Gå til innhold

Makkapakkas tanker i den egentlige drømmehagen


makkapakka

Anbefalte innlegg

Lille ungen min har vært på tur i dag med en kompis, da han kom hjem tok han frem alle sparepengene sine og skulle på butikken og kjøpe nerf, den kostet bare 649, jeg fikk hakeslipp og begynte med mange tordentaler og plikter han skulle gjøre før han kunne kjøpe denne nerfen, han bøyde seg og ga etter med masse tårer...... helt til kompisen sto på døren og sa ja nå har jeg sparepengene mine klare og skal være med dere på butikken og kjøpe nerf.............. jaha? da hadde min solgt inn denne nerfen da de var på tur idag, da var det ingen vei tilbake.. fasken altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Normalfordeling

Du skriver om både bygd og by. Bor du i en liten by eller bygd?
Høres virkelig utrivelig ut. Jeg vurderer å flytte på meg og sånne historier gjør meg litt skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i en liten by på "bygda" sett i forhold til hovedstaden

Det er sikkert ikke så ille i alle små byer rundt omkring i Norge men i denne byen er ting veldig vanskelig. Det ble jeg faktisk advart om også. Jeg har klart meg veldig bra hittil men det er mest fordi jeg har en sosial unge som har stor venneflokk og klarer seg bra. Jeg er veldig selvstendig og må ikke ha folk rundt meg men det hadde vært koselig med litt folk å prate med iblant. Jeg savner imidlertid å kunne gjøre som jeg vil uten at halve byen snakker om det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke lyst til å flytte til et sted folk er mindre idioter i skallen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jo ikke røpe hvor jeg har flyttet da.. området er forlite til det.

Jo jeg har veeeldig lyst til å flytte, men jeg må tenke på sønnen min hva som er best.Han har det veldig bra her foreløpig og har kort vei til samvær til faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En NERF er et plastikk skytevåpen som er populært blant gutta her, ser ut som en stor vannpistol, men det brukes skudd laget av isopor, og du kan skyte 5-6 skudd om gangen eller mer alt etter hvor stor NERF du kjøper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg t.om sett en nerf.

Vi jentemammaer har ikke greie på slikt....

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om jeg har begynt med SFO når jeg kommer hjem fra jobb?? Det står i kø utenfor døren og plutselig er det populært hus og ikke minst sønnen min, og så ser jeg ene etter den andre forelderen på vei på shopping, eller pynting av hage eller måling av hus. ok... det er sånn det skal gjøres, sende arvingen til naboene når jeg skal jobbe hjemme

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, for en plass du bor på! :fnise: Jeg synes synd på deg - samtidig kniser jeg litt av beskrivelsene dine. Uff, jeg håper det bedrer seg og at du snart kommer på innsiden. For min del er det i alle fall viktig å ha et sosialt nettverk i nærområdet for at jeg skal trives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg heller flytter når ungen min skal videreutdannes, jeg er litt redd for at han blir bygdetulling og ender opp med å sitte i kassa på Rema. Jeg unner virkelig at min sønn et bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Blir så lei historiene på facebook av de jeg har vokst opp med på LANDET. De har flyttet til byen i "forrige århundre" og nå som de er hjemme på feriebesøk så er det sååååå fantastisk å gå i skogen eller på fjellet eller ta en båttur på sjøen, jaha? og får 1000 likes for dette. Det værste er at de som skryter mest av dette aldri var ute av døren i oppveksten, hverken på fjelltur båttur eller annen fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at man får nye verdier med alderen, så selv om de ikke satte pris på naturen i sin ungdom så kan de ha fått øynene opp for det i voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jammen de oppfører seg som det er helt nytt for dem at de ikke har sett det i heletatt hele oppveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Har endelig fått en herskende lokal kjerring ut av livet mitt, snakk om å bli overkjørt nesten bokstavlig av folk som skal sitt. Til og med eksen som jeg har barn med forsvarte meg. Selvsagt var ungen hennes like herskende overfor sønnen min. Til slutt sa vi nei begge to, da tok sønnen hevn overfor min sønn og mora over meg siden det svartnet for henne totalt når jeg sa dette passer ikke i dag.

Det er sånne ting som alle andre lokalkjerringer vet om og holder seg langt unna, men som var ny for meg.

Vel vi fikk det bedre begge to uten og sønnen min er sterk og har flere venner heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Sønnen min har visst havnet i en klasse ingen foreldre vil stille opp for å gjøre noe, men alle vil bestemme at andre skal stille opp. Nå stiller vi opp på 17 mai siden ingen andre kunne gå i toget med barna, men barna skal da være med å gå, merkelige greier :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er bare sommer engang i året, eller i år er det lite med sommer og sol og mye med regn og kulde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Snart jul,

førjulstria er snart over, pakkene i box, maten er kjøpt inn, 

slipper å jobbe julaften i år, den er jo på lørdag, men juleferien min blir kjapp siden det bare er 2.juledag fri.

barnet mitt gleder seg til juleferie og feire jul med mor og far selv om vi ikke bor sammen lenger, 

nye ski er kjøpt og vi venter på snøen, 

ferie for neste sommer er bestilt, 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...