Gå til innhold

Kjæresten vil prøve LSD og MDMA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

LSD har de siste årene blitt brukt i terapi. MDMA skal visstnok gi den kraftigste, men korteste rusen. MDMA har blitt veldig "inn" og det er lagd filmer og skrevet bøker om MDMA som et fenomen.

Å ta psykofarma er ikke uten farer, uten å gå nærmere inn på det, så har jeg sett up close hvordan en "bad trip" kan fucke opp livet til en person og andre rundt seg.

Om kjæresten din tar LSD eller MDMA er noe han til syvende og sist bestemmer selv og det er hans kropp, i så måte mener jeg å "nekte" han å gjøre dette er meningsløst.

Jeg har ikke tall tilgjengelig som kan gi meg tall for å regne ut odds for en bad trip, men når man ser hvor mange som har prøvd dette og klart seg fint, så tror jeg oddsene er ganske lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der har du et eksempel på sammenfall og ikke virkning, en er som regel kleptoman lenge før en eventuelt begynner med rusmidler, som mange kleptomane gjør.

Jeg har da vært borti "normale" mennesker som har begynt med dop og.

Poenget er at dopmiljøet er et grått syn. Jeg tror du skal lete lenge før du finner et miljø som faktisk er helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSD har de siste årene blitt brukt i terapi. MDMA skal visstnok gi den kraftigste, men korteste rusen. MDMA har blitt veldig "inn" og det er lagd filmer og skrevet bøker om MDMA som et fenomen.

Å ta psykofarma er ikke uten farer, uten å gå nærmere inn på det, så har jeg sett up close hvordan en "bad trip" kan fucke opp livet til en person og andre rundt seg.

Om kjæresten din tar LSD eller MDMA er noe han til syvende og sist bestemmer selv og det er hans kropp, i så måte mener jeg å "nekte" han å gjøre dette er meningsløst.

Jeg har ikke tall tilgjengelig som kan gi meg tall for å regne ut odds for en bad trip, men når man ser hvor mange som har prøvd dette og klart seg fint, så tror jeg oddsene er ganske lave.

David Nutt fra Imperial College London forsker mye på bruk av MDMA mot bla. PTSD. Veldig spennende arbeid. http://www1.imperial.ac.uk/medicine/people/d.nutt/

Endret av That yoke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da vært borti "normale" mennesker som har begynt med dop og.

LSD brukes mye blant folk i den kreative klassen, f.eks. i teknologisektoren. Silicon Valley flyter jo over av LSD og Cannabis. Mange kjente folk som har brukt LSD, f.eks. Steve Jobs (rangerte det som en av de 2-3 viktigste tingene han hadde gjort i livet sitt), BIll Gates, Matt Groening, Francis Crick (angivelig gjorde han en av de viktigste oppdagelsene i human genetikk, dobbeltspiralen, mens han var høy på LSD og sa LSD spilte en stor rolle i oppdagelsen pga økt kreativitet. Cambridge akademikere var jo kjent for å bruke LSD til hjelp for å løse problemer)

Did the use of LSD lead to a computer revolution?

Tech Visionaries and LSD: Turn On, Tune In, Geek Out

The Steve Jobs Way: Intersecting Psychedelics And Technology

A Peek Into the Remarkable Mind Behind the Genetic Code

http://io9.com/58763...nted-with-drugs

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSD brukes mye blant folk i den kreative klassen, f.eks. i teknologisektoren. Silicon Valley flyter jo over av LSD og Cannabis. Mange kjente folk som har brukt LSD, f.eks. Steve Jobs (rangerte det som en av de 2-3 viktigste tingene han hadde gjort i livet sitt), BIll Gates, Matt Groening, Francis Crick (angivelig gjorde han en av de viktigste oppdagelsene i human genetikk, dobbeltspiralen, mens han var høy på LSD og sa LSD spilte en stor rolle i oppdagelsen pga økt kreativitet. Cambridge akademikere var jo kjent for å bruke LSD til hjelp for å løse problemer)

Did the use of LSD lead to a computer revolution?

Tech Visionaries and LSD: Turn On, Tune In, Geek Out

The Steve Jobs Way: Intersecting Psychedelics And Technology

A Peek Into the Remarkable Mind Behind the Genetic Code

http://io9.com/58763...nted-with-drugs

Og hva så? Hvorfor er det en grunn til at andre folk skal begynne med det? "Bruk LSD så blir du supersmart" ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva så? Hvorfor er det en grunn til at andre folk skal begynne med det? "Bruk LSD så blir du supersmart" ?

Viser bare at det er andre grunner enn bare morro for å ta LSD. Det kan forandre synet ditt på verden på en positiv måte og gjøre at du ser ting fra andre vinkler. Samtidig viser det jo at det ikke bare er tapere og junkier som driver med LSD og MDMA, som mange her tydeligvis tror.

Har ikke hevdet at man blir smart av det, vet ikke hvorfor du tror det. Det finnes jo derimot en korrelasjon mellom intelligens og bruk av narkotika: http://healthland.time.com/2011/11/15/why-kids-with-high-iq-are-more-likely-to-take-drugs/

Kanskje mer intelligente mennesker er bedre på å lese seg opp på emner selv og finne ut hva som faktisk er fakta, nemlig at mange stoffer ikke er så veldig farlig i moderat bruk. De går ikke bare rundt og tror blindt på alt man lærte av foreldrene sine og på barne- og ungdomskolen om narkotika.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viser bare at det er andre grunner enn bare morro for å ta LSD. Det kan forandre synet ditt på verden på en positiv måte og gjøre at du ser ting fra andre vinkler. Samtidig viser det jo at det ikke bare er tapere og junkier som driver med LSD og MDMA, som mange her tydeligvis tror.

Har ikke hevdet at man blir smart av det, vet ikke hvorfor du tror det. Det finnes jo derimot en korrelasjon mellom intelligens og bruk av narkotika: http://healthland.ti...-to-take-drugs/

Kanskje mer intelligente mennesker er bedre på å lese seg opp på emner selv og finne ut hva som faktisk er fakta, nemlig at mange stoffer ikke er så veldig farlig i moderat bruk. De går ikke bare rundt og tror blindt på alt man lærte av foreldrene sine og på barne- og ungdomskolen om narkotika.

Jeg har som sagt også vært borti mennesker som det tydeligvis går helt fint med. Men det er så mange eksempler der det går ekstremt dårlig og, og de tilfellene kan man ikke se bort i fra. Hvorfor ta sjansen? Jeg har ikke noe til overs for folk som driver med narkotika, først og fremst fordi det er ulovlig, og fordi jeg selv har sett hvordan ting kan ende opp som i sånne miljøer. Om man vurderer å ta narkotika, så joda, den "fine" siden ved det eksisterer.. Men for å få folk til å tenke litt så syns jeg nesten dem burde se med egne øyne hvordan det kan gå galt også. Å se det med mine egne øyne var en god erfaring for meg, jeg holder meg nå unna slike ting. At det har gått bra med noen er ingen garanti for at det vil gå bra med alle. Og jeg tror nok disse folka har hatt sine tunge dager og.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt også vært borti mennesker som det tydeligvis går helt fint med. Men det er så mange eksempler der det går ekstremt dårlig og, og de tilfellene kan man ikke se bort i fra. Hvorfor ta sjansen? Jeg har ikke noe til overs for folk som driver med narkotika, først og fremst fordi det er ulovlig, og fordi jeg selv har sett hvordan ting kan ende opp som i sånne miljøer. Om man vurderer å ta narkotika, så joda, den "fine" siden ved det eksisterer.. Men for å få folk til å tenke litt så syns jeg nesten dem burde se med egne øyne hvordan det kan gå galt også. Å se det med mine egne øyne var en god erfaring for meg, jeg holder meg nå unna slike ting. At det har gått bra med noen er ingen garanti for at det vil gå bra med alle. Og jeg tror nok disse folka har hatt sine tunge dager og.

Nå er det vel slik at de færreste får problemer. For cannabis er det rundt 5-10% som får problemer. LSD og MDMA er jo like avhengighetsskapende som cannabis. Altså de er ikke fysisk avhengighetskapende i det hele tatt, men er mentalt avhengighetsskapende på samme som dataspill f.eks. Samtidig har jo LSD og MDMA i følge flere studier mindre potensiale for å gjøre skade enn cannabis. De som faktisk får problemer har nok noen underliggende mentale problemer og/eller en veldig vanedannende personlighet. Så får de er det nok best å holde seg unna.

For de resterende 90-95% som skjønner at man må bruke det i moderat mengde er det jo ikke noe problem. Hovedproblemet er jo muligens at det er ulovlig, og man derfor må oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i det. Hadde det vært lovlig ville man jo sluppet det, og det ville vært tryggere fordi man ville være sikker på at det man kjøpte var rent. Vet du egentlig hvorfor stoffer som cannabis, LSD og MDMA ble ulovliggjort i første omgang etter å ha vært lovlig i flere tusen år?

Virker som du tar alle stoffer under en kam. Hvilke stoffer er det du egentlig snakker om? Er det LSD og MDMA? Det er nemlig stor forskjell på psykedeliske stoffer og stoffer som kokain, amfetamin og heroin. Også ganske stor forskjell på LSD og MDMA. Og hva med alkohol da? Er det greit?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at de færreste får problemer. For cannabis er det rundt 5-10% som får problemer. LSD og MDMA er jo like avhengighetsskapende som cannabis. Altså de er ikke fysisk avhengighetskapende i det hele tatt, men er mentalt avhengighetsskapende på samme som dataspill f.eks. Samtidig har jo LSD og MDMA i følge flere studier mindre potensiale for å gjøre skade enn cannabis. De som faktisk får problemer har nok noen underliggende mentale problemer og/eller en veldig vanedannende personlighet. Så får de er det nok best å holde seg unna.

For de resterende 90-95% som skjønner at man må bruke det i moderat mengde er det jo ikke noe problem. Hovedproblemet er jo muligens at det er ulovlig, og man derfor må oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i det. Hadde det vært lovlig ville man jo sluppet det, og det ville vært tryggere fordi man ville være sikker på at det man kjøpte var rent. Vet du egentlig hvorfor stoffer som cannabis, LSD og MDMA ble ulovliggjort i første omgang etter å ha vært lovlig i flere tusen år?

Virker som du tar alle stoffer under en kam. Hvilke stoffer er det du egentlig snakker om? Er det LSD og MDMA? Det er nemlig stor forskjell på psykedeliske stoffer og stoffer som kokain, amfetamin og heroin. Også ganske stor forskjell på LSD og MDMA. Og hva med alkohol da? Er det greit?

Det er forskjell på stoffer ja. Jeg har vært borti folk som har drevet med både amf, kokain, LSD og andre ting. Hasj og marihuana har jeg røyket en del ganger selv, men har slutta da jeg bare slutta å like effekten av det, og jeg ser egentlig ikke poenget med det heller.

Det meste "over" hasj og sånn syns jeg ikke noe om, og de kan pent holde seg unna meg eller ikke snakke om sånt når de er i nærheten av meg. Har kutta ut alle de jeg kjente som driver med narkotika.

Ja jeg sier jo at jeg kjente mennesker det tydeligvi har gått bra med (jeg snakker ikke med de lenger, har de facebook og kan hilse om jeg går forbi de og sånn, men ellers snakker jeg ikke med de), men det er så MANGE det har gått dårlig med. Det er jo folk som havner i evig trip på syre..

Det er ikke vits i å ta sjansen for en som ikke har gjort det før. Hadde min kjæreste begynt med sånn tull så hadde han jommen fått høre det.

Endret av Kjempeliten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

LSD har de siste årene blitt brukt i terapi. MDMA skal visstnok gi den kraftigste, men korteste rusen. MDMA har blitt veldig "inn" og det er lagd filmer og skrevet bøker om MDMA som et fenomen.

Å ta psykofarma er ikke uten farer, uten å gå nærmere inn på det, så har jeg sett up close hvordan en "bad trip" kan fucke opp livet til en person og andre rundt seg.

Om kjæresten din tar LSD eller MDMA er noe han til syvende og sist bestemmer selv og det er hans kropp, i så måte mener jeg å "nekte" han å gjøre dette er meningsløst.

Jeg har ikke tall tilgjengelig som kan gi meg tall for å regne ut odds for en bad trip, men når man ser hvor mange som har prøvd dette og klart seg fint, så tror jeg oddsene er ganske lave.

Skal ikke MDMA jevnt over være mildere enn LSD? Vet at LSD har vært brukt i psykiatrien tidligere, med varierende resultat. Trodde det var mye bruk av ecstasy under ravetiden på 90-tallet. Kan være det er forskjell på MDMA og ecstasy, har ikke satt meg så veldig inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke MDMA jevnt over være mildere enn LSD? Vet at LSD har vært brukt i psykiatrien tidligere, med varierende resultat. Trodde det var mye bruk av ecstasy under ravetiden på 90-tallet. Kan være det er forskjell på MDMA og ecstasy, har ikke satt meg så veldig inn i det.

Jeg kan ikke nok om emne til å uttale meg mer spesifikt, min informasjon stammer kun fra dokumentarer, websider og ting på youtube som f.eks Sam Harris nevner MDMA ved flere anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangsynthet, fornuft... Kall det hva du vil.

Om jeg uheldigvis har nevnt feil reaksjoner i forhold til de du kjenner til fra et ekspertståsted så beklager jeg virkelig. Ta det heller som et tegn på hvor lite interessant narkotiske stoffer er for meg generelt, enten det kommer til hva det forskjellige faenskapet inneholder eller i forhold til folk som bruker det :)

At du kaller LSD og MDMA "Narkotiske" stoffer viser til din ignoranse, dette er Entaktogener og Psykedelika respektivt, narkotiske stoffer setter deg i NARKOSE, som ordet tydelig viser til, hold deg unna diskusjoner der du mangler kunnskap.

Jeg har vært på tv

WOW har du vært på TV!?! DET er jo utrolig RELEVANT for din kunnskap innenfor dette emnet, bare starten på det du sier her gjør at jeg velger å anse deg som kunnskapsløs innenfor emnet også, takk til deg.(Ja jeg leste resten av det du skrev og, veldig lite informativt, og kanskje kunnskapsløst iforhold til emnet som diskuteres her.

Prøver du å være morsom? Å IKKE bruke "narkotika" er skadelig for samfunnet? Har du overhodet innsikt i hvor omganget av ressurser som legges i å prøve å få folk rusfrie i dette samfunnet? Å prøve stoff "bare for å prøve" er idiotisk. Idioter gjør det. Idioter som ikke er redde for psykose, angst eller depresjoner.

Anonym poster: e9103fd2c90ea498fe154699b699f648

Igjen, LSD og MDMA er ikke narkose da du ikke havner i narkose av å ta det, et rusfritt samfunn er en barnehage illusjon, kroppen din produserer både hallusinogener og opiater, så da må vi ta livet av menneskeheten, VOKS OPP og LÆR OM EMNET VI DISKUTERER før du uttaler deg.

Jeg vet ikke hva slags narkotikamiljø du vanker i? Men jeg har sett innsiden av slike miljøer og det er ikke fryd og gammen altså! Det er gamle narkiser som har blitt helt rørt i huet, han ene hadde kleptomani som faen, og ba oss på metadon som om det skulle vært saft.

En anna dame hadde arva et hotell og greier, men brukte alle penga på dop og valsa bare rundt og var fjortiss i huet selv om hu nærma seg 50.

En annen fyr (som jeg faktisk likte ganske godt før jeg hadde noe særlig mening om narkotika) var jo bare kjedelig å være rundt når han var dopa, han stjal, til og med en bil... Hadde pistol i bilen og liksom-skøyt på folk på gata. Han sa etter hvert at han skulle slutte, han lovte det! Men på en fest så jeg han sto å sniffa amf med en anna idiot. Og da ringte jeg hjem og ba om å bli henta.

Senere ringte politiet meg og ville ha meg som vitne i rettsak mot denne fyren fordi han drev med så jævli mye tull. Jeg slapp heldigvis, men han fikk nok fengselstraff og det er jeg glad for!

Ei jente jeg gikk på skolen med, fikk barn i ung alder, og mista foreldreretten fordi hun brukte mest tid og penger på dop. Nå er jeg ikke så veldig imot hasj, men jeg syns det er dårlig når mødre har hasjklumper på stuebordet når ungen krabber rundt på gulvet.

Og disse folka hadde ikke vært koko i huet om det ikke hadde vært for dopet.

Det finns sikkert miljø der alt er kult og fett på utsiden, jeg har vært på fester der de har sniffa amf og skutt heroin og alle er glade og har det dritgøy og ingenting kjipt skjer... men på innsiden er det helt annerledes. Mange ødelegger livet sitt...

Du beskriver tunge opiatmiljøer, hippie miljøet er stort og trives bra, og har utrolig lite problemer.

Husk at problemet er ikke hammeren som brukes til å slå istrykker folk med, men personen bak, man kan ikke skylde på substansene, det er noe galt med samfunnet vårt som gjør at folk oppsøker rusmidler, ikke motsatt.

GUD BEDRE å lite opplyst dere er om disse substansene, ta dere et døgn til å lese dere opp på faktaene rundt dette emnet før dere uttaler dere, noe som dere tydeligvis ikke har gjort.

Jeg kan kjøpe meg en kniv på rema 1000, hvis jeg da dreper noen er det tydeligvis kniven sin feil ifølge deres logikk!

Dette er et dårlig tegn på den allmenne kunnskapen vedrørende rusmidler, gud bedre for en saueflokk! CHRISTBANANA!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du kaller LSD og MDMA "Narkotiske" stoffer viser til din ignoranse, dette er Entaktogener og Psykedelika respektivt, narkotiske stoffer setter deg i NARKOSE, som ordet tydelig viser til, hold deg unna diskusjoner der du mangler kunnskap.

[...]

Igjen, LSD og MDMA er ikke narkose da du ikke havner i narkose av å ta det, et rusfritt samfunn er en barnehage illusjon, kroppen din produserer både hallusinogener og opiater, så da må vi ta livet av menneskeheten, VOKS OPP og LÆR OM EMNET VI DISKUTERER før du uttaler deg.

[...]

GUD BEDRE å lite opplyst dere er om disse substansene, ta dere et døgn til å lese dere opp på faktaene rundt dette emnet før dere uttaler dere, noe som dere tydeligvis ikke har gjort.

[...]

Dette er et dårlig tegn på den allmenne kunnskapen vedrørende rusmidler, gud bedre for en saueflokk! CHRISTBANANA!

Jeg brukte seks år på å lese om dette formelt, og har siden gjort det profesjonelt, og jeg synes du er på bærtur...

Hvilken utdannelse viser du til, siden du "kan" så mye om dette?

Anonym poster: 4ca8ff7d91e18d00cee05a6995b9a600

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at de færreste får problemer. For cannabis er det rundt 5-10% som får problemer. LSD og MDMA er jo like avhengighetsskapende som cannabis. Altså de er ikke fysisk avhengighetskapende i det hele tatt, men er mentalt avhengighetsskapende på samme som dataspill f.eks. Samtidig har jo LSD og MDMA i følge flere studier mindre potensiale for å gjøre skade enn cannabis. De som faktisk får problemer har nok noen underliggende mentale problemer og/eller en veldig vanedannende personlighet. Så får de er det nok best å holde seg unna.

Jeg er så enig i mange av innleggende dine, men her må jeg pirke litt. Cannabis vil jeg påstå har et helt annet avhengighetspotensiale enn MDMA og LSD. Når man tar MDMA og LSD mye mister det effekten og man bli immun, derfor går det rett og slett ikke an å misbruke det! I hvert fall ikke LSD. Vet om flere som ender opp med å bruke MDMA for mye (nesten hver helg) fordi alkohol eller edru tilstand plutselig blir kjedelig. Problemet med det er jo at MDMA mister magien om man tar det så ofte.

Jeg vil heller si man bør holde seg unna LSD om man mistenker man har psykiske vansker latent, eller i familien enn om man har en vanedannede personlighet.

Skal ikke MDMA jevnt over være mildere enn LSD? Vet at LSD har vært brukt i psykiatrien tidligere, med varierende resultat. Trodde det var mye bruk av ecstasy under ravetiden på 90-tallet. Kan være det er forskjell på MDMA og ecstasy, har ikke satt meg så veldig inn i det.

Syns ikke man kan sammenligne MDMA og LSD, blir som å sammenligne hai og tunfisk. Både LSD og MDMA er blitt brukt i psykiatrien; LSD er blitt brukt mot for eksempel alkoholisme og MDMA er blitt brukt mot for eksempel PTSD. Det er så klart under kontrollerte former. Å spise knips på rave vil ikke kurere noen sin PTSD (sannsynligvis).

Forskjellen på MDMA og Ecstasy:

MDMA kan man på en måte si er ren ecstasy. MDMA er virkemiddelet i ecstasy og kommer i en krystallignende form. Ecstasy er piller hvor det som regel er brukt flere stoffer som MDMA, amfetamin, kokain, etc.

Mange som kan gå til anskaffelse av en pillepresse, så man kan egentlig ikke helt vite hva som er i en ecstasy pille uten analysere den i en lab.

For å betrygge TS litt: Så langt har ingen mennesker dødd av noen LSD overdose, man kan ikke overdosere på det men er man i utrygge omgivelser kan det bli fryktinngytende for brukeren. Skrekkhistoriene florerer, men jeg har snakket med svært få som angrer. Aldri hørt om disse som "aldri lander" (lurer på om det bare er vandrehistorier.." Men LSD er ikke noe leketøy, og har han aldri tatt det før bør han ha noen som har erfaring og som kan passe på han. Får du vite at han har tatt det bør du ikke kjefte på han under trippen eller skape dårlig stemning, vent til han har landet!

MDMA er ofte heller ikke veldig farlig. Folk som dør av dette dør som regel av dehydrering pga overdreven dansing eller at de har drukket for mye vann i frykt for å dehydrere. Noen får også en allergisk reaksjon. Tar man dette med venner eller kjæreste vil man ha samtaler man aldri trodde var vanlig, men vi lever i Norge så er ikke alltid det er MDMA og man kan ha en skuffende eller i hvert fall annerledes opplevelse enn forventet.

Edit: følte for å legge ved en liten 'funfact' David Nutt, en britisk forsker og tidligere formann i Storbritannias vitenskapelige råd i rusmiddelforskning uttalte at "Det er farligere å ri på hest enn å ta ecstasy"

Endret av frøkna
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte seks år på å lese om dette formelt, og har siden gjort det profesjonelt, og jeg synes du er på bærtur...

Hvilken utdannelse viser du til, siden du "kan" så mye om dette?

Anonym poster: 4ca8ff7d91e18d00cee05a6995b9a600

20 år med research, og eksperimenter med substansene det snakkes om her, håndfast erfaring kommer man nok litt lenger med enn å "lese formellt" om slikt, det er ihvertfall slik i min opplevelse, du kommer aldri noe sted dersom du ikke prøver deg fram fysisk.

Og jeg kan fortelle at hverken MDMA eller LSD har skadet meg, derimot hjulpet meg med angst, alkoholisme, introspeksjon og andre mentale issues jeg hadde måttet bruke mye lenger tid og penger på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misforstå meg rett her, ingen sier at disse substansene ikke har farer knyttet til seg, det jeg prøver å si her er at dersom man prøver dem armert med en masse kunnskap, og gjør det på riktig måte, er det langt mindre risikabelt enn en fylletur på byen.

Påstå gjerne annerledes men moderne forskning vil motsi deg på alle områder, det virker som de fleste her har svelget den amerikansk importerte skremselspropagandaen fra 70 tallet, den er utrolig utdatert, bare at jeg leser at noen "ikke vil ha noe med narkotika å gjøre" osv gjør at jeg gir meg selv et klask i panna og lurer på hvorfor de i det hele tatt kommenterer på noe de mangler grunnleggende kompetanse ved.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skippern

At du kaller LSD og MDMA "Narkotiske" stoffer viser til din ignoranse, dette er Entaktogener og Psykedelika respektivt, narkotiske stoffer setter deg i NARKOSE, som ordet tydelig viser til, hold deg unna diskusjoner der du mangler kunnskap.

WOW har du vært på TV!?! DET er jo utrolig RELEVANT for din kunnskap innenfor dette emnet, bare starten på det du sier her gjør at jeg velger å anse deg som kunnskapsløs innenfor emnet også, takk til deg.(Ja jeg leste resten av det du skrev og, veldig lite informativt, og kanskje kunnskapsløst iforhold til emnet som diskuteres her.

Enda en gang - Les igjen, men denne gangen hva du selv skriver.

Endret av Skippern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år med research, og eksperimenter med substansene det snakkes om her, håndfast erfaring kommer man nok litt lenger med enn å "lese formellt" om slikt, det er ihvertfall slik i min opplevelse, du kommer aldri noe sted dersom du ikke prøver deg fram fysisk.

Og jeg kan fortelle at hverken MDMA eller LSD har skadet meg, derimot hjulpet meg med angst, alkoholisme, introspeksjon og andre mentale issues jeg hadde måttet bruke mye lenger tid og penger på.

Hva slags research?

Har du studert fysiologi, biokjemi og farmakologi på generell basis? Det trenger du nemlig for å forstå dette grundig nok til å kunne forsvare det du påstår.

Personlige erfaringer, særlig fra ukontrollerte eksperimenter og doseringer som nok er terapeutisk uforsvarlige, har ingen relevans når du går ut slik du gjør, og i hvert fall ikke hvis du ikke har fagkunnskap.

Alle reagerer ulikt på samme medikament, og det bør du vite hvis du har gjort så mye "research".

Misforstå meg rett her, ingen sier at disse substansene ikke har farer knyttet til seg, det jeg prøver å si her er at dersom man prøver dem armert med en masse kunnskap, og gjør det på riktig måte, er det langt mindre risikabelt enn en fylletur på byen.

Påstå gjerne annerledes men moderne forskning vil motsi deg på alle områder, det virker som de fleste her har svelget den amerikansk importerte skremselspropagandaen fra 70 tallet, den er utrolig utdatert, bare at jeg leser at noen "ikke vil ha noe med narkotika å gjøre" osv gjør at jeg gir meg selv et klask i panna og lurer på hvorfor de i det hele tatt kommenterer på noe de mangler grunnleggende kompetanse ved.

Hallo, det er for billig å kalle de som er uenige med deg for ofre for skremselspropaganda, og det er for billig å kaste ut påstander om forskning uten å underbygge det.

Jeg er dritt lei av de som forherliger dop og bagatelliserer skadepotensialet ved det. Som en annen skrev, kun 5 - 10% får problemer (noe man gjerne kan spørre om er et reellt tall). Det er skyhøyt over grenseverdiene for at et medikament ikke kan brukes, selv når det skrives ut og følges opp av personell med kompetanse. Og da skal det være greit å la folk uten fagkompetanse bruke det fritt? Hvorfor forsvarer man ikke da at alle de preparatene som farmasien har forkastet av samme grunn (men som ikke har ruseffekt), skal kunne brukes siden 90 - 95% kan ha positive effekter av dem?

Det er så rart at folk som har lest litt på nett uten videre kan avskrive den kunnskapen som profesjonelle fagfolk har....og gjerne uten å argumentere for det også. Vitenskap er skremselspropaganda, og alle reguleringer er politisk motiverte. Stønn.

Anonym poster: 4ca8ff7d91e18d00cee05a6995b9a600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: følte for å legge ved en liten 'funfact' David Nutt, en britisk forsker og tidligere formann i Storbritannias vitenskapelige råd i rusmiddelforskning uttalte at "Det er farligere å ri på hest enn å ta ecstasy"

Da bruker han det tydeligvis selv. Jaja, hva sier og gjør man ikke for å forsvare og rasjonalisere egne handlinger? :smoke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...