Gå til innhold

Kjæresten vil prøve LSD og MDMA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min jeg har vært sammen med i halvannet år har lyst å prøve MDMA og LSD (ikke på likt, går jeg utifra). Jeg veit ikke så mye om narkotika, har bare alltid vært generelt imot det ettersom det er ulovlig.

Lurer på om det er noen som har noen tips til argumenter for at han ikke skal gjøre det. Er veldig redd for at han kan få noen form for permanent skade, gråter veldig lett hver gang vi krangler om saken...

Anonym poster: 24c67fea45cd9c31c0e44c67c945648c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fleecejakke

Det eneste argumentet jeg hadde trengt var: Du prøver, jeg/du flytter.

Det er jo faktisk ikke noe å diskutere engang.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du sammen med han?

Anonym poster: da6e6695ee4da878e8b03f3de61901f8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skumle med MDMA er at brukerne ikke kan gjenkjenne frykt hos andre..........

Anonym poster: 8675a01e333b5fe4d37a4c7e039f2fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor vurderer han det?

Jeg har vurdert MDMA nå i et par år, i håp om at det kan hjelpe til med å rydde opp i endel traumer jeg har, men siden det er nær umulig å få tak i på lovlig vis her i landet har det blitt utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Tja, hva med at det er ulovlig og at du ikke gidder å være sammen med en som holder på sånn? :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vurderer han det?

Jeg har vurdert MDMA nå i et par år, i håp om at det kan hjelpe til med å rydde opp i endel traumer jeg har, men siden det er nær umulig å få tak i på lovlig vis her i landet har det blitt utsatt.

Tror det har blitt utprøvd ved St. Olavs Hospital i Trondheim.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.1296266

Anonym poster: 8675a01e333b5fe4d37a4c7e039f2fda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det skumle med MDMA er at brukerne ikke kan gjenkjenne frykt hos andre..........

Anonym poster: 8675a01e333b5fe4d37a4c7e039f2fda

Dokumentasjon på dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skippern

Kjæresten min jeg har vært sammen med i halvannet år har lyst å prøve MDMA og LSD (ikke på likt, går jeg utifra). Jeg veit ikke så mye om narkotika, har bare alltid vært generelt imot det ettersom det er ulovlig.

Lurer på om det er noen som har noen tips til argumenter for at han ikke skal gjøre det. Er veldig redd for at han kan få noen form for permanent skade, gråter veldig lett hver gang vi krangler om saken...

Anonym poster: 24c67fea45cd9c31c0e44c67c945648c

Han vil få skade, ja. Men det er en snikende skade og skaden vil nødvendigvis ikke merkes av den som tar det. Dette er tunge hallusinerende stoffer. Det kan bli traumatisk om han ikke takler det som hjernen hans finner på av galskap, under rusen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Vi har det veldig fint i forhold til andre ting. Jeg er fortsatt veldig forelsket, så å true med å gjøre det slutt vil være kjempevanskelig. Og om han faktisk valgte å prøve narkotika framfor å være sammen med meg, ja, da tror jeg at jeg hadde gått helt i kjellern.

Jeg har psykisk syke i familien og tar iallfall ikke sjangsen på noe..

Anonym poster: 24c67fea45cd9c31c0e44c67c945648c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skippern

Hvorfor vurderer han det?

Jeg har vurdert MDMA nå i et par år, i håp om at det kan hjelpe til med å rydde opp i endel traumer jeg har, men siden det er nær umulig å få tak i på lovlig vis her i landet har det blitt utsatt.

Du vil mest sannsynlig få flere traumer.

Les bøker om selvhjelp, skriv ned traumene dine, gå i skogen, prat med noen, tren og spis sunt, osv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du vil mest sannsynlig få flere traumer.

Les bøker om selvhjelp, skriv ned traumene dine, gå i skogen, prat med noen, tren og spis sunt, osv.

Ang dette velger jeg å lytte mer til medisinske råd jeg har fått fra fagfolk, enn en fremmed fra Internett. Og alt det du lister har vært prøvd, over flere år. Det er rett og slett noe som er ødelagt i meg kjemisk sett, og selv om det er en risiko ved slik behandling er det en jeg er villig til å ta om jeg får muligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hva er grunnen til at han vil prøve dette?

For meg er dette også en dealbreaker - men jeg tror nok jeg ville sett andre tegn på at verdisynet vårt var på hver sin planet når den ene vil prøve disse narkotiske stoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Kan også nevne at han ikke har lyst å prøve stoffene for medisinske årsaker, men eksperimentelle...

Anonym poster: 24c67fea45cd9c31c0e44c67c945648c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at han vil prøve dette?

For meg er dette også en dealbreaker - men jeg tror nok jeg ville sett andre tegn på at verdisynet vårt var på hver sin planet når den ene vil prøve disse narkotiske stoffene.

Han sier det er fordi han mener at LSD er psykadelika og ikke narkotika, mens MDMA er visstnok ikke farlig. Han sier også at det ikke vil gå utover noen andre om han prøver det, at det er hans kropp og hans liv..

Anonym poster: 24c67fea45cd9c31c0e44c67c945648c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skippern

Ang dette velger jeg å lytte mer til medisinske råd jeg har fått fra fagfolk, enn en fremmed fra Internett. Og alt det du lister har vært prøvd, over flere år. Det er rett og slett noe som er ødelagt i meg kjemisk sett, og selv om det er en risiko ved slik behandling er det en jeg er villig til å ta om jeg får muligheten.

Lær deg å lev med traumene. Det er godt ment fra min side.

Endret av Skippern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS her.

Kan også nevne at han ikke har lyst å prøve stoffene for medisinske årsaker, men eksperimentelle...

Anonym poster: 24c67fea45cd9c31c0e44c67c945648c

Jeg er hun som har nevnt medisinsk bruk tidligere her i tråden. Da blir det noe annerledes. Dosene er betydelig høyere, det er trolig mindre sjanse for at han tar seg tid og råd til å få de testet på ecstasydata el, og det er ofte i en helt annen setting.

Snakk med han, og lykke til. Men det er liten sjanse for at dette ender bra, uansett om han tar noe eller ikke. Det virker på meg som dere er på vidt forskjellige planeter på dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min sa akkurat det samme for to år siden, og jeg hadde lik reaksjon som deg... Han gjorde det flere ganger, og ingenting skjedde. Han var helt lik etterpå og fikk ingen såkalte langvarige bivirkninger. Det er vel egentlig feil svar å gi deg, men hvis han uansett skulle gjøre det, så ingen grunn til panikk.....

Anonym poster: 536aa57a53692b5d121b88e405bf6d84

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva tror du at du får ut av å ta mdma? Når den rusen er over, så er den over - Ingen ting annet. Det vet jeg godt. Lær deg å lev med traumene. Det er godt ment fra min side.

Det er feil. Det "restarter" endel prosesser i hjernen som har låst seg hos personer med PTSD. Les litt om forsøkene som er gjort i Trondheim og ellers rundt i verden, jeg har rett og slett ikke tid og overskudd nok til å ta hele runden med å forklare ned i detalj ang dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...