Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omvendt her, tenkte at episoden gjør at det tar enda lenger tid før man nærmer seg slutten. Nå skal jo Arya bli jaktet på av hun leiemorderen slik at man fortsetter sidesportet på hovedhistorien til Game of Thrones.

Samme med High Sparrow og adelshusene. I stedet for at man fikk slått ut noen av spillerne så er man på status quoe, eneste som er endret er at HS har Tommen også, Tommen som aldri tok del i maktspillet.

Anonymkode: 7b6f1...156

Jeg husker ikke helt hvor jeg har fått det fra, men innbiller meg at teatertruppen skal til westeros og at arya blir med. Og at hun setter i gang med drepingen så hun får krysset av lists si.

Anonymkode: 113a8...4e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Luna10c skrev:

Dere som snakker om muligheten for at Dany og Jon finner hverandre og får barn: Dany kan jo ikke lenger få barn pga den heksa som forbannet henne! :cry3:

Hva er vitsen med at Dany overtar The Iron Trone hvis hun ikke kan få arvinger?

Kanskje Jon viser seg å være en Targaryen og overtar etter henne?

Synspunkter?

Jon er også brakt tilbake ifra de døde, vanskelig å si om han fremdeles er istand til å lage barn etter noe sånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omvendt her, tenkte at episoden gjør at det tar enda lenger tid før man nærmer seg slutten. Nå skal jo Arya bli jaktet på av hun leiemorderen slik at man fortsetter sidesportet på hovedhistorien til Game of Thrones.

Samme med High Sparrow og adelshusene. I stedet for at man fikk slått ut noen av spillerne så er man på status quoe, eneste som er endret er at HS har Tommen også, Tommen som aldri tok del i maktspillet.

Anonymkode: 7b6f1...156

Jeg regner med at Arya sine eventyr med The Faceless Men og Braavos blir avsluttet rimelig fort nå, mest sannsynlig i løpet av én episode. 

Ble litt skuffet over hendelsesforløpet i KL selv, men til gjengjeld så har Jamie fått en ny storyline, Margaery sitter med en enorm makt igjen (jeg regner med at hun fremdeles spiller sitt lille spill) og Cersei må gjøre noe drastisk for å ordne opp i alt sammen. 

Anonymkode: d31b1...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte episoden. Har til tider vært en del nesten kjedelig storylinermen nå syns jeg mange av dem begynner å bli spennende igjen. Jeg liker Margaery og liker at hun omsider er ferdig med en halv sesong i en celle. Tror ikke hun egentlig er omvendt, men hun spiller et spill og har Tommen tvinnet rundt lillefingern. Jeg tror også High Sparrow ikke er helt den har gir seg ut for å være. Så blir spennede å se utviklingen der. 

Så da er det altså bekreftet at Benjen er Coldhands i serien. Det gjør jo bøkene hakket mer spennede ettersom GRRM jo har "sagt" at Benjen ikke er Coldhands i bøkene. Lurer på hva Benjen sin rolle er da i bøkene. Blir spennende å se.

Syns også sammensettingen av synene til Bran var interessant. Lurer på hvorfor the mad king var med. Virket nesten som Bran fikk beskjed om å "burn them all". De resterende klippene var jo store deler white walkers og wights og klipp av familien hans som blir drep. Kanskje det var en måte å fortelle Bran på at de de døde må brennes, eller kanskje det betyr at WW blir drept av wildfire. Ikke godt å si. Jeg er også spent på hva Bran liksom skal kunne gjøre i møte med the night's king. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte mest Bran sin og Sam sin linje denne gangen. Resten var så å si kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på et par ting, tror jeg må ha blunket litt lenge i forrige episode.....hvor i all verden fikk Sam og Gilly tak i den eskorten hjem? Og kan noen opplyse meg om hvem det var som reddet dem? Har ikke lest bøkene, så jeg føler at jeg famler i blinde 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daiquiry skrev:

Jeg lurer veldig på et par ting, tror jeg må ha blunket litt lenge i forrige episode.....hvor i all verden fikk Sam og Gilly tak i den eskorten hjem? Og kan noen opplyse meg om hvem det var som reddet dem? Har ikke lest bøkene, så jeg føler at jeg famler i blinde 😩

De tok et skip fra Eastwatch, tror jeg. Er mest logisk at det var dit de dro for å komme seg på et skip. Kanskje ett av de Stannis kom med (i bøkene tror jeg det var et handelsskip de dro med). Eller mener du vogna de fikk skyss med helt til døra? Hvis det er den du mener så antar jeg moren sendte noen for å hente dem. Han hadde sendt et brev med en ravn i forveien så de visste jo at han skulle komme :)

Reddet hvem fra hva?

Anonymkode: c8a90...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daiquiry skrev:

Jeg lurer veldig på et par ting, tror jeg må ha blunket litt lenge i forrige episode.....hvor i all verden fikk Sam og Gilly tak i den eskorten hjem? Og kan noen opplyse meg om hvem det var som reddet dem? Har ikke lest bøkene, så jeg føler at jeg famler i blinde 😩

Reddet dem fra hva da? Jon godtok å sende dem til Oldtown før han ble drept, han ordnet vel et skip og ga dem litt lommepenger for å leie transport videre. Ellers så sa de i denne episoden at Sam sendte et brev til familien, så det var kanskje familien/tjenerne deres som hentet dem fra skipet og tok dem med til Horn Hill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg sett dagens episode;

Yeah Benjen!!

Stakkars sam.

Ser ut til at danys storyline ENDELIG skal bevege seg litt fremover og mot westeros.

Endelig ble arya litt spennende igjen.

Gleder meg til jaime skal til riverrun!

Det mest spennende syns jeg riktignok var brans flashback(eller var det noe frem i tid der også?) Som dessverre gikk alt for fort, si fra om noen finner det bilde for bilde. Håper vi får se mer av jaime som dreper the mad king og historien rundt det. Håper i grunn de kan lage en spin off-serie som tar for seg alt som skjedde før game of thrones :P

Anonymkode: 113a8...4e2

(Nesten!) samme her!

Så teorien om Coldhands = Benjen stemte! Det var det jo noen som sa for kjempelenge siden. Kult at de fikk rett.

Synes helt sykt synd på Sam, men fyfader så bra det var at han tok sverdet til faren! Hahahaha! Hell yes.

Jeg synes derimot at Danys var teit. Dragene blir liksom så... ehr, overpowered. :P Pluss at jeg synes det så helt vilt teit ut når hun fløy på dragen, måtte le litt da. :fnise:

Nå må jo Arya drepe hun andre faceless-jenta for å overleve (og da blir det jo et ansikt til, til veggen hans da), og jeg har jo trua, men hun har jo ikke egentlig oddsa med seg, i forhold til hvor flink de er å slåss og sånn.

Bran er egentlig den karakteren som er mest spennende denne sesongen, tror jeg! Eller. Jeg klarer ikke velge, det er veldig mange karakterer med spennende storylines denne sesongen, som Jon og Sansa som ikke var med i denne episoden i det hele tatt. Føler aldri at jeg får nok GoT! Tror jeg må lese bøkene på ny i sommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å glemme! Ble faktisk ganske overraska over at Spurven utspilte Olenna. Han er en skikkelig slaur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frykter skikkelig for Arya nå.. Er vel kanskje ikke det lureste hun kunne ha gjort, å kødde med the faceless.. Om hun ikke blir drept nå, så blir hun garantert hunta ned senere. Vil ikke det! 

Scenen med Dany var.. Eh, jeg veit ikke. Elsker henne og digger dragescenene, men den her føltes veldig unødvendig. Bare sånn: Holdt, stopp, vent litt. Hva vil jeg. Hva vil de. Hvor mange skip trenger jeg. Mhm, okei, tok sek skal bare hente noe, hehe. Også kommer hun tilbake med Drogon? Visste hun plutselig hvor han var? Sanset hun ham? Og HVORFOR? For å briefe enda mer for Dothraki-folka om hvor powerfull hun er? Dany er kul og sånn, ja, men hva var vitsen med den scena her? Motivation speech? Men de folka der hadde jo akkurat sett henne overleve flammer. Trengte de enda mer overbevisning? Noen av dere som tolka det annerledes?

Synes faktisk det var gøy å se Lord Frey igjen. Haha, jeg kødder ikke. Han er så god til å være dritt. Jeg elsker å hate ham! Bare måten han snakker på! Fantastisk skuespiller. Akkurat nå er han min favoritt villain. Euron også kanskje, drittsekk til beinmargen. Ja, også Ramsay da, men han er egentlig for jævlig. Krysser fingrene for at han dævver den sesongen her. 

En annen kar jeg ble glad for å se igjen, var Benjen! Ååå, Uncle Benjen<3 

Og forresten, starten på ukas episode? Wow, utrolig bra! Særlig klippene med wildfire og The Mad King. Kjenner jeg skulle hatt flere tilbakeblikk! Det wildfire-greiene må jo bety noe. Men hva? Har hørt en vill teori om at det var Bloodraven som hvisket til The Mad King at han skulle "brenne dem alle". Men det er jo mye rart på teorifronten. (Altså, det er noen som mener at Bran har hatt en kjempefinger med i spillet gjennom hele rikets historie, men nei nå.)

Når vi snakker om teorier her: det sies jo om at Bran nå har føkket opp magi som holder Ww og co. på avstand. Derfor kan det jo hende at om Bran krysser muren, så vil også dens magi ødelegges. Hva om Bran ikke bare føkker med magien i muren, men også får hele dritten til å rase i sånn episode 10? DA veit du at du har driti deg ut, ja. Haha, først gir han totalt faen i morens formaning, dyttes utfor og får andre til å starte den krigen. SÅ gir han totalt faen i det Bloodraven advarer han mot, fucker selvfølgelig opp og kan mest sannsynlig sørge for at hele muren går i grus. Bran the Builder vil nok vri seg i grava da ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jallatralla skrev:

Og forresten, starten på ukas episode? Wow, utrolig bra! Særlig klippene med wildfire og The Mad King. Kjenner jeg skulle hatt flere tilbakeblikk! Det wildfire-greiene må jo bety noe. Men hva? Har hørt en vill teori om at det var Bloodraven som hvisket til The Mad King at han skulle "brenne dem alle". Men det er jo mye rart på teorifronten. (Altså, det er noen som mener at Bran har hatt en kjempefinger med i spillet gjennom hele rikets historie, men nei nå.)

Kanskje det er Bloodraven som prøver å si til Bran at han kan bruke Wildfire mot White Walkers.

Ellers er disse krukkene forstatt strødd rundt omkring i King's Landing, blandt annet under/i Septen. Det har vært en teori lenge at Cercei kommer til å bruke dette til å jevne KL med jorden. Tror det stemmer, hun blir bare mer og mer crazy for hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har vi virkelig fått bekreftet at Benjen er Coldhands? :klo: 

Det får ikke jeg helt til å stemme, Coldhands red jo rundt på en halvråtten elg eller hva det nå var, så jeg innbiller meg at han er en "god" wight/WW eller noe sånt.

Anonymkode: e15a2...314

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har vi virkelig fått bekreftet at Benjen er Coldhands? :klo: 

Det får ikke jeg helt til å stemme, Coldhands red jo rundt på en halvråtten elg eller hva det nå var, så jeg innbiller meg at han er en "god" wight/WW eller noe sånt.

Anonymkode: e15a2...314

Viss du ser denne filmen, så kaller D&D Benjen for Coldhands, en gang. Så i serien er Benjen = Coldhands. Trur hendene hans var svarte også, viss det ikkje var hansker :) Men GRRM har tidligare avkrefta at dei er samme person, så i bøkene er det to ulike karakterar, trur eg.

http://www.hbo.com/game-of-thrones/episodes/6/56-56-blood-of-my-blood/video/ep-56-inside-the-episode.html?autoplay=true

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, strandløva skrev:

Viss du ser denne filmen, så kaller D&D Benjen for Coldhands, en gang. Så i serien er Benjen = Coldhands. Trur hendene hans var svarte også, viss det ikkje var hansker :) Men GRRM har tidligare avkrefta at dei er samme person, så i bøkene er det to ulike karakterar, trur eg.

http://www.hbo.com/game-of-thrones/episodes/6/56-56-blood-of-my-blood/video/ep-56-inside-the-episode.html?autoplay=true

 

Det stemmer, de har tatt elementer fra Coldhands og "merget" han med Benjen, på samme måte som de har gjort med flere andre karakterer. Men Benjen er ikke Coldhands i bøkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey

Jeg digger også at Walder Frey er tilbake! Han er en skikkelig troverdig antagonist, i motsetning til Ramsay som bare er FOR mye.

Jeg tror ikke at Arya dør, ikke allefall ikke enda. Hun er en underdog, sammen med Jon, Dany og Tyrion, og jeg tror de kommer til å overleve alle sammen. Meeeen med tanke på at dette er Game of Thrones vil jeg ikke vedde ungene på det heller :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...