Gå til innhold

Pulsklokke


Rioja

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har tenkt å skaffe meg pulsklokke. Den skal brukes litt allsidig, dvs. på treningsstudio, (sykkel/styrke etc. både intervall og langkjøring) men også utendørs. Jeg er på jakt etter ei klokke som lagrer treningstid og puls over tid, gjerne med grafer. Det må vise max-puls og gjennomsnittspuls og ikke være alt for "klumpete".

Noen som kan anbefale meg ei bra klokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polar er et anerkjent merke (har en sånn selv), som anbefales både i sportsbutikker og i treningsstudioer. Det finnes imidlertid mange modeller av denne, så det beste er vel å snoke litt rundt på nettet eller å dra til en sportsforretning for å få en demonstrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polar har ikke de funksjonene som jeg er på jakt etter. Kun gjennomsnittspuls og hvor lang tidsperiode du har vært innenfor din eget definerte sone (Own Sone)... Du må altså definere pulsen på forhånd, jeg ønsker å se den i ettertid. Ellers så er Polar sin styrke (i flg. selger på sportsforretning) at den teller kalorier og fungerer som vektreduksjonshjelp. Noe jeg ikke er interessert i.

Noen som kjenner andre merker? Jeg har lånt ei klokke en gang, men jeg vet ikke hvilket merke dette var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Polar har ikke de funksjonene som jeg er på jakt etter. Kun gjennomsnittspuls og hvor lang tidsperiode du har vært innenfor din eget definerte sone (Own Sone)... Du må altså definere pulsen på forhånd, jeg ønsker å se den i ettertid. Ellers så er Polar sin styrke (i flg. selger på sportsforretning) at den teller kalorier og fungerer som vektreduksjonshjelp. Noe jeg ikke er interessert i.

Noen som kjenner andre merker? Jeg har lånt ei klokke en gang, men jeg vet ikke hvilket merke dette var...

Da har du sett på feil modell. 610/710 har alle de funksjonene du nevner. Den selgeren du har snakket med kan ikke ha særlig peiling spør du meg... :-?

Her er direkte linker til de to modellene jeg nevner:

http://www.pulsklokke.no/modeller/s610i.html

http://www.pulsklokke.no/modeller/s720i_710i.html

OwnSone er noe tull spør du meg, mye mer nyttig å legge inn sine egne pulsgrenser og bruke dem under trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...