Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Det kommer bare til å bli bedre og bedre!

Det regner jeg med. Jeg har lest litt om Aryas historie, og det kommer til å rule, er jeg ganske sikker på. Det siste jeg leste, var hun kommet til Braavos og hadde sitt første møte med en representant for de ansiktsløse, og det var ganske stilig. Jeg HÅPER virkelig at den scenen kommer med i serien. "Ingen har noengang forsøkt å ete MARKEN min. Er du sulten, barn?" Det blir ikke bedre enn det. Arya viser at hun ikke er skvetten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar meg i å lure hvor pervers man er når man syns Tyrion er noe hot.

*avsporer bittelitt, men det er avataren sin feil!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg i å lure hvor pervers man er når man syns Tyrion er noe hot.

*avsporer bittelitt, men det er avataren sin feil!*

Tyrion er da en staut kar. Litt stutt, men....

Eller som Howard Wolowitz ville sagt det: "I`m the little package good things come in..."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt akkurat og lurte på en sak. Hvordan tror dere det kommer til å arte seg når Daenerys, forhåpentlig i morgen, slakter slavedriverne i Astapor og setter alle slavene fri? Kommer det til å være som en affekthandling, eller kommer hun til å være fokusert og målbevisst og gjennomføre planen sin`?

Og hva når hun kommer til Meereen? Det ligger vel litt frem i tid, tenker jeg. Men jeg har lurt litt på hvordan "vår" Daenerys kommer til å oppføre seg når hun tar på seg rollen som dronning, og begynner å samle et stort følge under seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er veldig mye som støtter akkurat denne teorien, og det er vel også den teorien som har flest "tilhengere".

Det har da også vært en utbredt teori blant fansen i lang tid. Sannsynligvis siden den første boka kom ut siden størsteparten afv ledetrådene er i den boka. Jeg kan i hvert fall konkret huske at teorien ble diskutert rundt omkring da den tredje boka var helt fersk, dvs. ca. år 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeavslutning på episoden i dag. Plutselig (som forventet) ble Danaerys mye sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sett dagens altså? Akk, jeg har sykt barn hjemme, så her er det barnetv på full guffe. Klør etter å se den, men vil ha litt fred og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, digger også Margery. Hun er mye sterkere og mye mer med i serien enn i bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeavslutning på episoden i dag. Plutselig (som forventet) ble Danaerys mye sterkere!

Da gleder jeg meg til i kveld. Jeg må se det på Cmore Series, og der går det på mandager. Jeg er veldig spent på å se hvordan Daenerys griper makten. For det er jo det hun gjør i Astapor, og senere Yunkay og Meereen. Hun går over fra å være en usikker pretendent til å bli erobrer og dronning, så og si over natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode var gull.

Og jeg gleder meg til neste bok, selvom det blir mest sannsynligvis i 2014/2015. Har lest at mange sier den kommer ut i November 2014. Noen som har hørt noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Personlig synes jeg det er alt for lite vold og nakenhet i serien

Men bortsett fra det så har jeg ingeting negativt og si om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daenerys Stormborn for the win!! Det blir ikke bedre! Den scenen gav meg gåsehud og frysninger på ryggen, enda jeg visste akkurat hva som kom til å skje. Bedre enn jeg hadde forestilt meg.

Jeg lurer på hva som er vitsen med presten i Varys`s kasse. Siden de strever med å komprimere stoffet i bøkene ned til et mye smalere format, så kan han ikke ha kommet uten å ha en funksjon. Eller er dette også et element fra en senere bok som bare er bragt tidligere inn i historien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og stusset over han i kassa.. Kan ikke huske det fra noen av bøkene, men det er en stund siden jeg har lest dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh, merket at det knøt seg i magen når jeg så scenen med Theon nå :(

For ikke å snakke om massakren hos Craster...

Men Sam er så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med hvordan avslutningscenen ble. Veldig, veldig bra!

Har de forresten kuttet ut Willas Tyrell fra serien? La merke til at Margaery foreslo at Loras og Sansa burde gifte seg, og det stemmer jo ikke akkurat med boka. Det er jo heller ikke meningen at Loras skal kunne gifte seg med noen hvis jeg husker rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Veldig fornøyd med hvordan avslutningscenen ble. Veldig, veldig bra!

Har de forresten kuttet ut Willas Tyrell fra serien? La merke til at Margaery foreslo at Loras og Sansa burde gifte seg, og det stemmer jo ikke akkurat med boka. Det er jo heller ikke meningen at Loras skal kunne gifte seg med noen hvis jeg husker rett?

Noen karakterer fra bøkene er borte, mens andre igjen slås sammen. Syns det er helt greit at Loras liksom skal gifte seg med henne, i stedet for en helt tilfeldig person vi ikke aner hvem er. Men har han blitt en del av kingsguard, enda, da? Kan ikke huske at det har skjedd. I så fall så kan han jo gifte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er helt greit for meg at de blir slått sammen, bare stussa litt. Han har vel faktisk ikke det ennå, så de følger ikke tidslinja til bøkene helt. Men det er jo ikke så veldig ødeleggende for historien akkurat, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med hvordan avslutningscenen ble. Veldig, veldig bra!

Har de forresten kuttet ut Willas Tyrell fra serien? La merke til at Margaery foreslo at Loras og Sansa burde gifte seg, og det stemmer jo ikke akkurat med boka. Det er jo heller ikke meningen at Loras skal kunne gifte seg med noen hvis jeg husker rett?

Nei, det stemmer. Medlemmene av Kongens garde sverger sin tjeneste for livet, og skal ikke gifte seg, arve, etc, etc. Men det gjør ikke så mye. I boken var det en litt kronglete sak, dette giftemålet. Men jeg antar at det ender med at Tywin får rede på Tyrellenes planer for Sansa, og gifter henne bort til Tyrion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Nei, det stemmer. Medlemmene av Kongens garde sverger sin tjeneste for livet, og skal ikke gifte seg, arve, etc, etc. Men det gjør ikke så mye. I boken var det en litt kronglete sak, dette giftemålet. Men jeg antar at det ender med at Tywin får rede på Tyrellenes planer for Sansa, og gifter henne bort til Tyrion.

Loras er ikke en del av garden i tv-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loras er ikke en del av garden i tv-serien.

Aaaakkurat, ja. Vel, det lager jo en mye enklere historielinje, og det blir lettere å kjøpe at Sansa skulle være villig til å gifte seg med en Tyrell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...