Gå til innhold

Kjæresten vil prøve LSD og MDMA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hva tror du at du får ut av å ta mdma? Når den rusen er over, så er den over - Ingen ting annet. Det vet jeg godt. Lær deg å lev med traumene. Det er godt ment fra min side.

Forøvrig litt interessant at du påpeker at negative virkninger er permanente, men ikke positive ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skippern

Han sier det er fordi han mener at LSD er psykadelika og ikke narkotika, mens MDMA er visstnok ikke farlig. Han sier også at det ikke vil gå utover noen andre om han prøver det, at det er hans kropp og hans liv..

Anonym poster: 24c67fea45cd9c31c0e44c67c945648c

Lsd er narkotika, mdma er narkotika og veldig skadelig. Alkohol er dop. Alkohol er på lik linje med heroin om alkoholen tar fullstendig overhånd. Gå på et utested å se hva alkohol gjør med folk. Mdma blir gjerne tatt sammen med alkohol. Man blir apekatt.

Skal noen prøve noe bør de være sammen med noen som har tatt det før og som kan berolige de om noe går galt. Men, de som har prøvd det før har gjerne en del bekjente innen rusmiljøet og ballen begynner å rulle. Be typen din å tenke seg godt om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skippern

Det er feil. Det "restarter" endel prosesser i hjernen som har låst seg hos personer med PTSD. Les litt om forsøkene som er gjort i Trondheim og ellers rundt i verden, jeg har rett og slett ikke tid og overskudd nok til å ta hele runden med å forklare ned i detalj ang dette.

-

Endret av Skippern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min sa akkurat det samme for to år siden, og jeg hadde lik reaksjon som deg... Han gjorde det flere ganger, og ingenting skjedde. Han var helt lik etterpå og fikk ingen såkalte langvarige bivirkninger. Det er vel egentlig feil svar å gi deg, men hvis han uansett skulle gjøre det, så ingen grunn til panikk.....

Anonym poster: 536aa57a53692b5d121b88e405bf6d84

Takk for svar! Jeg sitter med litt panikk og lurer på om jeg overreagerer eller ikke. Jeg har veldig lyst å forsøke å overtale han til å ikke gjøre det, men om han først gjør det, vil jeg nok slite med å dumpe han av den grunn.

Anonym poster: 24c67fea45cd9c31c0e44c67c945648c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor skal jeg lese om noe jeg, sammen med flere har gjort i praksis? Gjort sammen med folk med traumer/PTSD.

Les hvordan du bygger et hus, så bygger du det. Teori og praksis er mange ganger så fravikende fra hverandre.

For du har svært avvikende meninger enn det som begynner bli utbredt i medisinske fagmiljøer. Anekdoter, hvor det er uklart med dosering, renhetsgrad, miljøet rundt, osv er noe jeg legger betydelig mindre vekt på enn når det er grundig dokumentert.

Men siden du selv trekker opp anekdoter? Jeg har tre venner med PTSD som har selvbehandlet med lave doser MDMA, og det har gitt de et nytt liv. Fra 100 % ufør, og inn og ut fra psykiatrisk, til alt fra et stabilt liv så lenge det ikke er for mye belastning, til en som nå er i full gang med universitetsutdannelse. At erfaringene du har gjort deg er anderledes, og du dermed er mer skeptisk, er fullt ut forståelig, men de er ikke mere gyldige enn andres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha ta disse tingene for å ruse seg og ha det gøy? Eller for en slags behandling? Begge deler er galskap syns jeg da det er mye annet man kan gjøre for å ha det gøy og mye annet man kan gjøre for å behandle psykiske lidelser. Jeg har selv slitt med depresjoner, selvmordstanker, flere typer angst, PTSD +++ og jeg har aldri brukt medisiner for dette, har fått litt terapi og ellers har jeg bare klart å ta tak i det selv og har det supert i dag. Jeg skjønner at ikke alle kan klare det selv, men det finnes LOVLIGE medisiner og mange flinke psykiatere i dette landet som kan hjelpe.

Jeg hadde dumpet min samboer bare hvis han hadde nevnt at han tenker på å dope seg, uansett grunn.

Anonym poster: 3484383ecb0aa9e83581627d4a35ee21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NerdMedSverd2

Du må be kjæresten din være ekstremt forsiktig. Om han er fast bestemt på å prøve må du få han til å lese seg opp på riktig dosering, få tak i ren mdma og ikke piller med masse andre guffne stoffer osv. Dødeligheten er vel opp mot 2 av 100'000. IKKE blande med andre ting. Be han lese denne

Ikke la han ta lsd alene eller uten en som har erfaring med det fra før.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skippern

For du har svært avvikende meninger enn det som begynner bli utbredt i medisinske fagmiljøer. Anekdoter, hvor det er uklart med dosering, renhetsgrad, miljøet rundt, osv er noe jeg legger betydelig mindre vekt på enn når det er grundig dokumentert.

Men siden du selv trekker opp anekdoter? Jeg har tre venner med PTSD som har selvbehandlet med lave doser MDMA, og det har gitt de et nytt liv. Fra 100 % ufør, og inn og ut fra psykiatrisk, til alt fra et stabilt liv så lenge det ikke er for mye belastning, til en som nå er i full gang med universitetsutdannelse. At erfaringene du har gjort deg er anderledes, og du dermed er mer skeptisk, er fullt ut forståelig, men de er ikke mere gyldige enn andres.

Så flott at de har kommet seg, men at mdma er årsaken til et nytt og bedre liv er jeg tvilende til. I psyken ligger forskjellen på et godt og dårlig liv da det psykiske er årsak.

Før brukte de LSD til behandling...i fagmiljøer

Endret av Skippern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så flott at de har kommet seg, men at mdma er årsaken til et nytt og bedre liv er jeg tvilende til. I psyken ligger forskjellen på et godt og dårlig liv da det psykiske er årsak.

Før brukte de LSD til behandling...i fagmiljøer

Psyke er i stor grad kjemi. Og som du selv er inne på, det kan skape permanente endringer. Det er langt fra alle endringer som er negative.

Mener LSD fortsatt blir brukt til en viss grad (noe usikker her, spesielt pga mange artikler ol blander sammen LDS og MDMA av en eller annen grunn), men MDMA får mer og mer fokus pga at det gir en mer pålitelig virkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå er det esverre svært lite REN mdma og lsd å få tak i. Dermed vet han egentlig ikke hva han får i seg. DET er det skumle med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

REN mdma og lsd har hatt mye for seg i psykiatri og er faktisk ikke det verste du kan putte i deg. Her finnes det masse info så å si noe snnet blir for dumt.Men nå er det knapt rene stoffer å få tsk i lenger så jeg hadde ikke gambla på det.

I england har det ikke vært mdma(virkestoffet i ectasy) på over 20 år. Der har de eget katotek med de ulike Etabletter som er blitt beslaglagt de siste 20 åra. Det er en god pekepinn på at ingen egentlig vet hva de putter i seg. Like greit å styre unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skippern

Psyke er i stor grad kjemi. Og som du selv er inne på, det kan skape permanente endringer. Det er langt fra alle endringer som er negative.

Mener LSD fortsatt blir brukt til en viss grad (noe usikker her, spesielt pga mange artikler ol blander sammen LDS og MDMA av en eller annen grunn), men MDMA får mer og mer fokus pga at det gir en mer pålitelig virkning.

LSD blir nok ikke brukt etter alle de fadesene det påførte pasientene. Det har vært noen programmer om det på tv. I fagmiljøer eksperimenteres det i stor grad, og slik har det alltid vært. Det er mange som sitter igjen med skadevirkningene av behandlinger årevis etter.

Psyke kan være kjemisk. Å være forelsket f.eks er også kjemisk. Trening setter vel også igang kjemiske reaksjoner - Alt det som gjør en godt er godt for psyken. Kroppens fysikk henger sammen med kroppens psyke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

LSD blir nok ikke brukt etter alle de fadesene det påførte pasientene. Det har vært noen programmer om det på tv. I fagmiljøer eksperimenteres det i stor grad, og slik har det alltid vært. Det er mange som sitter igjen med skadevirkningene av behandlinger årevis etter.

Psyke kan være kjemisk. Å være forelsket f.eks er også kjemisk. Trening setter vel også igang kjemiske reaksjoner - Alt det som gjør en godt er godt for psyken. Kroppens fysikk henger sammen med kroppens psyke.

Og elektrosjokk har sin skrekkhistorie. I dag er det modifisert, og er aktivt brukt. Ja, risikoen er skyhøy ved det meste av medisinsk behandling innen psykiatri, men det er dessverre nødvendig i enkelte tilfeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor noen er i sammen med folk som ønsker å bruke, eller anda verre, bruker narkotika er meg helt ubegripelig.

Men det er jo selvfølgelig som det sies; dumskap er ubegrenset.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd2

Nå er det esverre svært lite REN mdma og lsd å få tak i. Dermed vet han egentlig ikke hva han får i seg. DET er det skumle med det.

Det er ingen som blander ut lsd med andre ting. Enten er det rent eller ingenting. Ordentlig mdma er i krystallform, men sjansen er der jo for å bli lurt om du ikke vet hvordan det ser ut, lukter, etc.

Jeg gidder ikke komme med noen moralpreken om hvor farlige disse stoffene er, men ts burde få kjæresten sin til å tenke seg nøye om før han gjør noe. Still han et dilemma, velger han å prøve selv om du er i mot det er han ingenting å spare på. En person som velger narkotika over en en kjæreste er absolutt ikke noe jeg ville satset på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og elektrosjokk har sin skrekkhistorie. I dag er det modifisert, og er aktivt brukt. Ja, risikoen er skyhøy ved det meste av medisinsk behandling innen psykiatri, men det er dessverre nødvendig i enkelte tilfeller

Nå er det en voldsom forskjell på det å gå på et sykehus og få en ECT-behandling og det å sette igang med noe slikt på egen hånd. Det samme gjelder kjemiske stoffer. Jeg ville aldri ha fiklet med noe som kan rote til ting der oppe.

Anonym poster: da6e6695ee4da878e8b03f3de61901f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå er det en voldsom forskjell på det å gå på et sykehus og få en ECT-behandling og det å sette igang med noe slikt på egen hånd. Det samme gjelder kjemiske stoffer. Jeg ville aldri ha fiklet med noe som kan rote til ting der oppe.

Anonym poster: da6e6695ee4da878e8b03f3de61901f8

Det er jeg forsåvidt enig i, og er mye av grunnen til at jeg ikke har brukt hverken SSRI eller MDMA. Jeg har pr dags dato hverken tilgang på det, eller et trygt miljø hvor jeg kunne brukt det. Men det er et annet tema. Kommentaren min var rettet til at "siden LSD har en forferdelig historie, så er forskningen som blir gjort på MDMA i traumebehandling i dag ikke noe å legge vekt på".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Det verste med disse "medisinene" som fås tak i Norge er at en ikke aner hvordan de er produsert eller hva som er i de, man vet ikke heller kvalitet eller hvor mye av de hallisgreiene som er i.

Jeg nekter ikke for at LSD eller MDMA (ecstasy) kan ha sine positive virkninger, men da først under kontrollere forhold og rene piller.

Nå liker jeg i utgangspunktet ikke så godt menn som er nysgjerrig på drugs, men jeg kan forstå ham på sett og vis, forstår han hvordan dette kan gå negativt utover deg? Tviler på at han skjønner hvilken usikkerhet han påfører deg, men det er en fordel at han er ærlig mot deg i denne saken. Eller kanskje han skulle løyet rundt det slik at du forble lykkelig uvitende.

Du får håpe på at han får noen crappy piller, da får han muligens fullstendig avsmak for å utforske narkotika.

Hovedgrunnen til at jeg ikke har prøvd ut disse greiene er at jeg ikke aner hva de inneholder, medisindop er å foretrekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...