Gå til innhold

Hun ble voldtatt, men turte ikke fortelle meg det


Gjest M

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år fortalte meg i forrige uke at hun ble voldtatt på en fest (som jeg ikke var på) når vi hadde vært sammen i rundt et halvt år. Hun hadde ikke turt å si det fordi hun trodde jeg ikke kom til å tro på henne og tro at hun hadde vært utro. Og når jeg tenker tilbake så var det en lengre periode hvor hun rett og slett ikke ville ha sex (og dette var jo da grunnen). Jeg fikk sjokk når hun fortalte hva som hadde skjedd og gjorde det klart for henne at jeg ville stile opp for henne hvis hun trengte noen å snakke med eller hva som helst egentlig. Jeg synes det er forferdelig å tenke på at hun har gått rundt med denne hemmeligheten og ikke har fortalt det til noe, men jeg forstår ikke helt hvorfor hun trodde jeg ville tro at hun løy. Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg ikke stoler på henne, ihvertfall ikke med vilje. Bør jeg snakke med henne om dette? Jeg elsker henne og vil bare det beste for henne, men hva om det er mer hun ikke har turt og si til meg?

Kort fortalt, om du leser her inne vil du finne innlegg fra menn som handler om at han ser det å gå til mannlig gynekolog som utroskap... menn som teller sin kjærestes tidligere sexpartnere etter flere år som partnere og finner at det er for mange og dumper henne. Du vil finne at noen menn ser på voldtekt som kvinnens egen skyld...

Jeg forstår henne meget godt. Nå som du vet bør du hjelpe så godt du kan, og anmeld saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er du på jævlig tynn is her, Steinar.

Egentlig ikke.

Det dreier seg om problemstillinger som alle bør tenke igjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi av og til er man så sjokkert over at det hendte en selv, at man distanserer seg fra hele "situasjonen" som et ledd for å forsøke å overleve, man tror at det går over av seg selv dersom man ikke "kverner" noe videre om dette.

I tillegg er det følelsen av å bli krenket, og at man sliter med skyldfølelser, at man vil unngå situasjoner der en får høre ting som bidrar til at følelsen av å bli krenket, og skyldfølelsen en sliter med, blir forsterket, gjerne av mennesker som sier slike ting som dette "jaja, da vet du hva du skal passe deg for i fremtiden" f.eks.

Det er nemlig mange tankeløse, evt, tanketomme mennesker der ute uten evne til å sette seg inn i andres sted der ute, at en ikke tar sjansen på å treffe på dem og høre ting som ikke akkurat styrker den voldtattes selvfølelse, at en heller velger å tie.

Jeg vet det, fordi jeg valgte å tie.

Anonym poster: cdd15c2a18f004efe168a5af0341de09

Alle fortjener sin straff , også voldtekt menn og kvinner . Dem bør bures inne for godt for å være sikker på at dem aldri mere gjør noe galt.

Anonym poster: 11e45ca483a0ac0ca7b03c6eebb79d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år fortalte meg i forrige uke at hun ble voldtatt på en fest (som jeg ikke var på) når vi hadde vært sammen i rundt et halvt år. Hun hadde ikke turt å si det fordi hun trodde jeg ikke kom til å tro på henne og tro at hun hadde vært utro. Og når jeg tenker tilbake så var det en lengre periode hvor hun rett og slett ikke ville ha sex (og dette var jo da grunnen). Jeg fikk sjokk når hun fortalte hva som hadde skjedd og gjorde det klart for henne at jeg ville stile opp for henne hvis hun trengte noen å snakke med eller hva som helst egentlig. Jeg synes det er forferdelig å tenke på at hun har gått rundt med denne hemmeligheten og ikke har fortalt det til noe, men jeg forstår ikke helt hvorfor hun trodde jeg ville tro at hun løy. Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg ikke stoler på henne, ihvertfall ikke med vilje. Bør jeg snakke med henne om dette? Jeg elsker henne og vil bare det beste for henne, men hva om det er mer hun ikke har turt og si til meg?

Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, vær glad for at hun har fortalt deg om det. Det må ha tatt mye mot for å kunne fortelle om noe slikt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke.

Det dreier seg om problemstillinger som alle bør tenke igjennom.

Men du er klar over at det ikke er alle voldtektsmenn som fremstår som "uheldige individer" før voldtekten er et faktum? Ærlig talt. Du kan ikke gardere deg mot voldtekt, med mindre du tilbringer all din tid kun i ditt eget selskap.

Anonym poster: 719e7a093bc99742ad814d5c8946b09c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig ikke.

Det dreier seg om problemstillinger som alle bør tenke igjennom.

Er det det du hadde sagt til din datter dersom hun kommer hjem og sier hun har blitt voldtatt?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er klar over at det ikke er alle voldtektsmenn som fremstår som "uheldige individer" før voldtekten er et faktum? Ærlig talt. Du kan ikke gardere deg mot voldtekt, med mindre du tilbringer all din tid kun i ditt eget selskap.

Anonym poster: 719e7a093bc99742ad814d5c8946b09c

Men det er faktisk en del forholdsregler det går an å ta.

Som f.eks å ikke drikke (ruse seg) altfor mye. Eller som å ikke være alene sammen med et mannfolk i fylla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det du hadde sagt til din datter dersom hun kommer hjem og sier hun har blitt voldtatt?

Hvis jeg hadde hatt noen datter så hadde jeg selvfølgelig formanet henne om å bruke godt vett og ta sine forholdsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens_729.jpg

"Men hvorfor gikk hun tur alene midt på natta".

Da hadde jeg vært enig med mannen.

Når jeg er i byer jeg ikke har vært i før går jeg aldri alene om natta. Det er galskap etter min mening.

Jeg er en mann på over 100 kg.

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke din situasjon, men du mener altså at det ikke var noe du kunne ha gjort for å unngå situasjonen?

Ingen "feil" å lære av?

Jo, å tilbringe tid med menn. Forhold og vennskap er faktisk langt farligere enn å tilbringe tid på gaten eller i en bar alene. Så jepp, kjæresten til TS er dum som ikke isolerte seg. :sarkasme:

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis jeg hadde hatt noen datter så hadde jeg selvfølgelig formanet henne om å bruke godt vett og ta sine forholdsregler.

Ser du hva du svarer på her i det hele tatt? Om din datter kommer hjem voldtatt, så kan hun vente seg en lekse på at hun ikke har tatt sine forhåndsregler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, å tilbringe tid med menn. Forhold og vennskap er faktisk langt farligere enn å tilbringe tid på gaten eller i en bar alene. Så jepp, kjæresten til TS er dum som ikke isolerte seg. :sarkasme:

Anonym poster: cba664190a5b342a1b2f4ae88acf4c5f

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du hva du svarer på her i det hele tatt? Om din datter kommer hjem voldtatt, så kan hun vente seg en lekse på at hun ikke har tatt sine forhåndsregler?

De gode rådene hadde hun fått på forhånd.

Men det er klart at jeg hadde ikke akkurat blitt mye imponert hvis det f.eks viste seg at hun av en eller annen grunn hadde delt seng med en såkalt "kompis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De gode rådene hadde hun fått på forhånd.

Men det er klart at jeg hadde ikke akkurat blitt mye imponert hvis det f.eks viste seg at hun av en eller annen grunn hadde delt seng med en såkalt "kompis".

Jaja, med tanke på hvor få hunkjønn som ser ut til å i det hele tatt tolerer deg er det heldigvis liten sjanse for at du får formert deg. Med dine holdninger ender det med nevrotiske døtre, og sønner som ser på kvinner som ikke er ikledd piggtråd som fritt vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, med tanke på hvor få hunkjønn som ser ut til å i det hele tatt tolerer deg er det heldigvis liten sjanse for at du får formert deg. Med dine holdninger ender det med nevrotiske døtre, og sønner som ser på kvinner som ikke er ikledd piggtråd som fritt vilt.

Hvis du innbiller deg at det bare er jeg som ser det sånn som en mann så tar du nok fullstendig feil.

Men mitt poeng er faktisk at kvinner skal bruke sitt eget vett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Michelet

Hvis du innbiller deg at det bare er jeg som ser det sånn som en mann så tar du nok fullstendig feil.

Men mitt poeng er faktisk at kvinner skal bruke sitt eget vett.

Hvorfor bør ikke heller menn læres opp til at man ikke voldtar? Uansett situasjon? Hvorfor fokusere på alt kvinner bør unngå å gjøre for å bli voldtatt? Har ikke kvinner like mye rett til å gå tur alene i skogen som menn har f.eks?

Til ts :

Jeg kan skjønne at hun ikke fortalte noe,hun har sikker vært livredd for å miste deg i den mest sårbare situasjonen i livet sitt,og hun har noke følt enormt skyld(De fleste gjør det etter en voldtekt selv om det ikke er deres feil),og ting har nok vært veldig kaotisk for henne i ettertid.

Endret av Julia Lawless
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bør ikke heller menn læres opp til at man ikke voldtar? Uansett situasjon? Hvorfor fokusere på alt kvinner bør unngå å gjøre for å bli voldtatt? Har ikke kvinner like mye rett til å gå tur alene i skogen som menn har f.eks?

De er kun et fåtall menn som voldtar. Det er også noen menn som dreper andre mennesker, dette til tross for at de har blitt "lært opp".

Uansett hvor mye man lærer opp folk vil det alltid være noen som voldtar. Og da må man ta noen forholdsregler, og ikke prøve å legge ansvaret på dem som skal trene opp menn. Jeg antar at det er skolevesenet og foreldre du ønsker å klandre?

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bør ikke heller menn læres opp til at man ikke voldtar? Uansett situasjon? Hvorfor fokusere på alt kvinner bør unngå å gjøre for å bli voldtatt? Har ikke kvinner like mye rett til å gå tur alene i skogen som menn har f.eks?

Selvfølgelig skal menn læres opp til at man ikke voldtar.

Men det vil alltid finnes unntak ute i den virkelige verden. Og da lønner det seg ikke for kvinner å ta dumme og unødvendige sjanser.

Forøvrig tror jeg ikke at kvinner risikerer mye med å gå en tur alene i skogen på dagtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

De er kun et fåtall menn som voldtar. Det er også noen menn som dreper andre mennesker, dette til tross for at de har blitt "lært opp".

Uansett hvor mye man lærer opp folk vil det alltid være noen som voldtar. Og da må man ta noen forholdsregler, og ikke prøve å legge ansvaret på dem som skal trene opp menn. Jeg antar at det er skolevesenet og foreldre du ønsker å klandre?

Anonym poster: d70a857e5c0480f153ad4ae4ae36f57e

Ønsker egentlig ikke å klandre noen andre enn voldtektsmenn(og i enkelte tilfelle kvinner som forgriper seg på menn),men jeg liker virkelig ikke utviklingen med at kvinner må passe seg for ditt og datt. I stedet burde man fokusere på en holdningsendring hos endel folk som f.eks Steinar41.Det er alltid er voldtektsmannens skyld at voldtekten finner sted,ikke offerets.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...