har jo også en stor fordel i at du liker kvinner. Fortsetter du bare å være mann så har du mye mye mer sjanse for å finne kjærligheten enn å bytte kjønn og prøve å finne en lesbisk dame som godtar det.

Anonym poster: 624782e605bee088f77fe8b5117942bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt sagt, hvorfor ikke ta rådet til ettertanke. Du har jo også en stor fordel i at du liker kvinner. Fortsetter du bare å være mann så har du mye mye mer sjanse for å finne kjærligheten enn å bytte kjønn og prøve å finne en lesbisk dame som godtar det.

Anonym poster: 624782e605bee088f77fe8b5117942bc

jeg har vell det, men mitt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt sagt, hvorfor ikke ta rådet til ettertanke. Du har jo også en stor fordel i at du liker kvinner. Fortsetter du bare å være mann så har du mye mye mer sjanse for å finne kjærligheten enn å bytte kjønn og prøve å finne en lesbisk dame som godtar det.

Anonym poster: 624782e605bee088f77fe8b5117942bc

Jeg tror ikke man har så stor sjanse for å finne kjærligheten om man ikke er tilfreds med seg selv i sin egen kropp, det er hvertfall min erfaring. Men valget om å gjennomgå noe så omfattende som kjønnsskifte må selvfølgelig være meget godt gjennomtenkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke man har så stor sjanse for å finne kjærligheten om man ikke er tilfreds med seg selv i sin egen kropp, det er hvertfall min erfaring. Men valget om å gjennomgå noe så omfattende som kjønnsskifte må selvfølgelig være meget godt gjennomtenkt.

endelig noen på min side.. <3

ja, må være godt gjennomtenkt selvfølgelig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om en transseksuell kvinne her på Kvinneguiden (tidligere mann for å ikke forvirre) som tok kjønnsoperasjoner for å bli en kvinne. Hun hadde en veldig vellykket operasjon, og hun sa at hun hadde hatt sex med menn som trodde hun var født kvinne. Det er jo veldig bra at man kan bli helt kvinne, men du må huske på det at når du først opererer og blir en kvinne, så er det ingen vei tilbake og du kan aldri få dine egne barn, for du får jo ikke noen livmor. Men kan tenke meg at du har allerede tenkt på det.

Anonym poster: dcdc9585dcdcce29a0bcd780fc950639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var godt sagt, hvorfor ikke ta rådet til ettertanke. Du har jo også en stor fordel i at du liker kvinner. Fortsetter du bare å være mann så har du mye mye mer sjanse for å finne kjærligheten enn å bytte kjønn og prøve å finne en lesbisk dame som godtar det.

Anonym poster: 624782e605bee088f77fe8b5117942bc

Det er godt sagt, og tanken er fin. Men, hos noen som er transseksuell er det både ting i "kartet i hodet" for hvordan kroppen skal se ut (kan til en viss grad sammenlignes med fantomlemmer) som ikke stemmer, og hormonelle feil som vil gjøre livet tungt. Tenk deg selv, om du er kvinne, at du blir tvunget til å ta testosteron resten av livet, eller om du er mann, at du blir satt på østrogen for resten av livet. Dette vil påvirke deg kraftig mentalt sett, pga at det er feil "drivstoff".

Det er forøvrig antatt at det er biologiske ulikheter mellom cis og trans* personer. Det best kjente eksempelet er trolig hjernescanninger av m2f personer, hvor hjernen kommer frem som mer kvinnelig enn mannlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AB...0639 nevner at det ikke blir mulig å få egne barn etter en operasjon. Det som slår meg er at det kanskje kunne vært mulig å fryse ned sperm på forhånd? Og så faktisk hatt muligheten til å få egne barn senere med din fremtidige kjæreste? Kanskje det uansett ville blitt helt feil for deg? Har selv vært i et lengre lesbisk forhold og om jeg hadde hatt tilgang på hennes eller min egen sperm ville jo det vært helt fantastisk. Rar tanke kanskje. :)

Anonym poster: 460b26d2e78947ef418b4d85ff7ce32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om en transseksuell kvinne her på Kvinneguiden (tidligere mann for å ikke forvirre) som tok kjønnsoperasjoner for å bli en kvinne. Hun hadde en veldig vellykket operasjon, og hun sa at hun hadde hatt sex med menn som trodde hun var født kvinne. Det er jo veldig bra at man kan bli helt kvinne, men du må huske på det at når du først opererer og blir en kvinne, så er det ingen vei tilbake og du kan aldri få dine egne barn, for du får jo ikke noen livmor. Men kan tenke meg at du har allerede tenkt på det.

Anonym poster: dcdc9585dcdcce29a0bcd780fc950639

mhm. det går det å.. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...