Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det viktige er faktisk å lære av sine egne feil.

Og du kan faktisk ikke sammenlikne det å helt frivillig drikke seg dritings og det å ha en ufrivillig sykdom.

Du ordlegger deg slik at det høres ut som at du mener at noen som er full og blir voldtatt fortjener det. Mulig du ikke mener dette, men om det er tilfellet bør du omformulere deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står det noe sted at hun tenker det? Men det skal være normalt å tenke det!!!!!!!

Så du synes at vi jenter skal putte musefeller i trusa, trene kampsport 5 ganger i uka, og passe på så ikke møter blikket til et mannfolk for da kan han få for seg at her er det bare å kjøre på! Ææææææææææææsj. *spyr*

Det er ikke alle folk som er normale.

Og da må man dessverre ha det i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaken er at du nå har lært at det ikke er noe smart å bli for full.

Ja, godt hun ble voldtatt, såpass at hun har lært hvordan hun skal unngå det i fremtiden..! :jepp:

Av og til tenker jeg at du burde utestenges fra internett. :balltre:

Og nei, det var ikke ment som en form for syk støtte; jeg var altså sarkastisk.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for et voldtektsoffer er faktisk å komme seg ovenpå igjen og innse at h*n selv ikke har skyld i voldtekten og at det IKKE er egen feil. å innse at det ene og alene er overgriperen sin feil.

Kan det være litt lurt å prøve å sørge for at det ikke skjer igjen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,men du legger skyld på den som blir voldtatt,så dermed fritar du den som voldtar i en viss grad.

Da har du misforstått meg. Jeg fritar ikke den som voldtar noe som helst ansvar eller skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Da har du misforstått meg. Jeg fritar ikke den som voldtar noe som helst ansvar eller skyld.

Du gjør automatisk det ved å legge en del av skylden på voldtektsofferet,men du evner ikke å se det selv skjønner jeg.
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ordlegger deg slik at det høres ut som at du mener at noen som er full og blir voldtatt fortjener det. Mulig du ikke mener dette, men om det er tilfellet bør du omformulere deg noe.

Det jeg snakker om er risiko. Om å minimere risiko med egne valg. Det er smart og fornuftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt hun ble voldtatt, såpass at hun har lært hvordan hun skal unngå det i fremtiden..! :jepp:

Av og til tenker jeg at du burde utestenges fra internett. :balltre:

Og nei, det var ikke ment som en form for syk støtte; jeg var altså sarkastisk.

Når det ble så galt så kan man i hvert fall lære noe av det. Bedre enn ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det jeg snakker om er risiko. Om å minimere risiko med egne valg. Det er smart og fornuftig.

Som sagt, jobb med hvordan du ordlegger deg. Med mye godvilje ser jeg hvor du vil hen, men måten du legger det frem på er hårreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør automatisk det ved å legge en del av skylden på voldtektsofferet,men du evner ikke å se det selv skjønner jeg.

Selv om offeret kan ha gjort dumme valg, så fritar ikke det den som voldtar noe som helst ansvar eller skyld. Skjønner du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være litt lurt å prøve å sørge for at det ikke skjer igjen også?

Ja, agorafobi, generell angst for å være rundt menn og hyperårvåkenhet som ødelegger muligheten til å noensinne slappe av eller å sove uten medisiner er så jævlig fornuftig, nyttig og bra. Det samme er spiseforstyrrelser i et slags underbevisst forsøk på å bli for stygg til å voldtas og OCD-sjekking av dører og vinduer. Underbevissthet og instinkter gjør at voldtektsofre ofte automatisk ser etter måter å unngå at det skjer igjen, og dermed tar på seg skyld. Dette er absolutt svært konstruktivt og flott. :Nikke:

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jobb med hvordan du ordlegger deg. Med mye godvilje ser jeg hvor du vil hen, men måten du legger det frem på er hårreisende.

Du må da forstå at vi her snakker om to sider av samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være litt lurt å prøve å sørge for at det ikke skjer igjen også?

Ja, ok jenter..... her er greia..: Vi må slutte og drikke. Vi må ta på oss langbukser, og genser med høy hals. Vi må slutte med parfyme. Helst smøre oss inn med forrige ukes middag. Vi må ikke gå ut av døra etter skumring. Om et mannfolk ser på oss, må vi få sørga for å komme oss fort ut av syne, ellers er det rett fram med pepperspray med en eneste gang. Og om et mannfolk likevell får tak i oss...,- så er det likevell vår skyld at vi blir voldtatt!! Da må vi ta med sterkere pepperspray neste gang. Ok..............?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, agorafobi, generell angst for å være rundt menn og hyperårvåkenhet som ødelegger muligheten til å noensinne slappe av eller å sove uten medisiner er så jævlig fornuftig, nyttig og bra. Det samme er spiseforstyrrelser i et slags underbevisst forsøk på å bli for stygg til å voldtas og OCD-sjekking av dører og vinduer. Underbevissthet og instinkter gjør at voldtektsofre ofte automatisk ser etter måter å unngå at det skjer igjen, og dermed tar på seg skyld. Dette er absolutt svært konstruktivt og flott. :Nikke:

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Har du noen løsning på problemet da?

Det vil alltid finnes menn som voldtar.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om et mannfolk likevell får tak i oss...,- så er det likevell vår skyld at vi blir voldtatt!! Da må vi ta med sterkere pepperspray neste gang. Ok..............?

Det vi må gjøre er å bygge "bomb shelters" og låse oss inne under bakken alle mann (kvinner).

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, agorafobi, generell angst for å være rundt menn og hyperårvåkenhet som ødelegger muligheten til å noensinne slappe av eller å sove uten medisiner er så jævlig fornuftig, nyttig og bra. Det samme er spiseforstyrrelser i et slags underbevisst forsøk på å bli for stygg til å voldtas og OCD-sjekking av dører og vinduer. Underbevissthet og instinkter gjør at voldtektsofre ofte automatisk ser etter måter å unngå at det skjer igjen, og dermed tar på seg skyld. Dette er absolutt svært konstruktivt og flott. :Nikke:

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

Selvfølgelig er det beste at det aldri skjer i utgangspunktet. Og da er det altså smart å ta sine forholdsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, ok jenter..... her er greia..: Vi må slutte og drikke. Vi må ta på oss langbukser, og genser med høy hals. Vi må slutte med parfyme. Helst smøre oss inn med forrige ukes middag. Vi må ikke gå ut av døra etter skumring. Om et mannfolk ser på oss, må vi få sørga for å komme oss fort ut av syne, ellers er det rett fram med pepperspray med en eneste gang. Og om et mannfolk likevell får tak i oss...,- så er det likevell vår skyld at vi blir voldtatt!! Da må vi ta med sterkere pepperspray neste gang. Ok..............?

Det er ingen her som har sagt at det er kvinners skyld at de blir voldtatt.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar vil jo bare unngå at voldtekt skjer! Skjønner ikke hvorfor dere plager ham?

Til trådstarter, - hva sier han som voldtok dama de da? Hva er hans fortelling, - fortalte dama de at hun hadde type?

Jeg hadde oppsøkt mannen som voldtok dama for å få en klarhet i hva som har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du må da forstå at vi her snakker om to sider av samme sak.

Du må da forstå at dette er et tema du bør ordlegge deg mer forsiktig i om du vil bli tatt på alvor. Det å si at du i enkelte situasjoner "ikke hadde blitt imponert" om en datter av deg ble voldtatt, og si til en som ble voldtatt som 16 åring at "nå har du i det minste lært å ikke drikke deg for full", og forvente at folk skal lese seg frem mellom linjene at du ikke legger skyld på den som blir voldtatt er rimelig optimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Tror ikke du alltid skal svare i alle tråder. Du har lest litt PUA stoff opp gjennom tidene, men det gjelder ikke i alle sammenhenger.

Jeg begynner å få haters! Woohoo :) Artig at jeg får det på det mest populære innlegget jeg har skrevet til nå. Hvordan klarer du å relatere det jeg skrev til pua stoff? Har ingenting med dette å gjøre :fnise:

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...