Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Gilly er jo bare herlig:) sånn skjønn wildling:) Hun passer flott for den snille Samwell:) Men for en vemmelig far Sam har .!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker på hva de vil med historien til Sam og Gilly. Koselig tur til trøblete pappa, ja vist, men historielinjen må da føre til noe mer. 

Om Dany får tak i skip og frakter dothraki-folka over til Westeros så må det bli helt krise. En enorm ansamling av krigere fra en totalt annerledes kultur av slavehold, voldtekt og overfall. Dany blir ikke noe frigjører i Kings Landing akkurat. Og dothrakiene som nesten ikke bruker klær skal komme til et land som går mot vinter. De er nomadefolk som plutselig skal inn i en fastboende kultur med landbruk og byer. Det blir katastrofe! 

 

Anonymkode: eedf1...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hva de vil med historien til Sam og Gilly. Koselig tur til trøblete pappa, ja vist, men historielinjen må da føre til noe mer. 

Om Dany får tak i skip og frakter dothraki-folka over til Westeros så må det bli helt krise. En enorm ansamling av krigere fra en totalt annerledes kultur av slavehold, voldtekt og overfall. Dany blir ikke noe frigjører i Kings Landing akkurat. Og dothrakiene som nesten ikke bruker klær skal komme til et land som går mot vinter. De er nomadefolk som plutselig skal inn i en fastboende kultur med landbruk og byer. Det blir katastrofe! 

 

Anonymkode: eedf1...0d6

Kanskje Sam og Gilly møter Jorah i Oldtown. Det var jo en scene i forrige sesong når Master Aemon og Sam snakker om Dany og Aemon uttrykker tristhet over å ikke kunne hjelpe henne og at hun var alene. Så jeg lurer på om kanskje Jorah tar med seg Sam og co til Dany. Det vil jo gangne the night's watch å få henne med i krigen mot the Others, og Dany vil jo ha en god rådgiver i Sam, som på samme måte som Tyrion både en veldig kunnskapsrik og kjenner til livsstil og kultur i Westeros. Og ikke minst har han kunnskap om hva som skjer i Nord. Om ikke dette skjer, så tror jeg noe annet må skje med Sam, for med kanskje bare 17 episoder igjen i hele serien, så vil jo aldri Sam rekke å bli Master, og at han bare skal gå å traske i Oldtown resten av serien ville jo ikke vært en veldig god storyline. 

Jeg har heller ikke helt troen på at Dothraki kommer til å bli med vestover. Tror rådgiverene hennes vil fraråde henne fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hva de vil med historien til Sam og Gilly. Koselig tur til trøblete pappa, ja vist, men historielinjen må da føre til noe mer. 

Om Dany får tak i skip og frakter dothraki-folka over til Westeros så må det bli helt krise. En enorm ansamling av krigere fra en totalt annerledes kultur av slavehold, voldtekt og overfall. Dany blir ikke noe frigjører i Kings Landing akkurat. Og dothrakiene som nesten ikke bruker klær skal komme til et land som går mot vinter. De er nomadefolk som plutselig skal inn i en fastboende kultur med landbruk og byer. Det blir katastrofe!

 

Anonymkode: eedf1...0d6

Ja, jeg tenkte at Daenerys kommer til å bli en katastrofe for de vanlige folkene i Westeros.

Selvsagt bryr vi oss ikke om hva som skjer med soldatene i de store slagscenene, eller de som bor i byene som blir brent. Vi heier på hovedpersonene.

Men Dothraki er for dypt inne i slaveri og seksuelt misbruk av slavene. Interessant å se om Dany går like hardt ut mot de som slaveeierene i Mereen. Hun kan ikke være "breaker of chains" og Mhysa for noen, og så la Dothraki fortsette å voldta og ta med seg jenter som sexslaver når de kriger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er allerede avkreftet fordi High Sparrow i forrige episode eller den før der fortalte Margaery at han vokste opp med en far som var skomaker og han også ble skomaker. Tror ikke det var det Howland Reed drev på med i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sofie777 skrev:

Det er allerede avkreftet fordi High Sparrow i forrige episode eller den før der fortalte Margaery at han vokste opp med en far som var skomaker og han også ble skomaker. Tror ikke det var det Howland Reed drev på med i skogen.

Men hvis HR har klart å lure seg til å bli High Septon, så har han neppe problemer med å lyve om bakgrunnshistorien sin

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RompeRusk skrev:

Men hvis HR har klart å lure seg til å bli High Septon, så har han neppe problemer med å lyve om bakgrunnshistorien sin

Sant, men det er ikke en teori jeg tror på. Men man vet aldri før man vet. Vi visste jo ikke om/når Benjen skulle komme tilbake heller, men NÅ vet vi!!

Loading gif

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen skriver under den videoen at High Sparrow er mye eldre også

Anonymkode: 2e419...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke HS = HR stemmer, MEN jeg tror det er noe "fishy" med HS. Han virker for god på å lage schemes og virker alt for skadefro og fornøyd med seg selv i forrige episode. Tror ikke en mann som kun er ute etter å tjene troen og ikke bryr seg om makt hadde reagert sånn. Men om han bare er ute etter makt slik som så mange andre, eller om han har andre intensjoner er ikke godt å si. 

Mulig jeg husker feil nå, men syns å ha fått med meg at HS fortalte ulike historier om sin fortid til ulike mennesker. Noe som selvsagt vil si at han bare finner på noe som skulle passe ovenfor dem han forteller det til. Men sagt, det er bare noe jeg tror jeg husker, så ikke sikkert det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal også sies at jeg til stadigheter overvudere D&D sine evner til å lage twister i plottet. Så det trenger absolutt ikke være noe spesielt med HS, annet enn en religiøs fanatiker. Kanskje han bare skal virke som den siste dytten som vipper Cersai av pinnen og få henne til å gå helt batshit crazy og brenne ned hele Kings Landing :P hehe.

HS har jo allerede vært en årsak for Cersei sin trial by combat, og  blir det Cleganebowl så jeg tror the Hound vinner. Noe som styrker the Mountain sin død er:

Sophie Turner's (supposed) two truths and a lie
  • Ramsay dies.
  • Lady Stoneheart returns.
  • Arya checks three people off her list.

Jeg skrev jo her for noen uker siden at jeg ikke trodde at LS kom til å dukke opp i serien og har hørt at GRRM nå har bekreftet at hun ikke dukker opp. (Det er jo heller ingen overraskelse at Ramsay trolig ikke overlever sesongen.) Med en Cleganebowl hvor the Mountain dør så får Arya strøket av et navn på listen sin siden the Hound ikke står der lengre, men det gjør the Mountain. Jeg mistenker i så fall at det gjør at Cersei bare flipper totalt #BurnThemAll, spesielt når hun var så sikker på å vinne i utgangspunktet.

Endret av Faith-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Faith- skrev:

Men det skal også sies at jeg til stadigheter overvudere D&D sine evner til å lage twister i plottet. Så det trenger absolutt ikke være noe spesielt med HS, annet enn en religiøs fanatiker. Kanskje han bare skal virke som den siste dytten som vipper Cersai av pinnen og få henne til å gå helt batshit crazy og brenne ned hele Kings Landing :P hehe.

HS har jo allerede vært en årsak for Cersei sin trial by combat, og  blir det Cleganebowl så jeg tror the Hound vinner. Noe som styrker the Mountain sin død er:

Sophie Turner's (supposed) two truths and a lie
  • Ramsay dies.
  • Lady Stoneheart returns.
  • Arya checks three people off her list.

Jeg skrev jo her for noen uker siden at jeg ikke trodde at LS kom til å dukke opp i serien og har hørt at GRRM nå har bekreftet at hun ikke dukker opp. (Det er jo heller ingen overraskelse at Ramsay trolig ikke overlever sesongen.) Med en Cleganebowl hvor the Mountain dør så får Arya strøket av et navn på listen sin siden the Hound ikke står der lengre, men det gjør the Mountain. Jeg mistenker i så fall at det gjør at Cersei bare flipper totalt #BurnThemAll, spesielt når hun var så sikker på å vinne i utgangspunktet.

Jeg tror ikke HS har en hemmelig identitet, men det stemmer det du sier om at han endrer backstory-en etter hvem han snakker med. Jeg synes han fungerer godt som det han sakte men sikkert fremstår som, en klassisk maktsyk religiøs fanatiker. Det ville egentlig vært litt slitsomt om alle "secret identity"-teoriene stemte :P Nå husker jeg ikke hvem som var inkludert på Aryas liste i serien, som fortsatt er i live, men det er stor sannsynlighet for at the Mountain og Walder Frey dør, Roose Bolton var vel også på listen hennes og han er allerede død, så det blir tre.

Det hadde vært kult med Cleganebowl, men nå virker det som at det kanskje ikke skjer likevel, ut fra det jeg har lest. Men uansett så er jeg enig i at Cercei vil gå i full BurnThemAll-modus i løpet av sesongen, jeg har også på følelsen av at hun kommer til å forårsake Tommens død indirekte. Noen spekulerte i at Tommen kommer til å bli valgt som the Faith sin champion, men jeg tror det er usannsynlig. Hvis Cercei brenner ned hele septen eller sender the Mountain på en drep alle du finner-raid, så vil Tommen prøve blande seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke hva han het han som har gjenopplivet the mountain. Han skal være master of whispers nå, skal han ikke? Han burde være i sving med å finne noe skit om HS, dersom han var noe tess. Når Varys og Littlefinger ikke lengre driver med sitt i Kings Landing blir det litt hjelpesløst det hele. 

 

 

Anonymkode: eedf1...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke hva han het han som har gjenopplivet the mountain. Han skal være master of whispers nå, skal han ikke? Han burde være i sving med å finne noe skit om HS, dersom han var noe tess. Når Varys og Littlefinger ikke lengre driver med sitt i Kings Landing blir det litt hjelpesløst det hele. 

 

 

Anonymkode: eedf1...0d6

Qyburn heter han :)

Jeg er glad det endelig er framgang med Arya - helt ærlig,  historien hennes er såå kjedelig, og den hårfrisyren, da! Håper hun dreper hu andre tøyta. Hver scene med Arya snegler seg av gårde

Daenerys viste baller sist episode, og i Vaes Dothrak. Dette er bra, fordi hun er for kjedelig når hun er veik

Håper på et gjensyn med Sandor og at skrælingene (wildlings, for dere som ikke gidder å lese på norsk) tar livet av drittsekken Bolton på en særdeles smertefull måte. Hevn! :strix:

Vet ikke helt hva jeg synes om Bran, men jeg heller mer mot "kjedelig", dog ikke like mye som Arya. 

Hvordan har det seg at foreldra til Sam ikke stilte spørsmål ved barnebarnets blå øyne og lyse hår, når verken Sam eller Gilly har det? Ellers er Gilly veldig søt, og jeg håper hun ikke dør

Min teori: Nattkongen er basert på russere, pga "jeg gir faen"-blikket hans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
Den 30. mai 2016 at 1.57, Jallatralla skrev:

Frykter skikkelig for Arya nå.. Er vel kanskje ikke det lureste hun kunne ha gjort, å kødde med the faceless.. Om hun ikke blir drept nå, så blir hun garantert hunta ned senere. Vil ikke det! 

Scenen med Dany var.. Eh, jeg veit ikke. Elsker henne og digger dragescenene, men den her føltes veldig unødvendig. Bare sånn: Holdt, stopp, vent litt. Hva vil jeg. Hva vil de. Hvor mange skip trenger jeg. Mhm, okei, tok sek skal bare hente noe, hehe. Også kommer hun tilbake med Drogon? Visste hun plutselig hvor han var? Sanset hun ham? Og HVORFOR? For å briefe enda mer for Dothraki-folka om hvor powerfull hun er? Dany er kul og sånn, ja, men hva var vitsen med den scena her? Motivation speech? Men de folka der hadde jo akkurat sett henne overleve flammer. Trengte de enda mer overbevisning? Noen av dere som tolka det annerledes?

Synes faktisk det var gøy å se Lord Frey igjen. Haha, jeg kødder ikke. Han er så god til å være dritt. Jeg elsker å hate ham! Bare måten han snakker på! Fantastisk skuespiller. Akkurat nå er han min favoritt villain. Euron også kanskje, drittsekk til beinmargen. Ja, også Ramsay da, men han er egentlig for jævlig. Krysser fingrene for at han dævver den sesongen her. 

En annen kar jeg ble glad for å se igjen, var Benjen! Ååå, Uncle Benjen<3 

Og forresten, starten på ukas episode? Wow, utrolig bra! Særlig klippene med wildfire og The Mad King. Kjenner jeg skulle hatt flere tilbakeblikk! Det wildfire-greiene må jo bety noe. Men hva? Har hørt en vill teori om at det var Bloodraven som hvisket til The Mad King at han skulle "brenne dem alle". Men det er jo mye rart på teorifronten. (Altså, det er noen som mener at Bran har hatt en kjempefinger med i spillet gjennom hele rikets historie, men nei nå.)

Når vi snakker om teorier her: det sies jo om at Bran nå har føkket opp magi som holder Ww og co. på avstand. Derfor kan det jo hende at om Bran krysser muren, så vil også dens magi ødelegges. Hva om Bran ikke bare føkker med magien i muren, men også får hele dritten til å rase i sånn episode 10? DA veit du at du har driti deg ut, ja. Haha, først gir han totalt faen i morens formaning, dyttes utfor og får andre til å starte den krigen. SÅ gir han totalt faen i det Bloodraven advarer han mot, fucker selvfølgelig opp og kan mest sannsynlig sørge for at hele muren går i grus. Bran the Builder vil nok vri seg i grava da ja. 

Den gale kongen skal ha sagt som sitt siste ord: brenn dem alle, som han visst alltid sa. Detta blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror noen snille må dø snart. Ja Jon døde, men vi mistenkte vel at han kom til å bli vekket til livet igjen. Men nå har mange episoder vært mer eller mindre logiske, bad guys dør, snille lever. 

Tommen får bare dø, pg margery, de er urkjedelig. Cercei får få opp farta litt kjenner jeg.

 

Jeg synes ikke arya er kjedelig! superspennende og fett hun blir trent opp til kriger. Tipper hun vinner mot den adre faceless jenta, med noen trick i bakhånda - altså klokskap i tillegg til slossing.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Jeg tror noen snille må dø snart. Ja Jon døde, men vi mistenkte vel at han kom til å bli vekket til livet igjen. Men nå har mange episoder vært mer eller mindre logiske, bad guys dør, snille lever. 

Tommen får bare dø, pg margery, de er urkjedelig. Cercei får få opp farta litt kjenner jeg.

 

Jeg synes ikke arya er kjedelig! superspennende og fett hun blir trent opp til kriger. Tipper hun vinner mot den adre faceless jenta, med noen trick i bakhånda - altså klokskap i tillegg til slossing.

 

 

Hodor døde jo nettopp! Og han var den snilleste av dem alle.

Anonymkode: c8a90...c8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.5.2016 at 18.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker på hva de vil med historien til Sam og Gilly. Koselig tur til trøblete pappa, ja vist, men historielinjen må da føre til noe mer. 

Om Dany får tak i skip og frakter dothraki-folka over til Westeros så må det bli helt krise. En enorm ansamling av krigere fra en totalt annerledes kultur av slavehold, voldtekt og overfall. Dany blir ikke noe frigjører i Kings Landing akkurat. Og dothrakiene som nesten ikke bruker klær skal komme til et land som går mot vinter. De er nomadefolk som plutselig skal inn i en fastboende kultur med landbruk og byer. Det blir katastrofe! 

 

Anonymkode: eedf1...0d6

Det vil nok skje noe mer. Vi harjo fått litt indikasjoner på dette i bøkene, prologen med Jaquen i Oldtown. Med de lysene og sånn. Så er jo ett eller annet som er på ferde der, selv om det ikke har dukket opp i serien enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...