Gå til innhold

Var på "date", hun forventet at jeg skulle betale - jeg stakk.


tom1986

Anbefalte innlegg

Så var på en middagsdate i forrige uke. Er noe jeg egentlig aldri gjør, men dama var søt og spurte om vi ikke kunne stikke på en bestemt restaurant. Jeg sa ja og vi møttes. Da regningen kom, lot hun som hun ikke la merke til den. Dette irriterte meg og jeg sa da at det ble sånn ca. x kr på hver av oss. Hun ble noget paff. Uansett, jeg ropte kelnern bort til oss, betalte min andel og stakk.

Forventer virkelig kvinner i 2013 at menn skal spandere middagen? Lo godt for meg selv i det jeg spaserte hjem.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var på en middagsdate i forrige uke. Er noe jeg egentlig aldri gjør, men dama var søt og spurte om vi ikke kunne stikke på en bestemt restaurant. Jeg sa ja og vi møttes. Da regningen kom, lot hun som hun ikke la merke til den. Dette irriterte meg og jeg sa da at det ble sånn ca. x kr på hver av oss. Hun ble noget paff. Uansett, jeg ropte kelnern bort til oss, betalte min andel og stakk.

Forventer virkelig kvinner i 2013 at menn skal spandere middagen? Lo godt for meg selv i det jeg spaserte hjem.

Ja, det forventer jeg i allefall, men hvis hun ikke kjente deg godt kunne dere spleiset i allefall.

helt ærlig... du er litt gjerrig ;)

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jada, jeg tror det på fint kalles "tradisjonelt syn på kjønnsroller". Personlig synes jeg det er BS.

Og nei, det er ikke gjerrig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er den som inviterer som skal betale - uavhengig av kjønn, så får den andre parten betale på andre date. Uansett lite fint av deg å bare stikke av på den måten, det viser bare at du ikke er det fnugg bedre.

Enig! Den som inviterer, spanderer.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg forventer at mannen spanderer på en date. Ikke hver eneste gang, men ihvertfall de første. Ikke fordi det er viktig for meg å få gratis middag, men fordi det er en sjarmerende og romantisk gest fra mannens side.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! Jeg var selv på date her om dagen, og dro fram kortet mitt da vi skulle betale middagen. Men da tok han regningen helt uten videre og jeg ble litt paff. Så jeg takket for det. Men senere på kvelden ble det noen øl og da tok jeg en runde. Og det var også helt greit, han gjorde ikke tegn til at hans "maskulinitet" ble krenket. Hun fortjente den, 50-tallet er snart 65 år siden. Velkommen til en ny tid, jenta mi.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Det kan jeg bekrefte at de gjør. Men konfekten er det måpende, dumme uttrykket du blir møtt med når de får fortalt hva deres del av regninga er. For all del, er hu fin nok og virker villig så spanderer jeg gjerne på henne om jeg er kåt, men stort sett vil jeg anbefale damene å ha med seg kortet på date. Gratis blir det ikke uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dianna

Jeg må ærlig innrømme at jeg forventer at mannen spanderer på en date. Ikke hver eneste gang, men ihvertfall de første. Ikke fordi det er viktig for meg å få gratis middag, men fordi det er en sjarmerende og romantisk gest fra mannens side.

Selv om du har invitert ham? Antar at dersom du tenker sånn, er du såpass "old fashioned" at det er han som må invitere deg, så det er kanskje ikke en problemstilling? Ikke frekt ment, lurer bare ærlig talt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med andre kvinner, men jeg forventer IKKE det. Syns det er utrolig frekt, og flaut, ikke minst!!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, eh, jeg ville ikke forventet det, selv om det er veldig hyggelig. Var det første date? Var det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Ja, det forventer jeg i allefall, men hvis hun ikke kjente deg godt kunne dere spleiset i allefall.

helt ærlig... du er litt gjerrig ;)

Gjerrig når man betaler for seg selv? Gjerrig er å forvente at andre gidder å betale for deg. Det er du som er gjerrig. Så gjerrig at du dreper den eventuelle potensen han måtte ha. Og da blir det hvertfall ingen gratismiddag, så de der holdningene bør du sjule godt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

På en første date så forventer jeg i utgangspunktet at vi deler regningen. Jeg vegrer meg ikke for å betale for min egen mat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har invitert ham? Antar at dersom du tenker sånn, er du såpass "old fashioned" at det er han som må invitere deg, så det er kanskje ikke en problemstilling? Ikke frekt ment, lurer bare ærlig talt :)

Jeg er såpass gammeldags av meg at jeg ikke inviterer menn ut. Kan vise min interesse hvis jeg liker en mann, men å be en mann på date blir feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kalkunkrøll

Men det var for øvrig ufint av deg å stikke av.

Skal han sitte der i sympati med gjerrigknarken? Tror hun skal være glad han lot henne sitte med skammen alene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var på en middagsdate i forrige uke. Er noe jeg egentlig aldri gjør, men dama var søt og spurte om vi ikke kunne stikke på en bestemt restaurant. Jeg sa ja og vi møttes. Da regningen kom, lot hun som hun ikke la merke til den. Dette irriterte meg og jeg sa da at det ble sånn ca. x kr på hver av oss. Hun ble noget paff. Uansett, jeg ropte kelnern bort til oss, betalte min andel og stakk.

Forventer virkelig kvinner i 2013 at menn skal spandere middagen? Lo godt for meg selv i det jeg spaserte hjem.

For meg lukter dette av forsøk på utnyttelse.

Når denne dama ville ha en middagsdate på en bestemt restaurant, og så bare overser regningen, så får jeg inntrykk av at hun ville utnytte at hun er søt og lett får karer til å ta henne med på restaurant. Har en kompis som har blitt utnyttet på slike måter før av damer som vil bli spandert på og blir borte vekk etter de har fått det de ville ha. Ikke lærer den dumme jævelen heller...

Jeg hadde lett gjort det samme som TS i en tilsvarende situasjon, om jeg hadde fått følelsen av å bli tatt for å være en lettlurt tulling som kan utnyttes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviterer du, betaler du. Så er det hennes tur neste gang. Om hun inviterte deg og krevde at du skulle betale kan jeg skjønne at du stakk. Men for å være ærlig så har jeg følelsen av at du gjorde henne en tjeneste ved å stikke :)

Endret av josefin88
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerrig når man betaler for seg selv? Gjerrig er å forvente at andre gidder å betale for deg. Det er du som er gjerrig. Så gjerrig at du dreper den eventuelle potensen han måtte ha. Og da blir det hvertfall ingen gratismiddag, så de der holdningene bør du sjule godt.

Ja. jeg syns det. jeg syns du burde betalt for henne. ikke fordi hun skal ha maten gratis, men fordi i min verden så er det vanlig at man gjør dette, den første gangen. som en over her skrev: hvis dere tar en øl senere eller noe så kan jo hun spandere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...