Gå til innhold

Transeksuell spørsmål & svar


frøken white

Anbefalte innlegg

Hei:)

Vet i grunn ikke direkte hva jeg lurer på, men du må gjerne fortelle litt om hvordan du har det og hvordan du opplever hverdagen din, på godt og vondt.

Men en ting, liker du jenter/kvinner eller gutter/menn?

Det er fint å høre at familien din støtter deg, men synd med vennene dine. Håper du har/får nye som liker deg for den du er. Du er sikkert et flott menneske og det er det som betyr noe, ikke hvilken kropp du har eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Vet i grunn ikke direkte hva jeg lurer på, men du må gjerne fortelle litt om hvordan du har det og hvordan du opplever hverdagen din, på godt og vondt.

Men en ting, liker du jenter/kvinner eller gutter/menn?

Det er fint å høre at familien din støtter deg, men synd med vennene dine. Håper du har/får nye som liker deg for den du er. Du er sikkert et flott menneske og det er det som betyr noe, ikke hvilken kropp du har eller noe sånt :)

føler de ikke støtter meg 100%, men det kommer vell med tiden. Jeg har en smule angst, som jeg prøver å få fjernet. Det ser heller ikke ut til at så mange på skolen forstår at jeg er ei jente , uheldigvis, men det kommer vell. Inatt bestilte jeg extensions, og gruer meg faktisk til å få dem, siden det kan spille en stor rolle.

Jeg la ut en tråd som dette her på et annet forum også, bare at den største forskjellen er at der driver de å krangler seg imellom internt om diagnoser de vil prakke på meg, og andre ting. kort sagt bleh ...

Noe spesielt du vil vite innenfor hverdagen min?

og til ditt fine lille spørsmål som ingen andre har stilt meg her inne: Jeg liker jenter/kvinner/damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler de ikke støtter meg 100%, men det kommer vell med tiden. Jeg har en smule angst, som jeg prøver å få fjernet. Det ser heller ikke ut til at så mange på skolen forstår at jeg er ei jente , uheldigvis, men det kommer vell. Inatt bestilte jeg extensions, og gruer meg faktisk til å få dem, siden det kan spille en stor rolle.

Jeg la ut en tråd som dette her på et annet forum også, bare at den største forskjellen er at der driver de å krangler seg imellom internt om diagnoser de vil prakke på meg, og andre ting. kort sagt bleh ...

Noe spesielt du vil vite innenfor hverdagen min?

og til ditt fine lille spørsmål som ingen andre har stilt meg her inne: Jeg liker jenter/kvinner/damer.

Får satse på det. Uansett så er det ditt liv og din kropp - du vet best.

At folk leker psykologer på et forum er for dumt:P

Nei, jeg vet egentlig ikke. Vet ikke så mye om sånt, går i grunn ut i fra du er som folk flest sånn sett. Men det er kanskje litt tungt til tider? Jeg prøver å sette meg inn i hvordan det må føles om jeg egentlig var en gutt i min kropp, det hadde vært veldig vanskelig tror jeg, og sikkert verre enn jeg tror.

Om det hadde vært mer åpenhet rundt det så kanskje folk hadde slått seg mer til ro med at ikke alle er like, så det er veldig bra at du er så åpen. Det kan nok hjelpe flere som er i din situasjon :)

Gled deg til å sette i extension og bruk det med hevet rygg. Kan nok føles litt uvant i starten, men ingenting er så fint som langt hår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du laget en tråd her før om dette?

min gamle bruker, med gammel blogg. 1 år siden.

Så du er en lesbisk kvinne fanget i en guttekropp da? :)

ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min gamle bruker, med gammel blogg. 1 år siden.

ja

Aah, synest det hørtes kjent ut :) jeg synes og du er skikkelig modig som er åpnen om det, og jeg tror helt sikker at det kommer til å ordne seg med venner etter hvert, folk blir voksne etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, synest det hørtes kjent ut :) jeg synes og du er skikkelig modig som er åpnen om det, og jeg tror helt sikker at det kommer til å ordne seg med venner etter hvert, folk blir voksne etterhvert :)

bare jeg slipper kommentarer som dette så :)

"Finnes det egentlig noe skille mellom ens biologiske natur (de biologiske forutsetningene man har fått fra naturens side) og ens sanne natur? Er det mulig å egentlig være av hunkjønn til tross for at ens faktiske, biologiske realitet er det motsatte? Jeg får ikke dette helt til å stemme, selv om jeg aksepterer at andre kan ha et annet syn på saken. Etter min mening er det visse sider ved ens natur som er naturgitte (eller gudegitte, hva man nå velger å kalle det) og som man rett og slett må akseptere. Jeg kan aldri bli noe annet enn et menneske, selv om jeg måtte ønske å være en katt. Hvorfor ikke bare forsone seg med ens biologiske natur, når du aldri kan bli en naturlig kvinne uansett hvor mange operasjoner du går igjennom? Jeg forstår at du sliter med identiteten og føler deg mer feminin enn maskulin, men din faktiske biologiske realitet er hva den er. Det er alltid den faktiske realiteten vi må ta utgangspunkt i, ikke hva vi heller ville ønsket. Sann lykke kan aldri oppnås med mindre vi forsoner oss med realitetene og det vi faktisk er blitt gitt. Jeg håper du kan klare å forsone deg med det du er født som, da den motsetningen du setter mellom din biologiske realitet og din sanne natur er kunstig. Jeg ønsker deg lykke til videre i livet. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg slipper kommentarer som dette så :)

"Finnes det egentlig noe skille mellom ens biologiske natur (de biologiske forutsetningene man har fått fra naturens side) og ens sanne natur? Er det mulig å egentlig være av hunkjønn til tross for at ens faktiske, biologiske realitet er det motsatte? Jeg får ikke dette helt til å stemme, selv om jeg aksepterer at andre kan ha et annet syn på saken. Etter min mening er det visse sider ved ens natur som er naturgitte (eller gudegitte, hva man nå velger å kalle det) og som man rett og slett må akseptere. Jeg kan aldri bli noe annet enn et menneske, selv om jeg måtte ønske å være en katt. Hvorfor ikke bare forsone seg med ens biologiske natur, når du aldri kan bli en naturlig kvinne uansett hvor mange operasjoner du går igjennom? Jeg forstår at du sliter med identiteten og føler deg mer feminin enn maskulin, men din faktiske biologiske realitet er hva den er. Det er alltid den faktiske realiteten vi må ta utgangspunkt i, ikke hva vi heller ville ønsket. Sann lykke kan aldri oppnås med mindre vi forsoner oss med realitetene og det vi faktisk er blitt gitt. Jeg håper du kan klare å forsone deg med det du er født som, da den motsetningen du setter mellom din biologiske realitet og din sanne natur er kunstig. Jeg ønsker deg lykke til videre i livet. "

Du må nesten bare ignorere sånt. Dette er sånne folk som påstår at det ikke er mulig å være homofil heller, og at det er unaturlig osv, men det er viktig å tenke på det at fordommer fordummer og bare ikke tenke mer over det.

Jeg er jo selv en heterofil jente og kan selv ikke engang tenke meg hvordan det må være å føle seg som en kvinne i kroppen til en mann, eller å være tiltrukket av samme kjønn, men jeg har forståelse for at det er mulig og det har jo blitt så normalt og det er så mange som snakker om det at det for min del ikke finnes noen tvil på jord om at man "bare" sliter med identitet altså. Har jo sett en del om det f.eks i amerikanske talk show, og da er det jo snakk om at man faktisk merker det fra barna er helt små.

Jeg skjønner at du tar til deg sånne stygge kommentarer og sånn (jeg har selv slitt med dårlig selvfølelse før pga mobbing så jeg vet hvor mye bare en liten kommentar kan stikke. Trenger i grunn egentlig ikke en kommentar til engang, bare blikk) men du må bare prøve å heve deg over det!

:klem:

Anonym poster: dcdc9585dcdcce29a0bcd780fc950639

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg slipper kommentarer som dette så :)

"Finnes det egentlig noe skille mellom ens biologiske natur (de biologiske forutsetningene man har fått fra naturens side) og ens sanne natur? Er det mulig å egentlig være av hunkjønn til tross for at ens faktiske, biologiske realitet er det motsatte? Jeg får ikke dette helt til å stemme, selv om jeg aksepterer at andre kan ha et annet syn på saken. Etter min mening er det visse sider ved ens natur som er naturgitte (eller gudegitte, hva man nå velger å kalle det) og som man rett og slett må akseptere. Jeg kan aldri bli noe annet enn et menneske, selv om jeg måtte ønske å være en katt. Hvorfor ikke bare forsone seg med ens biologiske natur, når du aldri kan bli en naturlig kvinne uansett hvor mange operasjoner du går igjennom? Jeg forstår at du sliter med identiteten og føler deg mer feminin enn maskulin, men din faktiske biologiske realitet er hva den er. Det er alltid den faktiske realiteten vi må ta utgangspunkt i, ikke hva vi heller ville ønsket. Sann lykke kan aldri oppnås med mindre vi forsoner oss med realitetene og det vi faktisk er blitt gitt. Jeg håper du kan klare å forsone deg med det du er født som, da den motsetningen du setter mellom din biologiske realitet og din sanne natur er kunstig. Jeg ønsker deg lykke til videre i livet. "

:omg: ja, du må jo skjønne at tilfeldige folk på nett vet mer om dette en deg , er jo ikke som at du kjenner det på kroppen eller noe :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:omg: ja, du må jo skjønne at tilfeldige folk på nett vet mer om dette en deg , er jo ikke som at du kjenner det på kroppen eller noe :ironi:

mhm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg slipper kommentarer som dette så :)

Jeg tror ikke den som har skrevet dette har ment det slemt. Det er et interessant innspill, synes jeg, om enn litt filosofisk. Hva er det egentlig som definerer hvilket kjønn vi er? Og hvordan kan vi være sikre på at det er transseksuelle som har "feil" kjønn, i stedet for at det er vår oppfatning av kjønnene det er noe i veien med?

Håper jeg klarte å formulere meg på en forståelig måte som ikke fornærmer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke den som har skrevet dette har ment det slemt. Det er et interessant innspill, synes jeg, om enn litt filosofisk. Hva er det egentlig som definerer hvilket kjønn vi er? Og hvordan kan vi være sikre på at det er transseksuelle som har "feil" kjønn, i stedet for at det er vår oppfatning av kjønnene det er noe i veien med?

Håper jeg klarte å formulere meg på en forståelig måte som ikke fornærmer :)

sant så sant.

det som definerer ATM er vell det nedentil._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke den som har skrevet dette har ment det slemt. Det er et interessant innspill, synes jeg, om enn litt filosofisk. Hva er det egentlig som definerer hvilket kjønn vi er? Og hvordan kan vi være sikre på at det er transseksuelle som har "feil" kjønn, i stedet for at det er vår oppfatning av kjønnene det er noe i veien med?

Håper jeg klarte å formulere meg på en forståelig måte som ikke fornærmer :)

forresten, du fornærmer ikke ;)

http://frkwhite.blogg.no/1369890793_7_hva_spiser_jeg_vanl.html

Endret av frøken white
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott blogg! Stå på og vær den du er. Ikke bry deg om de som ikke vil deg godt, men vær venn med de som vil deg vel!

Ønsker deg alt godt, Malin!

God klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål. Hva er en "tran-seksuell"? :klo:

Er det en som tenner på traner? Eller på tran?

Anonym poster: ff7e0acc8402254777467a7f2ff391d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har et spørsmål. Hva er en "tran-seksuell"? :klo:

Er det en som tenner på traner? Eller på tran?

Anonym poster: ff7e0acc8402254777467a7f2ff391d9

"Transkjønnethet (fra engelsk transgender) (også omtalt som transseksualisme) er en kjønnsidentitetsforstyrrelse der et individs kjønnsidentitet er motsatt av individets biologiske kjønn. Dette vil si at en person med kvinnelig biologisk kjønn opplever å ha en mannlig kjønnsidentitet (transkjønnet mann), eller en person med mannlig biologisk kjønn opplever å ha en kvinneligkjønnsidentitet (transkjønnet kvinne). Personer med transkjønnethet ønsker som regel hormonell og evt. kirurgisk behandling for å gjøre kroppen mest mulig i samsvar med sin kjønnsidentitet, og å leve og bli akseptert som dette kjønnet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å utføre operasjoner for å bli mer kvinnelig fysisk? Fjerne penis?

Anonym poster: 640bbd71086608cd37ab711d8c8f094b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Transkjønnethet (fra engelsk transgender) (også omtalt som transseksualisme) er en kjønnsidentitetsforstyrrelse der et individs kjønnsidentitet er motsatt av individets biologiske kjønn. Dette vil si at en person med kvinnelig biologisk kjønn opplever å ha en mannlig kjønnsidentitet (transkjønnet mann), eller en person med mannlig biologisk kjønn opplever å ha en kvinneligkjønnsidentitet (transkjønnet kvinne). Personer med transkjønnethet ønsker som regel hormonell og evt. kirurgisk behandling for å gjøre kroppen mest mulig i samsvar med sin kjønnsidentitet, og å leve og bli akseptert som dette kjønnet."

Men det er transseksuell. Du er jo transeksuell, ikke transseksuell. Der av mitt spørsmål, hva er en tran-seksuell for noe? :klo:

Anonym poster: ff7e0acc8402254777467a7f2ff391d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å utføre operasjoner for å bli mer kvinnelig fysisk? Fjerne penis?

Anonym poster: 640bbd71086608cd37ab711d8c8f094b

korrekt

Men det er transseksuell. Du er jo transeksuell, ikke transseksuell. Der av mitt spørsmål, hva er en tran-seksuell for noe? :klo:

Anonym poster: ff7e0acc8402254777467a7f2ff391d9

ingen anelse?

Endret av frøken white
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...