Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Og dersom det skjer hjemme, bak det som skulle være det trygge hjemmets 4 vegger ?

Skal du slutte å bo der da ? Skal du umiddelbart kaste den du delte hjemmet med på dør ? Skal du flykte ? Men hvor skal du flykte ?

Hvordan i h**te får du det til når du ikke forstår hvorfor, når du ikke kan klarer annet enn å tenke at du skulle ikke vært hjemme, du skulle ikke ditt og du skulle ikke datt... og det eneste du klarer er å forsøke å pleie skadene... og å være redd... lenge.

Hva gjør du da som skal forhindre at liknende skjer igjen ? Hva var det du gjorde galt som kunne frembringe en slik handling ?

Eeeh, nå sa jeg at dersom jeg gjorde en handling og så ble voldtatt så hadde jeg kanskje ikke gjort den samme handlingen igjen?

Eller la meg forklare det hele for deg. Omtrent 95% av alle tilfellene jeg har opplevd i livet mitt som uønsket har vært under alkoholrus og festing.

Nå drikker jeg ikke lengre, - vet du, - jeg opplever en markant nedgang i uønskede erfaringer!

Jeg sier ikke at alle skal slutte å drikke, men når du stadig går på en smell under drikkingen, ja forsøk en tre uker uten og tell om du like ofte havner i fremmede folks senger, - sitter seint på nachspiel hos brunste folk, kjeder deg på fylla også videre.

At du tolket det jeg skrev som noe negativt omkring mennesker som blir utsatt for uforutsette handlinger, nei den forstår jeg ikke? Kan det være at fordomsfullheten er så sterk at man ikke leser hva folk skriver, men heller bekrefter sine egne synspunkter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Det du ser på som å lete eter argumenter som understøtter de meninger og fordommer den enkelte har skyldes muligens at det finner sted alt for mange voldtekter hvor den som voldtas ikke kunne gjort mye annerledes eller lært av tidligere hendelser.

Disse synes det som ubevisst (eller bevisst) behendig har blitt 'oversett'.

Det er mennesker som er klink edru, fullt påkledd, ikke er på fest med fremmede eller på annet vis kan av hverken deg eller noen andre tillegges noe (u)bevisst risikoøkende oppførsel.

Dette er kvinnene som venter på bussen, jobber turnus, er på tur i skogen, befinner seg hjemme bak låst dør.

Når disse får beskjeder som den under her, da lurer jeg på hvem som hilser på sine fordommer jeg gitt.

Det kan være gunstig å se at ikke alle hendelser kan forhindres av den som utsettes for voldtekt, - selv om det jo hadde vært fryktelig greit å si til mennesker at de ikke bør ha turnusarbeid, jogge eller gå i skogen, ikke vente på bussen, ikke befinne seg hjemme uten å ha forsikret seg om at resten av husholdningen ikke tenkte påføre store skader.

Å mobbe mennesker åpenlyst for deres synspunkter er ganske barnslig og umodent spør du meg. Ihvertfall for en havarikommisjonist som meg.

Blir jeg voldtatt så går jeg først og fremst inn i meg selv for å forhindre dette her i å skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Waco, jeg har ingen problemer med å være enig i at man bør gjøre det man kan for å forebygge og passe på seg selv. Det er ikke lurt å ta pirattaxi eller vandre dritings gjennom en mørk park midt på natta. Men, om man tar noen mindre smarte valg, så rettferdiggjør det fortsatt ikke å bli voldtatt. Den ugjerningen er 100% den som voldtar som er ansvarlig for. Og man kan også gjøre alt "rett" og fortsatt bli voldtatt. Dessuten, om det utenkelige først skjer, så er det ikke fordømmelse og pekefingre offeret trenger. Det er lite empatisk å moralisere når noen står midt oppi en krise. Da bør man støtte og holde kjeft.

Og at noen får så hatten passer? Kommer man med påstander som at det er umulig at menn kan bli voldtatt, så fortjener man det. Fordi det man skriver er både stigmatiserende og skadelig for de som faktisk opplever det.

For å si det sånn; hvis jeg levde i sammen med ei dame som ble voldtatt i en eller annen sammenheng, så hadde jeg selvfølgelig sørget for at hun aldri havnet i den sammenhengen igjen. Det er å vise omtanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom det skjer hjemme, bak det som skulle være det trygge hjemmets 4 vegger ?

Skal du slutte å bo der da ? Skal du umiddelbart kaste den du delte hjemmet med på dør ? Skal du flykte ? Men hvor skal du flykte ?

Hvordan i h**te får du det til når du ikke forstår hvorfor, når du ikke kan klarer annet enn å tenke at du skulle ikke vært hjemme, du skulle ikke ditt og du skulle ikke datt... og det eneste du klarer er å forsøke å pleie skadene... og å være redd... lenge.

Hva gjør du da som skal forhindre at liknende skjer igjen ? Hva var det du gjorde galt som kunne frembringe en slik handling ?

Dette er da en type voldtekt der man ikke får noen omtanke. Overgriperen har ingen omtanke selv om mange sikkert later som for å holde forholdet gående.

Og det sier seg selv at dette er en veldig vanskelig situasjon å befinne seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tråden er ryddet for tredje gang og stenges derfor.

Spørsmål og reaksjoner rundt modereringen tas på PM eller Ris&Ros.

Tekola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...