Gå til innhold

Var på "date", hun forventet at jeg skulle betale - jeg stakk.


tom1986

Anbefalte innlegg

Gjest Kalkunkrøll

Det handler ikke om økonomisk gevinst, ikke for meg eller noen andre jeg kjenner hvertfall. En av mange ting som skiller en mann fra en gutt er evnen til å være gentleman uten å forvente sex tilbake. Men slike menn finnes det lite av for tiden desverre. De sitter hvertfall ikke bitre og sutrer på kvinneforumer... Det er hvertfall turn-off.

Anonym poster: 8dcf281f4cb6a46b69c7e64385dc84e3

Så menn må gjennom et manndomsrituale å betale for jenta, som fortsatt får lov å være den lille jenta som slipper å løfte en finger eller bidra med noe enn sitt eget selskap. Hvor er de kvinnene som matcher mennene da? Vil du oppføre deg som ei lita jente som forenter å bli påspandert, blir du også behandla som ei lita jente, og da kan du se på som det som straff og disiplinering, som jenter faktisk trenger, når du ikke gidder å ta din del av ansvaret, som man bør kunne forvente av en voksen kvinne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så meget for likestilling altså. Jeg er mann og aldri om jeg betaler for noen når vi er ute på en første date. Jeg betaler for mitt og hun for sitt. Så er det ingen som føler at noen sitter i gjeld til den andre eller føler noen form for "underlegenhet"/"overlegenhet" overfor den andre. Eller at en av partene prøver å manipulere enten den ene eller andre veien.

Derimot hender det at jeg betaler for å ta med venner ut. Men da kjenner vi hverandre og vet at det ikke er noen baktanker eller at noen står i gjeld til noen. Man er bare venner og synes det er hyggelig å ha litt selskap.

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sulten

I dette tilfellet var det hun som inviterte deg. Da burde hun ikke forvente at du tar hele regningen. Det er uansett ikke sjarmerende å stikke fra en date på den måten. Når man leser svarene her ser man jo hvor ulikt vi tenker om hvem som skal betale. Noen menn blir fornærmet hvis kvinnen vil dele regningen, andre blir sure hvis hun ikke tilbyr seg.

Når jeg har blitt invitert ut på en bestemt restaurant, har mannen betalt. Dersom vi har snakket om å spise ute for så å bestemme plass sammen spleiser vi. En jeg datet syntes aldri mine forslag var gode nok, så vi endte alltid opp på restauranter som var mye dyrere enn der jeg brukte spise. Han betalte derfor alltid maten, men jeg sa klart i fra om at jeg ikke ønsket bruke så mye på å spise ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv heller å se på kvinner som likeverdige mennesker som setter pris på en romantisk gest i ny å ne. Jeg blir stadig forundret av ditt hat for moderne kvinner.

Endret av MissStiles
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva som er romantisk med å betale en regning?

Anonym poster: 11edf11a41d3edcb31b18c9b3f55360f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Prøv heller å se på kvinner som likeverdige mennesker som setter pris på en romantisk gest i ny å ne. Jeg blir stadig forundret av ditt hat for moderne kvinner.

På hvilken måte kan en logisk hjerne se likeverdig på de som forventer å få en rausere behandling enn hva de selv er villig å gi til andre? Hva med å se på meg som likeverdig, som setter pris på en likestilt behandling fra dere i tide og utide? jeg blir stadig forundret over at mitt likestillingsønske blir sett på som kvinneforakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri antatt at daten min skulle betale, og gått rett for lommeboka når regningen kom. Hadde daten min betalt hadde det vært en hyggelig bonus; i hvert fall hvis daten gikk bra!

Om daten går dårlig er det bare kleint å bli betalt for.. Da ville jeg insistert på å betale min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønte ingenting. Du er fortsatt så uselvstendig at du har et humør ssom behøver det man kan kalle særbehandling, da du ønsker å bli påspandert på, og tenker ditt om han ikke gjør det. Det spiller ingen rolle om du har dine egne penger så lenge det å måtte bruke dem skaper issues for deg i selskap med det annet kjønn. Du tok ikke poenget mitt i heletatt.

Nei, jeg tok visst ikke poenget ditt før nå. Beklager det. Men til mitt forsvar formulerer du deg ikke særlig tydelig.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du drar humøret mitt inn i dette igjen. Jeg har allerede skrevet at jeg ikke hadde blitt sint for å måtte betale. Jeg skrev at jeg hadde betalt med et smil. Så hva er galt med humøret mitt?

Og alle har preferanser når det kommer til partner. Jeg har skrevet tidligere i tråden at jeg er gammeldags, og da ønsker jeg meg en mann som ser på det som en romantisk date å spandere på daten (de første få!!) møtene. Så hvis han ikke gjør dette er det en ting som gir meg et bedre inntrykk av ham. Om han spanderer eller ikke og hvordan det skjer, er en av de mange tingene under daten som avgjør om jeg liker ham eller ikke.

Så det har ingenting å gjøre med at jeg har issues. Men at jeg har preferanser, og danner meg et inntrykk av daten og ser ting an.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid et lite håp om at han skal gjøre det, men bare fordi jeg synes det er litt romantisk:)

Men egentlig så forventer jeg det ikke, og tar alltid frem lommeboka når regningen kommer. Får nesten litt dårlig samvittighet når folk spanderer ting på meg, jeg..

Anonym poster: 3975aa105b734a7ee4dcb0925d337d5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte kan en logisk hjerne se likeverdig på de som forventer å få en rausere behandling enn hva de selv er villig å gi til andre? Hva med å se på meg som likeverdig, som setter pris på en likestilt behandling fra dere i tide og utide? jeg blir stadig forundret over at mitt likestillingsønske blir sett på som kvinneforakt.

Hvor får du det i fra at vi bare krever for aldri å returnere noe tilbake? Vi snakker om første daten, ikke om hele livet. Og en romantisk gest på første daten er da virkelig ikke noe som burde resultere i forakt fra menn. I mine øyne så er ikke mannen noe interessert i en andre date om vi deler regningen i 2. Jeg diskuterte dette akkurat med min samboer, han er enig med meg om at hvis daten insisterer på 50/50 så er det ett tegn som iallefall av oss blir tolket til " Neh.....du var ikke noe for meg, men lykke til videre". Men igjen, jeg skal ikke ta fra deg gleden av å hive rundt med kvinneforakten din og å skjære alle over en kam. Prøv å date en dame istede for en jente, så kanskje du blir overrasket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ingen offisiell invitasjon, så det var ikke en date, TS. Da var det urimelig av henne å forvente at du skulle betale, og det hadde ikke så mange gjort, kvinner eller menn. Men å "stikke av" etterpå? Det grenser til lavmål, spør du meg. Jeg har en liten mistanke om at du er en av de typene som klager på at de "aldri treffer noen ålreite jenter".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, enn om jenta på daten planla å invitere deg hjem på middag neste gang? Det er så lett å tenke kroner når man har regningen foran seg. Ofte er det gutta som betaler på restaurant, mens jentene lager middag hjemme. Råvarer og vin til en bedre middag er ikke billig det heller. Når man er i datefasen, kan man ikke tenke krone og øre fra første date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Hvor får du det i fra at vi bare krever for aldri å returnere noe tilbake? Vi snakker om første daten, ikke om hele livet. Og en romantisk gest på første daten er da virkelig ikke noe som burde resultere i forakt fra menn. I mine øyne så er ikke mannen noe interessert i en andre date om vi deler regningen i 2. Jeg diskuterte dette akkurat med min samboer, han er enig med meg om at hvis daten insisterer på 50/50 så er det ett tegn som iallefall av oss blir tolket til " Neh.....du var ikke noe for meg, men lykke til videre". Men igjen, jeg skal ikke ta fra deg gleden av å hive rundt med kvinneforakten din og å skjære alle over en kam. Prøv å date en dame istede for en jente, så kanskje du blir overrasket.

Takk og pris for at jeg er allergisk mot damer med sånne holdninger som dine. Her får du ikke kalle deg kvinne før du legger av deg nykker og forventer likeverd. Likeverd får du når du fortjener det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O___o

Forventer virkelig kvinner i 2013 at menn skal spandere middagen? Lo godt for meg selv i det jeg spaserte hjem.

Nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris for at jeg er allergisk mot damer med sånne holdninger som dine. Her får du ikke kalle deg kvinne før du legger av deg nykker og forventer likeverd. Likeverd får du når du fortjener det.

Haha, ja takk å pris for at slike menn med holdninger som deg går mot en annen type kvinne! Jeg er ikke avhengig av å ha en mann som skal sitte å vurdere om jeg fortjener god behandling. Grunnen til dette er fordi jeg er ett menneske på lik linje som han. Jeg er ikke avhengig av hans godkjennelse for å kunne ha ett bra liv. Jeg klarer nemlig å tenke helt alene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer nemlig å tenke helt alene!

Men betale klarer du ikke selv?

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøv heller å se på kvinner som likeverdige mennesker som setter pris på en romantisk gest i ny å ne. Jeg blir stadig forundret av ditt hat for moderne kvinner.

Men hvorfor er det mannen som skal gjøre en romantisk gest? Hvorfor er det utenkelig for mange at kvinnen spanderer de første datene (ikke bare betaler sin del)?

Eller er det slik at begge kjønn skal utføre såkalte romantiske gester, men fra kvinnens side kan det kun være typiske ''kvinneting', som å lage middag til han for eksempel? Mens mannen skal gjøre typiske ''manneting'', slik som å åpne dører, trekke ut stoler og betale regningen selv?

I så fall... Hvorfor? Er det nødvendig å gjøre så stor forskjell på kjønn?

Blir stadig forundret over alt jeg kan kreve, og alt jeg burde kunne basert på det faktum at jeg er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Haha, ja takk å pris for at slike menn med holdninger som deg går mot en annen type kvinne! Jeg er ikke avhengig av å ha en mann som skal sitte å vurdere om jeg fortjener god behandling. Grunnen til dette er fordi jeg er ett menneske på lik linje som han. Jeg er ikke avhengig av hans godkjennelse for å kunne ha ett bra liv. Jeg klarer nemlig å tenke helt alene!

Det er forskjell på god behandling og særbehandling. Jeg er ikke interessert i tafatte damer som ikke klarer noe så enkelt som å betale for seg selv. Slutt å plag meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men betale klarer du ikke selv?

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Det klarer hun helt sikkert!

Men kvinner liker fremdeles galante menn. Sånn er det bare! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer hun helt sikkert!

Men kvinner liker fremdeles galante menn. Sånn er det bare! :)

Og den slags kvinner liker ikke 2013 tallets menn. Sånn er det bare! :)

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...