Gå til innhold

Makkapakkas tanker i den egentlige drømmehagen


makkapakka

Anbefalte innlegg

Siste innkjøp før jul, nå mangler jeg, 

julejif, juleketchup, juleegg, juleklorin, julesmør, juletomater, juleagurk og ikke minst julepaprika, julepotetgull og et par juleeplejuice så skulle jeg være i mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

På 22.5.2013 den 15.23, Gjest Hyssingen skrev:

Velkommen til bygda!

Har bodd her i fem år nå, og det er fortsatt like hardt som første uken. Håper det går lettere for deg <3

Det er jo lite å gjøre der, og folk må jo forsøke å finne på noe som du ser. Håper du trives bedre.
Dette er ikke en rettferdig måte å behandle noen på, bygd eller by. Det var enda godt å få vite hvor denne type oppførsel og regelrett plaging kommer i fra. :) 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Nå er skolen i gang igjen. Jeg er spent på hvordan dette året blir for mitt barn. Det er har vært mye styr fra 1 klasse siden det er 2 mødre som mener de skal bestemme alt og særlig hvem som skal være venner med hvem. Syns det toppet seg ifjor. Heldigvis er mitt barn flink til å prate når det er noe som ikke han føler er greitt. Har tatt "sommerferie" fra alt nå og vi var veldig spente begge to hvordan det blir å starte igjen, i håp om at mye har forandret seg i sommer. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trøtt etter ferien har tydeligvis slappet godt av i 40 grader og sol og bading, men nå etter jeg kom hjem har jeg bare lyst til å sove, hele dagen, men istedenfor går det i ett bankende kjør med jobb og aktiviteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg og det betyr frihelg. MEN siden jeg ikke har vært aktiv på fritiden denne uka betyr det dessverre at det må jobbes i heimen hele helgen og hvor skal jeg hente motivasjon når jeg aller helst har lyst til å grave meg ned i sofaen med en bok av Lucinda Riley. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle lese litt siden jeg endelig fikk tak i kjærlighetsbrevet av Lucinda Riley og våknet plutselig 3 timer senere med boka på magen helt utslått. Boka er ikke kjedelig, men jeg trengte nok litt søvn

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg stemt, så nå hjelper det ikke å komme på døra mi og gnåle om partiet sitt, jeg har bestemt meg og gjort meg ferdig med det. Jeg sto mellom to partier uansett blir det på "samme side" så kom jeg til å tenke på en som er så forbanna kvalm i ene partiet og dermed ble det partiet "forkastet".  Jeg pleier faktisk ikke å stemme siden jeg ikke følger så godt med, men i år var jeg klinkende klar på hvordan jeg IKKE vil ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart skole med foreldremøte og oppstart aktiviteter med foreldremøte og vakt meg her og vakt meg der under aktivitetene og spørsmål om jeg kan ta ekstravakter fordi de andre foreldrene "har ikke tid" men vet du hva, jeg har vel faen meg ikke mer tid enn andre. Flyr som ei piska høne fra full jobb til full fart med aktiviteter for mitt barn, så er jeg ikke nådig med en som går hjemme og slenger til å ta arbeidet deres i tillegg fordi de ikke har LYST, men barna deres skal vi passe på. Sorry blir bare avogtil mektig provosert. Syns alle kan ta sin tørn, vaktene er satt opp med navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så god råd etter ferien, men jeg handler i vei likevel. Måtte ha fryser, har så dårlig plass i frysedelen i kombiskapet at når jeg kjøper en IS boks på 3 liter så sliter jeg med å få plass til denne i en av skuffene. Jeg kan jo ikke tømme alt jeg har i skuffene hele tiden heller, fordi jeg må jo ha et lite lager i tilfelle krise. Samme hvis jeg skal på salg også. Kjøpe 1 pizza ekstra vil si å måtte ta av pappen og krølle pizzaen inn i fryseskuffen så den er ugjenkjennelig når jeg tar den ut igjen for å steke den. Så da falt valget på en fryseboks som jeg bare slenger nedi det jeg har hamstret. Så hva skjer hvis denne også fylles opp til randen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle hvitevarer svikter nesten på samme tid.

For 1 måned siden skulle jeg bake til bursdag, midt i stekingen av kake kom det en forferdelig forstyrrende lyd fra komfyren. Fasken da, men den fungerte og kaken ble ferdig, men hver gang jeg slo på komfyren var det denne samme forstyrrende lyden. Jeg måtte da krype til korset og ringe etter reparatør. Komfyren ble fikset på en time og er da tilbake til normalen. Gudskjelov. Det er jo rett etter ferien og lommeboka er slunken nok. 

Deretter har jeg blitt totalt avhengig av tørketrommel, iallfall siden det regner så sykt mye. Plutselig streiket den og tøyet er vått etter 2 timer i trommelen. Sur ble jeg, og avgårde kåre etter reparatør igjen. Fant feilen, ble reparert ny sum ut av lommeboka. 

Så merket jeg at fryseren egentlig ikke fryser maten skikkelig, går nå på vakt for å se om den er på vei ut døren, jeg håper virkelig ikke det. 

Oppvaskmaskinen har vært grei inntil for noen dager siden da jeg ikke fikk slått den på, måtte være noe med "påknappen" som har hengt seg opp.. hjelp, nå holder det altså, jeg fikk den da på til slutt men er nå skeptisk til hva som skjer der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rot i organisasjonen min. Jeg er vanligvis veldig organisert og får gjort det jeg har planlagt hver dag, men ikke i dag og ikke i går. Lurer på om jeg er litt sliten, og vil gjøre bare det som jeg må de neste dagene inntil jeg har tatt meg inn igjen og blitt organisert igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Tror jeg må gå en tur med :link: idag . Hun har ikke vært i form de siste dagene og det har vært mye :fart2:. Når vi kommer inn igjen skal vi :veslejenta: og  deretter ta :tog: til sørlandet og være der i helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helvetesuka er snart gjennomført, bare en dag igjen så er det helg og uka er heldigvis historie/gjennomført, turbofart fra 0700 til 2100 hver enda kveld med aktiviteter for mitt barn. Hund måtte være med for å få luftet denne mens aktivitetene pågikk. Avogtil er det litt for mye å gjøre på en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Turbohelg igjen, og vi som egentlig ikke hadde noen planer. Så må jeg klippe hunden, junior skal i bursdagsselskap og vi er nødt til å reise innom familie pga det har vært så mye i det siste at vi ikke har rukket å besøke dem engang. 

Tror hver uke at nå skal det bli litt roligere så begynner mandagen så bra og så bare baller det på seg resten av uka, med aktivitet her og ekstra bursdag der og avslutning av en annen aktivitet. 

Til og med hunden begynner å protestere snart, enda hun blir med på lasset når vi are farting around. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg begynne på julestria da? iallefall begynne å tenke på den. Skulle egentlig vært ferdig med den før slutten av november og da tenker jeg på julegaveinnkjøp. I desember må jeg løpe i hælene på junior som skal ha avslutning meg både her og her. 

Men hva skal jeg satse på som gave til en 12 åring som har alt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...