Gå til innhold

Ivar-ballong?


Gjest Blubberella

Anbefalte innlegg

Men beskriv gjerne egenskapen til en ivar-ballong, om du vil. ;)

Jeg aner ikke hva en ivar-ballong er. Men jeg har så langt ikke sett et eneste innlegg hvor det brukes, hvor det ikke fremgår av sammenhengen sånn ca hva som menes. Derfor ser jeg heller ingen grunn til å spore av trådene med å spørre om dette.

Anonym poster: b80938b2ef8a475a986e326916fc08e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når passer det seg å bruke dette utrykket da? Synes det blir brukt i hytt å pine jeg :fnise:

Anonym poster: 11be9fb39d487ad1d14379209420eb74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Eneste grunnen til at trådene sporer av er at folk spør hva uttrykket betyr og starter en sidedebatt om dette. Siden det stort sett fremgår av sammenhengen er det bare å overse det, så vil heller ikke trådene spore av, også kan dere diskutere selve uttrykket på språkforumet.

Anonym poster: b80938b2ef8a475a986e326916fc08e6

Ja, hvilket forum har jeg startet diskusjonen på, tro?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ivar-ballong" høres ut som et uttrykk en eller annen harry guttegjeng, som har vært på fylla, har funnet opp. Det er rett og slett latterlig. Den typen latterlig, hvor uttrykkene "bondeknøl" og "tapersk" føles passende.

Uttrykket er faktisk så dumt, at jeg tar meg i å tvile på intelligens-nivået til "oppfinneren".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uttrykket er skikkelig SteinKlein, ass.

(gjør jeg det riktig?)

Anonym poster: bd0f621f0109cbb979ad967c3f81ad2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det uttrykket er skikkelig SteinKlein, ass.

(gjør jeg det riktig?)

Anonym poster: bd0f621f0109cbb979ad967c3f81ad2d

Godkjent! Du bruker det riktig, men jeg er ikke enig. Men det må jo få være en ærlig sak vel.

Anonym poster: bbab22cc679cf64961b2a33b78a0328c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvilket forum har jeg startet diskusjonen på, tro?

Og kanskje min kommentar var rettet mot de som klager på at uttrykket sporer av de originale trådene, og ikke deg?

Anonym poster: b80938b2ef8a475a986e326916fc08e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Og kanskje min kommentar var rettet mot de som klager på at uttrykket sporer av de originale trådene, og ikke deg?

Anonym poster: b80938b2ef8a475a986e326916fc08e6

Jeg er en av dem som irriterer meg over at uttrykket sporer av trådene, men jeg har ikke klaget på det andre plasser enn i denne tråden, og har derfor ikke bidratt til å spore av trådene.

Men jeg finner det naturlig at folk spør hva et ukjent uttrykk betyr når det dukker opp, de fleste antar jo at det er snakk om et etablert uttrykk de ikke har hørt før, og når det dukker opp i titalls tråder i løpet av to dager, blir det mange spørsmål rundt dette.

Bedre blir det heller ikke når "oppfinneren" er innom flere av trådene for å forsvare uttrykket, og informere om at "uttrykket er velfungerende på KG", og "selv om du ikke har hørt det, betyr det ikke at det er trolling", og lignende forsvarstaler. Da blir det enda mer avsporing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vedkomne har tatt hintet :) Eventuelt fryktet å bli utestengt. :fnise: For jeg har ikke sett noe til utrykket i hele dag :laugh::danse::biggrin::bolledeig:

Freden er gjenopprettet på KG :helen: :ball::klem1:

Anonym poster: 33eb029d1b6d20ac36f59cb8e98d904c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Og kanskje min kommentar var rettet mot de som klager på at uttrykket sporer av de originale trådene, og ikke deg?

Anonym poster: b80938b2ef8a475a986e326916fc08e6

Og kanskje min tråd nettopp brukes av mange av disse for å diskutere uttrykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så jeg nettopp i en tråd at hun har begynt med det igjen :grine::vetikke:

Anonym poster: 33eb029d1b6d20ac36f59cb8e98d904c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Jeg er ganske sikker på at det er en han som har funnet på dette uttrykket. Vet ikke hvorfor, men det høres litt dårlig mannehumor ut. Gjerne etterfulgt av samme irriterende latteren som Magne fra PH.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det er en han som har funnet på dette uttrykket. Vet ikke hvorfor, men det høres litt dårlig mannehumor ut. Gjerne etterfulgt av samme irriterende latteren som Magne fra PH.

Jeg er enig at det høres ut som et dårlig manneutrykk, men måten AB skriver på synes jeg heller mot en hun. But who knows :vetikke:

Anonym poster: 33eb029d1b6d20ac36f59cb8e98d904c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje min tråd nettopp brukes av mange av disse for å diskutere uttrykket?

Og kanskje min kommentar likevel var rettet til de som sporer av trådene med å spørre hva uttrykket betyr? Hvis du ikke føler deg truffet av det jeg skriver var det mest sannsynlig ikke rettet mot deg.

Anonym poster: b80938b2ef8a475a986e326916fc08e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blubberella

Og kanskje min kommentar likevel var rettet til de som sporer av trådene med å spørre hva uttrykket betyr? Hvis du ikke føler deg truffet av det jeg skriver var det mest sannsynlig ikke rettet mot deg.

Anonym poster: b80938b2ef8a475a986e326916fc08e6

Jeg mente at jeg har laget denne tråden i språkforumet fordi man kan diskutere uttrykket her, og det betyr at alle disse du rettet innlegget mot kan være med og diskutere det her. Dermed slipper de å opprette sin egen tråd i språkforumet om temaet. Skjønner du nå hva jeg mener?

Nok om det, nå tror jeg snart både uttrykket og hvem du rettet innlegget mot er ganske ferdig diskutert. Så langt har jeg lært at Ivar-ballong er et intetsigende altmuliguttrykk som er laget av en AB med dårlig fantasi og et håp om å innføre et nytt uttrykk blant folk. Alle som har prøvd å forsvare det har bare kommet med svada og tomt vrøvl om hvor veldig brukbart det er og hvor dumme folk er som ikke skjønner hva det betyr ut ifra hvordan det er brukt i vidt forskjellige sammenhenger. Med andre ord: det er bare tulleuttrykk som aldri kommer til å slå an. Det kommer nok til å dø ut og bare minnes som "det rare uttrykket som ble ihjeldiskutert pinsehelga 2013" :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at jeg har laget denne tråden i språkforumet fordi man kan diskutere uttrykket her, og det betyr at alle disse du rettet innlegget mot kan være med og diskutere det her. Dermed slipper de å opprette sin egen tråd i språkforumet om temaet. Skjønner du nå hva jeg mener?

Nok om det, nå tror jeg snart både uttrykket og hvem du rettet innlegget mot er ganske ferdig diskutert. Så langt har jeg lært at Ivar-ballong er et intetsigende altmuliguttrykk som er laget av en AB med dårlig fantasi og et håp om å innføre et nytt uttrykk blant folk. Alle som har prøvd å forsvare det har bare kommet med svada og tomt vrøvl om hvor veldig brukbart det er og hvor dumme folk er som ikke skjønner hva det betyr ut ifra hvordan det er brukt i vidt forskjellige sammenhenger. Med andre ord: det er bare tulleuttrykk som aldri kommer til å slå an. Det kommer nok til å dø ut og bare minnes som "det rare uttrykket som ble ihjeldiskutert pinsehelga 2013" :)

Tvilsomt. Tidene går, men Ivar-Ballong består, i sin egne beste prakt og Ivar-Ballong-utstråling. :)

Anonym poster: bbab22cc679cf64961b2a33b78a0328c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt. Tidene går, men Ivar-Ballong består, i sin egne beste prakt og Ivar-Ballong-utstråling. :)

Anonym poster: bbab22cc679cf64961b2a33b78a0328c

"snufs" :cry3: Skal det aldri ta slutt? :(

Anonym poster: 33eb029d1b6d20ac36f59cb8e98d904c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"snufs" :cry3: Skal det aldri ta slutt? :(

Anonym poster: 33eb029d1b6d20ac36f59cb8e98d904c

Ta slutt nei! Er du helt Guro-tv?

Anonym poster: 45e3dc3c7b4b5c1200b71ed6c5411afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...